Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18910 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.01.2015 do 06.01.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
22:06:54
19.11.2024
Bukaj
22:06:53
19.11.2024
Bukaj
22:06:01
19.11.2024
Milan 136
-> StepaNoFUN 19.11.24 21:35:11: Protočení ručiček se kóduje v 17.

Sklápění zrcátek jde v menu infotainmentu vypínat uživatelsky. Zkus se podívat do toho men Car. Někde tam bude podmenu s okny.
22:02:57
19.11.2024
Milan 136
-> Nwkt: Někde na MIB to asi taky je v nastavení.

Jinak tohle bych řešil online továrním kódováním, než hledat co kde přepsal 3
21:57:25
19.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: to uz tu dlouho nebylo. Vyhrejval se tam jeden vykonovej tranzistor.

Takze palubku ven a pajku do ruky. Bylo to myslim nekde nahore uprostred...
21:51:51
19.11.2024
Bukaj
Tak zase jeden dotaz ke staršímu vozu:

O1 1997 - telefonoval jsem s tátou a prý se mu stalo, že mu přestal ukazovat palivoměr, chvíli na to teploměr a druhý den i otáčkoměr a tachometr...

Je to běžná závada? Na co se mám připravit? Vypadl jen někde konektor, nebo bude potřeba rozebrat přístrojovku a hledat studeňáky?
21:45:29
19.11.2024
Nwkt
-> StepaNoFUN: ano
21:44:27
19.11.2024
StepaNoFUN
-> Nwkt 19.11.24 21:38:45: BTW - BCM myslite jednotku centralni elektriky?
21:38:45
19.11.2024
Nwkt
-> StepaNoFUN: Pokud si borec předtím neudělal zálohu adaptací BCM, nějakých 2000 kanálů tak potěš koště 3
21:35:11
19.11.2024
StepaNoFUN
On se v tom nekdo hrabal. Dodelaval mu tam protoceni rucicek, sviceni zadnich svetel s dennim svicenim, vypinal mu sklapeni zrcatek po zamceni...

A od ty doby to prej nechodi. Jenze ten umelec furt nemel cas a pak se na to kolega vysral. Mne se dneska ptal, jestli by to neslo zprovoznit, kdyz jsem mu menil (a kodoval) baterku.
21:32:04
19.11.2024
Nwkt
-> StepaNoFUN: Tak ještě někde v menu v oknech je komfortní ovládání nebo tak nějak se tomu nadává
21:31:03
19.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136 19.11.24 20:22:37: -> Nwkt 19.11.24 21:23:19: vsechny okna dojizdej a jestli se ucej tak, ze v krajnich polohach se podrzej (jako na OI), tak to jsem dneska zkousel.
21:30:12
19.11.2024
Nwkt
-> Milan 136: 3 2
21:26:20
19.11.2024
Milan 136
-> Nwkt 19.11.24 21:23:19: To už tady řešíme hodinu, Mlho1
21:23:19
19.11.2024
Nwkt
-> StepaNoFUN 19.11.24 14:50:23: Spíš nemá naučený dojezdy všech oken
20:22:37
19.11.2024
Milan 136
-> StepaNoFUN 19.11.24 14:50:23: Z hlavy ne. To bude někde v kódování bcm. Ale nebude to způsobené spíš třeba nenaučeným dojezdem oken?
17:19:32
19.11.2024
minno
-> Syny 19.11.24 15:45:22: Tak už aspoň ja nemusím skúšať a viem, že som si to sám nedekódoval :)
16:43:18
19.11.2024
Sita
15:45:22
19.11.2024
Syny
-> minno 19.11.24 14:24:10: Tak jsi mel cece pravdu. Kdyz je autohold vypnutej, tak mi to po otevreni dveri rucku taky nezatahne. Ale bude to asi nejaka "novinka", protoze co si pamatuju, tak to driv (u starsich aut) s otevrenim dveri zatahovalo rucku bez ohledu na to, jestli je AH zaplej nebo ne (pokud ho to vubec melo). Kazdopadne dobry vedet :)
15:19:35
19.11.2024
StepaNoFUN
-> radekp: Klid. Já jsem už rezignoval. Taky na to časem přijdeš...

