skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN 12.05.23 08:59:58: OK, díky za pomoc.
-> darklord 11.05.23 19:21:30: Já mám pocit, že ani ty hydra to nijak zásadně netrápí.
-> Syny 11.05.23 12:03:50: Je to v zásadě jedno - já žiju v tom, že z pohledu převodovky je mezi P a N jediný rozdíl v tom, jestli se zasune ten blokovací čep či co, nebo ne. A z toho i plyne to, že tu ručku beztak dávám i když odstavuju s P, pokud zrovna nestojím v garáži nebo na jiném velmi rovném místě.
Jako často asi není třeba to moc hrotit, ale já už si na parkovací rituál "provozní brzda - zastavit - N - ručka - povolit provozní brzdu - nechat auto "sednout" - provozní brzda - P - vypnout" tak zvyknul, že to dělám úplně automaticky.
-> Syny 11.05.23 12:03:50: Je to v zásadě jedno - já žiju v tom, že z pohledu převodovky je mezi P a N jediný rozdíl v tom, jestli se zasune ten blokovací čep či co, nebo ne. A z toho i plyne to, že tu ručku beztak dávám i když odstavuju s P, pokud zrovna nestojím v garáži nebo na jiném velmi rovném místě.
Jako často asi není třeba to moc hrotit, ale já už si na parkovací rituál "provozní brzda - zastavit - N - ručka - povolit provozní brzdu - nechat auto "sednout" - provozní brzda - P - vypnout" tak zvyknul, že to dělám úplně automaticky.
-> Jakub05: Neřeš čerpadlo. To vypadá na blbej popis chyby.
Dole máš komplet popis pro lambdu.
Dole máš komplet popis pro lambdu.
-> saskyn2 12.05.23 08:29:08: tak vemu to mahle? To jsem vzdycky povazoval spis za jebku.
K motoru mi nevedlo nic, proste tam byl. Je to od sousedu, maj to doma od novoty a relativně udrzovany a za dobrý penize. Tak uvidime. Na Fabii uz by bylo práce moc to drzet v kondici.
K motoru mi nevedlo nic, proste tam byl. Je to od sousedu, maj to doma od novoty a relativně udrzovany a za dobrý penize. Tak uvidime. Na Fabii uz by bylo práce moc to drzet v kondici.
-> Jakub05 12.05.23 08:29:59: Čerpadlo? Vždyť to píše sondu. Vyměň sondu nahoře.
-> StepaNoFUN: Je to pravděpodobná varianta, taky se nabízí čerpadlo v nádrži nebo jeho ŘJ. Nevíš, jestli by šlo tu lambdu nějak potvdit, třeba měřením hodnot VAGem?
-> Jakub05 12.05.23 08:12:19: lambda
-> vhml 12.05.23 08:07:00:
mahle je origo s vybrousenym znakem. Jinak co tě vedlo zrovna k tomuhle motoru? Je na něm super spotřeba, ale vstriky to bohužel značně vykompenzují
-> vhml 12.05.23 08:07:00:


