
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1480 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.09.2021 do 27.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> palinator 15.04.25 12:13:49: takže si vlastně můžu "načipovat" větší dojezd na úkor životnosti 

Ono to nabíjanie do plna zároveň ani nie je moc efektívne, posledné percentá už nabiehajú pomaly a naopak po nabití o tie posledné percentá (zo 100 na 90%) prídeš rýchlo.
-> Jarda/felda:
U auta určitě. U mobilu je naopak 100% na ukazateli i když je baterka v červeným poli otáčkoměru
U auta určitě. U mobilu je naopak 100% na ukazateli i když je baterka v červeným poli otáčkoměru

-> minno 15.04.25 11:47:31:
e-Golf samozřejmě umí omezení horního limitu nabíjení, dokonce umí i držet minimální hodnotu nabití mimo scheduler a nastavení nočního proudu.
Ale když se u nabíjecího portu stiskne tlačítko na "jednoduché" nabíjení, nabíjí to doplna, na nastavení nedbaje.
e-Golf samozřejmě umí omezení horního limitu nabíjení, dokonce umí i držet minimální hodnotu nabití mimo scheduler a nastavení nočního proudu.
Ale když se u nabíjecího portu stiskne tlačítko na "jednoduché" nabíjení, nabíjí to doplna, na nastavení nedbaje.
-> palinator 15.04.25 12:07:12: takže 100% nabití vlastně nejni 100 který by to mohlo mít 

-> Borderer:
Taky že se to řeší, ale možná jinak, než myslíš. Typické napětí při nabíjení Li-ion je 4,2 V - vezmeme-li v potaz hodnotu z datasheetu. Při ní dosáhneš typické kapacity. Jenže můžeš nabíjet na méně, třeba na 4,05 V a výrazně zvýšit životnost - ale kapacita se sníží. Takto jsou zpravidla řešeny trakční pohony, u kterých je životnost podstatná.
Mobily, noťasy a jiná spotřební elektronika se ale potřebuje blýsknout parametry, jako je kapacita, hmotnost, rozměry, takže tam se dostaneš při nabíjení třeba na 4,30 nebo 4,35 V. Tzn. ta baterie je vlastně od výroby napěťově přetěžována. Že se zkrátí životnost (zrychlí pokles kapacity) třeba o 30%? Koho to u mobilu sere...
E: každopádně ta charakteristika pokračuje i níže, než je těch 4,05 - čím mělčí je nabíjecí cyklus a čím nižší je horní hodnota napětí, tím se celkové množství plných cyklů do stanoveného poklesu kapacity zvyšuje. Vidle do toho hází BMS, kde kvůli kalibraci ukazatele nabití (0-100%) je potřeba občas osahat spodní a horní hranice, u sériově zapojených baterií je pak zcela bezpodmínečně nutné udržovat vybalancování článků - jinak se začnou mezi sebou rozjíždět a pak ti najednou z 50% skočí baterka na nulu, protože nějaký článek dosáhl spodní hranice nabití, zatímco ostatní jsou v pohodě.
Taky že se to řeší, ale možná jinak, než myslíš. Typické napětí při nabíjení Li-ion je 4,2 V - vezmeme-li v potaz hodnotu z datasheetu. Při ní dosáhneš typické kapacity. Jenže můžeš nabíjet na méně, třeba na 4,05 V a výrazně zvýšit životnost - ale kapacita se sníží. Takto jsou zpravidla řešeny trakční pohony, u kterých je životnost podstatná.
Mobily, noťasy a jiná spotřební elektronika se ale potřebuje blýsknout parametry, jako je kapacita, hmotnost, rozměry, takže tam se dostaneš při nabíjení třeba na 4,30 nebo 4,35 V. Tzn. ta baterie je vlastně od výroby napěťově přetěžována. Že se zkrátí životnost (zrychlí pokles kapacity) třeba o 30%? Koho to u mobilu sere...
E: každopádně ta charakteristika pokračuje i níže, než je těch 4,05 - čím mělčí je nabíjecí cyklus a čím nižší je horní hodnota napětí, tím se celkové množství plných cyklů do stanoveného poklesu kapacity zvyšuje. Vidle do toho hází BMS, kde kvůli kalibraci ukazatele nabití (0-100%) je potřeba občas osahat spodní a horní hranice, u sériově zapojených baterií je pak zcela bezpodmínečně nutné udržovat vybalancování článků - jinak se začnou mezi sebou rozjíždět a pak ti najednou z 50% skočí baterka na nulu, protože nějaký článek dosáhl spodní hranice nabití, zatímco ostatní jsou v pohodě.
-> minno: U telefonu sem to bral jako nutnost z důvodu velikosti baterie a jejího výkonu. Taky její výměna nestojí svět a není složitá. U auta bych čekal, že to bude z důvodu životnosti a dalších aspektů braný v potaz už při výrobě. Tzn. něco v tom smyslu že 100% na obrazovce bude reálných 80%.
-> Borderer: "píchnout to do zásuvky a vyndat, až budeš potřebovat odjet" samozrejme môžeš, ale ten čas státia s plnou baterkou by nemal byť dlhý (dni/týždne).
Rovnako ako s akýmkoľvek iným prístrojom s LI-ON akumulátorom - neviem, čo sa ti zdá byť na tom divné.
Nabiť LI-ON baterku na 100% a odložiť ju plne nabitú, skracuje jej životnosť.
Čo sa týka EV, ja som v tomto len teoretik, ale myslím, že v závislosti od modelu auta sa dá nastaviť, aby nabíjalo len do určitých percent (80%).
Rovnako ako s akýmkoľvek iným prístrojom s LI-ON akumulátorom - neviem, čo sa ti zdá byť na tom divné.
Nabiť LI-ON baterku na 100% a odložiť ju plne nabitú, skracuje jej životnosť.
Čo sa týka EV, ja som v tomto len teoretik, ale myslím, že v závislosti od modelu auta sa dá nastaviť, aby nabíjalo len do určitých percent (80%).
-> minno: To jakože máš s e-autem poměrně omezený dojezd s dlouhou dobu nabíjení a zároveň nemůžeš přijet domů, píchnout to do zásuvky a vyndat, až budeš potřebovat odjet?
Kolega bol na garančke s e-Golfom a ak to nekecá, tak predošlý majiteľ asi nemal moc znalosť o tom, že to nemá odstavovať plne nabité.
-> palinator 05.04.25 22:37:45: To je otázka... tak kdyz jsem mel to SR+, který bylo dovezeny pred 2022 a zapisoval se jen ten hodinovej výkon, tak to taky bylo zajimavejsi. Ale kdyz si vemu kolik jsem platil na tehdy 13letou S6, tak v porovnání s rokem a cenou vozu je to vlastne v pohode 

