skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Cumper: Zadáváš tam tu hodnotu s nulama na začátku?
Ahoj, mám problém se spárováním DO na Octavii 1 (2001), dělám to přes VAG podle tohoto postupu, při zmáčknutí každého z klíčků to v palubce cvakne, ale nejde dálka ani u jednoho... Neví někdo v čem může bejt problém?
Díky!

-> charon: Zaujímavé. Zas som o niečo múdrejší.
-> minno: -> Milan 136:
Nápravnice je napevno v kastli. Silenbloky jdou do zahloubeni v karoserii. Dají se použít excentické šrouby ramen, ale musí se upravit držáky ramen. nebo koupit toto mrtengineering.fi/product s/bmw-e30-gr-a-dtm-rear-ax le-components . Ona to náprava je vpodstatě totožná s vlečkou u řady 742, jen spojení nápravnice x karoserie a napravnice x rameno jsou v originále bez možnosti nastavení. A podelý a příčná rameno je tady z jednoho kusu. ZávodnIčky DTM to řešili trubkovým ramene s unibalama.
Pak se ti na autě blbě sjiždí kola nameříš spíhavost 8 mm a seš ... Přesně toto se mi na E30 stalo. Nastavit to jde jen výměnou nápravnice, ale nové koupit nejde a u použitý je potřeba doufat.
Nebo jinak - E30 toura jsem měl 8 let, komposta mám dva (nápravy jsou totožné, jen je jinej náboj) a nepřišel jsem na to, jak na tom cokoliv nastavi bez zásadnějších úprav. Rozebraný jsem měl obě ...
Nápravnice je napevno v kastli. Silenbloky jdou do zahloubeni v karoserii. Dají se použít excentické šrouby ramen, ale musí se upravit držáky ramen. nebo koupit toto mrtengineering.fi/product s/bmw-e30-gr-a-dtm-rear-ax le-components . Ona to náprava je vpodstatě totožná s vlečkou u řady 742, jen spojení nápravnice x karoserie a napravnice x rameno jsou v originále bez možnosti nastavení. A podelý a příčná rameno je tady z jednoho kusu. ZávodnIčky DTM to řešili trubkovým ramene s unibalama.
Pak se ti na autě blbě sjiždí kola nameříš spíhavost 8 mm a seš ... Přesně toto se mi na E30 stalo. Nastavit to jde jen výměnou nápravnice, ale nové koupit nejde a u použitý je potřeba doufat.
Nebo jinak - E30 toura jsem měl 8 let, komposta mám dva (nápravy jsou totožné, jen je jinej náboj) a nepřišel jsem na to, jak na tom cokoliv nastavi bez zásadnějších úprav. Rozebraný jsem měl obě ...
-> charon 11.08.23 06:32:05: Koukám, jak to vypadá. Tam půjde hýbat celou tou trubkou (nápravnicí) a nastavit souosost.
-> charon 11.08.23 06:32:05: OK. A u toho BMW si si istý, že súososť zadku nejde nastaviť? To sa mi nejako nezdá.
-> minno 10.08.23 16:57:11: Ve smyslu že to není standardní nastavovací bod. Ono se dá lecos malinko upravit, aby se dalo nastavovat, ale bude to mit nejakej prinos? Ano, souosost zadní nápravy nastavvot někde jde. Ale třeba BMW E30/E36 Compact mají zadní napravu napevno v aute a nic se nastavovat nedá (OK dají se udělat Ačka nebo je odstranit, ale jen délkou pružiny nebo podložkama pod ní). Pokud se to neupraví. A u Peugeotu 106 si nejsem jiste jak je to udělané, to jsem ještě nerozdělával
-> Milan 136 10.08.23 23:26:03: S tím se jezdí tankovat k OMW, jak taky často vídám. 

-> Tomaso435 10.08.23 22:32:35: Co to je, to wv? 

-> Jarda/felda 09.08.23 19:55:04: .nj nejlepší jde audi, horší wv sračka škodovce a seatu zbytek
-> Jirik_Tuňák1983 10.08.23 19:38:47: bavime sa o autach ktore boli v zaruke , jazdili na servis a nahlasili hoc aj malinku hrdzu trebars v rohu ....automaticke sme menili dvere.
AK bolo sucastou dvier lepene tesnenie....tak to slo gratis v cene zaruky....aspon u nas.
Mne je obcas do smiechu ked ludia chcu od nas auto ako z fabriky....ked ani ona neda vsetko na 100%....a tych zaruk.....hmmmm a nielen na socialkach ale na autach za ceny domu.
AK bolo sucastou dvier lepene tesnenie....tak to slo gratis v cene zaruky....aspon u nas.
Mne je obcas do smiechu ked ludia chcu od nas auto ako z fabriky....ked ani ona neda vsetko na 100%....a tych zaruk.....hmmmm a nielen na socialkach ale na autach za ceny domu.

-> SO545 10.08.23 19:23:27: Jak to myslíš? Povinností zákazníka je zaplatit a povinností dodavatele / výrobce dodat službu nebo výrobek v adekvátní kvalitě. Ne že soused s 30 let starou sračkou bude jezdit a já propadnu po 15 letech podlahou. K tomu by se měl výrobce postavit jinak, než že bude dělat hromádky - tohle zaplatím já a tohle ty.
-> radekp 10.08.23 15:53:33: to by som chcel vediet preco ?
-> Pavel P@nkáč 09.08.23 17:27:27: kto nebol lenivy dostal nove dvere a dalie opravy dost promptne. Asi vedeli preco.
-> radekp 10.08.23 15:53:33: Tady jsou rezavé všechny čtyři kusy dveří, zadní lemy, prahy po otevření dveří a to je jen co je vidět zvenku. Naúčtování těsnění mi přijde jako zvrácenost a negativní reklama zároveň.
-> charon 10.08.23 06:30:28: Nejde nastavit, jakošto je to v stave, že s tým nejde hýbať, alebo ako je to myslené? Na každom aute sa okrem zbiehavosti prednej nápravy nastavuje minimálne súososť zadnej nápravy. Ešte som nevidel auto, ktoré by malo zadnú nápravu napevno s karosériou
No a odklony predku sa často dajú (aspoň trochu) ladiť aj na aute, na ktorom je to "akože" napevno.

No a odklony predku sa často dajú (aspoň trochu) ladiť aj na aute, na ktorom je to "akože" napevno.
-> Jirik_Tuňák1983: otec taky nechal jedny dveře měnit na záruku. Těsnění mu naúčtovali
-> minno 09.08.23 08:00:47: Nebyl nikdy se žádným. Na sbíhavost mám přípravek (kterje teda asi bude chtít potunit, táta měl mnohem lepší) se kterým si to nastavuju doma a zbytek na žádném z mých bývalých nebo současných aut nejde nastavit ...
-> Jirik_Tuňák1983 09.08.23 16:13:54: jo. lisovali to z nějakýho špatnýho plechu 

-> Pavel P@nkáč 09.08.23 17:27:27: A pak člověk vidí před domem ségry P205 s původním lakem z roku 1993, která je netknutá. 
Byť ji teď pár let má už jen jako víkendovku. Akorát musí vyměnit zadní horní díl nárazníku, protože se v té době sehnal jen krátký. Nějaký kokot jí do toho nacouval a nárazník rozlámal.

Byť ji teď pár let má už jen jako víkendovku. Akorát musí vyměnit zadní horní díl nárazníku, protože se v té době sehnal jen krátký. Nějaký kokot jí do toho nacouval a nárazník rozlámal.
-> Jirik_Tuňák1983: je, bejva i hůř...hodně jich opravovali na záruku
-> gim: jasny no, ted jeste kam zajet, aby to nedopadlo tak, jako vždycky :D
-> Sita: to jsem si po výměně přední nápravy říkal taky, nikam netáhne a neplave, že to bylo možná zbytečný. Pak jsem viděl protokol a byla tam asi 7% sbíhavost
. Zadek se jim po skoro 50 letech podařilo rozhýbat taky, ale tam to nebylo tak zlý.

Čo tu nikto nikdy nebol s autom na geometrii, či čo?



-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jasne ze jo
Vsak pro zadni viceprvek je serizeni geometrie docela komplexni zalezitost.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.08.23 19:34:08: umí spoustu věcí změřit, ale nic jinýho než zbíhavost zpravidla neumí nastavit 

-> Syny: Umi servisy merit neco jinyho nez sbihavost?
-> palinator 08.08.23 13:45:16: Viz Milan a U-Geen. Navic provozem se muze nekde neco ohnout atd., coz je treba taky dobry vedet - i kdyby to neslo vystelovat. A urcite neni od veci kouknout na souosost. Ale vsadim se s tebou, ze pokud nekdo (u auta v beznem provozu) 10 let nesahnul na geometrii a pak jeste vymeni zadni napravu, tak proste v tolerancich nebude.
-> Milan 136:
OK
OK
-> palinator 08.08.23 13:45:16: Odklon a závlek. Nápravnice má obvykle docela dost velký rozsah seřiditelnosti.
-> palinator: tak teoreticky je vzdy, kdyz pouzijes treba MONROE MAGIC CAMBER :-)
-> U-Geen:
...pokud je...
...pokud je...

-> palinator 08.08.23 13:45:16: třeba odklon, pokud je nastavitelný? :-)
-> Syny:
A co se na McPheronu ještě seřizuje kromě sbíhavosti?
A co se na McPheronu ještě seřizuje kromě sbíhavosti?

-> Syny: presne tak, cilem bylo nazorne ukazat, ze lidi se geometrie nemusi ntne jenom bat, proste ji jen odkladaj az to bude mit smysl 
EDIT: ostatne zcela podle zakladni poucky opravare spotrebniho auta: "neser se do toho co funguje" :D

EDIT: ostatne zcela podle zakladni poucky opravare spotrebniho auta: "neser se do toho co funguje" :D
-> Syny: ok, za tyhle penize to smysl dava, takze az vymenim i predni napravnici a vsechno kolem ni, tak to tam vezmu :D
-> palinator 08.08.23 12:47:58: Tak ne kazda odchylka mimo toleranci nutne musi hned blbe sjizdet gumy (to dela hlavne sbihavist/rozbihavost). Navic to muze byt jak pise Milan.
-> Syny:
Třeba proto, že to dosud nemetlo kola?
E: ale jinak máš samozřejmě pravdu.
-> Milan 136:
Ale potáhne to taky ne?
Třeba proto, že to dosud nemetlo kola?
E: ale jinak máš samozřejmě pravdu.
-> Milan 136:
Ale potáhne to taky ne?
-> palinator 08.08.23 11:56:48: Tak to pojede na 4 stopy 

-> palinator: A mas jistotu, ze po letech je ta predni dobre? Ja zkratka to beru tak, ze pokud se hrabu v naprave, tak proste geometrii necham preventivne zkouknout/srovnat a je to. Neni to zadny drama co by nekoho zruinovalo a mas jistotu, ze to mas cajk.
-> Syny:
Ale u tyče nejde nic jinýho řešit, než jestli je usazená rovně. Neznamená to náhodou, že kdyby to bylo blbě, tak při dobře nastavený geometrii předku, by auto táhlo do strany?
Ale u tyče nejde nic jinýho řešit, než jestli je usazená rovně. Neznamená to náhodou, že kdyby to bylo blbě, tak při dobře nastavený geometrii předku, by auto táhlo do strany?