skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
18:58:12
16.01.2025
16.01.2025
Milan 136
-> Hurdis 15.01.25 20:30:56: Pěkné se bavíš. Ale co ten torx na nárazníku? Zdá se mi to, nebo je opravu rezavej?
10:26:43
16.01.2025
16.01.2025
ajok
-> StepaNoFUN 15.01.25 21:31:53: ja taky, sice to nemam uplne v dezolat stavu, ale orezavajici napravnice me stve a mam doma v zarovym zinku, jinak unibaly v litinovejch ramenech mam jeste pod OK prachovkama... rovnou byxh mohl udelat bypass ventilu hlavniho tlaku, zatim mam namyslenej LPG ventil, ze by to mohl davat
Ta 4 raminka asi opiskovat a Zn epox, plus dalsi vrstvy, udelal jsem to tak u nafty a drzi, SB menit nevim, nekdy to pak uz moc nevydrzi a pokud nejsou vylozene KO a mozna ani origo nejsou jistota, viz rubena na rapidu.
Ta 4 raminka asi opiskovat a Zn epox, plus dalsi vrstvy, udelal jsem to tak u nafty a drzi, SB menit nevim, nekdy to pak uz moc nevydrzi a pokud nejsou vylozene KO a mozna ani origo nejsou jistota, viz rubena na rapidu.
21:31:53
15.01.2025
15.01.2025
StepaNoFUN
-> Hurdis: Krasna prace... ja se rozmejsilim, jestli zadni napravu na svy octavce repasovat, nebo to rovnou hodit ze skaly...
Tam je tech dilu o kousek vic (ale kupodivu asi i dostupnejch, protoze i Audi atd), a ja zase netrvam na stavu novyho auta. :-D
Tam je tech dilu o kousek vic (ale kupodivu asi i dostupnejch, protoze i Audi atd), a ja zase netrvam na stavu novyho auta. :-D
20:30:56
15.01.2025
15.01.2025
Hurdis
Hotové auto v v terénu snad dopadne příští týden. Nechce se mi ho teď ničit. I když jo. Chce. Dva a půl roku čekám, jestli tam tam ta změna v nastavení křivek výkonu a výrazné změny grafu točivého momentu (zvýšení maxima o 90Nm v ot. 4000/min. namísto v 5000/min.) je a jestli to skutečně tlačí. Tak snad brzy na kolech.
18:20:09
15.01.2025
15.01.2025
Hurdis
4 roky a 5 měsíců. Sice se pracovalo dlouho převážně nevážně, pár sezon jako stacionární exponát ve výloze, ale tento týden RS I generace hotovo. Vánoce se nestihly, ale o fous.
V rekapitulaci za poslední pětiletku a nájezd cca 100 km byl proveden celolak v SRN ve VW. Pak dovoz. Odstranění závad, zapalování, váha vzduchu, vedení turba, naladění motormanagementu CIMBU Ing. Jandou. Renovace interiéru, přečalounění sedaček, volantu. Originální alu osazeny Contisportem. Po přestávce výměna zadní nápravy, kompletně nové brzdy - vše. Kompletní třemeny se musely nákladně repasovat jako u veteránů - kroužky, pístky, držáky a štíty se vyráběly. - Není dostupnost ND. Výfuková soustava - vše. Dostupnost ND konec. Podvozek - odpružení vše. Ze skladu, dostupnost není. Tlumení částečně - ze skladu, sháníme díly. Bižuterie - vše co šlo sehnat nové. Dostupnost není. něco ještě skladem doma. Výměna a celkové vyčištění palivového systému. Konzervace, slícování, a veškerý spotřební materiál. Atd, apod.
Na závěr STK. Přitom jsme zjistili, že máme v ruce dva existující OTP :-)), Jak se to může v našem digitalizovaném státě stát. :-)
Bohužel nám to po vyndání z dílny zapadalo sněhem. Tak zkušební provoz nechám na příští týden. Obuto na zimní alu sadu z kolegyně Laurin a Klement. Na nové Polarisky:) V záloze se dotvoří ocelová sada z nějakého new brouka na semi pro svezení v Mýtě nebo Sosnové.
Při nastavování motoru bylo podezření na nesoulad plnících tlaků, ale to bylo před dvěma lety s nouzovým vyjetím. Pondělní cesta na a z STK byla ve stylu . Kdyby ne, domluven je k dispozici motorsport Kopecký. Kdo zná členy fanclubu VM, asi tuší, kdo by se podíval.
Nějaké kačky už ta sranda stála, tak to zkusíme dostat do stavu odpovídajícímu trojciferným kilo nákladům. Zase na druhou stranu, když to vydělím 5 lety. A naprosto zdravý skelet čerstvě politý na pojistku v autorizované lakovně kvůli následkům vandalismu - poškrábání (panely rozdíl do 5 mikrometrů tloušťky) za cenu, která se už opakovat nebude. Tak jde vlastně o houby. Takhle to alespoň doma pokaždé povídám. :-).
