skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
11:41:49
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ma tlacitko jiny nez parkovaci brzda. Parkovaci brzda zatahne zadni brzdy motorkama, autohold to drzi pres abs po zastaveni auta a je to funkce, ktera jde vypnout. Pravda, autohld maj jen auta s el. ruckou (vlastne ani nevim proc), ale jinak jsou to dve ruzny veci.
11:19:34
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> Syny 19.11.24 11:00:05: ta na tlačítko asi ano,. páč jinak to prej furt jelo
11:00:05
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ale neni rucni brzda...
10:44:20
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> palinator 19.11.24 10:28:09: to si mi připomněla kolegu radioamatéra. Dostal novej služebák caddy. Přijel k zákazníkovi na servis a prej 5 minut hledal na netu, jak "zatáhnout" ruční brzdu v kopci. On jakožto těžkej ruštinář, potom zjistil, že ruční brzda se v automobilovém jazyce řekne autohóld . :-D
10:28:09
19.11.2024
19.11.2024
palinator
-> vhml:
Kdyby to bylo tak krásný....
Stěrače na auto nedávám, protože jak se postupně zasere okno, tak se pak jednoho krásnýho dne stane, že to samo od sebe setře a já se leknu jak prase (poskakujou stěrače).
Na topení se sahá, pokud je člověk kolenovrt nebo ekolog a první kilometry radši přečká v zimě, než aby běželo PTC či jiné formy příhřevu. U EV je to tak nějak nutnost. Pokud by se s EV jezdilo na auto nějaké postrky s vymrzlým autem, tak ten 5kW průtokáč by baterku přeci jen vymrdal výrazně rychleji.
Dálkový (Matrix) v provedení se kterým mám zkušenost, někdy nefungují spolehlivě. Buď to praží cyklistovi/chodci do xichtu nebo je dobré je zhasnout dříve, než se auto vynoří z prudké zatáčky. Někdy naopak třeba kvůli veřejnému osvětlení souběžně vedoucí cyklostezky je nutné dálky rozsvítit ručně. Komediální je, že pokud člověk dá automatickej režim a ten dálky nerozsvítí, tak zrušení toho automatického režimu nelze provést (člověk místo toho aktivuje světelnou houkačku). Musí se buď rozsvítit dálky natvrdo a nebo volič světel přestavit z polohy AUTO na potkávačky a zpět.
Ruční brzda taky potřebuje manipulaci, protože autohold svítí lidem do xichtu brzdovkama.
Kdyby to bylo tak krásný....
Stěrače na auto nedávám, protože jak se postupně zasere okno, tak se pak jednoho krásnýho dne stane, že to samo od sebe setře a já se leknu jak prase (poskakujou stěrače).
Na topení se sahá, pokud je člověk kolenovrt nebo ekolog a první kilometry radši přečká v zimě, než aby běželo PTC či jiné formy příhřevu. U EV je to tak nějak nutnost. Pokud by se s EV jezdilo na auto nějaké postrky s vymrzlým autem, tak ten 5kW průtokáč by baterku přeci jen vymrdal výrazně rychleji.
Dálkový (Matrix) v provedení se kterým mám zkušenost, někdy nefungují spolehlivě. Buď to praží cyklistovi/chodci do xichtu nebo je dobré je zhasnout dříve, než se auto vynoří z prudké zatáčky. Někdy naopak třeba kvůli veřejnému osvětlení souběžně vedoucí cyklostezky je nutné dálky rozsvítit ručně. Komediální je, že pokud člověk dá automatickej režim a ten dálky nerozsvítí, tak zrušení toho automatického režimu nelze provést (člověk místo toho aktivuje světelnou houkačku). Musí se buď rozsvítit dálky natvrdo a nebo volič světel přestavit z polohy AUTO na potkávačky a zpět.
Ruční brzda taky potřebuje manipulaci, protože autohold svítí lidem do xichtu brzdovkama.
09:27:09
19.11.2024
19.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:18:30: jenže stěrače by sis nepouštěl, protože je celoročně máš na auto. To je prostě plno věcí co v moderních autech historicky má ovládač, kterej ale nikdy nepoužiješ. Stěrače, topení, dálkový, ruční brzda atd
09:18:30
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Syny: Jo, asi máš pravdu - jsem natolik zvyklý na škodovácké Lucasy, že si vůbec neuvědomuju, že to ostatní auta mají jinak.
