![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> charon 15.05.24 06:15:23: popravdě jsem o tom nikdy neslyšel. Já se k tomu dostanu skrz práci přes program (parts). Samozřejmě není problém, abych se podíval, když bude potřeba ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
www.garaz.cz/clanek/novin
ky-zname-jizdni-rad-omlaze
ne-octavie-vykonnejsi-rs-d
orazi-brzy-na-ctyrkolku-si
-pockame-motoru-ktery-bych
om-u-4x4-cekali-se-vsak-ne
dockame-21012533
To jsou ty homologace takovej marast, že je automobilka nucená nabízet v podstatě minimální možnost výběru? TDI 85 kW jen s manuálem, TDI 110 kW jen s automatem, 4x4 jen s TSI 150 kW, přičemž to TSI nejde jinak koupit. RS jen benzínová předokolka s automatem...
Z tohohle je mi na blití. Komu to prospěje?
Za chvíli se bude prodávat bílé TDI a když budeš chtít modrou, musíš si objednat TSI 4x4.
To jsou ty homologace takovej marast, že je automobilka nucená nabízet v podstatě minimální možnost výběru? TDI 85 kW jen s manuálem, TDI 110 kW jen s automatem, 4x4 jen s TSI 150 kW, přičemž to TSI nejde jinak koupit. RS jen benzínová předokolka s automatem...
Z tohohle je mi na blití. Komu to prospěje?
Za chvíli se bude prodávat bílé TDI a když budeš chtít modrou, musíš si objednat TSI 4x4.
Původní blatník v barvě, kterej nemá shnilej spodek je asi chiméra. Nejsou po těch X letech ... A lakýra to nikdy lakovat nebude, u auta v hodnotě max jedné a půl průměrné mzdy to nemá cenu. Když potřebuju něco menšího, kupuju ty spreje, takový y co se dělaj ve škoda vzorníku, ale lakovat blůetník sprejem je zvěrstvo a navíc ty malý spreje to dva nespraví ... Najitej sprej s podobným odstínem mám, ale docela to tluče do oči ...
-> charon: Na jedničkové Octavii těch barev tolik nebylo, takže když seženeš plechařinu v původní barvě, tak se nemůžeš moc splést...
A když to necháš lakovat, tak lakýrník stejně neřeší kód barvy ale namíchá to podle zbytku vozu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A když to necháš lakovat, tak lakýrník stejně neřeší kód barvy ale namíchá to podle zbytku vozu...
-> růža: A existuje nějakej dekodér nebo něco, kde by se to dalo zjistit online? Já třeba na jedničkový octe servisku ani štítek nemám a kód barvy by mě zajímal až budu měnit blatníky ...
-> CHIP 14.05.24 09:09:16: a pokud není ani jedna možnost -> saskyn2: , tak podle VIN
-> CHIP: typicky bývá stribro la7w ale koukni na štítek do kufru nebo do servisky
Dotaz .. Jak zjistím kód barvy na Octávce 2. Bylo více druhů stříbrné ? Chci si koupit takovou tu opravnou tužku na drobné ťukance na autě.
-> StepaNoFUN 10.05.24 11:00:50: sousedovi jsem rikal, at si je da nerez... ale on, ze to brzo proda, no jen aby..., aby pak zas neprisel zamnou, abych mu to povolil
-> StepaNoFUN 10.05.24 11:27:21: Koukal jsem![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Kuwa jsem si spletl téma... Přesunuto.
Přesunuto z tématu VW Golf I,II,III,IV a další VW...
-> StepaNoFUN 10.05.24 11:00:50: Aby to bylo jednodušší![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zespodu je má facelift.
-> StepaNoFUN 10.05.24 11:00:50: Aby to bylo jednodušší
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zespodu je má facelift.
Přesunuto z tématu VW Golf I,II,III,IV a další VW...
No ty woe. Ty šrouby na přední nárazník u OIII umístěný z blatníku a ještě torxy někdo vymyslel hlavou. :-/ Kuwa proč tam nemůžou bejt šrouby zespoda?
No ty woe. Ty šrouby na přední nárazník u OIII umístěný z blatníku a ještě torxy někdo vymyslel hlavou. :-/ Kuwa proč tam nemůžou bejt šrouby zespoda?
-> ajok 02.05.24 07:05:31: To nevím, prostě se mu tak říká už strašně let. On prej bejval kdysi blázen do závodění, ale to je nepotvrzená infoemace
-> charon: Však říkám, že máš štěstí, takový lidi prakticky nejsou a když jo, tak se k nim nedá dostat, protože mají práci na 3 roky dopředu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 02.05.24 06:25:28: jo, to bude on, proč blaznivej? :)
-> ajok: Koho myslis? V Nizkove je ofiko servis jen TD cars a tam bych si nedal ani koloběžku vzhledem k jejich cenové politice. A jestli myslíš bláznivýho Jendu z Kovárny v Přibyslavi ( www.firmy.cz/detail/19941
39-autoservis-jan-krejci-p
ribyslav.html ) tak ten do LPG dělá snad 20 let, ale já u něja auto nikdy neměl. Jezdil k němu kolega, ten si ho chválil, ale on LPG neměl.
-> saskyn2: Tak ten co zemrel delal vsecko na co nepotreboval super vybaveni, jel na obrat aby vydelal na dovybaveni dilny. Ten co to u nas dělá ted takto má jako konička po práci - on si udělal doma hodně pěknou dílnu a aby se to aspoň trochu rentovalo, tak opravuje auta jakože za dobře - za práci si většinou řekne naprosto směšný peníze - švagrový třeba chystal zanedbaný auto na STK (tlumiče, výfuk, 2 pneumatiky, ramena, náplně, filtry, jel s tím na STK) a za to všecko si vzal ale 3000. Něco málo má ještě na dílech, ale ceny který si účtuje za díly odpovídají e-shopům odkud je kupuju já pro sebe. Takže jestli někdo dělá za takovou cenu, tak se moc nemá smysl doma trápit s rozvodama (což se mi třeba na oktávce vůbec nechce)
-> saskyn2: Tak ten co zemrel delal vsecko na co nepotreboval super vybaveni, jel na obrat aby vydelal na dovybaveni dilny. Ten co to u nas dělá ted takto má jako konička po práci - on si udělal doma hodně pěknou dílnu a aby se to aspoň trochu rentovalo, tak opravuje auta jakože za dobře - za práci si většinou řekne naprosto směšný peníze - švagrový třeba chystal zanedbaný auto na STK (tlumiče, výfuk, 2 pneumatiky, ramena, náplně, filtry, jel s tím na STK) a za to všecko si vzal ale 3000. Něco málo má ještě na dílech, ale ceny který si účtuje za díly odpovídají e-shopům odkud je kupuju já pro sebe. Takže jestli někdo dělá za takovou cenu, tak se moc nemá smysl doma trápit s rozvodama (což se mi třeba na oktávce vůbec nechce)
-> MOLSO 23.04.24 12:01:38: super, diky proti bosch funguji skvele (pritom by clovek rekl iridium jako iridium), pritelkyne prohlasila, ze s nima pri zatlacovani do sedacky motor nezadrhava![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 30.04.24 05:26:16: Jenomže mrkni, v kolik hodin jsme je psali. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon 30.04.24 09:09:16: ten, co dela u Vas LPG, toho znas?
doporucoval mi ho nekdo, ze k nemu jezdi az ze Znojma...
doporucoval mi ho nekdo, ze k nemu jezdi az ze Znojma...
-> charon: To máš celkem štěstí, já bych řekl, že v drtivé většině případů ti co jsou alespon trochu šikovný vůbec na takovýhle keply nesáhnou, protože mají dost práce na normálních autech kde je majitel schopný platit trochu jinou hodinovku. Ale ber to jen jako názor někoho kdo jde náhodou kolem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Tak na tydle věci jsem měl u nás ve vsi garážistu, kterj byl hrozně šikovnej. A teď tu máme ještě jednoho. Konečně proto disponuji povětšijnou starými keply, které garážníci spravojou 3x týdně
-> charon:
Nejlepší je, když to pak hodíš do servisu a servis to buď neopraví a nebo zkurví něco jinýho.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nejlepší je, když to pak hodíš do servisu a servis to buď neopraví a nebo zkurví něco jinýho.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A já zase Jardu chápu - já si taky svoje keply opravuju sám a když už nevím, zkusím se poradit s ostatníma, jestli nemají nějakou (dobrou) zkušenost. Když na to čas nemám, tak to hodim do servisu, ale kontrolovat po sobě svojí práci a ověřovat je občas docela dobrej nápad.