Bohužel je problém s doplněním ND. Co jsem měl skladem zahučelo, a i díly, které jsem bez problémů bral po dvou před třemi lety přes Olfin Car se slevou 70% jsou nedostupné bez náhrady. Takže na track days v létě NE. Dokud neseženu zálohu potřebných dílů na sklad.
Zadání má několik lidí u zdroje, ale vypadá to blbě. Něco za plnou cenu je na cestě, ale málo.
Poslední dva roky už stejně jako u předchozích modelů na které jsme tady zvyklí, zaúřadovali skladníci.
Ale když by to od jara fungovalo, tak další služební vůz a možná Pohofest?
V rekapitulaci za poslední pětiletku a nájezd cca 100 km byl proveden celolak v SRN ve VW. Pak dovoz. Odstranění závad, zapalování, váha vzduchu, vedení turba, naladění motormanagementu CIMBU Ing. Jandou. Renovace interiéru, přečalounění sedaček, volantu. Originální alu osazeny Contisportem. Po přestávce výměna zadní nápravy, kompletně nové brzdy - vše. Kompletní třemeny se musely nákladně repasovat jako u veteránů - kroužky, pístky, držáky a štíty se vyráběly. - Není dostupnost ND. Výfuková soustava - vše. Dostupnost ND konec. Podvozek - odpružení vše. Ze skladu, dostupnost není. Tlumení částečně - ze skladu, sháníme díly. Bižuterie - vše co šlo sehnat nové. Dostupnost není. něco ještě skladem doma. Výměna a celkové vyčištění palivového systému. Konzervace, slícování, a veškerý spotřební materiál. Atd, apod.
Na závěr STK. Přitom jsme zjistili, že máme v ruce dva existující OTP :-)), Jak se to může v našem digitalizovaném státě stát. :-)
Bohužel nám to po vyndání z dílny zapadalo sněhem. Tak zkušební provoz nechám na příští týden. Obuto na zimní alu sadu z kolegyně Laurin a Klement. Na nové Polarisky:) V záloze se dotvoří ocelová sada z nějakého new brouka na semi pro svezení v Mýtě nebo Sosnové.
Při nastavování motoru bylo podezření na nesoulad plnících tlaků, ale to bylo před dvěma lety s nouzovým vyjetím. Pondělní cesta na a z STK byla ve stylu . Kdyby ne, domluven je k dispozici motorsport Kopecký. Kdo zná členy fanclubu VM, asi tuší, kdo by se podíval.
Nějaké kačky už ta sranda stála, tak to zkusíme dostat do stavu odpovídajícímu trojciferným kilo nákladům. Zase na druhou stranu, když to vydělím 5 lety. A naprosto zdravý skelet čerstvě politý na pojistku v autorizované lakovně kvůli následkům vandalismu - poškrábání (panely rozdíl do 5 mikrometrů tloušťky) za cenu, která se už opakovat nebude. Tak jde vlastně o houby. Takhle to alespoň doma pokaždé povídám. :-).
Bohužel je problém s doplněním ND. Co jsem měl skladem zahučelo, a i díly, které jsem bez problémů bral po dvou před třemi lety přes Olfin Car se slevou 70% jsou nedostupné bez náhrady. Takže na track days v létě NE. Dokud neseženu zálohu potřebných dílů na sklad.
Zadání má několik lidí u zdroje, ale vypadá to blbě. Něco za plnou cenu je na cestě, ale málo.
Poslední dva roky už stejně jako u předchozích modelů na které jsme tady zvyklí, zaúřadovali skladníci.
Ale když by to od jara fungovalo, tak další služební vůz a možná Pohofest?
08:25:37
15.01.2025
15.01.2025
Milan 136
-> ajok 14.01.25 17:48:49: Na řemenech bývá nápis Bosch. Ale stejně to pro ně bude někdo dělat.
V tý černý O2 co jsem dával dohromady je taky Bosch.
V tý černý O2 co jsem dával dohromady je taky Bosch.
17:48:49
14.01.2025
14.01.2025
ajok
-> Jarda/felda 14.01.25 15:11:35: ale na remenu napis je, kdyz si to zvetsis, me nejde pridat odkaz s konkretnim casem
15:11:35
14.01.2025
14.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 14.01.25 13:31:06: nemyslim si že Bosch vyrábí rozvody to bude přebal něčeho
13:31:06
14.01.2025
14.01.2025
ajok
koukam, ze stejnej napinak ma i u remene bosch a kladka taky nejaka bosch myslim, je teda zajimave, ze jsem ho nasel i samostatne v krabicce ina, tak jestli je i v sade bosch, tak se asi nebude ceho bat, spis ten remen ina i proti tomu na videu vypada dost slaboucky
-> 11mAjA11 09.01.25 06:47:21: ten modrej mozna vydrzi i nejaky skok a na kopnuti, proto racing a ja si mozna ty problemy pridelal letem do pole, jak se blbec predemnou otocil v krizovatce
-> 11mAjA11 09.01.25 06:47:21: ten modrej mozna vydrzi i nejaky skok a na kopnuti, proto racing a ja si mozna ty problemy pridelal letem do pole, jak se blbec predemnou otocil v krizovatce
14:05:44
11.01.2025
11.01.2025
Milan 136
-> ajok 11.01.25 13:38:52: Tak si to možná pletu. Tak to asi bylo AUM? Už je to let.