-> Jakub05: Podle mně lambda před katem.
Ahoj pánové, nějakou dobu jsem tu nebyl a zavála mě sem zpět svítící kontrolka MIL na OIII CKFC. Diagnostika níže. Netušíte, co by to mohlo být? Internet k této konkrétní chybě mlčí, auto se chová normálně, denně v provozu, kontrolka se rozsvěcí po vymazání vždy tak po cca 1000 km.
18111 - rada valcu 1 - sonda 1
P2237 00 [237] - napajeni cerpadla preruseni
Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Kilometry: 344260 km
Datum: 2023.05.05
Èas: 15:27:33
Otáèky motoru: 2249.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 88 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 65 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 14.120 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 40
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.reg.proudu èerpadla: 14
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.regulátoru teploty: 6
Sonda lambda øady 1 pøed oxid.katalyz.:elek.korig. proud snímaèe: 0.0000000 A
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzátorem: buzení topení: 24.072 %
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.:elek.korig.hodn. snímaèe: 0.4090 V
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzát.: vyrovnávací odpor: 99.8 Ohm
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.: akt.adapt.proudu èerp.: 1.0000
18111 - rada valcu 1 - sonda 1
P2237 00 [237] - napajeni cerpadla preruseni
Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Kilometry: 344260 km
Datum: 2023.05.05
Èas: 15:27:33
Otáèky motoru: 2249.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 88 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 65 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 14.120 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 40
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.reg.proudu èerpadla: 14
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.regulátoru teploty: 6
Sonda lambda øady 1 pøed oxid.katalyz.:elek.korig. proud snímaèe: 0.0000000 A
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzátorem: buzení topení: 24.072 %
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.:elek.korig.hodn. snímaèe: 0.4090 V
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzát.: vyrovnávací odpor: 99.8 Ohm
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.: akt.adapt.proudu èerp.: 1.0000
Mít 3 tmavě modrý auta je píčovina, ale 4, to už je sbírka :-)
V tomhle tématu se asi začnu objevovat častejš. 1.6TDi, CYAC, najeto 250, egr off včetně softwaru, jeden vstřik měněnej.
Aktuálně mi trápí termostat. Vzít originál, nebo stačí o litr levnější Wahler?
V tomhle tématu se asi začnu objevovat častejš. 1.6TDi, CYAC, najeto 250, egr off včetně softwaru, jeden vstřik měněnej.
Aktuálně mi trápí termostat. Vzít originál, nebo stačí o litr levnější Wahler?
-> darklord: Tak ja uvazuju o autech, ktery maji bud DQ250 a nebo DQ381, to jsou oboji prevodovky DSG s mokryma spojkama.
-> Syny: naozajstny automat s hydromenicom naozaj nema rad preradovanie D/N. Robotickej dvojspojkovej prevodovke si myslim ze je to sumak.
-> darklord: ? 

-> Syny 11.05.23 12:03:50: ja mam trochu pocit ze si pleties dsg a automat 

-> saskyn2: Nemam s automatama velkou zkusenost, tak se jen ptam jak to funguje. Kdyz uz jsem s nejakym automatem jel dyl, tak AH mel. Zaroven o nem ale dost vazne uvazuju u budouciho auta a zas tolik moznosti kde tohle vse ozkouset bohuzel nemam, no. A jelikoz koukam z velke casti na O3 FL, ktery AH nemaj, tak se jen ptam.
-> Milan 136: Ja prave zase nekde cetl, ze se moc nema vyrazovat z D na to N a pak zase zpatky, ze to nedela dobre prevodovce. Ale je fakt, ze to asi zas nedelas moc casto, no.
-> dragon_cb_cz: Pravda, to asi ano. Jinak pri stani a spustenem motoru je lepsi mit P nebo N a rucku? Nebo je to jedno?
-> Milan 136: Ja prave zase nekde cetl, ze se moc nema vyrazovat z D na to N a pak zase zpatky, ze to nedela dobre prevodovce. Ale je fakt, ze to asi zas nedelas moc casto, no.
-> dragon_cb_cz: Pravda, to asi ano. Jinak pri stani a spustenem motoru je lepsi mit P nebo N a rucku? Nebo je to jedno?
-> Syny: A co řešíš? Však to je jako u jakéhokoliv jineho auta s automatem bez AH ne?
-> Syny 11.05.23 09:21:00: N je dobrý třeba když to chceš natáhnout na odtahovku 

