skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136 29.08.22 22:33:29: Otazka jak to počítáš. Třeba bcm a komfort je fyzicky jedna. To samý navi a radio....
-> Bukaj 28.08.22 10:38:41: To už tak dnes je, no. Od 02 od začátku.
Na vše je jednotka. V mojí O2 je jich tuším 22![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na vše je jednotka. V mojí O2 je jich tuším 22
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MXMarek: Ja ted dělal taky na Sharanu jeden startér. Dojel s už neodjel, klepání nepomohlo...
-> Milan 136 27.08.22 10:26:53: z toho bude Bukaj divokej az si přečte ze sloupek rizeni ma svoji ridici jednotku
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.08.22 09:01:32: Tam vedou od toho spodku(spínače zapalování) nějaký 0,25 drátky do jednotky sloupku řízení.
-> Milan 136: Aha husty, bych jeste cekal, ze jo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.08.22 22:38:12: Spínačku bych vyloučil. O2 nemá silovou spínačku.
-> Milan 136: -> saskyn2: Klepani nepomohlo, nic nejiskri a kostra nevypada upadla.
Jinak zeshora k tomu starteru neni moc pristup a ani ted u sebe nemam cim to zmerit. V pondeli to holt pustim z kopce a odvezu do servisu. Nemam ted moc cas se hrabat ve veteranech![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak zeshora k tomu starteru neni moc pristup a ani ted u sebe nemam cim to zmerit. V pondeli to holt pustim z kopce a odvezu do servisu. Nemam ted moc cas se hrabat ve veteranech
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Jasne, ale... Pokud bude clovek lama, odpoji ten ovladaci drat na starteru, zmeri, ze tam je napeti pri startu a pujde do LKQ koupit novej starter. Namontuje ho, otoci klicem a zase hovno, protoze je prechodak ve spinacce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.08.22 22:26:01: jasně ale pokud startér nic nedělá tak jako základ stačí změřit jestli jde spínací proud do startéru, pak by bylo jasnější kde hledat chybu
-> Milan 136: -> Jarda/felda: No ono to mereni u starteru neni uplne jednoduchy, vzhledem k prechodovejm odporum a vysokejm proudum. Je potreba merit i napeti (v dobe "startovani") mezi minusem starteru a minusem baterky; silovym plusem starteru a plusem baterky a taky mezi plusem baterky a tim ovladacim dratem (zapojenym na starter) co jde od spinacky ke starteru... Kdo tomu nerozumi, tak si po precteni tohohle textu bude myslet, ze jsem idiot ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 26.08.22 21:26:37: To beru jako samozřejmost.
-> Milan 136 26.08.22 18:14:51: a když už tam bude tak rovnou proměřit jestli jde proud do startéru ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MXMarek: vem kladivko a udělej poklep starteru při držení spínačky druhým člověkem. Většinou to bývá v něm.
-> MXMarek 26.08.22 16:49:52: Typická ani ne. Může to být spousta věcí. Od zapomenutého tajného vypínače, přes upadlý kabel od spínače, uhnilý kabel od uhlíků ke spínači, upadlou kostru motoru, vadný spínač. Koukni tam ke startéru, jestli není něco vidět, nebo to nejiskří při pokusu o start.
Jeste nez to odvezu do servisu, tak se tu zase zeptam. O2 2.0 FSI nestartuje, starter ani necvakne. Odesla civka nebo tam je nekde nejake relatko nebo spinacka? Byva to nejaka typicka zavada? Diky
-> StepaNoFUN 26.08.22 11:12:37: Tak je to jak jsem říkal.
-> Milan 136: Ten report mám v kanclu, zejtra napíšu. Jediný k čemu jsou tam podmínky je ta vadná ŘJ. Jediný co si pamatuju, je že vznikla asi při 150ot./min, proto mě to udivilo.
Zaměřil bych se na to napájecí napětí. Závada ŘJ vadná se kolikrát zapíše při podpětí.
