-> radekp 15.02.25 08:22:06: To nebyl mikrospínač v tlačítku, ale mikrospínač v zámku kufru. Ten může dělat to, že se to kus otevřene a zastaví. A v diag je vidět stav předzápadky zavřeno.
Jinak samozřejmě diagnostiku beru jako první věc.
Ale koukni na dráty, jak říká Saskyn. Stáhni ty husí krky z těch vzpěr a koukni tam.
Blbý je, že se to většinou láme hned na kraji a nejde to moc rozumně opravit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml 15.02.25 11:26:09: jasne... a 37 let a 600tis.km na zlutym rapidu a pravej prah celej puvodni az na jednu zaplatu a levej, tam jsem menil spodek blataku, ale vlastne prah vpredu taky, je fakt ze ja s nim odjezdil jen 6 zim a pak jsem si rekl, ze felicii je oproti rapidum dost, ale i tak jsem mu dal pres 100tis.km v soli
Uzovky myslim nemely forezu, tak ty hnily, ale je zajimave, ze tech uzovek vidam v provozu mnohem vic, nez M
Uzovky myslim nemely forezu, tak ty hnily, ale je zajimave, ze tech uzovek vidam v provozu mnohem vic, nez M
-> saskyn2 15.02.25 10:07:44: to byl nekde clanek s Vladou Bergrem jak si v roce 83 koupili uzovku, vymenili blatníky, vyvarili prahy, namontovali ram a sli zavodit. Tudiz to auto tehdy mohlo tehdy mit maximalne 7 let
Kdezto na ty moderni auta nic nevydrzi...:-)

Kdezto na ty moderni auta nic nevydrzi...:-)
-> vhml 15.02.25 09:51:11:
Si pamatuju jak jsem koupil 14letou 136 a mělo to prahy komplet pryč a blatníky už asi druhý


-> michael: A přitom to auto furt vypadá designově jako nové - nerozlišuju ho od současné produkce značky...

-> Bukaj: 03 začátek 12/2012
-> Jirik_Tuňák1983 15.02.25 09:14:23: na 120tce uz bys mel dávno vyvareny prahy a měněny blatniky 

-> Jirik_Tuňák1983: Tak v dnešní době těžko říct, co je to "brzo". Na Caddyně jsem řešil zlámané kabely 5. dveří, když to bylo 9 let "nový" auto, a O3 už se (k mému překvapení) taky vyrábí přes 10 let - předvčírem přijel kolega a ptám se ho, jestli to, čím přijel, je už to nové auto, o kterém už nějakou dobu zmiňoval, že dostane po tátovi z firmy. Že to zvenčí vypadá nějak nově...
...a ona to byla jeho původní O3, jen ji umyl
A koukali jsme do papírů a tam datum první registrace 7/2014
...a ona to byla jeho původní O3, jen ji umyl

A koukali jsme do papírů a tam datum první registrace 7/2014

-> Jirik_Tuňák1983: je to blbě vymyšlený a u vzpěry se to kroutí v jednom místě.
-> saskyn2 15.02.25 08:50:21: Není to poněkud brzo, vzhledem ke stáří vozu? 

-> radekp: Na 99% ulámaný kabely.
-> radekp 15.02.25 08:22:06: kolegovi na Scoutu je menili. Postupne obe. Nekde jsem ale cetl, ze to nekdo repasuje.
Mám elektrické vzpěry kufru na O3 combi.
Nahoru vyjedou, zapípají chybu. Při zavírání se seknou v půlce. Někdy stačí stiskem tlačítka trochu je přizvednout a pak dojedou až dolů. Když na ně lehce tlačím když jedou dolů, neseknou se.
Předpokládám, že uprostřed je na šroubu místo, kde přeskočí. Včera mě ale kolega překvapil, že to už řešil a nakonec to byl mikrospínač v tlačítku
Nahoru vyjedou, zapípají chybu. Při zavírání se seknou v půlce. Někdy stačí stiskem tlačítka trochu je přizvednout a pak dojedou až dolů. Když na ně lehce tlačím když jedou dolů, neseknou se.
Předpokládám, že uprostřed je na šroubu místo, kde přeskočí. Včera mě ale kolega překvapil, že to už řešil a nakonec to byl mikrospínač v tlačítku
-> Jirik_Tuňák1983 11.02.25 08:39:57: Já jo - vypadla mi hadice zespod škrtící klapky a na volnověh to dělalo neco podobnýho. Trvalo snad dva dny, než jsem to našel ... Ale bylo to u 25 let starý ludry
-> Pavel P@nkáč 07.02.25 14:03:45: škoda... ale děkuji za snahu 