-> Syny 11.05.23 09:21:00: Tak. Buď stojíš chvíli na brzdě, nebo tam dáš N.
-> Milan 136 11.05.23 06:48:23: Takze jak se pak resi nejaky delsi stani (treba u zavor) ? Bud stat na brzde s D a nebo vyradit na N nebo P (vlastne nevim k cemu je to N jinak dobry) a rucka?
-> Syny 11.05.23 00:21:50: Zkusí. Normálně je to v záběru.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U mokry prevodovky tohle asi nehrozi, ne?
-> Jumbo: No me to prave zajima, jestli se vubec zkusi rozjet, kdyz ma auto info, ze je zatazena rucka. Takze treba stani na prejezdu u spadlejch zavor se zarazenym D a ruckou asi neni dobrej plan, coz?
-> Jumbo: No me to prave zajima, jestli se vubec zkusi rozjet, kdyz ma auto info, ze je zatazena rucka. Takze treba stani na prejezdu u spadlejch zavor se zarazenym D a ruckou asi neni dobrej plan, coz?
No bacha, kundaj prej na rucku pali spojku na jednicku... Coz jako na omyl na rozjezd neva, ale na stani a cekani nekde je to naprd...
-> Syny: Pokusi se rozjet, ale rucka ju zabrzdi, pak si toho vsimnes a uvolnis rucku...
Teda aspon tak mi to vykladal kamarad, me se to na sluzebaku nikdy nestalo, ja jsem bezchybnaty...
Teda aspon tak mi to vykladal kamarad, me se to na sluzebaku nikdy nestalo, ja jsem bezchybnaty...
Jen takovej technickej dotaz na místní DSGčkaře :) Co se stane u O3 FL (tedy bez AH), když se zařadí D, ale nechá zatažená ručka? 

-> čert: Přehodíš pojistku v boxu
Nedá se u Octavie 3 (2016) nějak nastavit, aby se zásuvka vypínala po vypnutí klíčku? Díky
-> saskyn2: Tak to už je mam nějaký vymrmlaný asi, páč jsem jí zvenku sundal
Jinak jasný, stačí dát šrouby a je to. Co ale nepochopim, že když už někdo dojebe jednu stranu, tak u té druhé to udělá stejně. A nakonec to tak ještě nechá...

-> saskyn2 24.04.23 23:34:05: ofiko postup 

-> Syny: krytku bez dojebaní zvenku jen tak nevynipnes, to musíš sundat kolo a zevnitř ji vyrazit. Pak bys musel kolo namontovat zpět a sundat auto z heveru na zem coz je dvojí práce navic. Někdy mi poloosu povolí i pistole.
-> saskyn2: No a to nejde povolit když je auto ještě na zemi, když vynípneš krytku na kole?
Šroubek na kotouči se urve když poloosu někdo povoluje tak, že pichne šroubovák do chlazených kotouče. Chce to tam pak nasroubovat alespoň dva kolový šrouby ty to podrží a šroubek se neutrhne.
-> saskyn2: Nevim, možná to udělali jak řikáš a mě pak jen tvrdili že to museli sundat. A nebo to prostě dělal někdo kdo neví že to jde na autě a fakt to sundavali
Každopadáně mi tvrdili (a vyfakturovali) plnění klimy.

-> Syny: Jo při sundání altiku se opravdu vypouští klima. Ale snad jen úplný dement by ho sundaval kvůli volnoběžce. To je jako sundavat nádrž kvůli čerpání benzínu 

-> saskyn2: Tak v tom případě už tomu nerozumim vůbec, protože údajně altík sundavali a sundavali kvůli tomu i kompresor klimatizace. Tvl tak to radši nechci vědět ani co s tim dělali...
E: A nebo to měli za 20 min jak píšeš a mě tam naúčtovali bůh ví co + plnění klimy
Já už bych se asi nedivil ničemu... Ale obecně to tam je zajímavý, protože mi tam dělali víc věcí a něco je udělaný fakt pěkně (jako třeba oprava toho rezavýho lemu + lak), ale zároveň při povolování poloos na obou stranách střihli ty šroubky držící kotouče a vysrali se na nějakou opravu. Čepička jednoho odvzdušňováku pryč atd. Ložiska vzadu už jsem si pak radši ale dělal sám...
E: A nebo to měli za 20 min jak píšeš a mě tam naúčtovali bůh ví co + plnění klimy

