skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1431 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 04.09.2021 do 26.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Já bydlet nebo pracovat v praze tak mám taky hybrid, jelikož by se za pár let ten cenový rozdíl oproti benzínu zaplatil na parkovném...
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:20:23: Tak pokud máš možnost dobíjení a jezdíš hlavně město, tak výhody jsou dost jasný...
-> Jirik_Tuňák1983 11.09.21 14:22:09: Se spolehlivostí/životností není problém (rozhodně ne výrazně větší než u jiných automatů) a většina těch převodovek už dneska má i virtuální stupně. Dva kamarádi to mají v Outbacku, jeden asi dva roky, jeden už snad 7 let, problémy nula.
A Toyota má u hybridů taky CVT... najíždí to stovky tisíc, problémy pokud vím zásadní hlášený nejsou. Nebál bych se toho, pokud ti jízdní projev přijde OK. Speciálně při tvých nájezdech (myšleno ty se kterými auta kupuješ i ty, které na nich pak máš sám).
A Toyota má u hybridů taky CVT... najíždí to stovky tisíc, problémy pokud vím zásadní hlášený nejsou. Nebál bych se toho, pokud ti jízdní projev přijde OK. Speciálně při tvých nájezdech (myšleno ty se kterými auta kupuješ i ty, které na nich pak máš sám).
-> Jirik_Tuňák1983: najednou uplne ne, CVT se sporadicky objevovaly uz driv. Suzuki treba melo CVTcka u S-Crossu (a asi i posledni Vitary) a pak presli "zpet" na klasicky automaty, jeste u 1.6 N/A... nevim proc. Ono to CVT tak nejak dava smysl, ale asi jsem si to predstavoval jinaci, u toho Forestera to byl vylozene efekt motorovyho clunu, na dalnici ve 110 na to slapnes, motor jde do otacek a jinak se nic moc nedeje.
-> U-Geen 11.09.21 13:35:22: Přesně tak, jak zazdít pěkný auto divnou převodovkou s pochybnou životností a spolehlivostí. Co se vůbec ti Japonci tak najednou posrali s těma CVTčkama? Přitom Mazda si drží pořád klasiku... Jsou vůbec ty Mazdy pořád takové hniloby a ty jejich Skyactivy furt tak kostrbatě spolehlivé a nebo se to už o něco zlepšilo?
-> Jirik_Tuňák1983 11.09.21 07:43:08: měl jsem půjčený auto s CVT a hrozně mě to štvalo... možná to bylo jen nízkým výkonem nebo naladěním převodovky (Forester 2018? 2.0N/A) ale tohle bych fakt domů nechtěl.
-> pavucina 11.09.21 10:24:27: Co je autoforum? 

-> Jirik_Tuňák1983: Min cti autoforum
silnicni dan pro EV driv nebo pozdeji bude.. kde stat dorovna dane z paliv…

-> Milan 136 11.09.21 10:00:13: Ok, děkuji. 

-> Jirik_Tuňák1983: Jak už tu bylo psáno. Jakýkoliv kabel je zamknutý v zásuvce auta. Jak si v tomhle případě vyřešíš přívod je asi na tobě. Ale z auta ho prostě nevyndáš bez zničení.
-> pavucina 11.09.21 08:52:57: Taky jsem to už četl.
A je pravda, že někde mají nějakou silniční daň, protože elektromobily zatěžují silnice nadměrně svojí vahou. Nejdříve velké halo, dotace na pořízení a pak tohle. Ale už nevím kde to bylo a kde jsem ten článek periferně zaregistroval.
A je pravda, že někde mají nějakou silniční daň, protože elektromobily zatěžují silnice nadměrně svojí vahou. Nejdříve velké halo, dotace na pořízení a pak tohle. Ale už nevím kde to bylo a kde jsem ten článek periferně zaregistroval.
-> Jirik_Tuňák1983: Sice jsem jeste nevidel termin, kdy se hybridum EL znacky prestanou davat, ale prijde to…
Tak jako casem v Praze vezmou vyhodu EL znackam, ptz to lidi sere. Tak si pospes
Tak jako casem v Praze vezmou vyhodu EL znackam, ptz to lidi sere. Tak si pospes
-> pavucina 11.09.21 08:32:22: Ono by to muselo být určitě něco bez prostoru pro lidovou tvořivost.
Už jen kvůli tomu, že by se muselo žádat na městě. 
Svým způsobem jsou hybride bez nutnosti nabíjení asi lepší, jak psal upír níže, ale dosáhnou na ELE značky při nějaké kulturním výkonu soustavy? Musím ještě pořádně pročíst Corollu a teď nově i Kia ProCeed. Ale to je kombík a to jsme úplně nechtěli, stejně jako SUV.


