skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> CHIP: ja to myslel spis tak nejak obecne k ty obave o zakaz. O ty korozi techhle aut by urcite vic rekli ti, co se s tema autama setkavaji denne (treba Saskyn, Milan), ja mam jen empiricky vypozorovany ze nektery modely koncernu z cca roku 2005-2010 hnijou vic, typicky T5, G6, O2. Nechce se mi verit, ze mam jen smulu na to co potkam :D
-> palinator: Světelnou houkačkou určitě. Ale natrvalo nejdou zapnout. A třeba u Transita jsem si to vypínal, když jsem s tím jezdil v noci. Dálkový mi zhasínaly cedule na prázdný dálnici. Jak se to od nich odráželo, tak si to myslelo, že něco svítí proti.
-> Tomaso435 14.02.24 17:51:08:
Asi to prostě nechtěj udělat. Jinak jim dálky vpálíš úplně stejně jako na každým jiným autě.
Asi to prostě nechtěj udělat. Jinak jim dálky vpálíš úplně stejně jako na každým jiným autě.
-> Sita: Shnije ? Odkud, kde ? Mám ročník 2012 .. a kromě jedné rýhy na zadních vratech, kde se opravdu mírná koroze objevila jsem nikde na autě korozi nezaregistroval. Nebo to mám na spodku oddeklovat a nechat to preventivně ošetřit ?
Rezavějící jsem viděl první kousky, ale O2 po faceliftu jsem shnilou nikdy neviděl.
Rezavějící jsem viděl první kousky, ale O2 po faceliftu jsem shnilou nikdy neviděl.
-> ajok 14.02.24 18:00:52: Tak u škodovek to bylo stejný - taky nebyla kvalita dílů, co šly do volného prodeje, stejná, jako díly v prvomontáži. Třeba kotouče na čtyřpísty se jako náhradní díl neprodávaly 9,5 mm, ale jen 9 mm. Nebo třeba nové originální šusplechy pod motor, které tu mám, jsou z tenčího plechu, než to, co bylo na autě (a to užovka měla ty plechy ještě silnější, než Mko)...
-> saskyn2 14.02.24 18:16:33: prave to budou asi vse mensi, na tu O2 i ty origo, ty jsem koukal, ze ma Peruzek.
Nejakou dobu uz koukam po zadnich brzdach O1RS na ulici a jen jedna nemela vyjetou velkou hranu a paradoxne uz ty brzdy nebyly nic moc.
Tydle desky byly jeste na TT Quattro, S3, Leon Cupra...
www.autodily-pentl.cz/fab ia-i/3843-desticky-zadni-2 32-faboct-original-1j06984 51k.html
ty bych mohl koupit pritelkyni, az ji dam vic do kupy ty zadni brzdy...
Nejakou dobu uz koukam po zadnich brzdach O1RS na ulici a jen jedna nemela vyjetou velkou hranu a paradoxne uz ty brzdy nebyly nic moc.
Tydle desky byly jeste na TT Quattro, S3, Leon Cupra...
www.autodily-pentl.cz/fab ia-i/3843-desticky-zadni-2 32-faboct-original-1j06984 51k.html
ty bych mohl koupit pritelkyni, az ji dam vic do kupy ty zadni brzdy...
-> ajok: Desky jsou stejný i s 253 z OII tak nešlo by něco z toho použít? Já tady sice nějaký origo desky mám ale řekl bych že 6RO, tj to budou ty co nechceš.
-> Bukaj 14.02.24 17:46:46: nj, ja nechapu, jak muzou nahradit desky mensima jen tak, ze se pozijou na 257 kotouc desky urcene pro 239 kotouc :/, ale je videt, kam to vse jde, kdyz jsem koupil 17 letyho rapida, tak jsem sehnal vse origo a vlastne na 14 lety auto (kdyz vemu, kdy se to prestalo vyrabet) uz nic neni
a kvalita priserna, ted jsem kopil 3 zadni pera z vrakace z celkem 15ks octavia combi 4x4, tak jsem zvedav, jestli prdnou hned nebo uz to jsou ty, co uz vydrzi vse![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Syny 14.02.24 10:14:43: to už mě ty rychlokvašky oslňují 4 roky ? Toto letí.
