skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny: jo to je možné. Někdy bývá hnusný, někdy je pěkný
-> saskyn2 28.03.23 20:14:00: No heled uz kdyz jsem auto koupil a vezl ho k tobe na prvni servis, tak jsi mi rikal, ze se ti ten puvodni olej v prevodovce moc nezdal, ze je zasedlej a ze bys ho v dohlednej dobe asi radsi vymenil :)
-> saskyn2 28.03.23 20:14:00: Přesně to jsem chtěl říct a takovy auto Golf V. s DSG znam taky, ma to za sebou 200t . A když jsem se kluka zeptal co olej v automatu, tak mi odpověděl, že mu někdo řekl, že se v automatu olej dneska nemění
Tudíž když možná, tak to v Rajchu někdo možná jednou vyměnil a od ty doby to skáče po světě 


-> Syny: No já mám zkušenost že origo co vypouštím třeba po 300tkm je krásně čistej hezkej, tak bych si tím co píšeš-> Syny 28.03.23 17:58:35: nebyl až tak jistej. Jinak co se stane nevím, já tam neorigo nedávám a když si někdo přinese svůj tak zase nemám zpětnou vazbu po x set tisících. Jen říkám, že do svého auta bych to nedal kvůli ušetřeným cca 1000Kč.
A co si budeme povídat, tohle je hodně i o štěstí, jsou lidi co ten olej mění a převodovka zdechne a pak jsem tady měl člověka co v DSG DQ250 prokazatelně neměnil olej 180t(co to měl, spíš víc protože to měnil naposled někdy předchozí majitel) -interval je 60 a převodovka jela jak fík
A co si budeme povídat, tohle je hodně i o štěstí, jsou lidi co ten olej mění a převodovka zdechne a pak jsem tady měl člověka co v DSG DQ250 prokazatelně neměnil olej 180t(co to měl, spíš víc protože to měnil naposled někdy předchozí majitel) -interval je 60 a převodovka jela jak fík

-> Sita: No říkal jsem si, že je asi lepší "cokoliv", než ten origo po 240 tkm
Tak snad to bude cajk, už se mi to u tohodle auta nechce moc řešit, stejně jako plno jiných věcí.

-> Syny: Ja si myslim, ze to tak horky neni uz jen proto, ze kazdej olej, i ten predepsanej vyrobcem, se casem a opotrebenim degraduje a jestli je predepsanej interval v radech set tisic km, tak ty pozadavky musi mit nejakou toleranci...
Ja kdyz jsem delal svoje T4 a doslo na vymeny oleju, tak vsude se radilo, ze pri cene 4x4 prevodovky by neriskovali jinej olej nez origo. Ale na ten jsem nemel, tak jsem do prevodovky i zadniho difu dal PP90H (uz presne ani nevim proc, myslim ze na jednom foru nejakej zkusenejsi opravar transporteru to navrhnul) a uz s tim mam najeto +/- 200.000 a nepozoruju rozdil... Celkove ta prevodovka hodne pres pul mega mit bude (na tachu to auto sice ma 400, ale typek co jsem to auto od nej kupoval byl vexlak, nedelam si zadny iluze...). A dobre polovinu ty moji porce to taha velkej podval...
Ja kdyz jsem delal svoje T4 a doslo na vymeny oleju, tak vsude se radilo, ze pri cene 4x4 prevodovky by neriskovali jinej olej nez origo. Ale na ten jsem nemel, tak jsem do prevodovky i zadniho difu dal PP90H (uz presne ani nevim proc, myslim ze na jednom foru nejakej zkusenejsi opravar transporteru to navrhnul) a uz s tim mam najeto +/- 200.000 a nepozoruju rozdil... Celkove ta prevodovka hodne pres pul mega mit bude (na tachu to auto sice ma 400, ale typek co jsem to auto od nej kupoval byl vexlak, nedelam si zadny iluze...). A dobre polovinu ty moji porce to taha velkej podval...
-> Jirik_Tuňák1983 28.03.23 14:44:35: "Včera som dostal novú prácu, ako operátor na linke dôvery pre pomoc samovrahom. Hneď pri prvej nočnej som zaspal a keď som sa zobudil, tak som mal 26 zmeškaných hovorov. Ale asi to nebolo nič dôležité, lebo keď som im volal naspäť, tak nikto nedvíhal..." 