-> Nwkt:
Hrajeme všichni stejnou hru?
Hrajeme všichni stejnou hru?

-> palinator: Kolega na Taycana platil 75 po slevě 

-> pavucina:
U nás 16000, to mi přijde ranec za Golfa
U nás 16000, to mi přijde ranec za Golfa
-> palinator: Jo to jsem zapomnel, ted jsem to nechal přepočítavat a je to 24500,- Nechal jsem tam dát vyšší asistenční služby jak jezdím po evropě.
-> pavucina:
Kolik dáváš za pov. + havárku?
Kolik dáváš za pov. + havárku?
-> charon: Kilometrove to v prumeru vychází za ty km na 0,85kč/km. Mohlo by to urcite být méne, kdyby to nebyla perfomance verze, která žere 10-20% více než zbylé výkonové verze. A celkově to dostane okruh, kde to žere až 100kWh na 100km, nebo nekde na okresce, takže vubec nejezdím usporně.
Ze servisu zatím opravdu jen kabinový filtr (1000,-), sterače (1000,-), gumy zimní, ale místo R20 jsem dával R18 z duvodu ceny, guma stála 3275,-. Letní gumy R20 jsem menil 2ks, nebot jsem to slítal na okruhu, ale sockove jsme koupil jetý za 2000,- obě. A oblíbený vtípek: "Jinak leju jen ostrikovače".
Nejvíc se desím situace, kdyz bych mel nehodu a nebyla to totálka, tak vzhledem k servisum Tesly, bych to auto pul roku nevidel...
Ze servisu zatím opravdu jen kabinový filtr (1000,-), sterače (1000,-), gumy zimní, ale místo R20 jsem dával R18 z duvodu ceny, guma stála 3275,-. Letní gumy R20 jsem menil 2ks, nebot jsem to slítal na okruhu, ale sockove jsme koupil jetý za 2000,- obě. A oblíbený vtípek: "Jinak leju jen ostrikovače".
Nejvíc se desím situace, kdyz bych mel nehodu a nebyla to totálka, tak vzhledem k servisum Tesly, bych to auto pul roku nevidel...
-> pavucina: A jak ti těch 40 kkm vychází finančně? Ceny elektriky, povinne ruceni, cena nutnýho servisu (gumy třeba?)
-> palinator: Ja bohužel od jakživa nějak bojuju s viditelnejma blbostma co nechce nikdo videt, v roce 2011 to bylo vstrikování vs karburator, ted je to EV. Nikomu to ale nenutím. Ale fakt nemám rád, když nekdo bere evidetní žumpu jako relevantní zdroj informaci, protoze se mu to zrovna hodí do názoru.
K tomu parkování, lidi jsou proste debilní, na benzinkach stojim spis na čelo stojanu, abych nepřekážel. A pohledy bud na me nehází nebo si jich nevsimam. ALe nebudu lhát, že v Mnichove jsem se minuly patek docela bál, abych neprijel s hakačema, prece jen ty nemci jsou na Musku dost nasraný
.
Tak a ted vytahneme červený hadr, po dlouhé době si zas musím vylejt srdíčko: 20.4. budu mít tuto teslu rok, už ted mám najeto přes 40 tisíc. Měl jsem s ní problém nekam dojet ? Ne neměl. Jezdí se s ní dobře ? ano jezdí, dobrý podvozek, docela to jede, zatáčí, proste motokára jako prase co třeba potřebuju i na denní jezdeni, mam to rád. Byl jsem s ni na okruhu? Ano nekolikrát Most a jednou Nordschleife. Budu s ni dál jezdit na okruhy ? Spis ne, protoze to tam moc dlouho nevydrzi, přehríva se baterie a má to pak jen 280kW. Co me na ni sere ? Tak třeba totálne nedokonalej autopilot a adaptivni tempomat, nekonzistentní chování asistentů od AEB, po parkovací asistent. Poměr ujetá vzdálenost vs rychlost nabíjení, je to perfomance víc to žere.Takže třeba, když jsem vezl v noci ženu na letiste, tak PrahaMnichov 707km jsem jel s TDI, zajel jsem to za 5:45 včetne chcaní a tankování 10l. Ale kdyz jsem pro ni jel zpátky, tak jsem jel teslou, vzal pres AUDI a BMW muzeum, kde meli na parkovisti nabijecky, takze uz to zdrzení nebylo a velmi krasne jsem se svezl na Autobahnu s nemcema co zimáky dovolili (rychlostní index V).
Využívám benefitu co má EV? Tak samozřejmě, parkovací zony, nabijecky u vchodu, dalniční známka, nabíjení z FVE.
Musel jsem to psát ? Nemusel, pardon, ale alespon se držím temátu
K tomu parkování, lidi jsou proste debilní, na benzinkach stojim spis na čelo stojanu, abych nepřekážel. A pohledy bud na me nehází nebo si jich nevsimam. ALe nebudu lhát, že v Mnichove jsem se minuly patek docela bál, abych neprijel s hakačema, prece jen ty nemci jsou na Musku dost nasraný