-> Jarda/felda 07.02.25 16:42:34: Já to dělal taky po koupi na mojí. Nějaký sport program a Perwoll sport.
-> palinator 07.02.25 12:37:26: Tyhle měl kolega v 1.8 T
-> palinator 07.02.25 12:37:26: Tyhle měl kolega v 1.8 T
-> Jura_Favorit: tak boužel jsou to sedačky z modelu style.
-> ajok:
O tapecech to vim, ale tady to nemá co odlupovat, když to na tom molitanu není nalepený. Ale jestli se ta látka prostě hned vytahá.
Moje Ovce určitě nějakým čištěním prošla, protože má takový malý žmolky na stropnici a introš je čistej. Ale ani stropnice, ani čalounění na dveřích nebo sedadlech, nic není rozžmoulaný a nic se (VELKÝ KLEP KLEP) neodchlipuje. Je ale pravda, že to čištění mělo nejspíš profi úroveň, protože jeden z těch, co ty auta vozej z Německa, si tim přivydělává.
A co je možná výhodou, výbava Collection má sedačky z takové hrubé pytloviny. Není to nijak moc hezké, ani příjemné na dotek a stává se, že ze sedačky člověk vytrhne oko, ale jinak to působí poměrně bytelně.
Foto z netu
O tapecech to vim, ale tady to nemá co odlupovat, když to na tom molitanu není nalepený. Ale jestli se ta látka prostě hned vytahá.
Moje Ovce určitě nějakým čištěním prošla, protože má takový malý žmolky na stropnici a introš je čistej. Ale ani stropnice, ani čalounění na dveřích nebo sedadlech, nic není rozžmoulaný a nic se (VELKÝ KLEP KLEP) neodchlipuje. Je ale pravda, že to čištění mělo nejspíš profi úroveň, protože jeden z těch, co ty auta vozej z Německa, si tim přivydělává.
A co je možná výhodou, výbava Collection má sedačky z takové hrubé pytloviny. Není to nijak moc hezké, ani příjemné na dotek a stává se, že ze sedačky člověk vytrhne oko, ale jinak to působí poměrně bytelně.
Foto z netu
-> ajok 07.02.25 11:35:29: Byla docela jetá, ale ne nejhorší. Na tacho měla 260 a to asi bude odpovídat.
-> Milan 136 07.02.25 10:51:42: jj a celkem zachovale vypada...
-> palinator 07.02.25 08:25:20: to odlepuje i tapecy :/
-> palinator 07.02.25 08:25:20: to odlepuje i tapecy :/
-> Jura_Favorit: Dobrý tak to by jsi si je vyzvedl. Já na ně kouknu nafotím a dám vědět.
-> ajok:
Jako že máš tu látku úplně napnutou?
Ještě mě napadá, jestli to třeba někdo někdy nečistil namokro/párou.
Jako že máš tu látku úplně napnutou?
Ještě mě napadá, jestli to třeba někdo někdy nečistil namokro/párou.
-> palinator 06.02.25 18:18:28: mam elegance a 270 a nic tomu neni, jen potrhanej bok ridicova operaku, ale tak jsem to koupil ve 150 a je to stale stejny, kupodivu ja todle sedackam nedelam, nastupuji "bezkontaktne" ani ten molitan kupodivu neprosedam a opraveny vyhrev mi drzi...
-> venni 06.02.25 17:19:26: věřím tomu, to stejný stropnice... tu nastěstí řešit nemusím
-> palinator: zvláštní, u mě se v 330 teprve začíná trhat klasicky vnější okraj látky opěradla od nastupování / vystupování. Jestli to v Itálii jezdilo s nějakými potahy... netuším. Tady v ČR (2010 - současnost) to potahy nevidělo.
-> Pavel P@nkáč 06.02.25 17:15:47: bagy potřeba; bederku a výhřev neřeším, to bych si kdyžtak poskládal ze dvou sad jednu kompletní. A i to Semilsko je v pohodě, poměrně často jezdím trasu Olomouc - Jablonec nad Nisou. Kdyžtak se přesuňme do SZ, ať to tu neplevelíme. Jo a nijak na to nespěchám; to auto už není daily a když to vydrželo doteď...