-> Syny 28.03.23 12:05:28: Tak jasně, že se jim nikdo nevrátil, když k nim už zpátky nedojel. 

-> MVM: Bojim se toho, jak tady každej straší, že jedině origo, jinak přijde velký špatný
Tak nevím co se v tej převodovce děje a jestli tím, že tam je nejspíš olej jinej než origo, tej převodovce postupně neškodím a neprojeví se to až za nějaký čas. Snad to bude v pohodě no :) Kdybych se toho náhodou nevšiml na tej faktuře asi po 3/4 roce od výměny, tak jsem to do teď ani nevěděl a nepoznal.

-> Syny: A čeho se vlastně bojiš? Když to funguje.. Jedinej zázrak toho oleje byl 70W-75. Což je pro převodový olej netypický. A byl neznamý vyrobce toho drahého origo vw. Nebo se to spíše špatně dohledávalo.
Znam lidi co si tam dali 75W90 a taky jezdí, správně by to davno nemělo už ani jezdit. Tady na okruzich běžný jev,kdy se do toho namontuje ještě samosvor. Tudíž origo olej je nepoužitelny atd. Takže věřím tomu, že tam klidně dali DSG olej, což je pořád druh synchronní prevodovky se dvěma spojkama. Tudíž ti to funguje a podle mě to je taky řešení. Protože ten Liqui moly 5300 je taky MTF, velice nizko viskozni kapalina.
Znam lidi co si tam dali 75W90 a taky jezdí, správně by to davno nemělo už ani jezdit. Tady na okruzich běžný jev,kdy se do toho namontuje ještě samosvor. Tudíž origo olej je nepoužitelny atd. Takže věřím tomu, že tam klidně dali DSG olej, což je pořád druh synchronní prevodovky se dvěma spojkama. Tudíž ti to funguje a podle mě to je taky řešení. Protože ten Liqui moly 5300 je taky MTF, velice nizko viskozni kapalina.
-> Cumper: -> All: Tak mi to nedalo a dneska jsem se v tom servisu stavil, když jsem si zařizoval něco poblíž. Jen jsem se jich zeptal jakej olej do těch převodovek standardně lejou, když ne origo (což tedy nevím, jestli ho tam mám taky, to už asi nezjistim). A prý tam používají Motul Multi DCTF. Je to olej do nějakých automatických dvouspojek, ale prý je i pro některé manuální 6q. Což tedy píšou i v popisu toho oleje, když jsem si ho dohledal na netu. Údajně s tím prý nemají žadné problémy a nikdo se jim zatim nevrátil, že by bylo něco špatně. Tak nevím co si o tom myslet. Je pravda, že jestli ho mám fakt vyměněnej, tak jsem rozdíl nepoznal absolutně žádnej. Řadí to normálně jako předtím, zvuky to vydává taky stejný. Když mrzne, jde hůř zpátečka, ale to dělá celou dobu co auto mam. Měněný to bylo v cca 240 tkm. Mám se toho bát?
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.23 19:23:35: To nevadí, důležitý že funguje.
Co ten odkaz na rušení registrace??
Co ten odkaz na rušení registrace??
-> Syny: Kámoš má stejnou převodovku 6q jako ja ve Fabii RS. Uz nějakou dobu tam ma Liqui Moly MTF 5300 70W-75 .
Říkal že v pohodě a já do toho pujdu taky.
Říkal že v pohodě a já do toho pujdu taky.

-> saskyn2: No takovej borec z autorizáku za 200kč/l by se mi teď docela hodil
-> Syny: Asi nevíš jakej přesně olej ti tam dali?
Zkusil bych nějakej neoriginál a když to bude řadit blbě, tak pak asi místo dovolený koupim 3 litry originálního oleje

-> Syny: Asi nevíš jakej přesně olej ti tam dali?