Svým způsobem jsou hybride bez nutnosti nabíjení asi lepší, jak psal upír níže, ale dosáhnou na ELE značky při nějaké kulturním výkonu soustavy? Musím ještě pořádně pročíst Corollu a teď nově i Kia ProCeed. Ale to je kombík a to jsme úplně nechtěli, stejně jako SUV.

-> Jirik_Tuňák1983: Treba toto ?
www.elnex.cz/27-zasuvky-s -blokovanim-a-vypinacem
Pripadne zasuvka a pred ni casove rele, sice pujde vypojit vidlice, ale porad to je zamceny v aute.
www.elnex.cz/27-zasuvky-s -blokovanim-a-vypinacem
Pripadne zasuvka a pred ni casove rele, sice pujde vypojit vidlice, ale porad to je zamceny v aute.
-> U-Geen 11.09.21 02:20:26: Přímo na nájezdu do garáže. Ale máme jen jednu garáž, tam stojí Volvo a protože je to dům z 1937, je garáž uvnitř užší, pokud vezmu v potaz ponk a regály po stranách, takže není úplně nejpohodlnější tam zajistit nalodění dětí atd. To už je prostě před domem pohodlnější. Ale ptám se hlavně do budoucna a ze zájmu.
Navíc jsem teď četl nějaké článek o Mitsubishi Outlander s 2.4 + p. in hybrid a líbilo se mi to jak vzhledově, tak parametry a rozměry. Mám u Mitsubishi i nějaké kontakty. Ale to CVT, nevím nevím....
Navíc jsem teď četl nějaké článek o Mitsubishi Outlander s 2.4 + p. in hybrid a líbilo se mi to jak vzhledově, tak parametry a rozměry. Mám u Mitsubishi i nějaké kontakty. Ale to CVT, nevím nevím....
-> Jirik_Tuňák1983: tak klasickej kabel ma na jedný straně vidlici (kterou můžeš nějak zamknout třeba do nějaký krabice jen s dírou na vlastní kabel) a na druhý straně už je to zamčený v autě... jen teda nějak elegantně vymyslet tu napájecí stanici (sloupek by už asi řešilo město, nevim jak parkuješ?)
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:20:23: Ať si to lidi kupují třeba na okrasu, ale přijde mi fajn, že ženská odjezdí týden převážně na elektriku a pak se o víkendu dá u vozu využít i dalších výhod s nižší spotřebou, než by mělo auto stejné velikosti na běžná paliva.
Krom toho si myslím, že nemá moc smysl pořizovat teď klasické auto a za poslední se zajímám kvůli renovaci elektroinstalace v garáži a předgaráži.
Třeba u Outlandera doporučují pravidelně nabíjet.
Evžen mi odpověděl s Milanem na zamykání kabelu v případě wallboxu.
Ohledně klasického kabelu, aby si ho někdo nepůjčil při nabíjení, zatím nevím jak se to dá řešit.
Zatím koukám na videa a přečetl jsem pár článků ze zvědavosti, jinak jsem to nijak do hloubky nezkoumal.
Krom toho si myslím, že nemá moc smysl pořizovat teď klasické auto a za poslední se zajímám kvůli renovaci elektroinstalace v garáži a předgaráži.
Třeba u Outlandera doporučují pravidelně nabíjet.
Evžen mi odpověděl s Milanem na zamykání kabelu v případě wallboxu.
Ohledně klasického kabelu, aby si ho někdo nepůjčil při nabíjení, zatím nevím jak se to dá řešit.
Zatím koukám na videa a přečetl jsem pár článků ze zvědavosti, jinak jsem to nijak do hloubky nezkoumal.
-> Jirik_Tuňák1983: on někdo kupuje hybrid z jiného důvodu než výhod EL značky v kombinaci s benzínovým pohonem ?
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:14:09: Bavím se o nabíjecím, ale prostě to holt i na tom telefonu vyklepu polopatě. Ale jestli je teď na programu slovíčkaření, tak to může moderátor od 21:14 všechno smazat.
-> StepaNoFUN 10.09.21 23:12:55: Není to jedno? Když mluvím o hybridu a dobíjení, tak jsem předpokládal, že to někomu dojde.
Pro provoz ve městě bys dobíjet měl, pokud to chceš na elektro používat.
Pro provoz ve městě bys dobíjet měl, pokud to chceš na elektro používat.
-> Jirik_Tuňák1983: O plug-in mluvis az ted a musis dobit? Nemusis. Kdyztak to ta integrovana centrala dobije sama.
-> pavucina 10.09.21 22:55:47: Jak píšu níže, tak se nebavím o wallboxu, ale o kabelu který vozíš v kufru a připojuješ ho do klasické 230V zásuvky. Jak jde v těchto případech bezpečně zajistit nabíjení před domem.
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 22:53:55: A na to jsi přišel jak? Myslíš, že plug in hybridy mají ty zásuvky pro zkrášlení blatníku nebo prostoru pod víčkem?
-> Jirik_Tuňák1983: Kabel je zamceny v aute i ve wallboxu(pokud neni kabel integrovany z wallboxu). Wallbox spousten pomoci cipu, kartičky nebo pres mobilni aplikaci.
Nejake strihani kabelu atd se zatim moc nekona.
Nejake strihani kabelu atd se zatim moc nekona.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak hybridy se přece nedobíjí 

