Elektromobilita

prohledat
1538 příspěvků (zobrazeno 1401 až 1450) od 04.09.2021 do 05.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
09:27:31
21.09.2021
palinator
-> Borderer 16.09.21 12:14:18:

Co bys chtěl stavět u rovníku, když tam imrvére chčije? 3
09:37:02
20.09.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 19.09.21 19:55:24: Tak v ČR je vlastnické bydlení výrazně rozšířenější než jinde, tzn že narážíme na limity jeho dostupnosti není ani tak divný. Samo o sobě to zvedá ceny.



A jestli z toho bude víc úzkostí... nevím. Občas mám pocit, že lidi co mají první poslední jich mají skoro víc. Jo, pokud zásadně zdraží potraviny atd, tak to je průser. Ale pokud by auta zdražily na desetinásobek, hodně lidí by najednou mělo problémů o dost míň 1
23:27:27
19.09.2021
pavucina
Kdy bude konec ropy se přesně neví a muze to byt fakt za dlouho. Ale kdy bude konec uhlí ? Tam verim, že pomalu, ale jistě končíme. Jde hlavne o černé uhlí, z něčeho se musí nadále vyrábět ocel atd.. (nemám nastudované náhrady), ale co chci hlavně říct, na konec uhlí se musíme připravit také hlavně, i kdyby nebyla tahle ekozelená histerie, tak proste jednou dojde.

No nebo se otevrou zavrene doly, budou mensi vyteznosti, takze ve vysledku to stejne zdraží 3.



Jediné co nás za pár let/desítek let spasí je umělé slunce a teleport. 1
19:55:24
19.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 19.09.21 17:09:54: Krom toho jsem viděl ještě nadpis článku ve smyslu, aby si lidi zvykali na podnájmy, že vlastní bydlení začalo být nedosažitelné.



Pak si k tomu připočítejte to co psal dole pavucina, vytípnu - nic nebude a všechno zdraží. To přibude depresí, duševních poruch, sebevražd a násilí.
upraveno 1x, naposled 19.09.2021 19:55:48
17:09:54
19.09.2021
SO545
-> pavucina 19.09.21 16:28:49: ak sa zamyslime tak hned v druhej rovine po tejto je ze corona je celkom fajn nastroj na naucenie sa horsim casom....nech boh da aby tomu tak nebolo....sme ako kobylky....
16:28:49
19.09.2021
pavucina
No nebude to prdel, zajímalo by me, jak vypadá evropská studie, jak se plánuje vyrabet zelená elektřina a jaké tam jsou rizikové faktory, protože tímto rozhodnutím, bez žáložních elektráren, hrozí neuveritelny pruser ve všem: průmysl(ať už strojní výroba nebo potravináství, doprava, domácnosti/vytápění).



Proste nebude nic a zdraží uplne vsechno, protože nic bez elektriky nejde vyrobit.

a to že je to pruser snad mimo Francie a severských zemí pro celou evropu se jde presvedcit zde, kde je videt tok energie a jaká zeme ma jakej prumer CO2 www.electricitymap.org/ma p

Hlavne tam jsou i instalované příkonu jednotlivých typů elektráren v dané zemi.



A jelikož jsme v EV tématu, tak pro porovnání výroba benzínu a nafty taky něco sežere elektriky, zdroje se ruzní, ale je to cca 2-4kWh na litr, k tomu jeste zapoctete distribuci, čerpaní ropy atd.. A tzn. well-to-wheel pro benzin a naftu je docela hustá, když si o tom něco přečtete.



Ale benzinu/nafte se nedá upřít jejich skladovatelnost, ta v případě elektřiny je zatím nic moc



3



A jeste taková srandicka na kterou jsem narazil, když si lidi delaji srandu, když se někdy EV nabíji z dieselagregátu:

insideevs.com/news/.../te sla-model-s-charged-by-die sel-generator-more-efficie nt-than-ice-w-video
11:49:58
19.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 19.09.21 11:03:07: Dnes byl třeba na hovínkách článek, že Škodovka bude vyrábět další tři elektromobily (není jediná) a hned pod tím, že se Evropa potýká s nedostatkem plynu a elektřiny. Asi jsem natvrdlej, ale pořád jsem ještě nepřišel na to, jak chtějí tu elektrifikaci skloubit s rostoucími cenami energií a současně i jejich nedostatkem. Hodně naproti tomu jde i zelí, kteří zakazují např. v DE provoz jaderných a elektráren na fosilní paliva a prosazují elektrárny, které nejsou schopny z dostupných zdrojů a přírodních vlivů produkovat dostatek elektřiny. Jsou to všechno čůráci a nebo jsem něco nepochopil?