-> Syny 29.04.24 21:33:24: tak jsem jel nekolik stovek km, tak jsem to odzkousel, nezkousim to jen tak kazdej den, to bych tu psal poznatky porad, nemam ani na palivo to jen tak stovky km porad zkouset... kolem komina par desitek km se fakt tyto neduhy neprojevi
-> Jirik_Tuňák1983 29.04.24 23:53:38: -> Syny 29.04.24 21:33:24: hosi, to napsani prispevku zabere asi tolik casu, jako vymenit vsechny civky a svicky dohromady :), vite kolik jsem mel casu, kdyz pro me virt neexistoval... a ted tady toho stejne ctu tak 10%, protoze na to proste nemam cas a uz vubec na neco reagovat, jen kdyz vim, ze nekomu s necim mohu pomoci
-> Jirik_Tuňák1983 29.04.24 23:53:38: -> Syny 29.04.24 21:33:24: hosi, to napsani prispevku zabere asi tolik casu, jako vymenit vsechny civky a svicky dohromady :), vite kolik jsem mel casu, kdyz pro me virt neexistoval... a ted tady toho stejne ctu tak 10%, protoze na to proste nemam cas a uz vubec na neco reagovat, jen kdyz vim, ze nekomu s necim mohu pomoci
-> Syny 29.04.24 21:33:24: Zrovna jsem to chtěl napsat. Většina lidí dá svíčky a nenimrá se v tom.
Já jsem vstával do práce v 5:40, z práce jsem jel do Hornbachu, koupil nějaké zahradní nářadí, pak v Tescu v lékárně koupil něco ženě, drobný nákup, něco pro děti (stoleček a židličky), přijel domů cca v 17:30, sestavil naviják na hadici, k tomu jsme si dali kafe a koláč, vyřídil nějakou agendu, uklidili jsme se ženou roztahané hračky, žena připravila večeři, já četl pohádku. Sedli jsme si teď, řešili jsme ještě nějaké věci okolo. Každý den nemáme takový, jiné jsou klidné, ale rozhodně nemám čas se mrcasit kolem auta a do bezvědomí vyndavat svíčky a cívky.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem vstával do práce v 5:40, z práce jsem jel do Hornbachu, koupil nějaké zahradní nářadí, pak v Tescu v lékárně koupil něco ženě, drobný nákup, něco pro děti (stoleček a židličky), přijel domů cca v 17:30, sestavil naviják na hadici, k tomu jsme si dali kafe a koláč, vyřídil nějakou agendu, uklidili jsme se ženou roztahané hračky, žena připravila večeři, já četl pohádku. Sedli jsme si teď, řešili jsme ještě nějaké věci okolo. Každý den nemáme takový, jiné jsou klidné, ale rozhodně nemám čas se mrcasit kolem auta a do bezvědomí vyndavat svíčky a cívky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Musíš si vedieť rozdeliť priority
Sťažovať sa nepomáha. Ale aj tak to máme každý inak. Jedno je však isté - pre každého má deň 24 hod., záleží len na tom, na čo ho kto využije.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok: Jako já obdivuju, kde ty na tohle vše bereš čas. Já vůbec nestíhám to co bych stíhat chtěl. Na nějaký koníčky už mi vůbec nezbývá čas a když si představím, že bych ještě tolik času věnoval autu, tak to by mě mohli rovnou zastřelit. Jenom za dnešek jsem málem chcíp, furt řešil něco v práci, doma i jinde, vůbec jsem neudělal to co jsem chtěl a sednul jsem si "v klidu" až teď, polomrtvej a za chvíli půjdu asi spát, protože ani 3. kafe už mi moc nepomáhá...
no tak jsem to dnes odzkousel a bosch iridium jsou proste horsi, nez brisk silver, vadi mi na nich to, co mi vadilo loni v Chorvatsku, proste pri vysoke zatezi a otackach tam je neco trosicku citit - zadny misfire to nedetekuje, to to musi byt tak min. 10x horsi, je to teda lepsi nez loni, mozna diky tomu, ze mam tsi civky a ze jsem zmensil na dvouch ten odtrh na 0,7... a ted mi prisly ty Denso Iridium TT a ty maji odtrh dokonce 1,1 mm a to jsou urceny pro LPG
tak nevim, jestli je tam zkusit tak
Jinak jsem zkousel i benzin - mam tam vervu a je to velmi podobne, mozna nepatrne lepsi.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak jsem zkousel i benzin - mam tam vervu a je to velmi podobne, mozna nepatrne lepsi.