-> palinator: zvláštní, u mě se v 330 teprve začíná trhat klasicky vnější okraj látky opěradla od nastupování / vystupování. Jestli to v Itálii jezdilo s nějakými potahy... netuším. Tady v ČR (2010 - současnost) to potahy nevidělo.
-> Pavel P@nkáč 06.02.25 17:15:47: bagy potřeba; bederku a výhřev neřeším, to bych si kdyžtak poskládal ze dvou sad jednu kompletní. A i to Semilsko je v pohodě, poměrně často jezdím trasu Olomouc - Jablonec nad Nisou. Kdyžtak se přesuňme do SZ, ať to tu neplevelíme. Jo a nijak na to nespěchám; to auto už není daily a když to vydrželo doteď...

-> Jura_Favorit:
Ono to Elegance čalounění je taky pěkná píčovina. Kámoš má auto, najeto ani ne kilo pravejch a ta látka je vydojená jak sviňa. U jinejch čalounění jsem si toho nevšiml.
Ono to Elegance čalounění je taky pěkná píčovina. Kámoš má auto, najeto ani ne kilo pravejch a ta látka je vydojená jak sviňa. U jinejch čalounění jsem si toho nevšiml.
-> Jura_Favorit 06.02.25 16:57:50: u mě se TOP sedačky na jedničku narodí max 2x ročně. A pro představu se udělá všech aut cirka 750ks ,ovcí odhaduju 70ks ročně.
-> Jura_Favorit: Já tuším že pěkné přední sedačky elegance mám léta schované ale do olomouce daleko....výhřev bag potřeba? snad i mají ale musel podivat se dojed.
-> venni 06.02.25 12:22:48: -> saskyn2 06.02.25 12:24:32: je to tak. Už několik let se poohlížím po pěkném potahu se vzorem "Elegance" na předky (nebo alespoň k řidiči) a prostě nejsou...
-> Bukaj: nevim jestli Ti to k něčemu bude.... tady je ten předek co se povoluje
Taky se podle fotky nechytám.
-> venni 06.02.25 12:22:48: -> saskyn2 06.02.25 12:24:32: ja ji bral z ovce, co mela najeto 68tis.km, jenze jinej vzor, tak jsem kuchnul jen molitan, vzal jsem rovnou i ventilator, kdyz na nafte odesel, jinak obe nase jsou FL a maji M8

-> venni: jo přesně tak



-> saskyn2 06.02.25 12:19:36: pěkná sedačka na jedničkovou ovci je velky zazrak,když to má skoro všechno 500 až 1mil km 

-> Bukaj 06.02.25 12:12:16: většinou se rozpadnou ty dva silony co vymezují vůli...povoliš vpředu dva šrouby,buď je u fl xzn a nebo u stary jsou dvě matky 8M ...vzadu dvě plastovy krytky a sedačku vysoupneš směrem dozadu.To je primitivni a pak už zavadu uvidiš hned.Už jsem se setkal i s tím,že to nearetovalo kvuli hromadě prachu a bordelu,stačilo jen vyčistit.Najim se a vyfotim Ti spodek.
-> Bukaj: já z té fotky nejsem moudrý co se mu tam rozpadlo, asi záleží na stavu té sedačky, pokud je prošoupaná kopil bych rovnou celou hezčí, pokud je pěkná, koupil bych naopak nějakou zničenou na díly a použil to z ní, protože tyhle díly nový bud nepůjde sehnat, nebo cenou budou za víc jak jetá sedačka.
-> minno: Tak snad to tu přečte Saskyn, Milan 136 nebo někdo, kdo ty auta dělá/dělal... 

-> Bukaj: nj, mne sa zdalo, žy by to mohla byť odisťovacia páka, ale potom som si pozrel fotky O1 sedačiek a zistil som, že moja úvaha je blbosť.
-> minno 06.02.25 09:05:47: Netuším, ten mechanismus neznám a ani teď nemám, kde bych to omrkl.
Ale to, co ukazuješ, na fotce vypadá jako kus plastu - to asi nebude nic s posuvem. Nepředpokládám, že by aretace sedačky závisela na plastovém dílu.
Ale to, co ukazuješ, na fotce vypadá jako kus plastu - to asi nebude nic s posuvem. Nepředpokládám, že by aretace sedačky závisela na plastovém dílu.
-> minno 06.02.25 09:05:47: Ale asi to bude blbosť