www.seznamzpravy.cz/clane k/evrope-chybi-elektrina-i -plyn-je-vydana-na-milost- rozmarum-pocasi-174945

www.seznamzpravy.cz/clane k/skoda-auto-bude-vyrabet- dalsi-elektromobily-174950

upraveno 1x, naposled 19.09.2021 11:57:47
13:09:46
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Masivní odklon od jádra v českých podmínkách nevidím a ani celosvětově se nějak dramaticky nekoná...
13:00:50
16.09.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: A bereš v potaz účinnost pouze v létě nebo celoročním průměru? To, co sem napsal utipie je, ale pokud se začneme masivně odklánět od jádra, tak nám podle mne stejně nic jinýho nezbyde. Beztak bude muset většina států předimenzovat rozvodnou síť při masivním nástupu EV.



edit: A co se týče toho vodíku, já se bavím o instalovaném výkonu, který by zůstal bez užitku.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 13:02:01
13:00:06
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> darklord 16.09.21 12:00:58: Dost často si říkám, že všechny kola co by lidi na podobný použití mohli potřebovat už jsou dávno vyrobený... při podobný recyklaci jsou asi největší problém pláště, jinak jde opravdu ze šrotu vytáhnout skoro cokoliv a pojede to.
12:57:10
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer 16.09.21 12:14:18: Protože když uděláš všechno tohle, tak to pořád nemění nic na tom, že vodík prostě je výrazně méně efektivní než baterky. To že potřebujeme elektriku vyrábět líp je pravda, ale s dilematem vodík-baterky je to ortogonální problém.



A ty distribuční ztráty (ať už bys transportoval elektřinu, nebo "hotový" vodík) by byly enormní. Další věc je, že v oblastech kde skoro nikdo nebydlí a svítí se tam de facto pořád jaksi chybí infrastruktura pro podobný projekty, o bezpečnosti nemluvě...
upraveno 2x, naposled 16.09.2021 12:58:56
12:14:18
16.09.2021
Borderer
-> pavucina: Energetickou bilanci vodíku nezpochybňuju, ta je jasná, ale proč nemůžeme vyrábět vodík pomocí fotovoltaiky tam, kde svítí v podstatě pořád a v podstatě tam nikdo nežije? A tohle platí obecně, proč se u nás staví fotovoltaický elektrárny, při průměrný době slunečního svitu nula hovno? Proč na chalupě v blízkosti Bernartic u Žacléře koukám na tři větrníky, který jsem za celý dva roky viděl točit asi 3x?



Pokud se začne vyrábět elektřina v obrovským množství tak, že to začne dávat smysl - vodní elektrárny v horách, solární panely v neobydlených oblastech kolem rovníku a vystaví se distribuční síť, zbyde dost energie pro vodík. Bude se moct jednoduše vyrábět, když nebude odběr. Pak si můžeme z obou technologií vyzobat to lepší a co se nám hodí.



Mne obecně sere to, jakým způsobem se to všecko vyvíjí, protože prostě jde zase v první řadě o prachy a ne ekologii. Já klidně budu jezdit elektrosráčem, ale jak z povahy povolání tak i z toho, že sem prostě vesnickej balík co najezdí řádově tisíce km s vlekem ten vehykl, co najede na nádrž osmset a během 5ti minut jsem z benzinky pryč, potřebuju.



edit: A nejde o počet kilometrů, ale spíš o nemožnost plánování trasy dopředu s časovou náročnosti.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 12:20:56
12:00:58
16.09.2021
darklord
-> dragon_cb_cz:

není úplně nereálný jezdit jen na tom co člověk dostane zadarmo

47
11:53:24
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina 16.09.21 11:02:15: Jooo, nad tím už jsem taky mnohokrát přemýšlel - moje kilometrový náklady na kole jsou asi taky vyšší než v autě 4 Ale to je daný hlavně tím, že těch kol mám hodně. Pokud bych to bral čistě utilitárně, měl jedno univerzální kolo a jeho ekonomiku provozu nějak řešil, tak by to byla hodně jiná story. Rozumně použitelný kolo který by nějakou dobu mělo "jen jezdit" s výměnama spotřebního materiálu (brzdy, pláště, řetěz) se nechá postavit tak za 2-3 tisíce v klidu a ten spotřebák je pak třeba v řádu 0.2 Kč/km.



