-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: -> venni 06.02.25 15:52:28:
Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.
Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).
Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...
...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.
Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály

)
Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut
Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly
