
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 20.03.23 09:01:29: tak nebudu vymejšet kolo a dám tam ATE
Byť na nečínský už jsem dlouho nenarazil. Asi na ty naše starý jebky už je se s tim v Evropě nezabejvaj.

-> vhml: Trw dost často pískají. ATE záleží na co trefíš, jestli z itošky, nebo fabriky v číně. Obojí je tak nějak kvalitativně lepší než Meyle a podobný odpad, ale dal bych Textar.
-> vhml: no právě... jako možná to byla náhoda, blbá série, blbá kombinace desky/kotouč, ale ATE to (opět) vyřešilo :)
-> vhml 20.03.23 07:55:56: Pokud je tvůj "investiční horizont" pět let klidu, tak ten litr navíc zní jako docela OK cena za klid.... 54 haléřů za den 

-> U-Geen 20.03.23 07:44:34: přesně takovejm anabázím bych se rád vyhnul. Chci to vyměnit a zase si toho 5 let nevšimnout
-> vhml: TRW mi rozbily Swifta, teda ne doslova, ale brzdilo to totálně divně, nejde popsat. Podezříval jsem všechno možný... a nakonec vyměnil destičky a ok :-)
Sice to není k Oktávce, ale vlastně nevím kam to napsat jinam - koupit brzdy TRW nebo ATE?
Vždycky jsem ke spokojenosti jezdil ATE, teď mi ale na Sharana vychází TRW o litr levnějc. Má smysl s tím spekulovat? Už jsem se jednou napálil, koupil celou sadu Brembo a brzdilo to úplně nahovno, byť to kilometrově vydrželo nesmysl.
Vtipný je, že kompletní sada kotoučů a destiček na celýho Sharana, stojí stejně jako slušný přední destičky na MX-5
Vždycky jsem ke spokojenosti jezdil ATE, teď mi ale na Sharana vychází TRW o litr levnějc. Má smysl s tím spekulovat? Už jsem se jednou napálil, koupil celou sadu Brembo a brzdilo to úplně nahovno, byť to kilometrově vydrželo nesmysl.
Vtipný je, že kompletní sada kotoučů a destiček na celýho Sharana, stojí stejně jako slušný přední destičky na MX-5

-> Jindas: ještě bejvaj kabely ve svazku schnilý....
-> Jindas 10.03.23 21:57:13: Nerozsvítilo se dobíjení a mazání jen proto, že to prostě chcíplo?
Nemáš náhodou prohozený hadičky vzadu na čerpadle?
Nemáš náhodou prohozený hadičky vzadu na čerpadle?
-> Jindas 10.03.23 21:57:13: Tak jako první věc když nic nepíše diagnostika je čerpadlo v nádrži. Musí být slyšet cca 3s při zapnutí klíčku do první polohy.
Jinak padání nafty-dát nový gumičky na vstřiky a hlavně nový šrouby, ta starý jsou vytahaný a prasata jsou schopný to složit ze starejma. Popřípadě i zafrezovat sedla v hlavě, není tam těsnění, těsní konus, je na to takováhle frezka. mlparts.cz/freza-na-sedla -vstrikovacu-vag-2-0-tdi-p d-3-dily
EDIT: ted to čtu znovu a při čerpadle by nesvítili kontrolky, spíš at to načtou pořádnou diagnostikou.
Jinak padání nafty-dát nový gumičky na vstřiky a hlavně nový šrouby, ta starý jsou vytahaný a prasata jsou schopný to složit ze starejma. Popřípadě i zafrezovat sedla v hlavě, není tam těsnění, těsní konus, je na to takováhle frezka. mlparts.cz/freza-na-sedla -vstrikovacu-vag-2-0-tdi-p d-3-dily
EDIT: ted to čtu znovu a při čerpadle by nesvítili kontrolky, spíš at to načtou pořádnou diagnostikou.
Pánové help, mamince v posledním roce tak zlobí Octavie (a nechce si rozmluvit, ať se jí vzdá)
Octavia 2 bkd 103kw. Začalo to všechno tím, že se potkala, tak hlava dolů, vstřikovače ven atd. Celou proceduru aby se to zase rozjelo. Auto naskočilo a jezdilo, ale začali horší problémy, zapadá nafta, nechce občas nastartovat, čerpadlo nový, tandem nový, vstřikovače nový, bandaska na naftový filtr, hadice... A občas se to stane. No a dneska mamce chcípla Octavie za jízdy za městem. Nejdříve se jí rozsvítila kontrolka dobíjení, pak i mazání a auto chciplo. Skočený to není, auto točí, ale prostě ne a ne. Z diagnózy jsem nedostal ani prd, všechno ukazuje jako ok. Já už jsem úplně bezradný a v autě je tisíce korun v niveč...
Octavia 2 bkd 103kw. Začalo to všechno tím, že se potkala, tak hlava dolů, vstřikovače ven atd. Celou proceduru aby se to zase rozjelo. Auto naskočilo a jezdilo, ale začali horší problémy, zapadá nafta, nechce občas nastartovat, čerpadlo nový, tandem nový, vstřikovače nový, bandaska na naftový filtr, hadice... A občas se to stane. No a dneska mamce chcípla Octavie za jízdy za městem. Nejdříve se jí rozsvítila kontrolka dobíjení, pak i mazání a auto chciplo. Skočený to není, auto točí, ale prostě ne a ne. Z diagnózy jsem nedostal ani prd, všechno ukazuje jako ok. Já už jsem úplně bezradný a v autě je tisíce korun v niveč...
-> minno 08.03.23 16:49:11: Raz som bol kupovať v Dudinciach motor.. Prišiel si do dielničky a na začiatku bol na zemi modrý kufrík z gola sady.. V ňom asi 3 orechy (asi aj preháňam).. Ostatok bol doslova všade 