Hrozně by mě zajímalo jak ty automatický dálky vlastně fungujou, protože mě zatím žádnej operátor ještě nedokázal vpálit na oplátku dálky ručně.. a ze na to mají kolikrát času....
Hrozně by mě zajímalo jak ty automatický dálky vlastně fungujou, protože mě zatím žádnej operátor ještě nedokázal vpálit na oplátku dálky ručně.. a ze na to mají kolikrát času....
-> ajok: A není to jedno, když nejsou dostupné?
tak todle by mely podle cisla byt ty RS desky a pisi original, jen jestli tomu verit
www.autokelly.cz/Product/ .../9123199
edit: tak podle uvedenyho rozmeru nejsou :/, bosch jsou jeste o 0,3 mm vyssi
ATE ma dve a oboje 52,9 autodilos.cz/vyhledavani? brand=ate&...
Bosch dokonce troje 53,2 52,9 a 51,3 (ty posledni jsou asi nahrada za ECOnomy)
www.autokelly.cz/Product/ .../9123199
edit: tak podle uvedenyho rozmeru nejsou :/, bosch jsou jeste o 0,3 mm vyssi
ATE ma dve a oboje 52,9 autodilos.cz/vyhledavani? brand=ate&...
Bosch dokonce troje 53,2 52,9 a 51,3 (ty posledni jsou asi nahrada za ECOnomy)
-> Sita 14.02.24 12:03:21: Presne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 14.02.24 12:40:58: Mají no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 06.02.24 21:13:01: Kým som si toto dnes neprečítal, tak bol svet OK. Teraz všade obzerám O3 pred fl. a fakt majú tie zadné kolesá utopené![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> CHIP: u O2 bych asi spis resil, ze ti driv shnije ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mě by spíš zajímalo, jak dlouho mi bude dovoleno provozovat mou O2 scout. Jsem zvědav.
Masakr, jak ten cas leti. Ona uz se O4 dela 4 roky tvl
Kazdopadne FL za me povedenej :)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-facelift-design .A240213_140252_automoto_f dv
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Kazdopadne FL za me povedenej :)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-facelift-design .A240213_140252_automoto_f dv
-> Jakub M. 13.02.24 14:58:53: jj, diky, ja mam celkem malou spotrebu oleje, asi polovicni, nez jsi mel pri kopi. I suri rikal, ze kde je castrol, tak ze je vse zahnojeny, dam do PD edge titanium 5W40, protoze nevim, co by tam bylo lepsi, ten millers koukam, ze pisi vhodny do PD, ja mam trochu obavu z oleje pro DPF. TBN jsem koukal, castrol je na tom hur... Tesneni pod vikem jsem ztvrdly mel, hadice spis neco i obcas "rozblemcany"*9
*
edit: tak koukam, ze ten mobil1 ma TBN vysoke, tak to uz asi bude jasna volba na nej prejit...
-> vhml 13.02.24 07:55:28: tak koukam TBN ma vyssi, nez castrol a mobil1 ma zase vyssi, ale zas ma jeste vyssi, nez ten millers, ja v r.2019 pred Albanii testoval v dlouhe nive nekolik oleju, lital jsem s tim v noci po sjezdovce a u mogul extreme 15W40 i Valvoline maxxlife na poradne prohratem pak na volnobeh problikla semtam kontrolka, pak jsem zkusil aditivum gold eagle a trochu zlepseni, nakonec jsem nalil valvoline VR1 racing a nepodarilo se mi to tak prohrat, aby blikla kontrolka mazani na volnobeh, pak jsem se v prirucce docetl, ze blikani kontrolky mazani na volnobeh je u lady normalni akceptovatelny stav :)
edit: tak koukam, ze ten mobil1 ma TBN vysoke, tak to uz asi bude jasna volba na nej prejit...