Je třeba koukat na okolní podmínky závady, při kolika voltech vznikla. Že je dobrá baterka nemusí nic znamenat. Je třeba se zaměřit přímo na napájení ŘJ, na relé, povytažené piny, kostry atd. Ale takhle na dálku těžko radit.
Je třeba koukat na okolní podmínky závady, při kolika voltech vznikla. Že je dobrá baterka nemusí nic znamenat. Je třeba se zaměřit přímo na napájení ŘJ, na relé, povytažené piny, kostry atd. Ale takhle na dálku těžko radit.
-> StepaNoFUN:
Ta ŘJ vadná nevypadá moc optimisticky.
Ta ŘJ vadná nevypadá moc optimisticky.
technickej dotaz - OCTIII 2.0TDi s DSG.
Občas z jízdy ztráta výkonu a poklesnou otáčky až to občas i chcípne. Po zastavení jde hned znovu nastartovat a chytne na otočení. Na dálnici v levým pruhu fajn věc. Někdy ty otáčky poklesnou i při volnoběhu - třeba na 500ot. někdy taky chcípne.
Vyčetl jsem z toho 4 závady:
U1123 00 [032] - Datová sběrnice, přijata chybová hodnota - Sporadická
P0562 00 [032] - Napájecí napětí příliš malé - Sporadická (baterka měřena, je v pořádku)
U0428 00 [032] - Snímač úhlu natočení volantu - Sporadická
P0606 00 [101] - Řídící jednotka vadná - Nepotvrzeno
Pak s tím hodinu jezdili, otáčky prej několikrát poklesly, ale nikdy to nechcíplo - paměť čistá.
Někdo nějakej nápad?
Občas z jízdy ztráta výkonu a poklesnou otáčky až to občas i chcípne. Po zastavení jde hned znovu nastartovat a chytne na otočení. Na dálnici v levým pruhu fajn věc. Někdy ty otáčky poklesnou i při volnoběhu - třeba na 500ot. někdy taky chcípne.
Vyčetl jsem z toho 4 závady:
U1123 00 [032] - Datová sběrnice, přijata chybová hodnota - Sporadická
P0562 00 [032] - Napájecí napětí příliš malé - Sporadická (baterka měřena, je v pořádku)
U0428 00 [032] - Snímač úhlu natočení volantu - Sporadická
P0606 00 [101] - Řídící jednotka vadná - Nepotvrzeno
Pak s tím hodinu jezdili, otáčky prej několikrát poklesly, ale nikdy to nechcíplo - paměť čistá.
Někdo nějakej nápad?
Skládám poklonu -> suri:
Aneb origo prut Seat na Ovci za 170 Kč v domě hrůzy.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aneb origo prut Seat na Ovci za 170 Kč v domě hrůzy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Tak jsem to byl taky vyzkoušet a máš pravdu - při mém "couvacím posezu" se natáhnu tak, že se hlavou dotýkám stropu cca uprostřed střechy (pravou rukou zezadu objímám opěradlo/hlavovou opěrku spolujezdcovy sedačky) ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 23.08.22 12:17:52: Schválne som dnes skúšal, či v škodovke vidím spoiler zadnej kapoty z miesta vodiča
A ani náhodou. Až keď hlavu prilepím o strop (čiže nie z normálneho posedu), vidno malý náznak, že tam čosi je.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: Nejen v 70. a 80. letech. Těch 180 cm a 80 Kg jsou obecně užívané "míry" na "osobu" - jak pro navrhování dopravních prostředků, nábytku, chodníků, výtahů, prostě všeho. To, že dnes už (minimálně ten váhový) průměr populace bude někde jinde, je věc jiná![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 23.08.22 15:38:56: Jako ze v 70. a 80. letech byl panskej prumer 180cm? Ty optimisto :-)
-> palinator 23.08.22 12:23:05: Nojo, ale auta se navrhují pro průměrnou postavu (cca 180 cm), ne pro Dlouhé Bidlo, nebo Palinatora![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na to už před 20ti lety vynalezli takovou věc, říká se jí parkovací kamera ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj:
Mně třeba to, že ve škodovce na všechno čumim shora, trochu vadí... I se sedačkou úplně vzadu se do ní nevejdu tak, jak bych potřeboval... Ale jsou horší auta. Třeba ze 106 jsem přes horní hranu čelního skla neviděl na silnici.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mně třeba to, že ve škodovce na všechno čumim shora, trochu vadí... I se sedačkou úplně vzadu se do ní nevejdu tak, jak bych potřeboval... Ale jsou horší auta. Třeba ze 106 jsem přes horní hranu čelního skla neviděl na silnici.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Ono to není jen o výšce okna, ale o celkovém tvaru i šířce výhledu a posezu řidiče. Když část výhledu zakryje šíře sloupků a oči máš ve výšce opěradel zadních sedadel, tak ve srovnání se škodovkou, kde na zadní sklo koukám shora, že vidím i zadní kapotu, nebo aspoň spojler na ní, je ten výhled prostě horší. netvrdím, že škodovka je nejlepší z nejlepších vozidel, ale jsem na ní zvyklej a tak mi spousta vlastností moderních vozů (na které jsou zase zvyklí jiní lidé) vadí natolik, že si na ně převykat nechci...