Zkusil bych nějakej neoriginál a když to bude řadit blbě, tak pak asi místo dovolený koupim 3 litry originálního oleje

-> MVM:
No, pocitově, pocitově. Já dal před lety do 120 Mogul Syntrans 75W-90 API GL4+, byl jsem nadšenej z toho, jak to řadí úplně stejně zlehka, když je nula nebo je to ohřátý 200km jízdou, na druhou stranu je to řazení takový až moc přímý, synchronizace se trochu zhoršila (když nemluvím o dvojce, kde byla horší vždycky, tak i třeba trojka teď občas zvykne zapadnout s určitou ránou).
Na druhou stranu se s tím lépe dávají meziplyny - není ho potřeba tolik.
No, pocitově, pocitově. Já dal před lety do 120 Mogul Syntrans 75W-90 API GL4+, byl jsem nadšenej z toho, jak to řadí úplně stejně zlehka, když je nula nebo je to ohřátý 200km jízdou, na druhou stranu je to řazení takový až moc přímý, synchronizace se trochu zhoršila (když nemluvím o dvojce, kde byla horší vždycky, tak i třeba trojka teď občas zvykne zapadnout s určitou ránou).
Na druhou stranu se s tím lépe dávají meziplyny - není ho potřeba tolik.
Pokud se nezhoršilo řazení pocitově, ani během mrazu nebo za tepla, tak se nic zásadního nestane. Pokud je správná hladina.
Zásadní je ten správný olej vůči synchronům. A ty se naštěstí ozvou relativně brzy.
Zásadní je ten správný olej vůči synchronům. A ty se naštěstí ozvou relativně brzy.
-> saskyn2 26.03.23 23:50:29: A co konkretne tedy hrozi?
Jinak já jsem si dělal zásoby dokud to šlo normálně koupit. Měl jsem asi 20l ještě mi něco málo zbývá. Naštěstí mi tu přistál ten G052527A2-borec z autorizaku mi tu nechal asi 15l že prej je to do nějaký starýho pelechu s podelnym motorem, tak jestli mu dám aspoň 200 za litr. Kdyby věděl co má tak ho asi omejou na kelly stoji litr1900

Jenže ten G052171A2 se už nevyrábí a je vynahradovany G052527A2 a stojí ještě víc-asi 1700 litr. Jinak já ten puvodni kupoval tuším po 700, možná to ted prodávají špekulanti po 1200 ze zasob.
Neoriginální bych si do vlastního auta nedal. To že to pár tisíc funguje neznamená že to tak bude třeba po 50tkm, ale každého boj.
Neoriginální bych si do vlastního auta nedal. To že to pár tisíc funguje neznamená že to tak bude třeba po 50tkm, ale každého boj.
-> Cumper 26.03.23 22:48:20: No ja zatim nezpozoroval rozdil, tak bud byla ta vymena jen na fakture a nebo to proste neni znat, cimz nevylucuju, ze se tam neco muze opotrebovavat a jen zatim o tom nevim. Ale nepoznal jsem zatim rozdil v nicem a uz to je 1,5 roku zpatky.
-> Syny: No právě, já se taky všude dočetl že do těhle 6q jedině originál, jenže kupovat 3x litr za 1200 to se mě zrovna moc nechce
Do pětikvaltu klidně, tam byl ten origo olej nějak okolo pětistovky, to ještě jde...
Má to najeto reálných 160 tkm a za studena jde trochu ztěžka řadit hlavně dvojka nebo zpátečka. Jak se to ohřeje tak bez problému. Proto chci zkusit vyměnit olej, je tam na 99% ještě původní

Má to najeto reálných 160 tkm a za studena jde trochu ztěžka řadit hlavně dvojka nebo zpátečka. Jak se to ohřeje tak bez problému. Proto chci zkusit vyměnit olej, je tam na 99% ještě původní
Ja vsude furt slysim, ze do 6q jedine origo olej, ale nikde jsem se zatim nedocetl co hrozi, kdyz se neda. Docela by me to zajimalo, protoze kdyz jsem mel auto v servisu kvuli tekoucimu guferu na poloose, tak jsem az zpetne z faktury zjistil, ze ten olej v prevodovce vymenili a dle ceny to original urcite nebyl. Tak jen at vim co cekat. Ale zas na druhou stranu po 240tkm a skoro 12 letech uz je asi lepsi cokoliv nez to co tam je 

-> Cumper 26.03.23 21:23:30: Zrovna Febi mi můj (Saab) mechoš kdysi hrozně rozmlouval, když mi ho jinej mechoš chtěl dát do automatu v Suzuki. Že prý to kdysi dali do nějakého Passata a převodovka dost ztratila schopnost synchroznizovat.
Na druhou stranu, v tom Suzuki to nakonec skončilo a auto jezdí a řadí dodnes.... si vyber.
Na druhou stranu, v tom Suzuki to nakonec skončilo a auto jezdí a řadí dodnes.... si vyber.
-> Milan 136 26.03.23 21:27:09: ja tiez....niesom vobec originalista...ale olej do prevodovky to radsej stavim na istotu a doplatim to co tam odporuca a vyrobca.
Menil som v lete...az tak drahe to nebolo a snad este 400000km vydrzi.
Menil som v lete...az tak drahe to nebolo a snad este 400000km vydrzi.