Termohlavce na 3, v místnosti skoro 24.

Ž: Ten radiátor netopí!

M: A kolik by tu jako mělo bejt?

Ž: Ale ten radiátor netopí!

M: Netopí, protože je tu teplo.

Ž: Ale já chci, aby tu bylo teplo, tak musí ten radiátor topit! Take já si zatopím!

Teplota vyleze postupně ku 26.

Ž: Je tu moc vedro.

Otevře okno

M: Když větráš, zavři ten radiátor.

Ž: To tu ale bude zima.

M: Já to vzdávám. Dělěj si co chceš.
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 15:20:49
15:08:54
19.11.2024
vhml
-> radekp 19.11.24 14:54:44: zakapnout ovladac hlavice vterinakem 4 3
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 15:09:20
14:54:44
19.11.2024
radekp
-> vhml: tvl -> vhml 19.11.24 13:00:12: prosím nemáš tip jak to vysvětlit mé ženě a dětem? pravidělně mi serou otázkou, jestli jsem zapnul topení3
14:53:32
19.11.2024
Bukaj
14:50:23
19.11.2024
StepaNoFUN
Kluci nevi nekdo, kde se u OIII aktivuje/deaktivuje ovladani oken z dalkace?

Kolegovi se v tom nekdo kdysi hrabal, kdyz neco zapinal, ale tohle mu asi omylem vypnul.
14:24:10
19.11.2024
minno
-> Syny: Asi som to deaktivoval, už som aj zabudol. Ale myslím, že ak zapnem autohold, pri otvorených dverách mi to aj teraz zabrzďuje motorčekmi - vyskúšam.



Pre bežného smrteľníka je možno aj táto funkcia fajn, ale ako písal Milan, pre servisákov, čo sa v autách stále šprtajú (ako aj ja), je to otravné.
14:06:56
19.11.2024
Syny
-> minno 19.11.24 13:59:03: Tak sis to možná deaktivoval diagnostikou, to jde, ale standardně to po otevření dveří ručku zatahuje.
13:59:52
19.11.2024
Jirik_Tuňák1983
13:59:03
19.11.2024
minno
13:58:30
19.11.2024
saskyn2
-> minno 19.11.24 13:46:07: Při otevření dveří se aktivuje ruční brzda, to je normální, starý auta to měli už na pás, tohle je určitě lepší. Ale není to autohold, to je prostě ruční brzda.
13:58:20
19.11.2024
minno
-> vhml 19.11.24 13:38:12: Doma sa obvykle nemenia tak moc a tak často podmienky na teplotu. Som tam zvyčajne celoročne v tričku. A áno, ak dlho sedím a je mi chladnejšie, dám si mikinu. Kdežto do auta leziem v lete v tričku, na jeseň v prechodnej bunde, v zime a pri silných mrazoch sveter a hrubá bunda. Občas idem 5 km, občas 100 km. Ale ak ty aj v zime pri -20°C sadáš do auta v tričku a vyhovuje ti čakať 20 km, kým bude v kabíne rovnomerne 21°C len preto, aby si nemal potrebu šahať na gombíky klímy, tak nech sa páči3
13:58:02
19.11.2024
Syny
-> minno 19.11.24 13:46:07: No ale tu rucku te to pri otevreni dveri zatahne i bez autoholdu dle me. Schvalne to dneska zkusim.
13:46:07
19.11.2024
minno
-> Syny 19.11.24 13:33:41: Autohold asi funguje u každého auta inak. Cez abs to drží zabrzdené možno na križovatke, alebo v kopci - ak pustím nožnú brzdu, ale akonáhle stojím s naštartovaným motorom a otvorím dvere, zavrčia motorčeky.

S tou teplotou som to už vysvetlil. Viem ako funguje climatronic, ale moje potreby na teplo sa skrátka v priebehu jazdy / v priebehu roka a ročného obdobia menia. Rovnako potreba regulácie smerovania vtzduchu (nohy, ksicht...). Sú tam na to knoflíky, tak ich holt používam.