-> King 10.09.21 12:17:59: s tím nutno souhlasit.
Já to fyzicky v chodu nikdy neviděl. Navíc jsou hybridy, kde se investice do wallboxu ani nevyplatí.
-> Jirik_Tuňák1983 10.09.21 21:14:11: Kabel je při nabíjení zamknutý v zásuvce 

-> Jirik_Tuňák1983: tak nejakej zamykaci wallbox asi bude a kabel je v aute pri nabijeni zamknuty ne?
Existuje nějaké bezpečné řešení pro soukromé nabíjení hybridů a elektrovozů venku před domem, nikoliv v garáži? Ptám se hlavně z důvodu možné krádeže kabelu, černému odběru na váš účet apod.
Počítám, že něco takového ještě asi nikdo nevymyslel, že?
Třeba nějaký kyvný sloupek, který se přiklopí k blatníku, uzamkne a kryje tak kabel apod. Nebo nějaká číčaráda (sloupek), která se vytáhne ze země, něco jako bývají zásuvky ke kuchyňským linkám. Nevím....., jen přemýšlím.
Počítám, že něco takového ještě asi nikdo nevymyslel, že?
Třeba nějaký kyvný sloupek, který se přiklopí k blatníku, uzamkne a kryje tak kabel apod. Nebo nějaká číčaráda (sloupek), která se vytáhne ze země, něco jako bývají zásuvky ke kuchyňským linkám. Nevím....., jen přemýšlím.
-> vhml 08.09.21 06:58:55: Citigo má baterky v kufru? Ale notak

-> pavucina 10.09.21 08:19:30: Basnik si mysli, ze to, ze zdrazime klasiku do nesmyslnejch vysin (tim padem i ceny ojetin) a diky tomu smazeme cenovej rozdil mezi elektrikou a klasikou je pro prosty lid pekne na hovno. Ale bohuzel otcova soudruzka ucitelka se ve svoji prognoze, jak uz bylo receno, sekla jenom v tech rutinnich letech na Mesic, ale ke svetlym zitrkum mame uz slusne naslapnuto...
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 09:55:56: On je trosku rozdil treba mezi suborbitalnim "skokem " na hranici vesmiru a plnotucnym letem kolem zemegule. A let na Mesic neni jenom jina liga, ale uplne jinej sport :-)
-> Mr._Nosferatu: mě jí nenabízeli tak nevím

-> saskyn2: SpaceX nenabízí dovolenou na měsíci ?
-> pavucina: S tím souhlasím, dokud nebude dražší spalovací než elektro, tak jich tolik nebude, ale stále je ten problém, jak to nabíjet na sídlišti.
-> King: asi uplně nechápu, co tím básník chtěl říct, ale tipnu si, že minimálně tesla a korejské značky mají trošku víc našlápnuto v elektromobilitě, než měl komunismus ve své věci... Takže pokud někdo brutálne nestoupne na brzdy ohledne zákazu spalovacich motorů, tak bych to jinak neviděl.
-> King 10.09.21 07:15:55: A co tedy teď je, dědečku Kingu? 

-> pavucina: Generaci nasich rodicu ve skole taky rikali: "Deti, az budete velke, bude uz vsude komunismus a budeme letat na dovolenou na Mesic! "

