skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 21.01.24 09:56:19: Bez vyčištění pod tou prachovkou určitě ne.
-> saskyn2 21.01.24 09:56:19: musi to vydrzet do ctvrtka, stejne to, jak jsem to namaloval
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jen aby urednik nekoukal na foto z emisi, tam to auto vypada o mnoho hur.... jen vytekajici vosk z dutin jsem neodstranoval, at je na stk videt, ze je o to pecovano :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jen aby urednik nekoukal na foto z emisi, tam to auto vypada o mnoho hur.... jen vytekajici vosk z dutin jsem neodstranoval, at je na stk videt, ze je o to pecovano :)
-> ajok: Oprava WDčkem nebude na dlouho![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 19.01.24 20:48:15: druha strana najednou zacala viset, ikdyz jsem s ni nic nedelal a ona tam ta pruzinka chybi
-> 11mAjA11 20.01.24 07:06:00: jo, prolil jsem obe strany WDckem a uz to chodi
jeste jsem dal novej snimac ABS, jak to menim casto, tak uz to jde pekne vyndavat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
edit: tak u octy (kotouce) se vlastne rucka uz neserizuje, jak u bubnu, nastavi se jen jednou a kdyz by bylo potreba, tak paky zustavaji vaznout?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> 11mAjA11 20.01.24 07:06:00: jo, prolil jsem obe strany WDckem a uz to chodi
jeste jsem dal novej snimac ABS, jak to menim casto, tak uz to jde pekne vyndavat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
edit: tak u octy (kotouce) se vlastne rucka uz neserizuje, jak u bubnu, nastavi se jen jednou a kdyz by bylo potreba, tak paky zustavaji vaznout?
Zahnita hridelka pod gumovou manžetkou.
-> ajok 19.01.24 19:10:06: ta pružina je jen "bonus" páka se má vracet i bez ní ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 19.01.24 20:10:29: tezko rict jak k tomu doslo..., ale nekde na netu jsem nasel, ze lidi davaji ty pruziny z O2, ze jsou silnejsi
No a taky jestli ta, co uz tam je, jestli uz nebude unavena.
No a taky jestli ta, co uz tam je, jestli uz nebude unavena.
-> ajok 19.01.24 19:10:06: Tak tam máš pod pákou na hřídeli asi nějakej bordel. Ty pružiny v odkazu jsou nějaký noname, ne? To asi nebude o moc lepší.
-> Jarda/felda 19.01.24 15:17:23: tak to normalne jde prstem vratit, lanko chodi, ale ta pruzina je na to asi slaba :/ to jsem menil trmen a tam jsem s tim nepohnul ani klestema
-> ajok 19.01.24 13:49:40: ano pedál brzdí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dotazek, když se to nevrací, tak to pedál funguje a postupně přestane fungovat ručka?
autodilos.cz/autodily/...
/opravna-sada-paka-rucni-b
rzdy-trmen-kotoucove-brzdy
-496744519 jsou to silnější pružiny? Děkuji, ale stejně to už asi do STK nestihnu :/
-> Pavel P@nkáč 17.01.24 13:25:50: jj, ale prave ty seat mam o 1mm utopeny
podle vyrazenyho ET - maji 43 a v TP mam 42
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> ajok: ale když rozměry a et bude stejné jako v tp tak problem neni
-> charon 17.01.24 10:22:11: vzhledem k tomu , že je na nich znak Seat, tak asi pozná, že nejsou origo škoda :) na těch druhých, co origo jsou mám ale znak VW![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok 16.01.24 09:05:03: Neorigo pro oktávku - jezdí jich tolik, že to technik na STK pozní okem, že nejsou origo a má jít hledat když se mu chce.
-> Bukaj 17.01.24 00:41:46:
Přesně... OIII, auto krásný, ale záslepku nikdo nikdy nesundal a dopadlo to speciální improvizací...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přesně... OIII, auto krásný, ale záslepku nikdo nikdy nesundal a dopadlo to speciální improvizací...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyz resite to tazne... ja jsem k moji O1 nedostal k taznemu klic od zamku, abych ho mohl demontovat, tak mam stale nasazeny hak - nikdy, ani pri policejnich kontrolach jsem s tim problem zatim nemel a je to i dobra ochrana zadku, uz do neho parkrat nekdo tuknul a vzdy to odnesla jen krytka koule.
Necha se ten zamek koupit? a pujde vlastne nejak rozumne odvrtat, abych neposkodil neco? Dekuji.
Jeste se chci zeptat na material tazneho, jestli to je nejaka krumpacovina nebo jestli to muze byt i neco zuslechteneho, protoze bych to rad dal do zarovyho zinku - loupou se mi z toho platy komaxu s korozi, aby se to nezihlo. Hak bych samo do zinku nedaval, ten by se mohl pak pekne natahnout...
Necha se ten zamek koupit? a pujde vlastne nejak rozumne odvrtat, abych neposkodil neco? Dekuji.
Jeste se chci zeptat na material tazneho, jestli to je nejaka krumpacovina nebo jestli to muze byt i neco zuslechteneho, protoze bych to rad dal do zarovyho zinku - loupou se mi z toho platy komaxu s korozi, aby se to nezihlo. Hak bych samo do zinku nedaval, ten by se mohl pak pekne natahnout...
-> Milan 136 16.01.24 19:05:27: Jo, pokud se někdo o auta zajímá a nějak to udržuje, tak asi jo, ale třeba na kolegově OIII, když byla 3 roky stará a nikdo nikdy nenasadil kouli, tak plastovou krytku jsem musel odsekat po kouskách a pak si skoro hodinu hrát s pilníkama, aby tam koule šla vůbec nasadit a nakonec ještě nešel strčit klíček do zámečku...
Já bych odnímatelnou kouli na auto nechtěl. Pevné tažné mi už třikrát zachránilo zadek (minimalizovalo škody při nárazu zezadu) u škodovky (2x u Å a jednou u 130LPG) a nedávno i u Volva. S těmi sundavacími jsem už u kamarádů několikrát řešil, že buď nejde koule sundat, nebo nejde nandat. Ještě jakž takž to fungovalo u favorita, ale ty moderní "tool-free" keply se zámečkem jsou pro zlost...
Já bych odnímatelnou kouli na auto nechtěl. Pevné tažné mi už třikrát zachránilo zadek (minimalizovalo škody při nárazu zezadu) u škodovky (2x u Å a jednou u 130LPG) a nedávno i u Volva. S těmi sundavacími jsem už u kamarádů několikrát řešil, že buď nejde koule sundat, nebo nejde nandat. Ještě jakž takž to fungovalo u favorita, ale ty moderní "tool-free" keply se zámečkem jsou pro zlost...
-> čert: Netahám za autem přívěs nějak často, takže vůli tam nemám absolutně žádnou, ale mechanismus už jsem musel rozhýbávat a pořádně namazat. Při zastrčení tažného se nechtělo zacvaknout a nedrželo tam. Nicméně po promazání už to běhá krásně jak má. Při sundání to chce určitě používat tu krytku, aby do šachty nešel bordel. Ideální je asi to el. sklopné tažné, ale to se na Octavie tuším ani nedělá. Nebál bych se toho, ale šel bych jednoznačne po lepších značkách včetně origo elektriky. Já tam mám Westfalii od výroby.
-> čert 16.01.24 19:00:01: Nikdy jsem neřešil problém na tomhle systému. Samozřejmě je základ to udržovat v čistotě, namazané.
Ještě bych zeptal k tažnému zařízení. To origo odnímatelné - je ten mechanismus spolehlivý? Nedochází časem k vůlím v tom upínacím mechanismu? Jestli vzít raději tu pevnou variantu.