-> minno: Já se většinou pohybuji mimo město a často couvání je jediný způsob, jak se do/z některých míst dostat. Dle zrcátek mi couvání nevadí, pokud není delší, v opačném případě se mi dělá špatně (už od malinka nesnesu sezení proti směru jízdy v tramvaji či autobusu, ještě jsem to jakžtakž dával v kupé vlaku)...
Třeba do zahrady s vlekem (i bez něj) couvám vždy dle levého zrcátka, protože v něm vidím bránu, popelnici i kolo vleku, ale když couvám víceméně rovně desítky až stovky metrů (celou ulici) a zvláště v neznámém terénu, tak raději koukám napřímo a nemusím střídat pohled do jednoho, druhého či třetího zrcátka...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Třeba do zahrady s vlekem (i bez něj) couvám vždy dle levého zrcátka, protože v něm vidím bránu, popelnici i kolo vleku, ale když couvám víceméně rovně desítky až stovky metrů (celou ulici) a zvláště v neznámém terénu, tak raději koukám napřímo a nemusím střídat pohled do jednoho, druhého či třetího zrcátka...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj:
No roletka zavazadlovýho prostoru je v rovině s hranou opěradel zadních sedadel, tak nevím jak nízko bys chtěl mít okno. Kdežto u sedanů a liftbacků se ten plech/plato rádo vzdouvá k tomu vysokému oknu.
Obecně jsou sedany hezčí auta, liftbacky mnohdy trpí určitou disproporcí... ale třeba zrovna OI liftback je povedená a řekl bych že výrazně hezčí než kombi. Ovšem nutno říct, že většina lidí kombi nekupuje kvůli vzhledu, ale kvůli tomu, že se dá nakládat po střechu, resp. vejdou se tam i rozměrné předměty. Octavie teda v tomto nejsou až tak praktické, neb okno se svažuje poměrně brzy.
A zrovna třeba Passaty bych řekl, že jsou v kombi vyloženě cool snad odjakživa. Taková 5.5 kombi byla svého času vozem "lepších rodin".
No roletka zavazadlovýho prostoru je v rovině s hranou opěradel zadních sedadel, tak nevím jak nízko bys chtěl mít okno. Kdežto u sedanů a liftbacků se ten plech/plato rádo vzdouvá k tomu vysokému oknu.
Obecně jsou sedany hezčí auta, liftbacky mnohdy trpí určitou disproporcí... ale třeba zrovna OI liftback je povedená a řekl bych že výrazně hezčí než kombi. Ovšem nutno říct, že většina lidí kombi nekupuje kvůli vzhledu, ale kvůli tomu, že se dá nakládat po střechu, resp. vejdou se tam i rozměrné předměty. Octavie teda v tomto nejsou až tak praktické, neb okno se svažuje poměrně brzy.