Resp. skoro si myslím, že kdyby člověk hodně chtěl, tak asi není úplně nereálný jezdit jen na tom co člověk dostane zadarmo, vytáhne ze šrotu atd... ale už by to asi vyžadovalo jistou kreativitu.
11:02:15
16.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Shodou okolnosti jsem na toto měl rozhovor s lidma co pracují v kancelářích na Pankraci, ten rikal, že má auto na víkendy a do práce jezdí na kole nebo elektrokoloběžce a dodal, ze provozní náklady kola na km jsou podstatne dražší než u auta 1 a kdyz to vyjmenoval tak u jeho kola má pravdu (samozrejme kdyz to bude stara liberta tak tomu tak nebude).





Obecne dnešní situaci je nutné rozdělit na více oblastí, určite větší mesta a zbytek ČR. Tím chci hlavne nastínit situaci nabíjeni na sidlištích, tam proste řikam, no nebude se to tam nabíjet, protože z auta ve vetsim meste se stane drahej luxus, není udržitelná situace, že každej má 1-2 auta, tohle se stalo v 90s, kdy auta zlevnili a každej si to mohl dovolit, potom zpohodlněl, díky tomu se zrusily ruzné spoje prodloužily intervaly atd, takže je to začarovaný kruh, protože kdo by rád jel MHD, tak nejede protože je zku*vený, každý jezdí autem a proto je zku*vený. 3. Je to muj pohled, který si myslím, že je reálny a je jedno co po těch(EV nebo spalovací) silnicích jezdí nebo parkuje, sitauce neni udržitelná.

-> Borderer 16.09.21 07:42:15: Tlačenka na vodík samozřejme probíhá, tlačí se to do MHD, kamionu, ale třeba Toyota, která to tlačila začíná otáčet. Bilance je jasná, pokud nechces vodík vyrábět z ropy (proč teda se tedy tlačí na rušení spalovacích aut), tak elektrolýzou je to neuvěřitelně energeticky náročné od výroby 1kg vodíku za 60kWh, pak převoz, chlazení, čerpaní. A proč se nepíše, kde se na tohle veme elektrika ? Protože to nikdo nevidí a nebo řekne, ale dyt se to vyrábí z fotovoltaiky, ale druhou větou zmíní že EV má komín v Tušimicích.

Jasně baterie jsou taky energeticky náročné na výrobu, už jen že se 12h suší elektrody, protože se používá mokrá cesta výroby, ale to výrobci už řesí jak použít suchou cestu, protože 12h nekde musí ležet strašný kvantum baterek - prostor, cashflow atd... Ale jakmile je baterka vyrobená, tak za tech 60kWh najedes v přímeském provozu 300-500km dle auta. Dobře ještě recyklace... ale ta přijde s vetším mnozstvi vyrazených baterii, ale předpokládám, že to bude stejné silenstvi jako s katalyzátory a bude se to vykupovat a recyklovat, protože težba není levnejsí a hlavne to je stejne vzácný materiál...



Mě to zajíma a snažím se nové situaci prizpůsobit a hlavně o tom něco vědět, než jen říct, je to na hovno, nedojedu do chrovatska.
upraveno 2x, naposled 16.09.2021 11:08:57
09:09:00
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> darklord: Nejsem si jistej, že v současným nastavení společnosti existuje způsob, jak to "vytrhnout" hromadnou dopravou... ale určitě je co zlepšovat.