Tak a ted vytahneme červený hadr, po dlouhé době si zas musím vylejt srdíčko: 20.4. budu mít tuto teslu rok, už ted mám najeto přes 40 tisíc. Měl jsem s ní problém nekam dojet ? Ne neměl. Jezdí se s ní dobře ? ano jezdí, dobrý podvozek, docela to jede, zatáčí, proste motokára jako prase co třeba potřebuju i na denní jezdeni, mam to rád. Byl jsem s ni na okruhu? Ano nekolikrát Most a jednou Nordschleife. Budu s ni dál jezdit na okruhy ? Spis ne, protoze to tam moc dlouho nevydrzi, přehríva se baterie a má to pak jen 280kW. Co me na ni sere ? Tak třeba totálne nedokonalej autopilot a adaptivni tempomat, nekonzistentní chování asistentů od AEB, po parkovací asistent. Poměr ujetá vzdálenost vs rychlost nabíjení, je to perfomance víc to žere.Takže třeba, když jsem vezl v noci ženu na letiste, tak PrahaMnichov 707km jsem jel s TDI, zajel jsem to za 5:45 včetne chcaní a tankování 10l. Ale kdyz jsem pro ni jel zpátky, tak jsem jel teslou, vzal pres AUDI a BMW muzeum, kde meli na parkovisti nabijecky, takze uz to zdrzení nebylo a velmi krasne jsem se svezl na Autobahnu s nemcema co zimáky dovolili (rychlostní index V).
Využívám benefitu co má EV? Tak samozřejmě, parkovací zony, nabijecky u vchodu, dalniční známka, nabíjení z FVE.
Musel jsem to psát ? Nemusel, pardon, ale alespon se držím temátu

Btw, cestou ze 170km výletu malej projevoval dost neklid, já se nepotřeboval ani protáhnout, ani vyčůrat, ani nic - patrně proto jsme nenabíjeli. No, na pumpě se stála fronta a maníky v O2 jsme uvedli v nelibost, že jsme nezaparkovali na nabíječce, ale na jediným běžným stání.
No, nasere...
No, nasere...
-> pavucina:
Ono je ve finále nejlepší držet hubu, protože i nezkreslený popis vlastních zkušeností je pro někoho jako červenej hadr na bejka.
Nejlepší jsou takový ty lidi, co na AF něco četli a berou to jako hodnověrnější zdroj, než něčí přímé zkušenosti. Náš Golf už měl 4x shořet a měla by se blížit druhá výměna baterky. Fskutečnosťy to najede 230 km jako před 3 lety.
Nutno teda říct, že se situace postupně mění a jde to vidět v provozu na rostoucím množství EL značek.
Ono je ve finále nejlepší držet hubu, protože i nezkreslený popis vlastních zkušeností je pro někoho jako červenej hadr na bejka.
Nejlepší jsou takový ty lidi, co na AF něco četli a berou to jako hodnověrnější zdroj, než něčí přímé zkušenosti. Náš Golf už měl 4x shořet a měla by se blížit druhá výměna baterky. Fskutečnosťy to najede 230 km jako před 3 lety.
Nutno teda říct, že se situace postupně mění a jde to vidět v provozu na rostoucím množství EL značek.
Vy opravdu berete autoforum jako kvalitni zdroj informaci ? Ja na to uz dlouho ani neklikam, protoze drive jsem si par clanku overoval zdroje a to bylo a je jedno hovno za druhym postaveny na rádoby studiich, ktere jsou ohnuté az za roh...
-> michael:




-> Jirik_Tuňák1983 03.03.25 18:46:35: přijde doba, kdy se bude jezdit jen mimo svetelnou energii. Páč za Slunce se bude dobíjet.
I zeď znám člověka co žije život dle sluneční aktivity kvůli solárům
I zeď znám člověka co žije život dle sluneční aktivity kvůli solárům
-> mishom:
To jsem si představit dovedl, jen jsem čekal, že vliv parazitní kapacity bude oproti tomu DC proudu zanedbatelný.
To jsem si představit dovedl, jen jsem čekal, že vliv parazitní kapacity bude oproti tomu DC proudu zanedbatelný.
-> palinator 25.02.25 10:36:16: tu je o tom celkom fajn pisane:
blog.est-aegis.com/how-do -vfds-cause-bearing-damage
blog.est-aegis.com/how-ca n-insulated-bearings-get-e lectrically-damaged
V skratke, nove invertory spinaju napatie velmi rychlo, co sposobuje velke dv/dt. Prudy potom tecu cez rozne parazitne kapacity. Ten "jednostranne odizolovany rotor" je jednostranne odizolavny iba pre DC. Stale je tam napr. parazitna kapacita vinutia k rotoru a cez tuto kapacitu sa moze uzatravat obvod na druhe (nekeramicke) lozisko. Ked sa prerazi vrstvizka oleja vazeliny, je na svete iskrenie, a nechcene EDM
blog.est-aegis.com/how-do -vfds-cause-bearing-damage
blog.est-aegis.com/how-ca n-insulated-bearings-get-e lectrically-damaged
V skratke, nove invertory spinaju napatie velmi rychlo, co sposobuje velke dv/dt. Prudy potom tecu cez rozne parazitne kapacity. Ten "jednostranne odizolovany rotor" je jednostranne odizolavny iba pre DC. Stale je tam napr. parazitna kapacita vinutia k rotoru a cez tuto kapacitu sa moze uzatravat obvod na druhe (nekeramicke) lozisko. Ked sa prerazi vrstvizka oleja vazeliny, je na svete iskrenie, a nechcene EDM
-> 11mAjA11:
Ještě jsi mi nevysvětlil jak k tomu jiskření s jednostranně odizolovaným rotorem má docházet.
Ještě jsi mi nevysvětlil jak k tomu jiskření s jednostranně odizolovaným rotorem má docházet.
-> 11mAjA11: Manželka má na sebe napsanou Konu v práci jako služebák. Jako polostátní organizace museli koupit z našich daní elektro, jinak to nejde. To auto je tak strašně oblíbený, že mi to na podzim přivezli at to přezuju. Koukám na ty kola a říkám, jako na zimu to chcete přezouvat na letní jo
nikdo se toho ani nevšimnul. Najedou s tím tak 2000km za rok, nikdo v tom nechce jezdit, jediný kde to využijou když jedou žebrat na ministerstvo, tak že tam mají pro elektrikáře vyhrazený místo zdarma, tak jedou tím protože vědí, že bez problémů zaparkují.


Kombinací jiskření a kolísající kvality.. co víc si přát.
-> 11mAjA11:
U auta s nájezdem pod 5 tisíc to ale snad nebude projiskřeným ložiskem ne?
Zbytek komentovat nehodlám, protože k objektivitě to má hodně daleko.
U auta s nájezdem pod 5 tisíc to ale snad nebude projiskřeným ložiskem ne?
Zbytek komentovat nehodlám, protože k objektivitě to má hodně daleko.
Ne to auto sme tu rozebírali / a to auto tu sestavujeme z komponent dodaných z různých zákoutí planety.
I nové baterky mají defekty, které se tu neopravují, ale mění se jako celek, jak sem psal, ta baterka at už původní nebo nepůvodní, jezdila v režimu jaký se běžnému uživateli nikdy nepodaří.
Jestli je ložisko z hovna nebo keramiky je mi uplně jedno, konstatování že je odstraněná hlučnost prostě v tomto případě není pravda a řeší se X reklamací právě na hlučnost, na autech s nájezdem pod 5tis km..
A není to recenze je to jen změť pár vybraných informací, ze které běžný zájemce akorát nabyde dojmu, že je to vlastně uplně skvělá věc a musí to mít.
Kdo to chce at si to koupí, pro nás dobře.
Kdo se v elektru našel , super, fandím.
Já to nechci, nebudu nikoho přesvědčovat že spalovák je lepší než elektro.
Taktéž nechci, aby mi bylo jakkoli nuceno, že spalovák je ďáblův výtvor a musí se vymazat ze světa a že elektro spasí svět.
Několik našich "manažerů" si jako služební vozy vybrali Kony...no až na jednu vyjímku, většina po pár měsících užívání prozřela a zjistila, že to prvoplánové nadšení z levného provozu není tak jednoznačné, jak si to naplánovali..jeden s tím jezdí tedy i na dovolené k moři, byt tedy o den déle než by bylo nutno a ne uplně levněji..ale je z toho nadšený a to je dobře.
Bývalý spolužák ze základky se pro elektro naprosto fanatizoval, akorát teda na otázku čím jezdí na dovolenou prohlásil, že kombíkovou octavii dvoulitrem v naftě, protože to je přeci uplně geniálně úsporné a praktické auto..to mi tedy stačilo..
Elektro nadšencům co to chtějí.
PS: kony jsou tedy zatím ještě v záruce, ale jak dopadnou auta po záruce to teda nevím..
I nové baterky mají defekty, které se tu neopravují, ale mění se jako celek, jak sem psal, ta baterka at už původní nebo nepůvodní, jezdila v režimu jaký se běžnému uživateli nikdy nepodaří.
Jestli je ložisko z hovna nebo keramiky je mi uplně jedno, konstatování že je odstraněná hlučnost prostě v tomto případě není pravda a řeší se X reklamací právě na hlučnost, na autech s nájezdem pod 5tis km..
A není to recenze je to jen změť pár vybraných informací, ze které běžný zájemce akorát nabyde dojmu, že je to vlastně uplně skvělá věc a musí to mít.
Kdo to chce at si to koupí, pro nás dobře.
Kdo se v elektru našel , super, fandím.
Já to nechci, nebudu nikoho přesvědčovat že spalovák je lepší než elektro.
Taktéž nechci, aby mi bylo jakkoli nuceno, že spalovák je ďáblův výtvor a musí se vymazat ze světa a že elektro spasí svět.