Ak niekomu vyhovuje celoročne a bez ohľadu na okolnosti (koľko má na sebe vrstiev oblečenia a pod.) jedna stabilná teplota, tak to na jednu stranu obdivujem a na druhú stranu o to jednoduchší život asi má.
13:39:36
19.11.2024
Pavel P@nkáč
-> vhml: Taky stím nekroutím, max v létě vypínám nebo dávám klimu na minimum. Nejsem na to zvyklej a škrábe mě potom v krku, ale to jezdím stejně většinou kabrioletem:)))
13:38:12
19.11.2024
vhml
-> minno 19.11.24 13:36:00: asi :-) doma si s termostatem taky hraješ nějak pravidelně? :-)
13:36:00
19.11.2024
minno
-> vhml: Tak si asi teplotne stabilnejší jedinec no3
13:33:41
19.11.2024
Syny
-> minno 19.11.24 12:39:06: Autohold ale nezatahuje rucku - drzi to pres abs. Naopak po otevreni dveri se rucka zatahne sama, ale ne diky autoholdu.

A pokud mas climatronic, tak v zime muzes klidne nastavit cilovou, tobe prijemnou, teplotu, protoze climatronic od zacatku topi co muze dokud nedosahne pozadovane teploty. To mas zvyk ze starych aut, ze musis dat nejdriv topeni na vic a pak stahnout. U climatronicu to prave delat vubec nemusis.



E: Aha, tak vhml uz to tu napsal 3
upraveno 2x, naposled 19.11.2024 13:36:10
13:30:45
19.11.2024
vhml
-> minno 19.11.24 13:12:43: já jsem v březnu koupil auto, nastavil 21.5 stupně a dodnes v půlce listopadu jsem neměl potřebu to měnit :-)
13:12:43
19.11.2024
minno
-> vhml 19.11.24 13:00:12: To samozrejme viem, ale na dodatočnú potrebu regulácie v priebehu jazdy to nemá vplyv.
13:02:05
19.11.2024
saskyn2
-> vhml 19.11.24 13:00:12: očividně neprozradil3

-> Bukaj: -> minno: jediný na co sahám je výhřev sedaček, jinak klima je na auto a fakt nevidím jediný důvod na to hrabat, když je mi zima tak je mnohem efektivnější výhřev sedačky, pak ho vypnu. Možná ještě když ráno sednu do vymrzlýho auta tak pustím výhřev okna a ofuk okna na max.
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 13:02:53
13:00:12
19.11.2024
vhml
Hele a prozradil vám někdo, že u automatický klimy nemá nastavená koncová teplota vliv na rychlost ohřevu jo? 3



To je jak ženská, která zatopí v kotli a pak jde všechny termostatický hlavice otočit naplno aby měla dřív teplo a protože jí je pak hic tak jde znova a pozavírá je 3 3 3
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 13:00:41
12:51:55
19.11.2024
Bukaj
-> minno: Naprostý souhlas.

Topení mívám často (při jízdách do 20 km vždy) na vyšší teplotu (ve škodovce na maximum a ve Volvu, které má automatiku, na 26°C), přičemž ventilátor zapínám až po zahřátí chladicí kapaliny (u Volva se ventilátor sepne po zahřátí sám).

Při delších jízdách ventilátor po vytopení interiéru vypínám a teplotu nareguluju tak, aby mi bylo příjemně (pokaždé je to jiná teplota). V některých případech mám naplno topení i ventilátor na nohy a k tomu si pootevřu okýnko, abych měl svěží vzduch na dýchání a chlazení hlavy.

Ani u sebelepších aut totiž neumí automatika zařídit teplotní komfort pro celé tělo (dole teplo, nahoře chladněji).

Jinak nechápu třeba kolegu, který má u aut vždy ventilátor na druhý stupeň a jen reguluje teplotu - ten pískající vyběhaný motorek ventiláoru mi vždy drásá nervy, navíc mi je u něj horko na tělo a/nebo zima na nohy...7
12:39:06
19.11.2024
minno
-> vhml 19.11.24 09:27:09: By ma zaujímalo, kde vznikla fáma, že na ovládače v modernom aute sa nešahá. To by som musel "vypnúť" všetky svoje ľudské vnemy, aby ma nesralo to, ako tá automatika funguje.