Z těch elektrověcí v tomhle nakonec možná daleko víc přínosu udělají různý koloběžky, elektrokola atd...
09:04:17
16.09.2021
darklord
-> dragon_cb_cz: ja by som sa v prvom rade snazil zrusit prave to "jezdil kazdej den do prace". Ked uz toto musi byt, tak nech je nejaka rozumna HD, a nie ze kazdy pojde eletromobilom na ktory je nutne rozdrbat pol zemegule kvoli baterkam. Velke auto na cestu do chorvatska nech kazdy ma, ale jazdit s nim kazdy den par kilometrov, to je imo na palicu.
08:54:23
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Ale tu principiální neefektivitu z něj neodstraníš. A baterky jsou snad tlačený nějak víc než vodík? Kým?



-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nutí tě snad momentálně někdo? 4 Ještě máš čas.



Každopádně jsme zase u toho - společnost, ve který dává smysl, abys 1x týdně jezdil do Ostravy asi není úplně zdravě nastavená. A u toho zamyšlení o kterém -> pavucina 16.09.21 00:08:45: mluví.



Celkově mi přijde ta česká mentalita "dokud s tím nedojedu na jeden zátah do Chorvatska i s vozíkem naloženým salámem, pivem a paštikama, tak je to k hovnu" fakt podivná. Stejně jako kupovat si kvůli podobnýmu využití velký auto, přestože celej rok jezdím prázdnej sám do práce...
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 08:54:43
07:42:15
16.09.2021
Borderer
-> pavucina: Na druhou stranu, kdyby byl vodík tlačenkou jako baterky, tak už to taky mohlo bejt někde jinde.
07:12:40
16.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> pavucina: Nerikam, ze tak jezdim kazdy den, to bych asi chcipnul za chvili... Jezdim jednou za tejden...



Trasa neni vzdy stejna, toto je vcerejsek.



Jinak elektroauta nehejtuju obecne. Pro mamu nebo i pro pritelkyni by to bylo pouzitelny. Jen me sere ten tlak na prestup na elektriku, kdyz to neni jeste vychytany...
zvětšit Elektromobilita - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 16.09.2021 07:12:40
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 07:15:06
04:26:32
16.09.2021
Mr._Nosferatu
-> pavucina 15.09.21 22:03:54: nabíječky na každém rohu jsou možná v Praze, ale pokud vyjedeš do pustiny tak nejsou…
00:43:14
16.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Ja jsem trapak, 800km za den tak 2x rocne.



S tim zaskatulkovanim mas pravdu 3



Ale fakt me ta jeho jizda zajima.
00:30:09
16.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 16.09.21 00:08:45: To asi nemá moc cenu zkoušet. Nic lepšího z toho asi nevyždímeš a k zaškatulkování už došlo. 1 Mimochodem, ty nejezdíš 800 km denně? 47
00:08:45
16.09.2021
pavucina
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja ti to nenutim 4. Ja jenom nemam rad pohled, je to sracka, protoze bych se musel zamyslet… nebo tskhle to tady funguje 100let, tak proc to menit.

Ale asi se shodnem, ze to nezvladne 800km, protoze to nedava smysl.



Jenom popis ve zkratce jak vypada tvoje 800km dlouha cesta. Me to zajima.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 00:09:43
22:36:50
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Hjondé i30. Asi jen 1400 kg auto... Já vepř 95 kg a tak cca 100 kg náhradních dílů. Dvojspojka automat s 85 kW CRDi. Jinak jezdim tak 140 na tempomatu.
upraveno 1x, naposled 15.09.2021 22:37:12
22:33:56
15.09.2021
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.21 22:24:05: co ze to mas za povoz a klik to vazi? Ja jezdim cca okolo 10ti (9.8 tam na mne sviti), ale litam s tim a ma to 3t...
22:24:05
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> pavucina 15.09.21 22:03:54: Heh, dneska jsem najel 800 km, tankoval jsem včera odpoledne a teď ještě mi tam svítí dojezd lehce přes 200 km. Spotřeba 4,9 l/100 km. Auto s DPF a SCR. Nemyslím, že by v dohledné době byla rozumně použitelná nějaká elektrická plečka...
22:03:54
15.09.2021
pavucina
-> King: Nevim jestli jsem zvolil nejvhodnejsi obrazek, ale princip je jasny.

Nebral bych v potaz jaka je ucinnost pri vyrobe elektriny, to ma kazdy palivo stejny pocatecni podminky.