13:38:52
11.01.2025
11.01.2025
ajok
-> Milan 136 11.01.25 13:11:02: stejny kod a jiny euro? to jsem netusil, ja mam ARX e3
edit:
je to tak, koukam do TP a mam 1999/102 A, az 1999/102 B je e4
edit:
je to tak, koukam do TP a mam 1999/102 A, az 1999/102 B je e4
13:11:02
11.01.2025
11.01.2025
Milan 136
-> ajok 11.01.25 12:22:48: Podle mě byly i ty 2010 ARX euro 4.
12:56:09
11.01.2025
11.01.2025
michael
-> ajok: ještě v roce 2010 šlo koupit 1.8T
12:22:48
11.01.2025
11.01.2025
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 11.01.25 11:07:39: pekne, jsem nevedel, ze tour byla 1.8T vsemu jsem tam nerozumnel, za dali fejkovy mlhovky, to koukam... stejnej intros (sedacky/tapecy) i jen predni el. okna ma prilkyne na nafte 2004, nerikal kod motoru nebo jaky euro to ma? 3 uz asi ne a i 4 mi prijde malo, nekde jsem cetl, ze tendle motor skoncil v nejakym seatu s euro 5 a dal ze uz to neslo
11:07:39
11.01.2025
11.01.2025
Jirik_Tuňák1983
10:14:00
11.01.2025
11.01.2025
SO545
10:13:58
11.01.2025
11.01.2025
Milan 136
-> saskyn2 10.01.25 23:27:12: To bylo spíš jen třeba o zub skočený a teď to někdo špatně nastavil.
09:39:00
11.01.2025
11.01.2025
marra_rwd
-> minno 10.01.25 22:03:59: v základu asi nějak konstrukčně, tuhost karoserie atd. Poté izolace, možná silnější skla (neměřil jsem), odizolování dveří, blatníků. a určitě nakonec součinitel odporu vzduchu karoserie. Jako na dálnici je O3 s 1.0tsi fakt tichá. Kolega psal kostitřas, mám ročník 2020 čtyřoko, a to je na dálnici ok. Mám výhrady k celkovému naladění podvozku, ale na dálnici super.
O2 mám v práci, komfortem je to opravdu dobré auto, škoda, že se tak sypou a hnijou a nemají dobré motory.
tchán má velmi zachovalého passata 1.8T b5.5 a to je kočárek i dnes.
O2 mám v práci, komfortem je to opravdu dobré auto, škoda, že se tak sypou a hnijou a nemají dobré motory.
tchán má velmi zachovalého passata 1.8T b5.5 a to je kočárek i dnes.
09:20:21
11.01.2025
11.01.2025
ajok
-> minno 11.01.25 08:20:12: nevim aerodynamicky hluk, ten nejak nepozoruji a kazdy o nem mluvi :), u octy, fabky, ale uz i feldy/fava je velky hluk pri otevrenych okynkach, u rapida a nivy mnohem mensi... jaka je niva proti octavce aerodynamicka brzda, ta octavka plachti vic na kvalt, nez vyrazena niva :)
Co se tyce komfortu, tak me prekvapilo jak se stale stejna niva r.2013 priblizila takovym tim dunenim a utlumenymi zvuky novym autum, dokonce i tissi, nez moje O1 (kdyz teda neberu rychlosti nad 100kmh), jel jsem v urbanu a skoro rozdil nebyl. No a pak jsem vyhazel vsechny molitana pri dutinach, stejne se v tom drzel jen bordel a hnilo by to a uz je skoro jak ta stara. Uz jsem to nekde psal, ale nikdy bych neveril, co udela ten molitan pod motorem, tim oblepit na octe ten velkej spodni plech a dat i deku pod kapotu a mel bych z toho o 15let novejsi komfort ale asi to nepotrebuji, ne to nevadi... Ono i Tva skodovka byla nejtissi ve ktere jsem kdy jel a druhy zadohrab po ni asi muj seriovy cerveny 136 rapid, ten me taky prekvapilo, jak je utlumeny, stary pan tam dal vsude mozne stosy novin - pod koberce, vzadu nad prevodovku, do kufru, jeste ze do neho nezatykalo, vse jsem hned vyhazel... ale utlumeny to bylo opravdu slusne
Co se tyce komfortu, tak me prekvapilo jak se stale stejna niva r.2013 priblizila takovym tim dunenim a utlumenymi zvuky novym autum, dokonce i tissi, nez moje O1 (kdyz teda neberu rychlosti nad 100kmh), jel jsem v urbanu a skoro rozdil nebyl. No a pak jsem vyhazel vsechny molitana pri dutinach, stejne se v tom drzel jen bordel a hnilo by to a uz je skoro jak ta stara. Uz jsem to nekde psal, ale nikdy bych neveril, co udela ten molitan pod motorem, tim oblepit na octe ten velkej spodni plech a dat i deku pod kapotu a mel bych z toho o 15let novejsi komfort ale asi to nepotrebuji, ne to nevadi... Ono i Tva skodovka byla nejtissi ve ktere jsem kdy jel a druhy zadohrab po ni asi muj seriovy cerveny 136 rapid, ten me taky prekvapilo, jak je utlumeny, stary pan tam dal vsude mozne stosy novin - pod koberce, vzadu nad prevodovku, do kufru, jeste ze do neho nezatykalo, vse jsem hned vyhazel... ale utlumeny to bylo opravdu slusne
08:20:12
11.01.2025
11.01.2025
minno
-> vhml 10.01.25 22:58:30: No práve. Preto sa pýtam. Pretože ten obrovský hlukový rozdiel vnímam aj ja.
