skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Borderer 19.02.25 10:56:31: Kyberbezpecnost. Ochrana aby Ti to auto nekdo nehacknul. Takze to nedokazes hacknout ani Ty, jako majitel.
-> saskyn2: Áno, sú dva typy nádobiek, toto je 3L a tá väčšia je 5L, ale tá sa dávala len k ostrekovačom svetiel (čo nemám) a teda má v sebe ešte 1 otvor navyše k čerpadlu na ostrek svetiel.
Malá nádobka sa vyrábala aj so snímačom, ako som ja domontoval.
Malá nádobka sa vyrábala aj so snímačom, ako som ja domontoval.
-> Milan 136: Pro blbý, co znamená "UNECE"?
-> minno: hele a tam se nedělají dva typy těch nádobek jako u starších? Jako že než to pyžlat do tý malý, tak bych dal rovnou 5L. Ale nevím možná jsme to už řešili.
-> minno: ale mas tam kapku 

-> Milan 136 19.02.25 10:34:42: A nejde to dať zapnúť ani za nejaký mega super príplatok akože za celý balíček "výbavy"?
-> Milan 136 19.02.25 10:35:55: Čakal som túto otázku
Čidlo s konektorom je z Ali a až pri osadzovaní som si všimol, že tam nie sú gumičky, tak som to zatesnil silikónom, no.

-> StepaNoFUN: Pri dorábaní zadnej kamery na Golfe som zistil, že kabeláž do husích krkov je pozväzkovaná do niekoľkých zväzkov a každý zväzok obsahuje pár káblov. Neviem, či je to tak dobre, alebo nie, ale dúfam, že áno

-> minno 19.02.25 10:19:42: Co to tam máš za ošklivej silikon místo orig těsnící gumičky?
-> saskyn2 19.02.25 09:34:57: Nejde. Celý jsem to prošel a do dissu taky napsal, že ne. U těch unece aut nejde ani zapnout zadní světla k dennímu 

-> minno 19.02.25 10:24:08: Já to měl kdysi dodělaný i na Rapidu. Fungovalo to bez problémů a žádný lámání se nekonalo. V těch dveřích těm kabelům jde udělat prostor na rozumnej ohyb a ne to ohejbat 3x na 10ti cm. A hlavně to nesvazkovat v celý dýlce, ale jen pochytat k sobě. Ideálně ne úplně napevno.
-> StepaNoFUN 19.02.25 10:20:47: Aha, tak to je super, to sa mi páči. Ďakujem za foto.
Reálne to asi moc nevyužijem, ale vždy ma sere, keď je v autách (a celkovo vo výrobkoch) niečo, čo nefunguje, alebo niečo, čo tam má byť a nie je tam



-> minno 19.02.25 10:10:53: Tohle. Lepší fotku nemám. Byl to oválnej gumovej tubus namáčklej ve sloupku a ve dveřích byl pouze plastovej rámeček, aby se to nedřelo o hranu
Edit: autonila.cz/pl/2242-pruch odka-dveri.html - sloupek
autodily-stancl.cz/starsi -typy/.../pruchodka-dveri- favorit?srsltid=Af... - dveře
Edit: autonila.cz/pl/2242-pruch odka-dveri.html - sloupek
autodily-stancl.cz/starsi -typy/.../pruchodka-dveri- favorit?srsltid=Af... - dveře
-> Milan 136 19.02.25 09:16:38:
Tak to je riadne trápne. Ale tú absenciu ukazovateľa hladiny ostrekovačov som riešil ja u Golfa, nie Syny (možno aj on
). Pretože ma prekvapilo, že auto tohto formátu z r. 2018 to nemá, nakoľko som bol v tom, že to musia mať už všetky autá minimálne 20 rokov
Ale nemal som tam nič ani namontované. Tak som kúpil čidlo s tesnením a kabelážou, vyvŕtal otvor do nádobky ako to majú autá s origo výbavou, zapojil do BCM, nakódoval a tradá, funguje




Ale nemal som tam nič ani namontované. Tak som kúpil čidlo s tesnením a kabelážou, vyvŕtal otvor do nádobky ako to majú autá s origo výbavou, zapojil do BCM, nakódoval a tradá, funguje

-> Bukaj 18.02.25 23:07:53: Áno, to isté si myslím aj ja, len ma zaujímal názor ostatných.
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: O tých kontaktoch bol, a možno ešte stále je, článok na Techwebe, aké je to nespoľahlivé
-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: Nemáš foto tých Fa prechodiek? Neviem to nájsť. A skúsenosť mám len so sockami bez elektriky v dverách.
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: O tých kontaktoch bol, a možno ešte stále je, článok na Techwebe, aké je to nespoľahlivé