Chapu narazku na rychlost nabijeni, tesla model 3 nabije 100km za 5min, 400km za 30min. Stale jsme na zacatku vyvoje. Ale uz tohle je vec, ktera by me standartne neomezovala na mych cestach. Vyjizdis se 450km dojezdem, nejsem robot abych ujel 400km na jeden zatah, nabijecky jsou na kazdym rohu, takze se auto muze nabijet pri kazdym chcani.

A hlavni auto se ti nabije pres noc, takze nabijeni se te tyka jen na cestach nad 400 km.



Bavime se o dnesku, kdy auto na vodik v cesku natankujes jen na jednom miste a jeste jen na pulku.

Ano dalsi milion narazek na nabijeni na sidlistich… ale rozhodne to bude mensi problem, nez udelat infrasktrukturu pro tankovani stejneho poctu vodikovych aut.



PS: vyroba 1kg vodiku elektrolyzou spotrebuje 60kWh. Mirai na to ujede 130km.



Kdyz si mam vybrat vodik nebo EV. Tak EV.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 15.09.2021 22:03:54
21:06:42
15.09.2021
King
-> pavucina 15.09.21 15:16:00: Jen, ze kdu jen tak kolem - 15 minut tankovani H2 vs. ...jak dlouha doba na dobiti baterek s dojezdem porovnatelnym treba s tim vodikem? Rychlonabijeni soucasnejch baterek a transport energie ma tedy skoro 100 pct. ucinnost?
19:53:58
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Nebo plusy a mínusy u příspěvku :-)
19:43:11
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina: Evža by tu měl přidat funkci "podepisuji" 1
15:16:00
15.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Na vodikovy auta vzdy rikam. Lidi nechteji sedet na baterkach, protoze hori, ale uz nevi, ze jim daji dost dlouho dopredu vedet, ze je neco spatne a v klidu utecou.

Ale uz maji kecy na LPG, ale i tak podporuji vodik, vysoce horlavy plyn, a budou sedet na 600barech totohle plynu a podporuji to jenom proto, protoze se to tankuje podobne jako benzin, ale to kde se ziskava a kolik to stoji energie, ze se tankuje 15min ve trech stupnich, aby nepraskla nadrz a ze se mezitim musi chladit cerpadla a ve vysledku da cerpacka da omezeny pocet aut za den, to nikdo nevidi :)
13:16:06
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> rsvancara: Jo jo, viz -> pavucina 15.09.21 11:26:25: .Byť teda to jsou problémy trochu jinýho druhu.



-> pavucina: Určitě to bude ještě zajímavý, to souhlasím. Na druhou stranu, ty požáry baterek jsou myslím víc mediální než reálný strašák - teoreticky velké nebezpečí, prakticky k tomu prostě dochází velmi velmi velmi vzácně i v zemích, kde už to rozšíření je nezanedbatelné - a určitě bude tlak na výrobce, aby v tomhle směru bezpečnost ještě zvyšovali.



A což teprv vodíkový auta 1
12:02:05
15.09.2021
rsvancara
-> dragon_cb_cz: "aby se v nich s LPG dalo parkovat" to je zajímavé téma k dořešení, protože elektroauto je v tomhle asi ještě větší problém než LPG :)
11:26:25
15.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Ta appka me teda dost srala. Já to kupoval hlavně kvůli vyhodám, a provozním nákladů (ne nebudu objahovat jestl ise to vyplatí, já to mam spocitané, že me ano). Ale pokud se to zdaní všechno se zruší a bude ještě možné rozumne po praze jezdit na LPG, tak klidne přesednu, ale musím uznat, že je to dost složité ted sednout a jezdit normálním autem.



Ohledne LPG se vsim souhlasím, neco jsem se na to najezdil

A ohleden garáží to neni ani tak o té porizovaci cene, ale spis sraní s revizema, kontrolama, požárním zabezpečením atd...



Čekám až chytré české hlavičky vymyslí zákaz vjezdu elektroaut do garáže, to bude teprve sranda.

Nebo budou muset byt nesmyslné opatření (třeba zaplavitelná parkovací místa do 40cm vodou) a to už tuplem nikdo nebude chtit dělat, když nechtejí ani LPG.



Tedka horici baterka je v zásade konstrukční / montážní chyba, až to dostanou do ruky kutilové, to bude mrtvejch.
11:12:55
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> vhml 15.09.21 10:10:25: Určitě to není zanedbatelný, ale to samý se dá říct o naftě a té taky nikdo dálniční známky zdarma nedává a navíc je ještě výrazně víc zdaněná, než LPG...