-> Jarda/felda 28.04.24 09:31:22: u tohodle? to je malo i na favomotor... u nivy mam 1 mm a no problem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jakub M. 28.04.24 08:06:01: na plyn se doporučuje 0.5 odtrh ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok:
S NGK tsi cívkami šlo spolehlivě jezdit mezeru 0,9... Dokonce to mělo vliv na chod v otáčkách
Na origo cívky vždy 0,7. Je to snad i v příručce ... Svíčky jsem jezdil origo/NGK. Vždycky jsem musel ladit mezeru - svíčky chodily jak noty na buben +/- 0,2mm.
Ovšem jak na plyn to netuším .. vždycky jsem tam sypal N98 + Millers
S NGK tsi cívkami šlo spolehlivě jezdit mezeru 0,9... Dokonce to mělo vliv na chod v otáčkách
Na origo cívky vždy 0,7. Je to snad i v příručce ... Svíčky jsem jezdil origo/NGK. Vždycky jsem musel ladit mezeru - svíčky chodily jak noty na buben +/- 0,2mm.
Ovšem jak na plyn to netuším .. vždycky jsem tam sypal N98 + Millers
Tak zase jdu s dotazem, vlastně dvěma dotazy (pro kamaráda) na moderní vozy (copypaste, co mi poslal kamarád):
1. Táta má octavku III, 2.0 TDI, automat. Najeto 70k. Na co by si měl dát pozor, po kolika měnit olej apod.?
2. Mám teď z práce Kamiqa, kterýmu vůbec nespíná start-stop. To mi sice samo o sobě spíš vyhovuje, ale tuším, že by tam mohlo být něco špatně. Má to 4 roky, 140k a nevím co se s tím kdy dělalo. Nějakej tip?
1. Táta má octavku III, 2.0 TDI, automat. Najeto 70k. Na co by si měl dát pozor, po kolika měnit olej apod.?
2. Mám teď z práce Kamiqa, kterýmu vůbec nespíná start-stop. To mi sice samo o sobě spíš vyhovuje, ale tuším, že by tam mohlo být něco špatně. Má to 4 roky, 140k a nevím co se s tím kdy dělalo. Nějakej tip?
-> colaczech 27.04.24 16:08:35: jj, pred lety jsem kupoval favomotor od Pavla P@nkáče
a tam bylo taky spousta otisku, divil jsem se, jak se to muze stat, jinak nic tomu nebylo, ale nakonec jsem pouzil jen blok do MTX kvuli cislu...
Jinak spotreba na cca 500km s tema TSi civkama a iridium svickama, realne to je na LPG skoro o 2l vic.
a tam bylo taky spousta otisku, divil jsem se, jak se to muze stat, jinak nic tomu nebylo, ale nakonec jsem pouzil jen blok do MTX kvuli cislu...
Jinak spotreba na cca 500km s tema TSi civkama a iridium svickama, realne to je na LPG skoro o 2l vic.
-> ajok: muzu te “uklidnit” ze uz jsem shazoval hlavu z motoru i kvuli boschkam. Ze svicky mi upadla ta venkovni elektroda. Ne valci nastesti nenapachala zadne skody, jenom na pistu a v hlave bylo dost otisku.
-> Bukaj 25.04.24 15:26:39: ja uz k nim duveru asi mit nebudu, nasel jsem ty bosch a jsou taky iridium, tak jsem je tam dal a jede to s nima OK, teda jelo 10km, nez mi vylezla civka, to se mi delo na 1. valci, ted vylezla na 3.
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
A dve mely elektrodovou vzdalenost 0,7 a 2 0,8 tak jsem to priklepnul na 0,7 jen doufam, ze mi po tomto zasahu ta elektroda neupadne. Ja uz se ted tak bojim...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
A dve mely elektrodovou vzdalenost 0,7 a 2 0,8 tak jsem to priklepnul na 0,7 jen doufam, ze mi po tomto zasahu ta elektroda neupadne. Ja uz se ted tak bojim...
A co se týče svíček, tak mně Brisk funguje - používám je na všech škodovkách N14Y na 130L, N15Y na 105/120 a NR14S na 130LPG. A na Volvu jsou taky nějaké Brisky - byly tam při koupi a jsou tam doteď![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 24.04.24 11:05:48:
Jinak naposledy jsem měl problém s parkováním někdy před Vánocemi na Černém Mostě u nějakého obchodního centra, kam jsem jel něco vyzvednout kamarádce - do garážového stání zákaz LPG/CNG (i když bylo nadzemní a nebylo uzavřené) a před vjezdem do garážového stání bylo sice asi 20 míst "reservé LPG/CNG", ale až na dvě výjimky na nich parkovaly vozy bez alternativního pohonu. Naštěstí zrovna někdo odjížděl...