Enyaq neni uplne spatný, ale ve vysledku celá ta platforma MEB a přístup koncernu je předlihka marnotrapnosti. Pristup maji takový, aby kdyz presednes z fosilu do elektra, tak se to ovládá stejne, to je pro ne spravný, aby neztratili zakazníky hned. Ale přístup, že si za "rychlo"nabijen
i priplatim je fakt trapný...
První kusy se začali předávat na jaře, tak snad tam prijde nejaky update, nebo se v zime majitelé budou divit jakou to bude mit spatnou spotřebu i s tepelným čerpadlem, protože to se jim taky nepovedlo.
No a jestli dát za Enyaqa 1,5 mice nebo za Teslu Y taky 1,5, tak to asi neni o čem.
Jinak uspesne brázdím silnice od začátku prosince v Citigu iV (baterky má v podlaze ne v kufru), ted mám najeto 26 tisic, a musim rict, pokud nejedu do Ostravy, tak se mi spatne presedá do jinyho stroje... Ani ten blbej Turborit me moc nebaví. Dělá to hluk, ma to spatny reakce na plyn
Jediný co mi na tom citigu vadí je pomaly rychlonabijeni, kdybych nebyl posera, tak jsem bych misto citiga jezdil v ioniqovi nebo i3.
Tento natlak na konec spalovacich motoru za me neni spravnej, ale když to asi opravdu jinak nepujde bateriové vozy davaji vetsi smysl než vozy vodíkové. Ten pokrok za poslednich 5 let je neuveritelnej, myslim si, že dalsi 5 let budou argumenty odpurci dávno pryč, a za dalsich 5 ty auta budou stat min jak spalovací.
První kusy se začali předávat na jaře, tak snad tam prijde nejaky update, nebo se v zime majitelé budou divit jakou to bude mit spatnou spotřebu i s tepelným čerpadlem, protože to se jim taky nepovedlo.
No a jestli dát za Enyaqa 1,5 mice nebo za Teslu Y taky 1,5, tak to asi neni o čem.
Jinak uspesne brázdím silnice od začátku prosince v Citigu iV (baterky má v podlaze ne v kufru), ted mám najeto 26 tisic, a musim rict, pokud nejedu do Ostravy, tak se mi spatne presedá do jinyho stroje... Ani ten blbej Turborit me moc nebaví. Dělá to hluk, ma to spatny reakce na plyn

Tento natlak na konec spalovacich motoru za me neni spravnej, ale když to asi opravdu jinak nepujde bateriové vozy davaji vetsi smysl než vozy vodíkové. Ten pokrok za poslednich 5 let je neuveritelnej, myslim si, že dalsi 5 let budou argumenty odpurci dávno pryč, a za dalsich 5 ty auta budou stat min jak spalovací.
-> dragon_cb_cz: Pijavice je, o tom žádná. Ale hlavní problém je, že z našich(evropských) peněž platíme úředníky co vymýšlejí složitou a nepřehlednou legislativu ve který se už nevyzná úředník na obci, kterého taky platíme. A místo aby udělal svou práci tak si na svou práci najme pijavici, která beztak zase bude mít na práci další soukromou firmu
Pak je efektivita celého systému naprosto strašná a z každý koruny co odvedeš na daních ten celej moloch půlku prošustruje.

-> saskyn2 08.09.21 09:29:50: Tyhle pijavice, to je k poblití... vyhodíš to dveřma, vrátí se oknem.
-> vhml 08.09.21 06:58:55: Jo, to je ono. Bejt to o milion levnější, tak na to taky nemáme. 

-> dragon_cb_cz: Ano, je to tak. Ta legislativa je tak strašně složitá, že sám to nemáš šanci zvládnout, resp. by si tomu musel věnovat moře času což se ti nevyplatí. Nebo si na to najmeš firmu která se na tom zase samozřejmě nakapsuje. Včera jsem četl článek o Kremlíkovi a VRT, zkusím dohledat.
Edit:www.seznamzpravy.cz/clane k/znate-obec-pucery-i-tam- mohou-jednou-zastavovat-ce ske-rychlovlaky-174108
Edit:www.seznamzpravy.cz/clane k/znate-obec-pucery-i-tam- mohou-jednou-zastavovat-ce ske-rychlovlaky-174108
-> saskyn2: Mě by na tom nejvíc demotivovalo to, že to na co musím jako malej podnikatel zuby nehty vydělávat, tak si z větší firma, která "na to má lidi" koupí třeba z 80% z dotace... a když to zkusíš jako malej podnikatel, tak zjistíš, že ti pro samou administrativu s dotacema na práci nezbývá čas
Vím o pár co to zkoušeli a radši se na to vysrali, že to nemaj zapotřebí.

-> dragon_cb_cz: Neříkám že tu možnost ostatní neměli, jen říkám že bez pokřivení trhu by mu to nevyšlo. Jinak samozřejmě uznávám že je dobrej. Je zajímavý jak lidi hudrujou na škodovku když přichází s inovacema a nejraději by aby vyráběli povozy z 2.sv. ale pak se strašně divěj, že jim ujel vlak.
Jo přerozdělování peněz, dotace a podpory jsou k blití, zvlášt když si uvědomíš kolik z toho zůstane různým úředníkům a dohazovačům za drápama, ale to už jsem tu taky několikrát psal. Navíc to je i demotivující, na co chodit do práce, když se stát postará, na co se snažit vést firmu úspěšně když to stejně zaplácnu dotací.
Jo přerozdělování peněz, dotace a podpory jsou k blití, zvlášt když si uvědomíš kolik z toho zůstane různým úředníkům a dohazovačům za drápama, ale to už jsem tu taky několikrát psal. Navíc to je i demotivující, na co chodit do práce, když se stát postará, na co se snažit vést firmu úspěšně když to stejně zaplácnu dotací.