-> charon 16.01.24 06:32:10: já mám origo, ale Seat a letní skoda
-> ajok: V pricipu je jedno jestli o 1 mm nebo o 1,5 cm. On viděl neorigo kola a asi měl potřebu moralizovat. Ale pravdu měl, ty kola na autě schválený nejsou
www.obautodily.cz/skoda-o
ctavia-chladicova-stena-sk
-foreza-575cz3181
nejde koupit jen ten spodek ty chladicovky? uplne ten spodni plech by stacil, pritelkyne to ma sr.... tak jsem zvedav, jestli ji za takovou blbost ted vyhodi z STK
nejde koupit jen ten spodek ty chladicovky? uplne ten spodni plech by stacil, pritelkyne to ma sr.... tak jsem zvedav, jestli ji za takovou blbost ted vyhodi z STK
-> růža 15.01.24 17:34:21:
tak to bude on...
-> charon 15.01.24 06:34:11: Ja mam na zimakach taky neodpovidajici ET a to o cely 1 mm![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 15.01.24 06:34:11: Ja mam na zimakach taky neodpovidajici ET a to o cely 1 mm
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok 14.01.24 21:00:53: Teď se přiznám, že nevím, která to byla. Kouknu do papírů. Ve Veselí to většinou jde, pokud člověk nenarazí na tlustého Pepu. To se možná přihodilo i tobě. Ten člověk, beze srandy, vyhodil z technický i sám sebe. Jinak popravdě nevím, kdo tomu šéfuje. Nikdy jsem tam vyloženě na vedoucího asi nekápl.
-> ajok: Ono je to hlavně o lidech. Do Veselí jsem jezdil a v pohodě. Většinou jezdim do HB buď ke Hyundayi nebo do Baštínova. V Baštínově dycky byl v klidu úplně se všim a teď naposledy z Octou když jsem byl na opravné STK krz emise, tak mě technit těžce prudil na kola - rep že maj jiný ET než z výroby ... Asi se špatně vyspal ...
-> růža 14.01.24 08:58:02: tak v Chrudimi jsou STK 2, na jedne dela technika kamosuv stryc a na tu ja nejezdim, ikdyz se me jednou ten jeho stryc zeptal proc :) no jednou jim to tam i zavreli, byl jsem tam kdysi s dedovou 105, STK tenkrat stala 180,-kc a bylo mi vycteno, ze se alespon kilco nechava v TP, pry pro priste... tak uz jsem tam nejel a dlouho jsem jezdil jen do Hlinska
Ve Veseli jsem byl asi jen 2x nebo 3x a uz nikdy vice, kdyz dokazou vyhazovat za veci, ktere jsou na aute z vyroby, jen proto, ze to neznaji. Byl tam takovej kluk silnej vysmatej a ptal se mam ho vhodit za todle a za todle? a ten sef uplne mimo, mel jsem na telefonu cloveka v metalexu a on, ze me vyhodi, ze ho nazor vyrobce nezajima, pak se hrozne divil, ze to mam v TP s razitkem a overoval si na urade, jestli mi to tam zapsali, jestli jsem si to do TP nenapsal sam :)
Ve Veseli jsem byl asi jen 2x nebo 3x a uz nikdy vice, kdyz dokazou vyhazovat za veci, ktere jsou na aute z vyroby, jen proto, ze to neznaji. Byl tam takovej kluk silnej vysmatej a ptal se mam ho vhodit za todle a za todle? a ten sef uplne mimo, mel jsem na telefonu cloveka v metalexu a on, ze me vyhodi, ze ho nazor vyrobce nezajima, pak se hrozne divil, ze to mam v TP s razitkem a overoval si na urade, jestli mi to tam zapsali, jestli jsem si to do TP nenapsal sam :)
-> MOLSO 14.01.24 09:48:16: Moc hezký. Takhle u nás kdysi skončil nějakej ital na dovolené
vačka daleko horší a ve zdvihátku díra. Potřeboval nutně jet, tak mu tam kolega dal nějaký jetý z ponku a jel. Dostal informaci, že si to má nechat pořádně opravit. Ale podle mě to tak dojezdil![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A vačka samozrejme tiež ko...