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Jinak naposledy jsem měl problém s parkováním někdy před Vánocemi na Černém Mostě u nějakého obchodního centra, kam jsem jel něco vyzvednout kamarádce - do garážového stání zákaz LPG/CNG (i když bylo nadzemní a nebylo uzavřené) a před vjezdem do garážového stání bylo sice asi 20 míst "reservé LPG/CNG", ale až na dvě výjimky na nich parkovaly vozy bez alternativního pohonu. Naštěstí zrovna někdo odjížděl...
-> vhml 24.04.24 11:05:48: tak věřím, že i ta elektrodova vzdálenost mi ničila cívky, já myslel že těch cca 1 mm má být, NGK od minulého majitele byly 3 body, teď ty Denso na tento motor jsou normálně 1 bod, za litr a ještě za litr tu jednu NGK cívku doplnit a fakt doufám, že o tom alespoň 30 tis.km nebudu vědět
A vlastně jedeš s tím sharanem třeba 5h v kuse dálnic, pak natankovat a znovu? V Německu jsem zkoušel jet chvíli 220kmh, ale říkal jsem si, že by to asi dlouhodobě nevydrželo, tak u nás nejčastěji jezdím 145kmh a při předjíždění to občas prislapnu.
A vlastně jedeš s tím sharanem třeba 5h v kuse dálnic, pak natankovat a znovu? V Německu jsem zkoušel jet chvíli 220kmh, ale říkal jsem si, že by to asi dlouhodobě nevydrželo, tak u nás nejčastěji jezdím 145kmh a při předjíždění to občas prislapnu.
-> StepaNoFUN 24.04.24 10:57:54: starosti s tím má Jarda, jinak to funguje mnohem spolehlivejs nez tvuj Transit :-D
To jsou ty vase plyny. Hlavne ze to ma levnej provoz... Ty starosti okolo se servisem atd., vcetne nemoznosti parkovat v podzemnich garazich - to nikdo asi nepocita.
-> ajok 24.04.24 09:48:28: samozřejmě že to nejsou svíčky pro 1,8T. Protože tam má přijít 3bod. Ale to nechceš na LPG.
-> vhml 24.04.24 07:50:26: na 1.8T mají mít 0,7 jak u skudky? Já je nikdy nenastavoval a věřil bříšku, měly okolo 1 mm, i to dává civkam zabrat, já myslel, že to tak má být, protože když koupím silver na feldu, tak mají 0,7 a dávám jim 0,6
Jinak jak psal vhml, tak jsem chtěl Vline28 po kámošovi, který má servis a ten mi řekl, že to nejsou svíčky pro 1.8T
Objednal jsem Denso iridium TT, za 250,- tak doufám, že min 30tis.km to už nebudu muset řešit.
Jinak jak psal vhml, tak jsem chtěl Vline28 po kámošovi, který má servis a ten mi řekl, že to nejsou svíčky pro 1.8T
Objednal jsem Denso iridium TT, za 250,- tak doufám, že min 30tis.km to už nebudu muset řešit.
-> charon 24.04.24 06:31:32: já je měním po 20. Už tak mají místo 0,7 odtrhu skoro 0,9.
Když jsem ještě provozoval auto na LPG, tak jsem jezdil svíčky NGK V-line určené podle katalogu výrobce pro můj motor a za 110 000 km jsem nezaznamenal problém. Svičky jsem měnil preventivně po cca 40 000 km. Jedna svíčka stála cca 80 Kč.
-> MOLSO 23.04.24 12:01:38: o těch jsem uvažoval, tak zkusím... diky
-> ajok: na lpg kup denso iridium alebo aspon radu TT a nebudes mat problem
-> ajok: Proč by jim padala elektroda? Podle mne jsou LPG svíčky tak akorát podvod na lidi, co hledaj něco extra. Já ani nikdo v mém okolí je nekupoval a nikdy nic nikomu neupadlo. Prostě jen koupit NGK od distributora (ne překupníka) a je hotovo.
-> Pavel P@nkáč 23.04.24 11:33:42: právě u svíček, který nejsou pro LPG bych měl strach z odpadnutí té elektrody, proto jsem vždy a ve všech autech jezdil LPG bříšky, bohužel jim šla asi kvalita dolů :/