Ale zas Sharan je oproti Passatu vysoké auto, tak to bude aj tým.
Ale O1 a O3 sú tvarovo a rozmerovo podobné.
Ja napríklad striedam Punto2 a Golf7, tvarovo podobné autá a Punto je čistá aerodynamická brzda :-) Neskutočné, aký obrovský rozdiel to je. To idem 60 a už mám pocit, že tlačím vzduch pred sebou.
Ale u toho mám vysvetlenie - Punto má vyšší podvozok + nezakrytovaný motor zospodu.
Ale zas Sharan je oproti Passatu vysoké auto, tak to bude aj tým.
Ale O1 a O3 sú tvarovo a rozmerovo podobné.
Ja napríklad striedam Punto2 a Golf7, tvarovo podobné autá a Punto je čistá aerodynamická brzda :-) Neskutočné, aký obrovský rozdiel to je. To idem 60 a už mám pocit, že tlačím vzduch pred sebou.
Ale u toho mám vysvetlenie - Punto má vyšší podvozok + nezakrytovaný motor zospodu.
23:42:47
10.01.2025
10.01.2025
ajok
-> saskyn2 10.01.25 23:27:12: rikal, ze mu tam na remen z nejake hadicky tekla nafta a ze se to asi trochu potkalo, ze to ted po vymene remenu a nastaveni jde blbe, ale jezdi s tim... ani jsem to neslysel, jen jsem to dnes videl na parkovisti
Obvolaval servisy, jestli by mu nezmerili kompresi... hledal, kde mu ji zmeri nejlevneji.
A Jirko, ten napinak INA, mam se bat nebo ne? :) montoval jsi uz tento? kolega technolog rikal, ze loziska NTN Taiwan pry davaji do masin a neni problem, ze na NTN prave presli z SKF. Dobre navrzena vule tam doufam bude, v te vnejsi kladce jsem nemel C3 a to byl mozna ten kamen urazu, protoze v nove uz je... ale stejne nechapu, ze vydrzelo 240tis.km a pak se teplotou vymezi vule. To je jako Bordererovi se maznuly 2 pisty po nekolika tisicich km taky kvuli vymezeni vule teplotou.
Obvolaval servisy, jestli by mu nezmerili kompresi... hledal, kde mu ji zmeri nejlevneji.
A Jirko, ten napinak INA, mam se bat nebo ne? :) montoval jsi uz tento? kolega technolog rikal, ze loziska NTN Taiwan pry davaji do masin a neni problem, ze na NTN prave presli z SKF. Dobre navrzena vule tam doufam bude, v te vnejsi kladce jsem nemel C3 a to byl mozna ten kamen urazu, protoze v nove uz je... ale stejne nechapu, ze vydrzelo 240tis.km a pak se teplotou vymezi vule. To je jako Bordererovi se maznuly 2 pisty po nekolika tisicich km taky kvuli vymezeni vule teplotou.
23:27:12
10.01.2025
10.01.2025
saskyn2
-> ajok 10.01.25 23:04:45: Jardo kolega ti asi kecá, ještě jsem neviděl potkanou naftu v O3 co by jela, tam jsou lisovaný palce na vačkách to jak se potká tak se to protočí a konec.
Bohužel ty roky jsou na těch autech vždycky znát. Já včera-dneska jezdil v Q7 nějaká 2008 3.0tdi řekneš si luxusní audina bude skvělý svezení a tvl sednul jsem z toho do Golfa 7 a normálně se mi s tím jezdí líp jak s tou audinou.
Bohužel ty roky jsou na těch autech vždycky znát. Já včera-dneska jezdil v Q7 nějaká 2008 3.0tdi řekneš si luxusní audina bude skvělý svezení a tvl sednul jsem z toho do Golfa 7 a normálně se mi s tím jezdí líp jak s tou audinou.
23:04:45
10.01.2025
10.01.2025
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 10.01.25 14:51:39: jsou to odjety, moc neudrzovany vozy, kde spousta lidi mysli, ze to bude jezdit za naklady feldy a kdyz uz do te feldy neinvestovali, aby dobre fungovala, tak zde to bude jeste horsi, protoze na udrzeni v rozumnem stavu jsou ty naklady min. dvojnasobne, spis vic...