Motor má aktuálne 392 000km, nálepka v motorovom priestore bola z roku 2006, kedy to malo odjazdených 160 000 km
Agr je držák![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Motor má aktuálne 392 000km, nálepka v motorovom priestore bola z roku 2006, kedy to malo odjazdených 160 000 km
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Agr je držák
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak konečne sa dostalo aj na sestrinu octaviu
Motor dosť cvakal odkedy sa auto kúpilo (3-4 roky)..... Pred pár dňami začala hučať vodna pumpa a už sa to fakt muselo spraviť
Po demontáži dekla na mňa vykuklo zdvihátko![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Po demontáži dekla na mňa vykuklo zdvihátko
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> ajok: Hlinsko prý pořád dobrý. Měla tam jet na podzim moje B5. Ale nakonec, z organizačních důvodů se dělala technická v Chrudimi a taky v pohodě.
-> růža 13.01.24 23:42:04: zkusil bych radeji Hlinsko, ikdyz tam jsem uz taky dlouho nebyl, ale urco tam byli vic vpoho![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok: JJ
Naposled to bylo ve Veselí (jel mi tam s tím kámoš teda
), ale to si myslím, že džuzna ve výfuku ještě nebyla. Nebo jsem ji tenkrát ještě nepostřehnul ( STK se dělala v srpnu 22).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> růža 13.01.24 23:06:07: a to jezdis na STK do N.Veseli?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok: To se naštěstí nezdá. Problém je spíš ve specifickém tvaru toho výfuku. Takže jakákoliv záplata bude jak pěst na oko.
-> růža 13.01.24 20:53:43: z boku dira neni problem, horsi, kdyz by byl vevnitr vysypanej...
-> saskyn2 13.01.24 20:16:10: Jo, což je super, když máš díru z boku na tlumiči
Budu muset projevit hodně kreativity, aby to vypadalo.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 13.01.24 20:16:10: na fabku jsem koupil ve vyprodeji za 875,- origo stredovej
-> ajok: Jo koukam že na oktávku to není tak drahý asi 6300. Na pašíka stojí právě asi 25.
-> saskyn2 13.01.24 20:04:13: Druhošku určitě ne. Origo bude tak za 10.
-> saskyn2 13.01.24 20:04:13: tak Milan pochybuju, ze by dal druhosku
jinak mas pravdu s tou zivotnosti... a origo fakt stoji tolik?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: Jo protože když koupíš druhošku, tak to vydrží mín jak tenhle když povaříš trubku. A origo tě vyjde jak auto.
-> saskyn2 13.01.24 17:57:39: Jojo. Ale sere mě to![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Musím to prohlédnout, jak vypadá zbytek. Ta trubka je nic moc. Když to budu vařit, tak pořádně. Kus zkrátit tu trubku, pořádně to očistit atd. Novej se mi moc kupovat nechce.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Musím to prohlédnout, jak vypadá zbytek. Ta trubka je nic moc. Když to budu vařit, tak pořádně. Kus zkrátit tu trubku, pořádně to očistit atd. Novej se mi moc kupovat nechce.
-> Milan 136 13.01.24 17:54:05: Však to je klasika
Obrousit, dovnitř vajgl trubky vhodného rozměru a za půl hodiny odjezd![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ja jsem vcera do t4 namontoval 230v ohrev. Total luxus, auto stoji 2 mesice ve stodole, nafta letni, vif zimni, nahrejvalo se to asi 1.5 hod nez jsem vyrobil drzak. Zhaveni jen probliklo jako v lete, start na otoceni. Bye bye kadle, kadle
Namontoval jsem to na hadici kde bylo driv webasto. Jde to pres topeni, musi bejt otevreny, jinak to necirkuluje, ale jako bonus to hned topi...
s tematem to ma spolecny jen tu rotacku, za zbytek se omlouvam![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Namontoval jsem to na hadici kde bylo driv webasto. Jde to pres topeni, musi bejt otevreny, jinak to necirkuluje, ale jako bonus to hned topi...
s tematem to ma spolecny jen tu rotacku, za zbytek se omlouvam
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nejsou zase takový mrazy aby byla letní nafta problém. Si pamatuju jak jsem kdysi nalil do AFN naftu z olejem a jak přituhlo tak to neprotáhlo hadičkou od nádrže![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)