Několik našich "manažerů" si jako služební vozy vybrali Kony...no až na jednu vyjímku, většina po pár měsících užívání prozřela a zjistila, že to prvoplánové nadšení z levného provozu není tak jednoznačné, jak si to naplánovali..jeden s tím jezdí tedy i na dovolené k moři, byt tedy o den déle než by bylo nutno a ne uplně levněji..ale je z toho nadšený a to je dobře.
Bývalý spolužák ze základky se pro elektro naprosto fanatizoval, akorát teda na otázku čím jezdí na dovolenou prohlásil, že kombíkovou octavii dvoulitrem v naftě, protože to je přeci uplně geniálně úsporné a praktické auto..to mi tedy stačilo..
Elektro nadšencům co to chtějí.
PS: kony jsou tedy zatím ještě v záruce, ale jak dopadnou auta po záruce to teda nevím..
-> 11mAjA11 24.02.25 20:17:36:
A jak by se ti v rotoru uzavřely bludný proudy, když jedno z těch dvou ložisek, přes který musej jít, máš keramický?
O baterkách máš spolehlivé informace, že po roce a 160 tkm maj bejt víc na hadry?
Znáš nějakýho lepšího recenzenta, co se týče technickejch detailů, než je Vaculík? Různý Pepové z Autosalonu jsou lepší?
A jak by se ti v rotoru uzavřely bludný proudy, když jedno z těch dvou ložisek, přes který musej jít, máš keramický?
O baterkách máš spolehlivé informace, že po roce a 160 tkm maj bejt víc na hadry?
Znáš nějakýho lepšího recenzenta, co se týče technickejch detailů, než je Vaculík? Různý Pepové z Autosalonu jsou lepší?
Jenže to jezdí kombinovaný provoz a ne jeden řidič..a lehké to auto taky úplně není..ale je to jedno..kdo to chce ať si to koupí, my aspoň budeme mít práci...prostě to není tak žůžový / zelený...jak se to pompézně všude prezentuje...ale opravdu si to kupujte, nás to pak po koupi živí.
-> 11mAjA11: nevím co bylo ve článku, ale brzdy jsme na elektromobilu během 12 let řešili jen kvůli tomu, že zarezly, ale ne, že by se ojely. Stáčely se kotouče i bubny. Většinou se zasahovalo až když začal zadek flekovat. Motorem/rekuperací to brzdí fakt dlouho. V městském provozu a používání mozku, bych řekl že 90% brzdění je přes rekuperaci.
-> 11mAjA11: Tak každému, kdo trochu uvažuje, musí být jasné, že když se někdo nechá pozvat přímo do výzkumného centra nějaké automobilky, tak asi těžko bude tu automobilku v reportáži pomlouvat (nebo opačně - když firma pozve reportéra a nechá jej nahlédnout "do vývoje" a vydat o tom reportáž, tak se jaksi předpokládá, že to bude natočené jako solidní reklama).
A co se týče těch brzd, tak nevidím důvod, proč by nemohly být původní - opravdu záleží na stylu jízdy a používání vozu - u ne úplně těžkého elektrovozu vlastně (pokud nejsi neurotik, který jezdí brzda/plyn) brzdy potřebuješ jen v krizových situacích a pro zastavení vozu z nízké rychlosti, kdy už nezpomaluje rekuperací. A jestli to auto jezdilo sem a tam nějak úsek dálnice (což je při průměrném nájezdu 16 tisíc kilometrů měsíčně velmi pravděpodobné), tak kdyby to auto nebylo po tom necelém roce ve stavu nového vozu, tak by muselo mít něajké vážné konstrukční chyby...