Kolega v praci odkoupil O3, za 175tis.kc najeto 225tis.km, bylo to pred rozvodama, vykaslal se na to, najel 15, potkalo se, na vlastni prani nechal vymenit v tom rozvodu jen remen a ted porad lamentuje, ze mu to jde spatne, nic se neopravovalo, jen nastavili a dali remen a ted lamentuje porad, ze na tom chce vydelat, ze uz to nechce, ze je to nacnuty a ze do toho ani korunu dat nechce... a takovejch podivinu je..., presnej opak minna :)))
-> marra_rwd 10.01.25 17:55:46: no me teda prisla O3 hroznej kostitras na dalnici, moje O1 1.8T 4x4 je taky tvrda, ale je to poctiveji udelany auto, na O3 uz je hodne videt, jak se setrilo, ten sluzebak byla teda jedna z prvnich, pritelkyne ma tu naftu ATD 4x4 mekci, ale stejne nejlip zehli nerovnosti fabie ze vsech nasich aut, modra ta uz je vyklepana - ne napravy, tam udrzuji vse OK, ale v interieru, u te nove je to trochu naopak, ikdyz ani na napravach to vcera na STK nebylo tak hrozne., nejhorsi koroze zadni napravy, to nechapu ze je tak ohnila, naopak predni celkem OK, modra to mela opacne.
Co se tyce komfortu octavek, tak nejlepsi byla asi dvojkova octa, ale me se nelibi ani z venku, ani intros, fabie se mi nelibi, ale intros me neurazi.
-> vhml 10.01.25 07:51:20: ono naftova dala za den asi nejvic okolo 500km, moje 1500 a ono kdyz clovek leti po dalnici pres Rumunsko a venkovni teplota na palubaku pres 40°C nebo jezdi v horach nebo da 200kmh tempomat na nemecke dalnici, tak je to neco jineho, nez jet do Ostravy a zpet a druhy den jeste skocila do nouzaku, pak uz se to neopakovalo, protoze od te doby jela nejvic v kuse asi jen okolo 300km.
V Bukuresti www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../1524597642 pobouchaly mi 2 zanovni nokian gumy - letni, jeste, ze jsem si vezl 2 rezervy, jako knoty vozim, ale ty by mi nepomohly, v Asii jsem jednou byl rad, ze si v nive s sebou vezu 3 rezervy, ale tam to nebylo od teploty :). Jen do Chorvatsaka vozim samo pouze 1 rezervu, todle bylo do Bulharska, kam nas nakonec kvuli covidu nepustili.
Ono ikdyz na to auto kolikrat nadavam, tak se vlastne vyplatilo, kdyz vezmu, co je dnes k dostani a na kolik prisla puvodniho majitele a kolik s ni najel a kolik ja, tak jsem v tom za zlomecek, ale nekdo se chyta za hlavu, to mas na plyn a stoji te km 3kc? bych jen jezdil a nedal do toho korunu a takove kecy, stryc uz by ji hodil asi 3x do srotu, ten hodil do srotu OK fabii kvuli sjetejm deskam, pak kdyz jsem mu rikal, ze se daji do petikila, tak se chytal za hlavu :).
Kolega v praci odkoupil O3, za 175tis.kc najeto 225tis.km, bylo to pred rozvodama, vykaslal se na to, najel 15, potkalo se, na vlastni prani nechal vymenit v tom rozvodu jen remen a ted porad lamentuje, ze mu to jde spatne, nic se neopravovalo, jen nastavili a dali remen a ted lamentuje porad, ze na tom chce vydelat, ze uz to nechce, ze je to nacnuty a ze do toho ani korunu dat nechce... a takovejch podivinu je..., presnej opak minna :)))
-> marra_rwd 10.01.25 17:55:46: no me teda prisla O3 hroznej kostitras na dalnici, moje O1 1.8T 4x4 je taky tvrda, ale je to poctiveji udelany auto, na O3 uz je hodne videt, jak se setrilo, ten sluzebak byla teda jedna z prvnich, pritelkyne ma tu naftu ATD 4x4 mekci, ale stejne nejlip zehli nerovnosti fabie ze vsech nasich aut, modra ta uz je vyklepana - ne napravy, tam udrzuji vse OK, ale v interieru, u te nove je to trochu naopak, ikdyz ani na napravach to vcera na STK nebylo tak hrozne., nejhorsi koroze zadni napravy, to nechapu ze je tak ohnila, naopak predni celkem OK, modra to mela opacne.
Co se tyce komfortu octavek, tak nejlepsi byla asi dvojkova octa, ale me se nelibi ani z venku, ani intros, fabie se mi nelibi, ale intros me neurazi.
-> vhml 10.01.25 07:51:20: ono naftova dala za den asi nejvic okolo 500km, moje 1500 a ono kdyz clovek leti po dalnici pres Rumunsko a venkovni teplota na palubaku pres 40°C nebo jezdi v horach nebo da 200kmh tempomat na nemecke dalnici, tak je to neco jineho, nez jet do Ostravy a zpet a druhy den jeste skocila do nouzaku, pak uz se to neopakovalo, protoze od te doby jela nejvic v kuse asi jen okolo 300km.