Naštěstí jsem se ještě nesetkal s vozem, kde by se blinkry dávaly jiným způsobem (vyjma veteránů)...
Nicméně tohle mi moc přehledné nepřijde - je tam toho moc -> Milan 136 18.11.24 22:15:46:
I když ty symboly jsou docela názorné a když se nad tím zamyslím, tak je to vše jasné. Ale kdybych do toho přesednul za tmy, tak neumím ani spustit stěrače
Naštěstí jsem se ještě nesetkal s vozem, kde by se blinkry dávaly jiným způsobem (vyjma veteránů)...
Nicméně tohle mi moc přehledné nepřijde - je tam toho moc -> Milan 136 18.11.24 22:15:46:
I když ty symboly jsou docela názorné a když se nad tím zamyslím, tak je to vše jasné. Ale kdybych do toho přesednul za tmy, tak neumím ani spustit stěrače
09:11:30
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Tomaso435: Jo, taky se mi to kdysi u Volva dvakrát povedlo - ten zvuk západky, která se pokouší o aretaci rotujícího dílu mi řádně zježil chlupy na zádech
přitom u starších náklaďáků bez synchronizace byly takové zvuky z převodovky úplně normální
přitom u starších náklaďáků bez synchronizace byly takové zvuky z převodovky úplně normální
09:07:13
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Bukaj 19.11.24 09:03:09: Sipky ve "smeru akce" tedy nevim kdy byly "ve zvyku" ale u koncernu jsem to nevidel minimalne 1/4 stoleti.
09:05:04
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> Milan 136 19.11.24 08:32:58: no mě to bylo jasný, ještě dřív, než sem pustil ruku z řadícího dilda..... Njn. To je tak když nekomu kdo najezdil pul mega s manuálem najednou daj automat. I když sem si levou nohu dával za krk, stejně sem si když mi vjela baba na kruháku zmáčknul "spojku" :-D
09:03:09
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Syny 18.11.24 22:35:35: Jo, to jsem pochopil, jen viz druhý odstavec mého předchozího komentáře...
09:01:45
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Milan 136 18.11.24 22:19:05: To jo, myslel jsem ty koncernové parkovačky, o kterých jsme se tu bavili - že svítí jen jedna strana auta - to se u koncernových vozů značí právě tím symbolem Pˇ...
...a u směrovek je zase zvykem že symboly na páčce ukazují směr manipulace s páčkou (šipka ve směru dané akce)...
...a u směrovek je zase zvykem že symboly na páčce ukazují směr manipulace s páčkou (šipka ve směru dané akce)...
08:54:31
19.11.2024
19.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 19.11.24 07:29:34: Podle mého ty senzory nejsou tak necitlivé. Položím si třeba mošničku vedle ke spolujezdci, tahám z ní klíče a už to pyskuje.
08:32:58
19.11.2024
19.11.2024
Milan 136
-> palinator 19.11.24 07:29:34: Když to pak jede větší rychlostí nevím. Nezkoušel jsem.
-> Tomaso435 19.11.24 07:47:46: Taková zlomená západka může být neopravitelná záležitost
-> Tomaso435 19.11.24 07:47:46: Taková zlomená západka může být neopravitelná záležitost
07:47:46
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> vhml 18.11.24 22:19:10: to mě se stala lepší prasarna. jak sem zvyklej ještě za jízdy ( cca 3km/h) potáhnout ručku, a ještě za jízdy vystoupit pro něco jen skočit, tak sem si stejně tak za jízdy precvak P. Nic se nestalo, ale když sem si to uvědomil co se stát mohlo, už podle zvuku :-D
07:29:34
19.11.2024
19.11.2024
palinator
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14:
Co se stane, kdybych si za jízdy sundával mikinu a nadzvedl se ze sesle?
Co se stane, kdybych si za jízdy sundával mikinu a nadzvedl se ze sesle?
23:34:33
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> vhml 18.11.24 23:12:30: No jo, ale u trabanta řadíš tyčí od deštníku.
23:12:30
18.11.2024
18.11.2024
vhml
-> saskyn2 18.11.24 23:08:56: hele na Trabantu to bylo vždycky skvělý. řadíš jedním prstem pravý ruky. 100x lepší než to honit někde mezi sedačkama :-)
23:08:56
18.11.2024
18.11.2024
saskyn2
S tím naděláte, Avie měla taky řazení pod volantem a jak to fungovalo, správný Aviatik sedne do novýho Kodiho a cítí se jak doma
22:35:35
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 22:19:05: To je symbol obrysovek :) Parkovaci osvetleni je to P s carkama co mas v krouzku na fotce niz. Nicmene ty sipky nad tim P jsou ty blinkry.
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Parkovacky jsou jen to P s carkama (ten symbol dole), ty sipky znaci blinkry.
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Parkovacky jsou jen to P s carkama (ten symbol dole), ty sipky znaci blinkry.
22:19:10
18.11.2024
18.11.2024
vhml
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14: hele taky už jsem se nachytal že jsem debil, šel otevřít vrata a když jsem přišel zpátky, tak jsem zjistil, že to s Déčkem stojí na autoholdu byť si to teda asi taky zatahne ručku při otevření dveří. Ale jak jsem zastavil u vrat, tak jsem od toho bez ničeho odešel.
22:19:05
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Symbol parkovaček je ale úplně jiný.
22:16:33
18.11.2024
18.11.2024
Bukaj
-> Milan 136: Tohle je ale symbol těch koncernových parkovaček a nikoli směrovek...
22:15:46
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Bukaj 18.11.24 22:12:50: Normálně vlevo. Symbol hýr
22:12:50
18.11.2024
18.11.2024
Bukaj
-> Milan 136 18.11.24 20:06:46: A blinkry jsou kde? Nevidím ani na jedné páčce symbol...
-> Syny 18.11.24 20:12:08: A přesednout z toho do škodovky, tak v marastu furt troubíš...
...tedy krom toho, že bys asi ani tu škodovku nenastartoval
-> Syny 18.11.24 20:12:08: A přesednout z toho do škodovky, tak v marastu furt troubíš...
...tedy krom toho, že bys asi ani tu škodovku nenastartoval
21:53:10
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
21:00:46
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: Aby to nebylo jako u UNC (novejší verze Locust xxx)... Bejvalá přítelkyně s tím novým nemohla jezdit, protože byla moc lehká a nezmáčkla spínač, tudíž to s ní nejelo. :-D
20:50:12
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Syny 18.11.24 20:38:32: Nedlehčíš prdel-senzor obsazení sedačky.
20:43:59
18.11.2024
18.11.2024
Jarda/felda
-> Syny 18.11.24 20:38:32: kamery na mrtvý úhel ?
20:41:03
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Syny: zvednes se ze sedacky?
20:38:32
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14: Jak to pozna vykloneni z okna?
20:36:30
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: Tak to nastesti ma i ten mercedes. Kolega mel predtim Volvo a to to nemelo. A od jisty doby mame jeho naraznik obtistenej ve fasade vedle dveri do kanclu. :-D
20:21:14
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
A úplně nejlíp je to řešený pro nás mechaniky. Potřebuješ přesně najet na zvedák, tak si otevřeš dveře. A co se stane? To auto zatáhne ručku a vyřadí do P.
Totéž když se nakloníš z okna. Zabrzdí a vyřadí. Fakt super. Holt je to stavěný pro dnešní průměrný idioty, kteří vystoupí z auta v poloze D a ono jim ujede...
Totéž když se nakloníš z okna. Zabrzdí a vyřadí. Fakt super. Holt je to stavěný pro dnešní průměrný idioty, kteří vystoupí z auta v poloze D a ono jim ujede...