-> Cumper 26.03.23 21:23:30: Zrovna Febi bych se vyhnul.
-> Cumper 26.03.23 21:23:30: ne, jen originál je to správný bohužel drahý ale funkční
-> MVM: Díky. Ten originál koukám skoro nikde nemají a když jo, tak je to od 1200 litr
Nabízí mi to tohle jako náhradu, nemáte s tím zkušenost jestli to funguje ok, v tom šestikvaltu? www.nd-skoda-volkswagen.c z/cz/.../10294-prevodovy-o lej-pro-6-manual-prevodovk u-sae-70w-75w-1-l.html
Nebo fakt použít ten brutálně drahej originál?

Nabízí mi to tohle jako náhradu, nemáte s tím zkušenost jestli to funguje ok, v tom šestikvaltu? www.nd-skoda-volkswagen.c z/cz/.../10294-prevodovy-o lej-pro-6-manual-prevodovk u-sae-70w-75w-1-l.html
Nebo fakt použít ten brutálně drahej originál?

-> Cumper 26.03.23 19:21:06: Do 6q byl G052171A2..jestli si vzpominam a byl to SAE 70W/75 myslím.
Ahoj, nevíte jakej převodovej olej patří do manuál šestikvaltu (O1 PD 96kw) ? Našel jsem že prej do těhle 6q je jinej olej než do 5q... Díky
-> StepaNoFUN 20.03.23 19:22:24: Já mám zkušenost, že z druhošky fungujou nejlíp. Když není dostupný origo za rozumný peníz tak je dávám, další možnost zimmermann, pak až ate nebo trw. Brembo je dost shit, už 3x jsem řešil klepající desky na přední nápravě, z toho jeden v tom byl v nějakém servisu asi za 30t za nový řízení a 18k za silentbbloky a čepy. Byl z toho nějakej špatnej když jsem mu nahodil origo desky za 1500 a bylo po klepání



Od doby co jsem resil opakovane problemy s kotoucema TRW uz davam jen ATE a s tim jsem zatim nemel problem nikdy.
-> StepaNoFUN: Na Tiguan jsem dal Textar a nemám s nima problem. Na dvou stejných mx5 jsme dávali na jedno auto komplet Textar, na druhý předek Textar a zadek Meyle a při stejný zátěži zadek od Meyle po 4hodinách umřel (pak hodina řešení a poslední hodinu to dojezdilo na plechách :D), zatímco Textar dal 6h a ještě zbylo...
-> saskyn2 20.03.23 09:01:29: Dal jsem na sluzbak Textar a stalo to za pekny howno. Brzdilo to nic moc a 20tis a bylo po nich. Originaly opakovane 40tis. , TRW 30tis., Brembo 35tis. Nejlip brzdily originaly a TRW, pak to Brembo a nejhur Textar.
-> minno 20.03.23 13:43:48: Tam to právě myslím je. Jinak dopředu není šance, jak to zjistit.
-> Milan 136: Ak to tam píšu, tak áno. Preto sa pýtam.
Ještě jedno téma, už blíže k oktávce - Motor 1,8T v Sharanu, bez proměnlivýho časování.
Poslední dobou pozoruju jak kdyby se tam dělo nějaký detonační spalování. Prostě takový zavibrování, zacvrlikání při přidání plynu v nižších otáčkách. Najeto to má 430 a kromě výměn oleje a rozvodů jsem se v tom nikdy nevrtal. Takže vačky, hydroštely, řetěz mezi vačkama, všechno původní.
Může třeba odejít čidlo klepání?
Nebo to může být hydroštel? Ale ten by cvakal asi furt a ne jen při změně zátěže.
Zatím se uklidňuju, že to bude určitě nějaká rezonance deklu či tak. Poslední dobou je to auto čím dál víc nějaký rozklížený :-) Ale jezdí pořád skvěle.
Poslední dobou pozoruju jak kdyby se tam dělo nějaký detonační spalování. Prostě takový zavibrování, zacvrlikání při přidání plynu v nižších otáčkách. Najeto to má 430 a kromě výměn oleje a rozvodů jsem se v tom nikdy nevrtal. Takže vačky, hydroštely, řetěz mezi vačkama, všechno původní.
Může třeba odejít čidlo klepání?
Nebo to může být hydroštel? Ale ten by cvakal asi furt a ne jen při změně zátěže.
Zatím se uklidňuju, že to bude určitě nějaká rezonance deklu či tak. Poslední dobou je to auto čím dál víc nějaký rozklížený :-) Ale jezdí pořád skvěle.
-> minno 20.03.23 11:49:31: Na krabici?
Ako sa dá poznať ATE China / noChina?
-> saskyn2 20.03.23 09:01:29: tak nebudu vymejšet kolo a dám tam ATE
Byť na nečínský už jsem dlouho nenarazil. Asi na ty naše starý jebky už je se s tim v Evropě nezabejvaj.