Ad. "topení" - nešahať na to kolečko by u mňa znamenalo, že mi je často buď zima, alebo príliš horúco. Teraz v zime napríklad po štarte chcem, aby sa interiér čo najrýchlejšie ohrial, tak to mám nastavené napríklad na 22°C. Ale ak som viac naobliekaný, po čase mi už začne byť moc teplo a znižuijem kľudne na 18-19 °C, aby som sa cítil príjemne. Rovnako v lete, občas sa potrebujem "ochladiť" a po čase zas ubrať z chladu. Mať to nastavené trvalo na dajme tomu 22°C, tak mám v aute dosť veľké % času nevyhovujúcu teplotu.



Podobne autohold. Štandardne to mám vypnuté, pretože ma sere zbytočné "zaťahovanie ručky" (vrčanie motorčekov) aj v prípadoch, kedy to nie je potrebné (napríklad po vystúpení z auta a stojím na rovine pred garážou). Zabrzdím si kedy ja chcem.



Rovnako iné automaty.

Každý nech si to používa, ako mu vyhovuje.
upraveno 2x, naposled 19.11.2024 12:40:54
12:11:52
19.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 19.11.24 11:41:49: Tak to hold je, no. 3
11:41:49
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ma tlacitko jiny nez parkovaci brzda. Parkovaci brzda zatahne zadni brzdy motorkama, autohold to drzi pres abs po zastaveni auta a je to funkce, ktera jde vypnout. Pravda, autohld maj jen auta s el. ruckou (vlastne ani nevim proc), ale jinak jsou to dve ruzny veci.
11:19:34
19.11.2024
Tomaso435
-> Syny 19.11.24 11:00:05: ta na tlačítko asi ano,. páč jinak to prej furt jelo
11:00:05
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ale neni rucni brzda...
10:44:20
19.11.2024
Tomaso435
-> palinator 19.11.24 10:28:09: to si mi připomněla kolegu radioamatéra. Dostal novej služebák caddy. Přijel k zákazníkovi na servis a prej 5 minut hledal na netu, jak "zatáhnout" ruční brzdu v kopci. On jakožto těžkej ruštinář, potom zjistil, že ruční brzda se v automobilovém jazyce řekne autohóld . :-D
10:28:09
19.11.2024
palinator
-> vhml:

Kdyby to bylo tak krásný....



Stěrače na auto nedávám, protože jak se postupně zasere okno, tak se pak jednoho krásnýho dne stane, že to samo od sebe setře a já se leknu jak prase (poskakujou stěrače). 3

Na topení se sahá, pokud je člověk kolenovrt nebo ekolog a první kilometry radši přečká v zimě, než aby běželo PTC či jiné formy příhřevu. U EV je to tak nějak nutnost. Pokud by se s EV jezdilo na auto nějaké postrky s vymrzlým autem, tak ten 5kW průtokáč by baterku přeci jen vymrdal výrazně rychleji.

Dálkový (Matrix) v provedení se kterým mám zkušenost, někdy nefungují spolehlivě. Buď to praží cyklistovi/chodci do xichtu nebo je dobré je zhasnout dříve, než se auto vynoří z prudké zatáčky. Někdy naopak třeba kvůli veřejnému osvětlení souběžně vedoucí cyklostezky je nutné dálky rozsvítit ručně. Komediální je, že pokud člověk dá automatickej režim a ten dálky nerozsvítí, tak zrušení toho automatického režimu nelze provést (člověk místo toho aktivuje světelnou houkačku). Musí se buď rozsvítit dálky natvrdo a nebo volič světel přestavit z polohy AUTO na potkávačky a zpět.

Ruční brzda taky potřebuje manipulaci, protože autohold svítí lidem do xichtu brzdovkama.
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 10:28:47
09:27:09
19.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:18:30: jenže stěrače by sis nepouštěl, protože je celoročně máš na auto. To je prostě plno věcí co v moderních autech historicky má ovládač, kterej ale nikdy nepoužiješ. Stěrače, topení, dálkový, ruční brzda atd
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 09:27:38
Extreme Tyres