V Bukuresti www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../1524597642 pobouchaly mi 2 zanovni nokian gumy - letni, jeste, ze jsem si vezl 2 rezervy, jako knoty vozim, ale ty by mi nepomohly, v Asii jsem jednou byl rad, ze si v nive s sebou vezu 3 rezervy, ale tam to nebylo od teploty :). Jen do Chorvatsaka vozim samo pouze 1 rezervu, todle bylo do Bulharska, kam nas nakonec kvuli covidu nepustili.
Ono ikdyz na to auto kolikrat nadavam, tak se vlastne vyplatilo, kdyz vezmu, co je dnes k dostani a na kolik prisla puvodniho majitele a kolik s ni najel a kolik ja, tak jsem v tom za zlomecek, ale nekdo se chyta za hlavu, to mas na plyn a stoji te km 3kc? bych jen jezdil a nedal do toho korunu a takove kecy, stryc uz by ji hodil asi 3x do srotu, ten hodil do srotu OK fabii kvuli sjetejm deskam, pak kdyz jsem mu rikal, ze se daji do petikila, tak se chytal za hlavu :).
22:58:30
10.01.2025
10.01.2025
vhml
-> minno 10.01.25 22:03:59: já teď po dlouhé době sednul zpátky z Passata do první generace Sharana a to je šílený rozdíl jak všechno slyšíš. Přitom by člověk řekl, že ten Sharan je od pohledu aerodynamický tvar.
22:03:59
10.01.2025
10.01.2025
minno
-> marra_rwd 10.01.25 17:55:46: Čím je podľa teba daný tak znateľný rozdiel v aerodynamike (a tichosti od obtekajúceho vzduchu) O1 vs O3?
17:55:46
10.01.2025
10.01.2025
marra_rwd
hele mám 01 1.8T 4x4, Yeti 2.0 Tdi 4x4 a O3 1.0TSI.
nejvíc zábavy je s O1 (jo, má 200 koní), a je kultivovanější než Yeti, a vlastně lepší, tišší, komfortnější. Jenže žere o tři litry víc.
Yeti dobře sedí na cestě, ale je hlučnej, nicméně nežere a dělá co má, obzvlášť když je hezky vybavený, nicméně bez 4x4 nemá to auto logiku dle mě.
O3 - ideálka na delší cesty. Na dálnici jen šumí a pohupuje se. motor stačí, je to tichoučký auto. Ale zadní náprava je krok zpět, hrozně bubnuje a duní. Nicméně třeba řazení má nejhorší.
Kdyby byla O1 o něco lépe odhlučněná (aerodynamika, skla, motor), tak je to pořád slušné auto na běžné ježdění. Ale jinak je O3 komfortem, prostorem a spotřebou někde úplně jinde.
nejvíc zábavy je s O1 (jo, má 200 koní), a je kultivovanější než Yeti, a vlastně lepší, tišší, komfortnější. Jenže žere o tři litry víc.
Yeti dobře sedí na cestě, ale je hlučnej, nicméně nežere a dělá co má, obzvlášť když je hezky vybavený, nicméně bez 4x4 nemá to auto logiku dle mě.
O3 - ideálka na delší cesty. Na dálnici jen šumí a pohupuje se. motor stačí, je to tichoučký auto. Ale zadní náprava je krok zpět, hrozně bubnuje a duní. Nicméně třeba řazení má nejhorší.
Kdyby byla O1 o něco lépe odhlučněná (aerodynamika, skla, motor), tak je to pořád slušné auto na běžné ježdění. Ale jinak je O3 komfortem, prostorem a spotřebou někde úplně jinde.
15:30:41
10.01.2025
10.01.2025
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Asi, že O1 je v dnešní době na venkově nejrozumnější "lidový vůz" (poměr užitná hodnota/provozní náklady) lidí (převážně mladých rodin), kteří toho moc nenajezdí a používají auto na cesty do města na nákup případně rozvoz a svoz dětí po školkách, školách a kroužkách...
...jednou tím autem jede pro něco otec rodiny, jindy žena...
...jednou tím autem jede pro něco otec rodiny, jindy žena...
15:29:37
10.01.2025
10.01.2025
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983 10.01.25 14:51:39: původní majitel o1 zestárl cca o 28let.
14:51:39
10.01.2025
10.01.2025
Jirik_Tuňák1983
Já jenom musím řéct, jak teď jezdím ty vesnice, tak tady jezdí pořád ještě hodně O1 a O1 konby. Jsou to suverénně nejhorší a nejnevyzpytatelnější řidiči, které za ten rok potkávám. Naštěstí se moc nepouští na dálnici a nevznikají tak další krizové situace v připojovacím pruhu. Ale když už se tam vypraví, stojí to za hovno i tam. Ani řidiči různých kapesních aut nejezdí tak blbě jako ójedničkáři. Čím to?