-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: Ja myslím, že tam je ulomená páčka na odistenie posuvu sedačky.
-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: taky tam nic nevidim, ale nekde mam rozkuchanou sedacku, ze ktere jsem bral molitan sedaku a s pojezdama jsem tam nic nedelal
Kamarádovi se na jedničkové Octavii nějak rozbil pojezd sedačky řidiče. Tamní automechanik mu řekl, ať si sežene jinou sedačku...
Tyto moderní vozy nemám naštudované, tak zjišťuji zde
Poslal mi fotku toho, co je tam poškozené - já z toho nic nevykoukám - jaký díl mám zkusit sehnat nebo opravit? Nebo je to fakt na výměnu celé sedačky?
Tyto moderní vozy nemám naštudované, tak zjišťuji zde

Poslal mi fotku toho, co je tam poškozené - já z toho nic nevykoukám - jaký díl mám zkusit sehnat nebo opravit? Nebo je to fakt na výměnu celé sedačky?
Na kolech LaK trochu užší, obuto jen na nových Polarisech, nečekám, že bych je používal často.
Ale vpředu asi pár desetinek ubyde.
Takže pětiletkový projekt splněn. Garáže obsazeny. Teď jde na řadu rekonstrukce detašované garáže a bude volné místo na další pětiletku. Asi by bylo rozumné nechat slot neobsazený. Určitě ..
Ale vpředu asi pár desetinek ubyde.
Takže pětiletkový projekt splněn. Garáže obsazeny. Teď jde na řadu rekonstrukce detašované garáže a bude volné místo na další pětiletku. Asi by bylo rozumné nechat slot neobsazený. Určitě ..
-> Milan 136 16.01.25 18:58:12:
V pondělí jsem dostal do ruky klíčky a teprve dnes jsem je položil na stůl. Po prvním umytí a zaparkování do garáže.
Takže jestli ještě něco někde, bude v řešení po zkušebním provozu. Ale nechci exponát na výstavu, chci jezdit.
Jinak celý týden několik set km v provozu po stavbách, tam samozřejmě do nejhoršího přestup na pracovní Japonce, nebo u menších akcí mimo asfalt pěšky. Někdy. Šotoliny by se štítit neměla.
Dojem? Je to dobrý. Kua dobrý.
Moc. Nečekal jsem, že se to sedne až takhle. Až budou trochu lepší podmínky pro adhezi a letní kola, bude to zajímavější. Kontrolka prokluzu je v permanenci i na vyšších stupních. Spotřeba v "klidu" těsně pod 10, 100oct. Při častějším provětrání to šlo zhruba tam co bere v "klidu" atmosfera v A4 V6 cabrio.
Zatím bez závad, snad to vydrží.
Objednáno pár blbostí na dobrý pocit.
Hlavně sehnat nebo nechat vyrobit náhradní set pro brzdy a tlumiče.
V pondělí jsem dostal do ruky klíčky a teprve dnes jsem je položil na stůl. Po prvním umytí a zaparkování do garáže.
Takže jestli ještě něco někde, bude v řešení po zkušebním provozu. Ale nechci exponát na výstavu, chci jezdit.
Jinak celý týden několik set km v provozu po stavbách, tam samozřejmě do nejhoršího přestup na pracovní Japonce, nebo u menších akcí mimo asfalt pěšky. Někdy. Šotoliny by se štítit neměla.
Dojem? Je to dobrý. Kua dobrý.

Zatím bez závad, snad to vydrží.
Objednáno pár blbostí na dobrý pocit.
Hlavně sehnat nebo nechat vyrobit náhradní set pro brzdy a tlumiče.
-> Hurdis 15.01.25 20:30:56: Pěkné se bavíš. Ale co ten torx na nárazníku? Zdá se mi to, nebo je opravu rezavej? 

-> StepaNoFUN 15.01.25 21:31:53: ja taky, sice to nemam uplne v dezolat stavu, ale orezavajici napravnice me stve a mam doma v zarovym zinku, jinak unibaly v litinovejch ramenech mam jeste pod OK prachovkama... rovnou byxh mohl udelat bypass ventilu hlavniho tlaku, zatim mam namyslenej LPG ventil, ze by to mohl davat
Ta 4 raminka asi opiskovat a Zn epox, plus dalsi vrstvy, udelal jsem to tak u nafty a drzi, SB menit nevim, nekdy to pak uz moc nevydrzi a pokud nejsou vylozene KO a mozna ani origo nejsou jistota, viz rubena na rapidu.
Ta 4 raminka asi opiskovat a Zn epox, plus dalsi vrstvy, udelal jsem to tak u nafty a drzi, SB menit nevim, nekdy to pak uz moc nevydrzi a pokud nejsou vylozene KO a mozna ani origo nejsou jistota, viz rubena na rapidu.