A co se týče těch brzd, tak nevidím důvod, proč by nemohly být původní - opravdu záleží na stylu jízdy a používání vozu - u ne úplně těžkého elektrovozu vlastně (pokud nejsi neurotik, který jezdí brzda/plyn) brzdy potřebuješ jen v krizových situacích a pro zastavení vozu z nízké rychlosti, kdy už nezpomaluje rekuperací. A jestli to auto jezdilo sem a tam nějak úsek dálnice (což je při průměrném nájezdu 16 tisíc kilometrů měsíčně velmi pravděpodobné), tak kdyby to auto nebylo po tom necelém roce ve stavu nového vozu, tak by muselo mít něajké vážné konstrukční chyby...
No tak nějak tam nehrajou ty brzdy, byť to teda na rekuperaci brzdí fakt zdatně, nicméně ruku na srdce, po 160 tkm tak nějak úbytek na brzdach musí být (už jen kvůli tomu že se v tom střídali "řidiči" různých kvalit)..pak ta baterka taky tak nějak asi není původní..ale u ní o to asi ani tak nejde, ta v podstatě jezdila furt v ideálních podmínkách teploty vs. vybíjení a nabíjení. "Vyřešené" hlučnosti pohonné jednotky - keramickými ložisky...no jako je na jednom konci..na druhém tak nějak není, hlučnost se odsunula na později...a žádné extra výhody toho systému "vše v jednom" ala Ioniq nejsou bohužel..obecně ty baterky sou pravda poměrně hodně kvalitní, umírá to okolo co je řídí..kladem budiž minimálně aspoň třeba např., zapálit Konu jakoby od baterky je v podstatě nemožné. Prostřelili to skrze kabinu vzadu několika kusy velkých tesařských hřebíků z nastřelovacího plynového nastroje (simulace zločinu vraždy střelnou zbraní uvnitř kabiny vozu) a auto nezačalo hořet, kouřilo se z něj několik desítek minut ale nevzplalo, oproti tomu od Tesly hasiči ani nestihli utéct po tom prostřelení..jako vzhledem k tomu že Vaculík je tak nějak obecně "druh" úplně bych to nebral jako hodnotnou "recenzi" vozu, potenciálnímu kupci je to v podstatě jakožto směs informací pro uživatele nepodstatných k ničemu. Tyhle "rozborky" na úrovni fabriky mají vypovídací hodnotu pro výrobu a dizajnery (aby věděli kde můžou ještě ušetřit aby to nebylo vidět a nějakým způsobem to jako celek působilo hogofogo). Jako za ty peníze co to stojí..to opravdu nestojí..

-> 11mAjA11 24.02.25 12:11:36: Možná ne úplně pohádky, ale pro neznalého člověka to může působit impozantně.
Takováto zkouška u 10 měsíců nového vozu, jezděného v cyklech bez zatížení více, než jednou osobou po nějakém dálničním úseku, opravdu nic neřekne o tom, jak to auto bude vypadat po 10 letech provozu po středočeských okreskách...
Zajímalo by mne spíš, jak by to auto vypadalo po tom, kdyby jej na dva roky půjčili Jardovi, Istimu nebo mně na aktivity, které provozujeme s našimi škodovkami...
Takováto zkouška u 10 měsíců nového vozu, jezděného v cyklech bez zatížení více, než jednou osobou po nějakém dálničním úseku, opravdu nic neřekne o tom, jak to auto bude vypadat po 10 letech provozu po středočeských okreskách...

Zajímalo by mne spíš, jak by to auto vypadalo po tom, kdyby jej na dva roky půjčili Jardovi, Istimu nebo mně na aktivity, které provozujeme s našimi škodovkami...

-> 11mAjA11:
Tak to uveď na pravou míru ne?
Tak to uveď na pravou míru ne?

nějké polopravdy a ne uplně reálné pohádky..kdyby to teda nekoho zajímalo..
www.auto.cz/tohle-jinde-n euvidite-vaculik-detailne- zkouma-hyundai-kona-electr ic-po-160-000-km-155807

www.auto.cz/tohle-jinde-n euvidite-vaculik-detailne- zkouma-hyundai-kona-electr ic-po-160-000-km-155807





-> pavucina: Jako co nabíjet během nakládky/vykládky?
Mixa určitě ne, a u toho kamionu záleží co a jak kam vozí. Jestli mu jen vymění kontejner nebo přepřáhne návěs, tak těžko
Mixa určitě ne, a u toho kamionu záleží co a jak kam vozí. Jestli mu jen vymění kontejner nebo přepřáhne návěs, tak těžko
-> David29: A vis ze behem nakladky vykladky, to stačí nabijet
Me by spis zajimaly co to auto má za provozní naklady. To muze dost rozhodovat jestli se to vyplati a dokonce tomu neco prizpusobit nebo se jedná je o styl/trend...

Me by spis zajimaly co to auto má za provozní naklady. To muze dost rozhodovat jestli se to vyplati a dokonce tomu neco prizpusobit nebo se jedná je o styl/trend...
-> Borderer: Podle mě nic, předpokládám že to bude natrvrdo v rámu, stejně jako je cokoliv jinýho
Jinak v Mělníku parkuje elektrický tahač Volvo, dojezd 300km. Jezdí pravidelnou trasu, za den 2x MB - Mělník. Tak to je dobrý, proč ne. Jen nesmí o ten kšeft přijít nebo dostat lepší s delšíma kilometrama
Jinak v Mělníku parkuje elektrický tahač Volvo, dojezd 300km. Jezdí pravidelnou trasu, za den 2x MB - Mělník. Tak to je dobrý, proč ne. Jen nesmí o ten kšeft přijít nebo dostat lepší s delšíma kilometrama
-> David29: Hele? Co ty baterie udělají s kabinou při čelním ťukanci? 

-> Bukaj 11.02.25 13:35:54: pokud se bude jednat o ciste odporovej spotrebic, tak bude mit (chvilku, nez shori) o malicko vic jak 4nasobnej vykon.
Osobne vyzkouseno, kdyz jsem si jaksi neuvedomil, ze by mohlo bejt vyhrivani zrcatek Z700 i na 12V a sef si zase neuvedomil, ze mam 24V auto. :-D bylo mi divny, ze total namrzly zrcatko se rozehrejva po asi 3sec. No kdyz mi doslo proc, tak jsem to uz nestihnul vypnout a zase jsem jezdil celej den s popraskanym.
Pak jsem to schvalne pro tu prdel pocital. Vykon u odporovejch spotrebicu roste s druhou mocninou zmeny napeti. Samozrejme teoreticky. Protoze se zmenou teploty se meni i odpor...
Osobne vyzkouseno, kdyz jsem si jaksi neuvedomil, ze by mohlo bejt vyhrivani zrcatek Z700 i na 12V a sef si zase neuvedomil, ze mam 24V auto. :-D bylo mi divny, ze total namrzly zrcatko se rozehrejva po asi 3sec. No kdyz mi doslo proc, tak jsem to uz nestihnul vypnout a zase jsem jezdil celej den s popraskanym.
Pak jsem to schvalne pro tu prdel pocital. Vykon u odporovejch spotrebicu roste s druhou mocninou zmeny napeti. Samozrejme teoreticky. Protoze se zmenou teploty se meni i odpor...
-> Bukaj 11.02.25 13:35:54: to jsem zkusil se starým PC zdrojem- přepnuto na 110V a akorát padla rána a už nešel
takže spotřebu měl nulovou 




-> Matthes, záškodník z TechWebu: No vidíš, alternativa spotřebičů se spínaným zdrojem s variabilním síťovým napětím (notebooky apod) mi nedošla

-> Bukaj 11.02.25 13:35:54: No pokud je to moderní elektronickej spotřebič se spínanym zdrojem, kterej umí pracovat od 110 V do 240 V, tak čím nižší napětí mu dáš, tim vyšší bude mít proudovej odběr, aby zůstal zachovanej jeho výkon.