-> Jarda/felda 08.03.23 20:38:07: Tak to ale můžou jen u origo pojišťáků, ne?
-> Milan 136 08.03.23 21:30:22: Já ho vždy poctivě dávám k ručce do těch odkládacích míst :) Ale snad pokaždý si o něj pak musím říct a nesou mi ho z dílny
-> Milan 136 08.03.23 21:30:22: Já ho vždy poctivě dávám k ručce do těch odkládacích míst :) Ale snad pokaždý si o něj pak musím říct a nesou mi ho z dílny

-> Jarda/felda 08.03.23 20:38:07: Jak kdy. Když není plnej kufr a je tam, tak beru z auta.
-> Syny 08.03.23 20:20:18: Já ano. Ale stalo se jednou na podzim, že kolega ho nenašel ani v sadě, ani v autě. A nadával tam a jinej kolega říká, že mu od jara leží na ponku nějakej z červený Fabie. A co myslíš? Byl to on 

-> minno 08.03.23 16:49:11: toto je cisty mor, takto snad nevypada ponk ani ked do rana rozoberas a skladas motor do auta ktorym musis rano do prace 

-> Syny 08.03.23 20:20:18: používají svojí erární sadu 

-> Milan 136 08.03.23 19:44:48: A vracite orechy na pojistaky kol? Ja si o nej furt musim rikat, kdyz uz to auto nekam dam 

-> Nwkt 08.03.23 19:09:12: U mě ne. Ale taky tam máme vzadu v rohu takový inferno. Tam raději nechodím 

-> Nwkt: 

-> Milan 136 08.03.23 19:07:59: Jak kde 

-> minno 08.03.23 16:49:11: Ne, to není normální. Úplně nesnáším takový kopice matného nářadí a něco v tom hledat.
-> vhml: Asi tak. Inak to bolo v pondelok ráno
Mať pracovný bordel je normálne, ale toto je už trochu extrém.

Mať pracovný bordel je normálne, ale toto je už trochu extrém.
-> minno 08.03.23 16:49:11: proc to taky uklizet, kdyz muzes vsechno hledat jak kokot
Tohle je takova universalni vizitka pracovnika, s kterym nehodlas mit nic spolecnyho.

Tohle je takova universalni vizitka pracovnika, s kterym nehodlas mit nic spolecnyho.
Fotka z návštevy jedného nemenovaného autoservisu u nás. Toto je akože normálny pracovný bordel?



-> DEKODOVAC: Pozor, u gufer je taky potřeba dávat pozor na otáčky (jakože rychlost otáčení hřídele). Běžná černá gufera nejsou vhodná na motor, co točí třeba 6000 rpm, ale tak na převodovku do míchačky. Neříkám, že barva gufera udává jeho použití, to bude složitější... Ideálně koupit v autodílech origo nebo jeho náhradu z vhodného materiálu nebo jít k obchodníkovi, který ví, co prodává... Říct rozměr fakt nestačí.
Taky jsem dal u škodovky na komínek mrkve jednou obyč černý gufer a po měsíci to teklo. Pak jsem dal červený a dobrý...
Taky jsem dal u škodovky na komínek mrkve jednou obyč černý gufer a po měsíci to teklo. Pak jsem dal červený a dobrý...
-> DEKODOVAC 06.03.23 08:54:00: Určitě to dvoubřité. Ale je směrové - nevím, pro jaké to máš použití, ale je třeba dodržet směr otáčení těsněné hřídele...
-> DEKODOVAC: no asi moc nesadlo
-> DEKODOVAC 05.03.23 09:02:14: Toto je semering ktory neodpusti ziadne natlkanie ala klasika.
Jemne defornujes celo al tesnit nebude.
To u klasiky do urcitej miery kompenzuje pruzina. Ale tiez nerobi dobrotu ak sa to prezenie.
Ale podrzi ovela dlhsie.
Vacsia sranda je vymena manziet na strmenoch...toto je celkom osetrene.
Jemne defornujes celo al tesnit nebude.
To u klasiky do urcitej miery kompenzuje pruzina. Ale tiez nerobi dobrotu ak sa to prezenie.
Ale podrzi ovela dlhsie.
Vacsia sranda je vymena manziet na strmenoch...toto je celkom osetrene.
-> castrol 04.03.23 20:49:40: no montáž podľa návod ale Boh vie ako si sadlo na tú hriadeľ ono je také abnormálne bez struny ,no nič vymením a dám asi červené a bude kľud MVQ
-> castrol 04.03.23 20:49:40: taky bych od oka řekl že tam má pocuchaný břit 

-> DEKODOVAC: a nebude to skor len zla montaz ?
No napravil som lamelku na gufere išiel sa previesť a po 6 km úplne krása žiaden únik oleja no išiel som na dlhšiu jazdu a kontrola znovu a olej tečie ako Džes
Natlačal som ho cez ten prípravok asi tá membrána nejako zle sadla ,zajtra to musím pozrieť a dať dole remenicu sakra

A o 19:00 auto už bolo maštartované
-> DEKODOVAC: Jak píše Štěpán. Je to takové divné matroš a musí si sednout.
-> StepaNoFUN 03.03.23 18:45:44: tak to určite aj bolo viac ako 4 hodiny ,ako čo dozrieva na hriadeli alebo čo ??

-> DEKODOVAC: Podle 4 máš 4hod počkat, než to nastartuješ.
Nové gufero a slzká s neho olej 