-> Syny 24.04.23 20:50:35: Na výměnu volnoběžky se altik nesundavá, zvlášť ne u toho CR co máš ty, tam je to peklo sundat altik, to je tak na 3h. Volnobezka se dělá na autě a je to hotový za 20 minut. Dávám inu vyjde s prací 1500. Kdybych měl sundavat altik, tak jen práce vyjde 3000.
A geometrie je problém, protože zadek bývá zarezlý excentry, tak na to většina koumaku sere rovnou a udělá jen predek. Tady mám borce co dělají geometrii za 500kč jako super až na to že každý druhý auto někam táhne. A když to chci pořádně, tak bych musel do Tuklat k Vachalovi...jenže tam už chce litr plus to chce mít rozhýbaný jinak mě posle do prdele, tak to je další litr za moji práci, zadarmo tam taky nepojedu tak ještě litr za cestu, takže v ideálním případě 3000, když to bude zarezly tak trojku, pokud i vršek tak je to v nejhorším případě zadní náprava dolů a 8000 za práci, tj celkem10k a na to bude kazdej brblat a bude to drahý. Tak na to seru a geometrie už nedělám, jedině když měním ramena nebo tak, jinak ať si to každý udělá kde chce.
A geometrie je problém, protože zadek bývá zarezlý excentry, tak na to většina koumaku sere rovnou a udělá jen predek. Tady mám borce co dělají geometrii za 500kč jako super až na to že každý druhý auto někam táhne. A když to chci pořádně, tak bych musel do Tuklat k Vachalovi...jenže tam už chce litr plus to chce mít rozhýbaný jinak mě posle do prdele, tak to je další litr za moji práci, zadarmo tam taky nepojedu tak ještě litr za cestu, takže v ideálním případě 3000, když to bude zarezly tak trojku, pokud i vršek tak je to v nejhorším případě zadní náprava dolů a 8000 za práci, tj celkem10k a na to bude kazdej brblat a bude to drahý. Tak na to seru a geometrie už nedělám, jedině když měním ramena nebo tak, jinak ať si to každý udělá kde chce.
-> Jirik_Tuňák1983 24.04.23 16:37:56: Hlavně těch specialistů :) Posledně jsem to tam měl s volnoběžkou altíku. Přijel jsem tam a říkal jim, že cvaká, ať jí vymění. Týpek na příjmu, že se na to podívají a dají vědět. Druhej den telefon, že to nedělá volnoběžka, ale něco v alternátoru, tak že ho daj na repas, ale že to bude trvat týden, protože to nechávaj dělat někde externě. Vůbec se mi to nezdálo, tak jsem jim řekl, ať altík nechaj bejt a udělaj jen tu volnoběžku. Že když to bude zlobit, tak jim to tam přivezu jindy na ten altík. Tak prej tedy jo, jen mi hned nezapomněl sdělit, že to ale bude znova práce se sundaváním atd. Auto jsem si šel pak vyzvednout a samozřejme altík běžel (a do dneška, rok a půl po tom servisu, běží jako hodinky). Starou volnoběžku mi dali do kufru a jen jsem s ní zavrtěl v ruce a cvakala jako svině :) Ale na faktuře bylo 800 za hledání závady :) Tak jsem moc rád, že jsem jim zaplatil 800 za to, abych jim já sám řekl, čím to je
Ale abych jen neplival, tak to byl jedinej servis, kde mi dokázali dát při geometrii volant rovně. Fakt nevím co to je za problém, ale mít volant rovně vůbec není samozřejmost... 