-> vhml: Trw dost často pískají. ATE záleží na co trefíš, jestli z itošky, nebo fabriky v číně. Obojí je tak nějak kvalitativně lepší než Meyle a podobný odpad, ale dal bych Textar.
-> vhml: no právě... jako možná to byla náhoda, blbá série, blbá kombinace desky/kotouč, ale ATE to (opět) vyřešilo :)
-> vhml 20.03.23 07:55:56: Pokud je tvůj "investiční horizont" pět let klidu, tak ten litr navíc zní jako docela OK cena za klid.... 54 haléřů za den 

-> U-Geen 20.03.23 07:44:34: přesně takovejm anabázím bych se rád vyhnul. Chci to vyměnit a zase si toho 5 let nevšimnout
-> vhml: TRW mi rozbily Swifta, teda ne doslova, ale brzdilo to totálně divně, nejde popsat. Podezříval jsem všechno možný... a nakonec vyměnil destičky a ok :-)
Sice to není k Oktávce, ale vlastně nevím kam to napsat jinam - koupit brzdy TRW nebo ATE?
Vždycky jsem ke spokojenosti jezdil ATE, teď mi ale na Sharana vychází TRW o litr levnějc. Má smysl s tím spekulovat? Už jsem se jednou napálil, koupil celou sadu Brembo a brzdilo to úplně nahovno, byť to kilometrově vydrželo nesmysl.
Vtipný je, že kompletní sada kotoučů a destiček na celýho Sharana, stojí stejně jako slušný přední destičky na MX-5
Vždycky jsem ke spokojenosti jezdil ATE, teď mi ale na Sharana vychází TRW o litr levnějc. Má smysl s tím spekulovat? Už jsem se jednou napálil, koupil celou sadu Brembo a brzdilo to úplně nahovno, byť to kilometrově vydrželo nesmysl.
Vtipný je, že kompletní sada kotoučů a destiček na celýho Sharana, stojí stejně jako slušný přední destičky na MX-5

-> Jindas: ještě bejvaj kabely ve svazku schnilý....
-> Jindas 10.03.23 21:57:13: Nerozsvítilo se dobíjení a mazání jen proto, že to prostě chcíplo?
Nemáš náhodou prohozený hadičky vzadu na čerpadle?
Nemáš náhodou prohozený hadičky vzadu na čerpadle?
-> Jindas 10.03.23 21:57:13: Tak jako první věc když nic nepíše diagnostika je čerpadlo v nádrži. Musí být slyšet cca 3s při zapnutí klíčku do první polohy.
Jinak padání nafty-dát nový gumičky na vstřiky a hlavně nový šrouby, ta starý jsou vytahaný a prasata jsou schopný to složit ze starejma. Popřípadě i zafrezovat sedla v hlavě, není tam těsnění, těsní konus, je na to takováhle frezka. mlparts.cz/freza-na-sedla -vstrikovacu-vag-2-0-tdi-p d-3-dily
EDIT: ted to čtu znovu a při čerpadle by nesvítili kontrolky, spíš at to načtou pořádnou diagnostikou.
Jinak padání nafty-dát nový gumičky na vstřiky a hlavně nový šrouby, ta starý jsou vytahaný a prasata jsou schopný to složit ze starejma. Popřípadě i zafrezovat sedla v hlavě, není tam těsnění, těsní konus, je na to takováhle frezka. mlparts.cz/freza-na-sedla -vstrikovacu-vag-2-0-tdi-p d-3-dily
EDIT: ted to čtu znovu a při čerpadle by nesvítili kontrolky, spíš at to načtou pořádnou diagnostikou.