Hlavně ale platí to co už jsem napsal - že ta podpora není myšlená k tomu, aby "co nejvíc lidí jezdilo na ekologický palivo". Je myšlená na to, aby na něj začalo jezdit dost lidí na to, aby se roztočilo kolečko úspor z rozsahu na infrastruktuře, vývoji atd - a tím se odbourala většina překážek, které většině lidí brání na to ekologický palivo přejít. Až se to stane, tak nám ho prostě nařídí a bude...



U LPG tohle už není relevantní, infrastruktura je, kdo na něj chtěl přejít tak už měl dávno tu možnost, cenová bariéra tam taky není. Koho nepřesvědčí 40% nebo kolik úspora nákladů na palivo, toho asi těžko přesvědčí ušetřených 1500 Kč ročně za dálničku. Což teda platí pochopitelně i pro ty elektromobily, v bilanci spalovák-elektro těch 1500 Kč těžko bude hrát nějakou zásadní roli a moc nechápu, proč tam to osvobození dávali... asi nějaká psychologická hra 3



Pokud by stát opravdu chtěl podpořit větší rozšíření LPG (což je ale blbost, když auta který ho budou moci používat už jsou na ústupu a za pár let se už nebudou prodávat), tak bude třeba podporovat investice do podzemních garáží, aby se v nich s LPG dalo parkovat atd.
10:10:25
15.09.2021
vhml
-> dragon_cb_cz 15.09.21 09:47:53: tak v dnešní době za nesmyslného šetření jednotek gramů CO2 mi nepřijde úspora nějakých 10% úplně zanedbatelná. Někde se psalo, že v rámci celýho procesu od výroby až po spotřebu je to až 25%.



To je i důvod, proč Dacia prodává tovární LPG skoro zadarmo. Hodí se jim to do portfolia skrz snižování CO2.
upraveno 1x, naposled 15.09.2021 10:13:53
09:47:53
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> vhml 15.09.21 09:40:59: Ono LPG ale proti benzínu nijak zásadně lepší není (o trochu jo, ale ne úplně dramaticky). A hlavně už je fakt brutálně zvýhodněný cenou, takže nějaká dálnička to fakt nevytrhne...
09:40:59
15.09.2021
vhml
-> dragon_cb_cz 15.09.21 09:08:45: no jakože podpora ekologickýho paliva ne?
09:08:45
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak já hlavně marně přemýšlím, proč by auta na LPG měly mít nějakou slevu (jasně, mají jí auta na CNG a taky mi to moc smysl nedává, i když o trochu větší). Stačí že mají sakra slevu na palivu, ne? 4 Proti tomu je ta dálnička zanedbatelná, její cenu ušetříš na dani po natankování dvou nádrží LPG...



Za mě je tohle (v rámci toho, jak je "systém" nastavený) OK - kompenzuje to částečně voser lidem, který do toho jdou už v době kdy to "má svý mouchy" a prošlapávají cestičku ostatním. Až bude prošlapaná, tak už nebude ten voser, tak nebude ani důvod podporovat.



Ale že by v ČR kde kdo chtěl počkat až bude všechno sluníčkový a pak chtěl ještě podporu, to je mi jasný...
upraveno 1x, naposled 15.09.2021 09:09:38
08:09:20
15.09.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Přesně do chvíle, kdy už těch aut bude jezdit tolik, že se to státu vyplatí. 3 Jako když vymejšleli elektronický dálniční známky. V podstatě se veřejně přiznali, že nechtějí dávat slevu autům na LPG, protože jich jezdí hodně. :)
00:22:22
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina: Tak automat/lístek řeší appka v telefonu. Jako pro někoho to výhoda být může, to nepopírám, ale bude velmi dočasná...
19:56:19
14.09.2021
pavucina
V Praze parkuji docela často a vyhoda to bezesporu je, nejde uplne o finance, ale o to že zaparkuju a neresim zadnej listek, automat atd... Nepocital jsem to, ale kdyz vidim kolik to parkovani za hodinu stoji, tak uz by to par tisic za rok hodilo.
Extreme Tyres