-> Jirik_Tuňák1983:
Jo, a proto mě ten potetovanej čurák na příjmu místo běžnýho odvozu autem po městě poslal v dešti na bus a ještě mi nebyl schopnej říct jak se jmenuje nejbližší zastávka.
A všichni příjemný že to víc nešlo.
Jo, a proto mě ten potetovanej čurák na příjmu místo běžnýho odvozu autem po městě poslal v dešti na bus a ještě mi nebyl schopnej říct jak se jmenuje nejbližší zastávka.
A všichni příjemný že to víc nešlo.
-> saskyn2 24.04.23 16:08:51: Značkové servisy by ti to vysvětlily tak, že nabízejí odpovídající nadrámcové služby, prostředí, showroom plný specialistů atd. atd. A proto to stojí 2x tolik.
-> palinator 24.04.23 14:02:17: dělám 11500 pokud je to s clonkou, budu musel zdražit 

-> palinator: V autorizáku jsem byl celkem dvakrát. Jednou výměna oleje a vyčištění klimatizace 5500 Kč .. totální peklo. Druhá návštěva dobrá, oprava přes havarijní pojištění.
Na servis vozím auto ke svýmu mechanikovi a jsem moc spokojen, jak s cenou, tak kvalitou práce. Příští týden tam musí auto zase. Rozvěcujou se různý kontrolky .. ty nový auta .. to je fakt srašný. S mazdou z roku 2000 nikdy podobný potíže nebyly.
Na servis vozím auto ke svýmu mechanikovi a jsem moc spokojen, jak s cenou, tak kvalitou práce. Příští týden tam musí auto zase. Rozvěcujou se různý kontrolky .. ty nový auta .. to je fakt srašný. S mazdou z roku 2000 nikdy podobný potíže nebyly.
1,6 TDI Rapid výměna rozvodů v autorizáku 23 tisíc jako fakt? 

Já si právě taky myslim, že jsem už kupoval tu sadu s dvěma kladkama. Tenkrat jsem to řešil se svym mekáikem, ale ten už, bohužel, nežije. No, zkusim shodit dekl a podívat se. Nebo objednám jednu sadu a přiobjednám samotnou kladku z druhý sady ... a něco mi zbude
-> charon 18.04.23 19:32:10: Neber moje poznatky, jako jistou věc. Ale ze zkušeností, co mám, tak ty první rozvody byly snad jen na ročník 1997/98. Možná něco málo v 1999. Co jsem kdy objednával na "dvoutisícovku"
, tak už byly rozvody 530 0082 30.
Ale popravdě jsem ty informace o změně výroby nikdy přesně nezkoumal.
Ale popravdě jsem ty informace o změně výroby nikdy přesně nezkoumal.
-> Jarda/felda 18.04.23 20:12:18: Taky bych to tak viděl. Je dole hned.
-> charon 18.04.23 19:32:10: bud tam bude nebo ne 

-> charon 18.04.23 19:32:10: leda že by si sundal horní dekl z rozvodů a kouknul jestli máš dole malou kladku 

-> charon: Zajímavý, je tam rozdíl v počtu vodících kladek - 1 nebo 2.
chlapi, potřeboval bych radu. Octa 1, motor AGR, rok výroby 2000 - je to předface kombi.
Potřebuju objednat rozvodovou sadu s vodní pumpou. Všude mají dvě verze popsané do čísla motor 044 441 a od 044 442 :
ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
a ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
Na autě ale číslo motoru nejde přečíst, je vyrezlé. Takže otázka zní - kterou sadu mám objednat? obě sady odpovídají stejnýmu číslu v ETK, jde to nějak poznat bez rozebírání co tam vlastně je? Kdsysi jsem sadu rozvodů objednával, ale údaje k tomu už nemám ...
Potřebuju objednat rozvodovou sadu s vodní pumpou. Všude mají dvě verze popsané do čísla motor 044 441 a od 044 442 :
ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
a ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
Na autě ale číslo motoru nejde přečíst, je vyrezlé. Takže otázka zní - kterou sadu mám objednat? obě sady odpovídají stejnýmu číslu v ETK, jde to nějak poznat bez rozebírání co tam vlastně je? Kdsysi jsem sadu rozvodů objednával, ale údaje k tomu už nemám ...
-> Syny: jo to je možné. Někdy bývá hnusný, někdy je pěkný