12:28:07
10.01.2025
10.01.2025
ajok
-> vhml 10.01.25 07:51:20: píčoviny? Když mi jeden selhal, že zrovna Tobě vydržel, třeba by Ti vydržel i SKF, a taky to může záležet na používání vozidla... Pravděpodobně, kdybych nejel v hicech dálky, tak se mi nikdy neroztavila ta vnější kladka a stále by to fungovalo, vždyť přítelkyně na ni už bude mít o 150tis.km víc - origo ta samá je na naftě.
07:56:54
10.01.2025
10.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 10.01.25 06:14:27: gumy můžu potvrdit, barumky z portugalska k ničemu ale co obouvám Německý tak ty ujdou
07:51:20
10.01.2025
10.01.2025
vhml
-> ajok 10.01.25 06:14:27: mel jsem ho tam a v pohode. Resis picoviny. Jestli chces mit klid tak to za 100t preventivne udelej znova a nazdar
06:14:27
10.01.2025
10.01.2025
ajok
-> SO545 09.01.25 21:07:41: tak ted uz vubec nevim... origo stoji okolo 4k, i v katalogu je s tim znakem audi...
a co v te sade conti mivas za remeny? me se doma jeste nekde vali ten conti Romania, to jsem proste nechtel, ted jsem dal na feldu polaris 5 romania a proti nemeckejm na octavce to klouze, ty nemecky se jinak lepi na kluzkem
Mam se toho napinaku ina bat? on asi bude lepsi, nez SKF, tendle presne mam v te sade...
a co v te sade conti mivas za remeny? me se doma jeste nekde vali ten conti Romania, to jsem proste nechtel, ted jsem dal na feldu polaris 5 romania a proti nemeckejm na octavce to klouze, ty nemecky se jinak lepi na kluzkem
Mam se toho napinaku ina bat? on asi bude lepsi, nez SKF, tendle presne mam v te sade...
21:07:41
09.01.2025
09.01.2025
SO545
-> ajok 09.01.25 07:59:26: asi to nechces pocut...ale mne skapala napinacia kladka len raz...a to ked som si kupil sadu u nas vo VW servise. Po cca 40000km zacala robit dost ramus.
Od vtedy som menil rozvody uz 3x...a vzdy contitech a tych 90000km vzdy vydrzala.
Od vtedy som menil rozvody uz 3x...a vzdy contitech a tych 90000km vzdy vydrzala.
07:59:26
09.01.2025
09.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 09.01.25 06:47:21: NJ, ale ten napínák nevím jak jinak řešit, teď jsem psal surimu, jestli není k dostání origo
06:47:21
09.01.2025
09.01.2025
11mAjA11
Modrý je psaný jako racing. Nevím jestli nezbytně nutně potřebuju mít na motoru řemen za 1300 když ho stejně po 90-120tis zase vyměním. Domnívám se že při běžném užití vozu je to zbytečná investice, beztak se rozmrda v tom systému cokoli jiného, třeba ten původní napínák s novým ložiskem pro kladku.
05:08:14
09.01.2025
09.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 08.01.25 21:34:35: gates jsou dva, cernej a modrej, jestli maji dobre hmotnost, tak modrej musi byt robustnejsi... autodilos.cz/autodily/...
/motor-remenovy-pohon-rozv
odovy-remen-sada-ozubeny-r
emen?brand=gate... dnes uz kupovat autodily podle hmotnosti tak jsem kupoval i vyfuk na fab.
Ta kladka bude asi OK, ta vypada dobre, jen ten zasah vybrouseni loga, ale ten napinak, to je horsi a SNR se na nej necha dat jen ta mala kladka, jenze dovnitr clovek nevidi... jeste je febi a pak skf smejd, nevim co na nem z te ina sady znamena H1 nebo fakt dat ten starej s 200tis.km s logem audi a na nej tu SNR kladku.
Ta kladka bude asi OK, ta vypada dobre, jen ten zasah vybrouseni loga, ale ten napinak, to je horsi a SNR se na nej necha dat jen ta mala kladka, jenze dovnitr clovek nevidi... jeste je febi a pak skf smejd, nevim co na nem z te ina sady znamena H1 nebo fakt dat ten starej s 200tis.km s logem audi a na nej tu SNR kladku.
23:26:02
08.01.2025
08.01.2025
Tomaso435
-> saskyn2 08.01.25 22:23:12: v Kanadě krachla nějaká loziskarna.. tteba celej fiat ma v originále už Chinu. A tím pádem z pěti kladek je dobrá jedna...
22:23:12
08.01.2025
08.01.2025
saskyn2
-> ajok: problém je že dneska je všude China v lepším případě Romania, zvlášt u těhle starejch škopků to sekaj co nejlevnějc. Třeba Litens Canada už nebývá ani v originálních rozvodech. Včera jsem dělal rozvody na EVO motoru pískala klasicky ta spodní malá ve 120t a na tý původní je VW AG INA SK předpokládám teda Slovensko a ta životnost je teda fakt tragická.