A zrovna třeba Passaty bych řekl, že jsou v kombi vyloženě cool snad odjakživa. Taková 5.5 kombi byla svého času vozem "lepších rodin".
-> Bukaj 23.08.22 11:39:29: Možno najvyšší čas preorientovať sa na cúvanie podľa zrkadiel. A prestanú ti vadiť blbé výhľady zo zadných okien. Ani v škodovke som už hlavu neotáčal dozadu pri cúvaní dobrých 15 rokov. Tak nejako som si od toho odvykol. A ono hlavne pri dnešnej premávke už ani nie je kde tak cúvať. Kedysi dávno som vycúvaval celú ulicu u nás na sídlisku (jednosmerka), aby som nemusel chodiť dookola. Dnes to nejde, lebo len začnem cúvať a už ide za mnou ďalšie auto.
Ale odhad vzdialenosti za autom mám blbý - to priznávam. Na to sú veľmi dobré tie senzory, prípadne kamera. A je to zrazu omnoho pohodlnejšie.
Ale odhad vzdialenosti za autom mám blbý - to priznávam. Na to sú veľmi dobré tie senzory, prípadne kamera. A je to zrazu omnoho pohodlnejšie.
-> palinator: Ale zrovna tak ta okna jsou moc vysoko - ať je to sedan, liftbek, hečbek nebo kombi - u moderních vozů je to prašť jako uhoď. A ne, že bych vysloveně neměl rád kombíky (třeba u malých aut typu Felda, Fabia atd. se mi líbí víc, než základní hečbek - je to takové hmotově vyváženější na pohled), ale to, jak jsou přeceňované mi trochu leze na nervy. Zrovna to Volvo by mi v kombíku nevadilo, ale Passat, Octavia nebo Superb - na těch autech je hodně vidět, že byly designované jako sedan (liftbek) a ten zadek je tam jen "nalepen" - a o Italech a Francouzích ani nemluvím...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj:
Kdybys měl rád to, co rád nemáš, to znamená kombíky, tak tam seš v pohodě. Kde je okno, tam je konec auta.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdybys měl rád to, co rád nemáš, to znamená kombíky, tak tam seš v pohodě. Kde je okno, tam je konec auta.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 23.08.22 10:01:44: No jistě. Jen pokud mám naložený vozík, že přes něj nevidím, kde končí, tak je to nepříjemné. Stejně tak couvání s vozíkem za tmy - to sice vidím perfektně přední čelo vozíku, ale kam se stáčí nebo kde má konec, jen odhaduji - nedejbože když je to za deště - to přes kapky na okně mám jen abstraktní dojem z toho, kde je vozík a kam jede
Také jsem měl problém, když jsem měl v autě komplet dětskou sedačku, která mi opěrkou hlavy zakrývala část výhledu, dnes už vozím jen podsedák, takže dobré.
Jinak u moderních aut je to bída - ještě to jakžtakž ušlo u Felicie, ale když jsem měl couvat s tátovou Octavií, tak jsem nadával jak špaček, že z toho vůbec není vidět přes tu vysokou prdelku a úzké zadní okno, mámina dvojková Fabia snad ještě horší, ale ta je aspoň krátká (víceméně končí hned 30 cm za oknem)...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Také jsem měl problém, když jsem měl v autě komplet dětskou sedačku, která mi opěrkou hlavy zakrývala část výhledu, dnes už vozím jen podsedák, takže dobré.
Jinak u moderních aut je to bída - ještě to jakžtakž ušlo u Felicie, ale když jsem měl couvat s tátovou Octavií, tak jsem nadával jak špaček, že z toho vůbec není vidět přes tu vysokou prdelku a úzké zadní okno, mámina dvojková Fabia snad ještě horší, ale ta je aspoň krátká (víceméně končí hned 30 cm za oknem)...
-> King: Nojóno, já ještě všude poctivě žhavím vlákna. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 20.08.22 08:59:27: Ty pri cúvaní ešte otáčaš hlavu dozadu? :-) Lebo výhľad z áut sa za posledných cca 20 rokov tak nejako skoro nezmenil.