-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: Nemáš foto tých Fa prechodiek? Neviem to nájsť. A skúsenosť mám len so sockami bez elektriky v dverách.
-> Milan 136: A to nepůjde zapnout někde v přispůsobení bcm, nebo přístrojů? Ale u O4 to bude pěknej oprc najít.
-> StepaNoFUN 19.02.25 09:18:55: To je UNECE auto. S tím neuděláš už nic.
-> Milan 136 19.02.25 09:16:38: Musíš sehnat soft z auta, kde to je. :-D
Nedávno tu Syny řešil absenci ukazatele hladiny kapaliny v ostřikovači.
Teď tu mám jednu O4 face.
Zákazník přijel na servis a že mu to došlo a nic. A že to buď nefunguje, nebo že by to chtěl případně dodělat.
Ale dopředu ještě bez auta se to dle etky tvářilo, že nádobka snímač má.
Včera to zvednu a koukám, že tam je snímač a je zapojený.
Koukám do PR čísel a tam nacházím jen bez ostřikovače světlometu.
Tak ho odpojím a nic. Aha, tak to asi nefunguje. Měřím dráty, ok, vypinuju z bcm a nic.
Tak dělám konfiguraci sw na bcm, gateway, panelu přístrojů a nic.
Tak jsme dali dotaz na výrobce a odpověď?
Vozidlo nemá tuto výbavu.
Jakože cože?
Takže já to mám ve schématech, mám to fyzicky v autě, ale není to tam
Teď tu mám jednu O4 face.
Zákazník přijel na servis a že mu to došlo a nic. A že to buď nefunguje, nebo že by to chtěl případně dodělat.
Ale dopředu ještě bez auta se to dle etky tvářilo, že nádobka snímač má.
Včera to zvednu a koukám, že tam je snímač a je zapojený.
Koukám do PR čísel a tam nacházím jen bez ostřikovače světlometu.
Tak ho odpojím a nic. Aha, tak to asi nefunguje. Měřím dráty, ok, vypinuju z bcm a nic.
Tak dělám konfiguraci sw na bcm, gateway, panelu přístrojů a nic.
Tak jsme dali dotaz na výrobce a odpověď?
Vozidlo nemá tuto výbavu.
Jakože cože?
Takže já to mám ve schématech, mám to fyzicky v autě, ale není to tam

-> Sita 19.02.25 07:35:39: pokud si to pamatuji správně tak tato změna se odehrála od 8/91.
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: ja man pocit, ze "pred face" 135LS r92 uz ty kontakty nemel... A naopak je mam ted v P206 a i kdyz se o ne vubec nestaram, fungujou dobre
-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: To máš taky pravdu s tím zasouváním do dveří (tak to měly i nějaké dodávky - myslím, že starší Ducata nebo T4 - pamatuju si to z nějakého firemního vozu).
Naopak nechápu dnešní moderní vozy, kde je svazek pevně stažen přímo k husímu krku na jeho koncích - pak se cyklicky namáhá přímo v jednom místě, bez možnosti sebemenšího posuvu...
Naopak nechápu dnešní moderní vozy, kde je svazek pevně stažen přímo k husímu krku na jeho koncích - pak se cyklicky namáhá přímo v jednom místě, bez možnosti sebemenšího posuvu...

-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: Jo, myslím ty kdysi běžně vídané vozy s problikávajícím osvětlením SPZ
Ale stačilo udržovat kontakty čisté, bez prachu a oxidace (umýt vůz dvakrát do roka nejen na povrchu panelů, ale i v místech, přístupných po otevření dveří a kapot) a fungovalo to spolehlivě

Ale stačilo udržovat kontakty čisté, bez prachu a oxidace (umýt vůz dvakrát do roka nejen na povrchu panelů, ale i v místech, přístupných po otevření dveří a kapot) a fungovalo to spolehlivě

-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: -> venni 06.02.25 15:52:28:
Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.
Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).
Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...
...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.
Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály
)
Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut
Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly
Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.
Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).
Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...

...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.
Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály

Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut

Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly

-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: Myslis jako ty kontakty, ktery vecne neprevadely?
Nicmene Fa melo prostupy do dveri reseny dobre. Ty kluzny trubky, ktery zajizdely do dveri, byly svym zpusobem genialni. Svazek se mohl posouvat do dveri.
Nicmene Fa melo prostupy do dveri reseny dobre. Ty kluzny trubky, ktery zajizdely do dveri, byly svym zpusobem genialni. Svazek se mohl posouvat do dveri.
-> Syny 16.02.25 17:21:22: Vychytal to třeba AZNP na Favoritu - plovoucí kontakty místo pevných vodičů do víka kufru - pokaňkal to až VW s faceliftem... 