21:34:35
08.01.2025
08.01.2025
11mAjA11
Tak si to slož no, řemen Gates, kladky SNR, SWAG, nevím co bývá zabalené ve Febi, (napínací stejně bude Litenska beztak) pumpu máš, najebej do tec docu originál čísla kladek , převede ti to na alternativy, zamrdas tím čas a vyjde to dráž patrně, nebo jdi do škodovky a objednej si originály.
Teď sem dával na 1.9D kladku SWAG (origo přebal), pumpu Pierburg protože jediná má lopatky litinové a férové pro větší zatížení, řemen Gates, rozvodové kolo má klice Febi u kterého byl i šroub kliky a kvalita za mě origo.
Teď sem dával na 1.9D kladku SWAG (origo přebal), pumpu Pierburg protože jediná má lopatky litinové a férové pro větší zatížení, řemen Gates, rozvodové kolo má klice Febi u kterého byl i šroub kliky a kvalita za mě origo.
19:06:32
08.01.2025
08.01.2025
ajok
jestli ne spis do podelali, prisly mi rozvody INA na 1.8T a nejlip vypada kladka, lozisko NTN Japan, z boku ma neco vybrousenyho docela prasecacky, jestli origo znak - tim to mohli zeslabit a i trochu rozvazit :/, napinak nejaky noname s napisem H1 a to male lozisko, ktere jsem mel na origo rozvodu po 200tis.km chrastici je tam NTN Taiwan a nakonec to nejkritictejsi, takovej slabounkej reminek made in UK, co jsem daval INU na 1.6 AEE tak tam byl remen spain, ostatni nepamatuji, treba maji lepsi materialy, ale kdyz vezmu, jak byl robustni ten origo remen, mam z toho strach, jestli to nevratit... ta graf pumpa opravdu jeste vypada celkem slusne proti tomudle
Vratit a zkusit koupit conti? co prijde nebo uz fakt nevim...
Ja potrebuju aby to bylo spolehlivy, to neni zadna dojizdecka kolem komina. :/
I na naftu ty dily jsem teda nezkoumal, ale nevypadaly takto chatrne, remen rozhodne byl silnejsi.
Vratit a zkusit koupit conti? co prijde nebo uz fakt nevim...
Ja potrebuju aby to bylo spolehlivy, to neni zadna dojizdecka kolem komina. :/
I na naftu ty dily jsem teda nezkoumal, ale nevypadaly takto chatrne, remen rozhodne byl silnejsi.
20:30:27
06.01.2025
06.01.2025
ajok
-> saskyn2 06.01.25 18:52:17: mluvil jsem s nim pred Vanocema a rikal, ze se podarilo vylecit rakovinu jater, ale ze je strasne slaby, sotva mluvil :( ale jatra ze jsou spatna a ze jeste neco v tele ma, tak tu chemickou zatez asi nevydrzel :/, 71.
Nejvic me inspiroval asi na toto: skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
Nejvic me inspiroval asi na toto: skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
18:52:17
06.01.2025
06.01.2025
saskyn2
-> ajok 06.01.25 17:17:27: a co se stalo?
17:17:27
06.01.2025
06.01.2025
ajok
nechtel jsem to davat do podelali a sem se to taky asi uplne nehodi, ale zas jen tak nekdo jednickovou octavkou Turecko, Jordansko, Syrii a Izrael neprojel www.rajce.idnes.cz/0389/.
../blizky-vychod-2007 dnes me z te zpravy uplne zamrazilo a bylo i tezke v praci vubec neco udelat, Vláďo, tak at se Ti tam nahore hezky cestuje... jeho heslo bylo - kdo se boji, sere v sini a on se nebal
16:33:15
06.01.2025
06.01.2025
Syny
-> minno 06.01.25 15:45:39: No, videl bych to tak 8 let, max 10. Na Golfu jsem je mel 7,5 roku a pohledove vypadaly naprosto ok.
15:49:17
06.01.2025
06.01.2025
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: to sedi absolutne presne. To ako v minulosti v priemysle maju hlavne slovo blbci akurat so spravnou stranickou vlajkou.
15:45:39
06.01.2025
06.01.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: V tomto prípade ten interval kontroly naopak predlžujú, ako je vidieť
-> Syny 05.01.25 20:53:13: Ale mohli by tam uvádzať aspoň aj časový interval, to by bolo lepšie.
-> Syny 05.01.25 20:53:13: Ale mohli by tam uvádzať aspoň aj časový interval, to by bolo lepšie.
06:37:16
06.01.2025
06.01.2025
charon
-> ajok 04.01.25 18:08:20: Ad paliva - ja poslední roky tankuju v podstatě pouze na OMV, bo ho mám po cestě z práce a nmusím nikam zajíždět. A nikdy jsem v žádný autě neměl s ničím problém ... Ale beru vždy premiový paliva, v létě, když se hodně jezdí tak občas obyč ...
22:35:08
05.01.2025
05.01.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 05.01.25 20:27:54: Zajimavy je, ze jsem to vedel asi o dva mesice driv nez to doslo do CR diky tomu, ze sleduju anglickej fb. Cekal bych, ze tyhle zmeny budou jednotny pro celej svet.