20:12:08
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 20:06:46: Tak do tohodle sednout z bejvalýho Golfa, tak na dálnici jen ostřikuju a pouštim zadní stěrač namísto tempomatu
19:39:05
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 19:01:12: Mě by docela zajímalo, jestli ten volič pod volantem je fakt lepší než na tunelu. Podle mě když někde manévruješ a třeba střídavě couváš a popojíždíš dopředu (tedy točíš volantem sem tam), tak je ten volič pod volantem dost nepraktickej. Ale nikdy jsem s tím nejel, tak nevím... Nicméně jsem myslel, že tam jen přibyla druhá páčka a né že stěrače přendali doleva
To mi připomíná, když jsem měl půjčený auto na Mauriciu. Tam nejen že se jezdí vlevo (což jsem byl už zvyklej), ale narozdíl od Anglie tam maj i prohozený páčky pod volantem (tedy blinkry vpravo a stěrače vlevo). Každý den jsem prvních pár křižovatek stíral
To mi připomíná, když jsem měl půjčený auto na Mauriciu. Tam nejen že se jezdí vlevo (což jsem byl už zvyklej), ale narozdíl od Anglie tam maj i prohozený páčky pod volantem (tedy blinkry vpravo a stěrače vlevo). Každý den jsem prvních pár křižovatek stíral
19:10:34
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 18.11.24 19:09:01: Ale i ten pedál může být jen tlačítko.
19:09:01
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: To si děláš pr.. že tuhle pikačovinu "ovládání převodovky přes stěrače" už převzal i koncern. :-/ Vždycky jsem se za to mercedesům smál (a že jich v práci několik máme) a říkal jejich majitelům, že takovej sráč s touhle kravinou bych nikdy nechtěl. :-/
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.
19:05:50
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 19:03:30: To bude mít příští generace
19:03:30
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 18.11.24 19:01:12: Tak už jen ruční brzdu na levou nohu pedálem a odjištění pod volant a je to.
19:01:12
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: Mě sere novej Superb, Kodiaq. Vpravo je mercedes volič a stěrače nacpali na levou páčku. Takže jedna páčka ma několik hejblátek a funkcí. Jako jezdit jen a tím, tak si na to asi zvykneš. Ale jak denně sedím v 10 různých autech, tak mi to vadí
15:05:25
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> CHIP 18.11.24 14:37:45: To má tuším i Mercedes, páčkou nahoru a dolů se přidávalo a ubíralo. Měl jsem to v Cromaňonci a taky to bylo fajn. Staré řešení u PSA ale zatím vede.
14:37:45
18.11.2024
18.11.2024
CHIP
-> MATTESS: Dávám ti za pravdu .. Octavia2 a tempomat na páčce je naprosto jednoduchý, naprosto intuitivní, nikam se nemusím koukat.
Ještě jsem měl rád tempomat v Mazdě 626, tam na to byla zvláštní páčka a docela pěkně jsem si s tím porozumněl.
Ještě jsem měl rád tempomat v Mazdě 626, tam na to byla zvláštní páčka a docela pěkně jsem si s tím porozumněl.
14:29:46
18.11.2024
18.11.2024
MATTESS
-> Borderer: no vidíš to. Za 4 roky s P308 jsem se na páčky nepodíval ani jednou a u VW i po 5 letech se musím podívat. Pak sednu do manželky P207 a opět ovládám poslepu. Stejně tak kolega v práci, kdy na P406, P407 měl páčky a u P508 je ovládání na volantu, vzpomíná na páčky
13:42:03
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 18.11.24 13:29:01: To je rukama. Střídám několik aut, každé to má jinak a jinde a nemá problema. Pouze s čůráčkem nahoře na páčce u O3.
13:29:01
18.11.2024
18.11.2024
Borderer
-> MATTESS: Já bych to vrátil k tomu, že beztak je to o tom, na co je člověk zvyklý. Já sem od začátku naučenej na volant s fyzickými tlačítky, tam jdu naučenej po slepu... maximálně místo zvýšení rychlost na tempomatu přidám hlasitost, když jedu hodně zamyšlenej po dálnici. Teď už máme dva roky služební "provizorium" v podobě P308 a naopak ty páčky jsou pro mne za trest. Tu na rádio sem už dávno vzdal a raději ho ovládám po staru a tu na tempomat furt hledám jak pitomec a kolikrát se musím podívat, abych našel správný tlačítko.
11:53:58
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 18.11.24 11:47:09: Že jo? Nemotá se to a není rizeto, že si člověk spustí něco jiného.
11:47:09
18.11.2024
18.11.2024
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: přesně. Páčky pod volantem mi seděly daleko více a byly více intuitivní než ta armáda čuflíků na volantu
20:56:21
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 20:43:59: To se tak designuje designuje, až se pak zjistí, že dvacet let staré auto to má udělané na pohmat lépe.
Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.
Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.