-> vhml 13.02.24 07:55:28: tak koukam TBN ma vyssi, nez castrol a mobil1 ma zase vyssi, ale zas ma jeste vyssi, nez ten millers, ja v r.2019 pred Albanii testoval v dlouhe nive nekolik oleju, lital jsem s tim v noci po sjezdovce a u mogul extreme 15W40 i Valvoline maxxlife na poradne prohratem pak na volnobeh problikla semtam kontrolka, pak jsem zkusil aditivum gold eagle a trochu zlepseni, nakonec jsem nalil valvoline VR1 racing a nepodarilo se mi to tak prohrat, aby blikla kontrolka mazani na volnobeh, pak jsem se v prirucce docetl, ze blikani kontrolky mazani na volnobeh je u lady normalni akceptovatelny stav :)
-> palinator: Nebo různý přímovstřiky s mizejícíma pístma kvůli LSPI...
-> ajok:
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> charon:
U HTP se to svýho času taky řešilo vyšším horním indexem.
U HTP se to svýho času taky řešilo vyšším horním indexem.
-> charon 13.02.24 14:39:13: Hele jsou motory, konstrukčně výrazně starší jak 40 let, který na olej po deseti tisících kukaly docela pravidelně
Občas stačí blbost...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator 13.02.24 07:22:44: Ja rozumím tomu, že olej v autě rychleji degraduje protože, ale neni lepší zkrátit interval výměny než vymejšlet co tam nalejt? Mi neřikejte, je ten olej je po 10 000 km KO a ucpe kde co
-> charon 13.02.24 05:56:02: a niva je koncepčně starej Fiat 60 let, je to dobrej motor a předepsaný má snad úplně vše s poznámkou vzhledem ke klimatickém podmínkám... :) Do té nové jsem dal ME 10W40 s přísadou na vačku... Pro jistotu, protože tam je i dnes psaná min. specifikace jak pro s.120 :).
-> Milan 136 13.02.24 09:34:22: co myslíš Milane ten mobil1?
-> vhml 13.02.24 07:55:28: a je dobrej, nic teda nekarbonuje, já měním tak 12-13 tis.ted (že začátku jsem měnil po 15) a pod víkem ventilů něco malinko se už začíná objevovat...
-> Milan 136 13.02.24 09:34:22: co myslíš Milane ten mobil1?
-> vhml 13.02.24 07:55:28: a je dobrej, nic teda nekarbonuje, já měním tak 12-13 tis.ted (že začátku jsem měnil po 15) a pod víkem ventilů něco malinko se už začíná objevovat...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: Přesně. Do 1.8 bych taky nelil jen tak kdeco.
-> vhml 13.02.24 07:55:28: já vanu sundal a bylo to čistý ve 200tis.km
-> charon 13.02.24 05:56:02: jj, no 20V asi 40 let ještě ne, ale roky plynou... třiceti se to blížit bude...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: tak, tak já moc dalnice nejezdím, ale když už, tak to zrovna nešetřim a teď jsem si ještě koupil známku, takže za rok určitě 10 tis.km po dálnici najedu
-> charon 13.02.24 05:56:02: jj, no 20V asi 40 let ještě ne, ale roky plynou... třiceti se to blížit bude...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: tak, tak já moc dalnice nejezdím, ale když už, tak to zrovna nešetřim a teď jsem si ještě koupil známku, takže za rok určitě 10 tis.km po dálnici najedu
-> ajok 13.02.24 04:55:26: já tam dlouhodobě leju 5W-50 Divinol.
-> palinator 13.02.24 07:22:44: nastesti jsem kos zatim nikdy neresil, ale delam olej po 10, tak ono se to asi stíhá rozpoustet
-> palinator 13.02.24 07:22:44: nastesti jsem kos zatim nikdy neresil, ale delam olej po 10, tak ono se to asi stíhá rozpoustet
-> charon:
Tak myslím, že je docela známo, že 1,8T ty oleje dost likviduje a jedna z mála fatálních závad na tomto motoru vyplývá z ucpaného koše olejového čerpadla.
Navíc tam má Jarda čípek.
Tak myslím, že je docela známo, že 1,8T ty oleje dost likviduje a jedna z mála fatálních závad na tomto motoru vyplývá z ucpaného koše olejového čerpadla.
Navíc tam má Jarda čípek.
-> ajok: Ke steraci - ja mel vzdy vyzranej vnitrek, ty odporový dráhy po kterejch to jezdí. Ale ty uz mas trysku ostrikovace v tretim brzdovym svetle, ze? Kazdopadne ja jsem nakonec po ruznech opicarnach koupil asi za 1800 novej motorek Valeo a od ty doby to zas funguje presne tak jak má.
Ad olej - já nevim, ale s tema olejema vsichni maji. To to auto honis furt v omezovaci, abys do nej potreboval "zavodni" olej? Podle me je ten motor koncepcne minmálne 40 let starej a bohate mu staci to co predepisuje výrobce. Moderni oleje urcite nebudou harsi nez ty puvodni z devadesátek. Oni ty kucí v tý fabice nebyly a nejsou zas takový vořežpruti ...
Trochu to chápu u Nivy se kterou pojedeš někde v poušti, ale u ovce?
Ad olej - já nevim, ale s tema olejema vsichni maji. To to auto honis furt v omezovaci, abys do nej potreboval "zavodni" olej? Podle me je ten motor koncepcne minmálne 40 let starej a bohate mu staci to co predepisuje výrobce. Moderni oleje urcite nebudou harsi nez ty puvodni z devadesátek. Oni ty kucí v tý fabice nebyly a nejsou zas takový vořežpruti ...
Trochu to chápu u Nivy se kterou pojedeš někde v poušti, ale u ovce?
tak mi prestal fungovat zadni sterac... maval a najedno prestal, pak jsem m pomohl rukou, 2x jako stezi zacykloval a konec, muze se pridrit osicka nebo uhliky?
Jinak uz jsem uvazoval o tomto oleji do 1.8T motoil.cz/valvoline-vr1-r acing-5w-50-4l pouzivam v nive 10w60 a co dokaze umazat je neskutecne, ale nema normu, tak abych nezlikvidoval motor, jak se mi to povedlo u AEE s TotalQR10W50 nebo zvolit jistotu a dat tendel: motoil.cz/mobil-1-fs-x1-5 w-50-4l ten ma i normu, 100tis.km do toho leju ShellHU 5W40 a jako ne, ze by mi to vyrazne zakarbonovavalo, ale neco malo se zacina objevovat, co tam driv nebylo...
Jinak uz jsem uvazoval o tomto oleji do 1.8T motoil.cz/valvoline-vr1-r acing-5w-50-4l pouzivam v nive 10w60 a co dokaze umazat je neskutecne, ale nema normu, tak abych nezlikvidoval motor, jak se mi to povedlo u AEE s TotalQR10W50 nebo zvolit jistotu a dat tendel: motoil.cz/mobil-1-fs-x1-5 w-50-4l ten ma i normu, 100tis.km do toho leju ShellHU 5W40 a jako ne, ze by mi to vyrazne zakarbonovavalo, ale neco malo se zacina objevovat, co tam driv nebylo...
-> havlik 12.02.24 19:20:57: no, jestli nesezenu, tak to uz jedno bude![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok: a není to jedno mít 254 místo 257mm když to stejně na tom kusu nebrzdí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 12.02.24 15:11:49: az vymenim pistky, tak je liznout necham (ted maji ty bremba 100tis. km, co jsem je kupoval), ale na prumeru se mi nechce, mit misto 257 treba jen 254 :) no je to posledni moznost, kdyz nesezenu desky...
auto.bazos.cz/inzerat/... /zadni-desky-textar-octavi a-4x4-ocavia-rs-prvni-gen. php
kdyby nekdo chtel, tak je necham klidne za 3 kila, jen se mi nekde valej, jestli je jeste teda najdu...
auto.bazos.cz/inzerat/... /zadni-desky-textar-octavi a-4x4-ocavia-rs-prvni-gen. php
kdyby nekdo chtel, tak je necham klidne za 3 kila, jen se mi nekde valej, jestli je jeste teda najdu...