-> minno 16.02.25 09:40:45: Dle mého názoru (zkušenosti) je největší problém materiál izolace kabelů - je příliš neohebný a časem ještě více ztvrdne a v místech ohybu popraská. A tam, kde se objeví v izolaci prasklina, se lanka vodiče začnou lámat v jednom bod a pak už to jde rychle, někdy též zapůsobí vliv povětrnosti a k vodičům se dostane vlhkost a začnou oxidovat, k tomu se přidá zvětšený odpor vodičů a bodově vyšší tepelná zátěž a spirálovitě se to chýlí ke zkáze.
Řešením by byly lépe dimenzované vodiče (více tenčích drátků v lanku než méně silnějších), s dostatečnou proudovou rezervou (počítat se stárnutím a nedělat vodiče na hranici zatížitelnosti) a především kvalitní měkčí, poddajnější a tepelně stabilnější izolací (třeba silikon by možná byl vhodnou náhražkou PVC izolace)...

Řešením by byly lépe dimenzované vodiče (více tenčích drátků v lanku než méně silnějších), s dostatečnou proudovou rezervou (počítat se stárnutím a nedělat vodiče na hranici zatížitelnosti) a především kvalitní měkčí, poddajnější a tepelně stabilnější izolací (třeba silikon by možná byl vhodnou náhražkou PVC izolace)...
-> kpt.Budha: O3 má vždycky dvě.
-> kpt.Budha 17.02.25 21:24:07: Není to jednotné. Ale třeba ta O3 má vždycky obě.
-> saskyn2: Jak tady byla zmíněna ta O3, ale tak nějak jsem předpokládal, že to má koncern jednotně? Jen mě to tak zajímalo.
-> kpt.Budha: Na jakém autě?
Pánové, další z hloupých dotazů, když se tu mluví o těch vzpěrách, jsou vždycky elektrické obě, nebo jen jedna?
-> Jarda/felda 16.02.25 10:21:16: ty dratky prave jak nitky nejsou, jsou silnejsi a je jich v tom kabelu malo, tak se lehce polamou a ani to neni kvalitni Cu, ale jen neco pomedene

-> Nwkt 16.02.25 17:46:29: Ty na TSI nemá.
-> Nwkt: Kuny v garáži našťastie nemám
A vonku auto bude nocovať asi len výnimočne.

-> minno 16.02.25 17:31:49: Tam spíš počítej s kunama, těm chutnají podtlakový hadičky kolem sání
Inak v mojej Š120 sa mi ķáble do predných dverí (centrál + repro) polámali a opravoval som ich asi 2x za krátku dobu, až som sa bál, že si to budem dávať cvične pravidelne... A potom som ich zamenil za také tenučké (čo dom dal) a potom to už kupodivu držalo a nikdy viac sa to neporúchalo...
No ja dúfam, že u G7 sú tie káble do dverí vychytané dobre 

-> Milan 136 16.02.25 14:29:14: A to to do ted nikdo nejak konstrukcne nevychytal? Vsak todle uz se tu pise X let... Jinak todle je jedna z veci co jsem na aute puvodne chtel, ale nakonec spis hledal auta bez toho. Ten kufr oteviram fakt hodne casto a po tom co pisete by ty vzpery u me byly za chvili tutovka...
-> minno 16.02.25 09:40:45: ako pise Milan princip ano ...ale je dolezite pod akym uhlom a ci vobec sa to lame. Ak je to vymyslene spravne tak kable preziju auto.
-> Nwkt 16.02.25 11:27:06: 
-> minno 16.02.25 09:40:45: V konstrukci. Málo místa a dráty prostě blbě lámají v jednom místě místo toho, aby se kroutily v delším úseku.

-> minno 16.02.25 09:40:45: V konstrukci. Málo místa a dráty prostě blbě lámají v jednom místě místo toho, aby se kroutily v delším úseku.
-> Nwkt: běžny jev u O1, golf III, IV seatu té doby..všechno tvrdé jak kámen a při výměně žárovky a neopatrné manipulaci se to olame na holou měď. Stejně tak kabely motorového prostoru, vyhřáté , buzirky tvrdé, člověk něco dělá a kabely se lámou jen pohledem..stáří a nájezd izolacím nesvědčí..
-> Milan 136: V new beetlu jsem opravoval svazky uvnitř světel, tam se rozpadly bužírky tak že tam vedly holý dráty




-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: A ja si chcem kúpiť fab 2

-> minno 16.02.25 09:40:45: Jak kde, někde to je kvalitou, ale vesměs spíš návrhem řešení kdy se to kroutí v jediném krátkém místě
-> minno 16.02.25 09:40:45: kabely jak nitky a nekvalitní izolace 

-> Milan 136 16.02.25 09:00:50: A v čom je podľa teba zásadný problém, že to tak odchádza? Zlá kvalita káblov?
Na pohľad sú tie husie krky s káblami všade "rovnaké"
Resp. rovnaký princíp.
Na pohľad sú tie husie krky s káblami všade "rovnaké"

-> SO545 16.02.25 08:46:04: Taky. Ale zdaleka ne tolik, jako třeba ta Fabia. To je tragédie.
-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: u O2 combi to bolo tiez na hovno....ale aspon ten zvazok stal par E...tak sa to neriesilo a vymenilo cele. U inych aut je to obcas ina raketa.