-> Milan 136: dík, už jsme domluvení![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 20.08.22 09:05:34:
-> Bukaj 20.08.22 08:59:27: jo, ze starých aut je vidět krásně, ale pro běžný provoz jsem přec radši za betelné kastle, ze kterých není vidět.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 20.08.22 08:59:27: jo, ze starých aut je vidět krásně, ale pro běžný provoz jsem přec radši za betelné kastle, ze kterých není vidět.
-> Bukaj 20.08.22 08:59:27: To bezesporu máš, ale na druhou stranu asi o 200% menší než když máš třeba area view
Navíc pípání prostě slyšíš a je to další vjem, nepotřebuješ se pak rozhlížet a kroutit na sedačce abys někam viděl. Samozřejmě se bez toho dá žít, je to jen o pohodlí...třeba jako starter nebo stěrače na tvé 130
jednou to taky pochopíš
-> Bukaj 20.08.22 09:03:17: Když ti něco upadne tak se to tak nějak hledá lépe, zkus udělat doma test, vem vypnutej telefon a hod ho pod postel, pak zkus to samé s rozsvíceným
EDIT: ted mě napadá jestli ta tvá 3310 má vlastně podsvícený display![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
já jí měl to jsem byl ještě mladej a za ty desítky let si to už nepamatuju![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 20.08.22 09:05:34: *3*
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 20.08.22 09:03:17: Když ti něco upadne tak se to tak nějak hledá lépe, zkus udělat doma test, vem vypnutej telefon a hod ho pod postel, pak zkus to samé s rozsvíceným
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: ted mě napadá jestli ta tvá 3310 má vlastně podsvícený display
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 20.08.22 09:05:34: *3*
No třeba když ti spadne něco na zem, tak s hledáním nemusíš čekat do rána až vyjde slunce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 20.08.22 08:57:46: Věřím. Jen mne nepřesvědčíš o užitečnosti takové věci v autě. Je to prostě designový doplněk (také jsem kdysi v devadesátkách někde nasockl zelenou neonovou trubici a hrdě ji namontoval do máminy 120L pod sedačku řidiče - hned vedle středobasového reproduktoru TESLA...), ale záhy jsem z takových "úprav" vyrostl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: Nojo, nějak si neuvědomuju, že když jezdím sedanem 742, že dozadu mám z interiéru rozhled asi tak o 200 % lepší, než z moderních vozů se zadním oknem z ponorky...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Tak ono v těhle autech nesedíš jak opice na hajzlu, takže pod palubku nemáš přímý pohled, prostě je to schovaný a nijak to neruší. Navíc se to za jízdy vypne pokud to někdo nepřekoduje. To není jako display rádia co ti šajní proti očím.
No třeba proto abys ty parkováky slyšel?
No třeba proto abys ty parkováky slyšel?
-> Bukaj: Protože zhyčkaná mládež, plně se spoléhající na parkovací senzory, je přes rádio neslyší ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale za sebe můžu říct, že na couvání jsem měl vždycky radši ztlumenou hudbu (i bez senzorů) Ona se pak ta bába pod koly lépe zaslechne.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale za sebe můžu říct, že na couvání jsem měl vždycky radši ztlumenou hudbu (i bez senzorů) Ona se pak ta bába pod koly lépe zaslechne.
-> Bukaj: Osvetleni nohou se vypina pri jizde, alespon v autech, co mam/mel jsem.
Ztlumeni radia mam rad, kdyby clovek boural nebo na nej nekdo rval, ze ma neco za sebou, tak to se ztlumenym radiem lip slysis...
Jinak bys byl asi z novejch aut nasranej, co tam vse sviti
U Kundaje jsem musel zamalovat lihacem kontrolku stopstartu. Hrozne sajnila v noci...
Ztlumeni radia mam rad, kdyby clovek boural nebo na nej nekdo rval, ze ma neco za sebou, tak to se ztlumenym radiem lip slysis...
Jinak bys byl asi z novejch aut nasranej, co tam vse sviti
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)