-> ajok:
Lízni kotouč..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Lízni kotouč..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nevíte, jestli se nechají sehnat origo zadní desky na Octavia 1 RS? Děkuji, všechny ty náhražky jsou menší a dělá to hranu, jak prase... :/
-> palinator 10.02.24 23:54:14: přesně to. Navíc světla nad prolisem (spárou), rovný nárazníky, malá okna, samostatné odrazky beru jako bonus.
-> růža:
Zadní partie? Prolis na Karoqu nebo co to je a tvar spáry kufru u Ovce?
Zadní partie? Prolis na Karoqu nebo co to je a tvar spáry kufru u Ovce?
-> ajok: Vůbec nevím, ani nevím kdo to dělal.
Všimli jste si určitých společných rysů obou Škodovek? Milé překvapení.
-> Skili 10.02.24 08:30:38: ta octavia cabrio vypada zajimave, az jako amerika z padesatych let :) nemas info, jak ten projekt dopadl?
-> michael 10.02.24 08:53:09: takze dobovy tuning, tady je taky
www.bigstockphoto.com/cs/ .../stock-photo-ostrava%2C -czechia-05-28-2022%3A-low -angle-wide-shot-of-the-ba ck-of-skoda-octavia-vetera n-car-parked-d
-> michael 10.02.24 08:53:09: takze dobovy tuning, tady je taky
www.bigstockphoto.com/cs/ .../stock-photo-ostrava%2C -czechia-05-28-2022%3A-low -angle-wide-shot-of-the-ba ck-of-skoda-octavia-vetera n-car-parked-d
-> ajok: žádné kulaté odrazky tam nemají co dělat. Má tam byt pouze jedna svislá odrazka hned od ledna 59 s náběhem Octavie. Jedna kulatá odrazka je na Felicii na modelu 63 a na Octavii combi.
-> ajok: kulaty odrazky jsou jestli se nepletu od roku 1963, ale jen ta spodní řada, ty vrchní asi origo nebudou.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6304_2009-11 -07_22-27-00_42.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6304_2009-11 -07_22-27-00_42.jpg
-> Milan 136 09.02.24 21:03:08: odrazky nad sebou jsou origo? nema byt ovalna jedna?
-> charon 07.02.24 06:00:36: přítelkyni si vyfotil na STK ET nečitelné a bylo... Taky ta zimní al kola má volezly a voloupany pořádně a fotil to na tom nejhorším kole :)
-> Syny: Jenze to by bylo potřeba schválit jinej rozměr disku a taky jinej rozměr disku kupovat. A to je v sériové výrobě co? Ekelhaft.
A za jiné ET disku v případě vlastního "tuningu" tě bude honit technik na STK ...
A za jiné ET disku v případě vlastního "tuningu" tě bude honit technik na STK ...
-> Milan 136: Tak to jsem ani nevedel, ze to faceliftem rozsirovali
To je fakt jak uzovka a eMko
Kazdopadne to vypadalo fakt hrozne :) Pritom by to tim ETckem slo dohonit...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 06.02.24 21:02:03: Tady máš ale fl, která má vzadu na víceprvku větší rozchod o 30 mm. U klikové je to 20.
Předface O3 má ty kola prostě zapadlý
Předface O3 má ty kola prostě zapadlý
-> Milan 136 06.02.24 20:49:36: 205/55 R16 mam na zimu na aute ja a tedy takhle to nevypada
Mi prijde, ze to bude nejaky blby ET nebo nevim. Dyt to kolo je zalezly dovnitr o nekolik cm nez normalne ty auta vypadaj. Zezadu to vypadalo fakt hur jak uzka 120 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)