![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jirik_Tuňák1983: Jojo, časy, jak jsme jeli služebně do Raichu, překročili čáru a milé Fabii SDI na pár hodin šlápli podlahu, už se asi nikdy nevrátí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Zrovna tohohle sem si všiml, že se mi stává u služebních aut a nyní i Volva.
Jak to má elektrickej plyn s nějakou tou odezvou, tak když se někde potřebuju rychle rozjet, většinou točím 1,2 do plných s plynem na podlaze. Efekt je takový, že než autu dojde, že sem sundal nohu z plynu a řadím, tak si stihne brnkout omezovač otáček. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak to tady tak čtu, tak si zase říkám, že svět je plný paradoxů - já trnu, aby mi náhodou někdo motor nepodtáčel a tady se lidi bojí u moderních vozů s omezovačem otáček přetáčení...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lamac:
Na druhou stranu takové auto emisema nemá šanci projít, protože bude čtyřnásobně překračovat hodnoty se zasviněným výfukem.
Na druhou stranu takové auto emisema nemá šanci projít, protože bude čtyřnásobně překračovat hodnoty se zasviněným výfukem.
-> vhml 08.12.21 22:20:51: Často sa stáva najmä to, že u áut, kde sa jazdilo dedoštýlom (nízke otáčky, malá rýchlosť a podradzovanie až keď motor pomaly zdochýňal) sa vie v odlučovači nazbierať za ten čas aj deco oleja (z turba). No a potom pri takýchto otáčkach si to motor vie chlípnuť, a ako vieme kvapalina je nestlačiteľná.... a už to ide.
Nastanú iba tieto možnosti:
-zohne to ojnicu a tá vybehne vonku
-začne to spaľovať ten olej, otáčky pôjdu ešte vyššie, často už nepomôže ani vypnutie motora a nastane ten prvý prípad, za tri sekundy je po motore, za výdatného zadymenia celej dielne
-preskočia, alebo sa roztrhnú rozvody a ventily dajú pusu piestom
Známy robí na STK, a čo spomínal, zozačiatku sa to stávalo často, pak sa tie autá vyselektovali (do šrotu zvyčajne). Najviac to robili "leštenky" od dôchodcov, s malým nájazdom, nevymenené rozvody, lebo km ešte niesú (ale že ten remeň mal 20 rokov už nevadilo)...
Nastanú iba tieto možnosti:
-zohne to ojnicu a tá vybehne vonku
-začne to spaľovať ten olej, otáčky pôjdu ešte vyššie, často už nepomôže ani vypnutie motora a nastane ten prvý prípad, za tri sekundy je po motore, za výdatného zadymenia celej dielne
-preskočia, alebo sa roztrhnú rozvody a ventily dajú pusu piestom
Známy robí na STK, a čo spomínal, zozačiatku sa to stávalo často, pak sa tie autá vyselektovali (do šrotu zvyčajne). Najviac to robili "leštenky" od dôchodcov, s malým nájazdom, nevymenené rozvody, lebo km ešte niesú (ale že ten remeň mal 20 rokov už nevadilo)...
Nedivim sa ze ma niekto strach o tie naftaky, ked to ma uz v zaklade zvuk ako zo schodov padajuce kastrole...
Ale presne nevidim dovod na taketo tanceky okolo emisnej, chvilu to pohuci a pokial to neni studene tak nevidim jediny problem aj keby to podrzal chvilu v obmedzovaci...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 08.12.21 22:20:51: Viď, kolikrát ty služebáky zvládaly kotel jako prase klidně i několik stovek km v kuse a novější CR točí v pohodě jako benzín a nevypadá to, že by se to chystalo vyskočit z kastle a furt je to taky nafta. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hele a co by se tomu motoru jako mělo stát? Chápu že pro ortodoxního naftaře je šok, že to auto umí točit i víc než 2000, ale zrovna na koncernovým TDI je ten spodek skoro stejnej jak na benzínech, který tyhle závratný otáčky umí využívat provozně. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper: Co oči nevidí... hele v průměru za tu dobu co mám řidičák jsme možná v rodině měli jedno auto za rok a za celou tu dobu jsem byl na STK 2x - a z toho moje auto bylo jen jedno ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Díky, už jsem snad sehnal přes "kámoš má bráchu a ten má kámoše..." ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo on by to vydržel, ale prostě to sere mě, pro mě je to něco jako když by mi s tím třeba někdo jezdil plnej za studena, tak to taky párkrát vydrží, ale...
-> dragon_cb_cz: Jako máš pravdu, taky jsem si tohle říkal, ale pro vnitřní klid sháním řešení jak to netočit, pro mě nepochopitelný jak někdo poslouchá jak mu tůrujou auto a pije si venku kávičku
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo on by to vydržel, ale prostě to sere mě, pro mě je to něco jako když by mi s tím třeba někdo jezdil plnej za studena, tak to taky párkrát vydrží, ale...
-> dragon_cb_cz: Jako máš pravdu, taky jsem si tohle říkal, ale pro vnitřní klid sháním řešení jak to netočit, pro mě nepochopitelný jak někdo poslouchá jak mu tůrujou auto a pije si venku kávičku
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper: Hele na jednu stranu tě chápu, na druhou stranu - kolikrát už si tím to auto prošlo a nic se nestalo? Nehrotil bych to...
-> palinator 08.12.21 09:06:22: Taky moc nechápu kde je problém. Motor v kondici by to měl normálně vydržet. Osobně jsem s tím neměl nikdy žádný vnitřní problém. Pokud se to majiteli nelíbilo, měli možnost (což jsem běžně viděl) přečkat emisní torturu venku před vraty. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper: Mámy přítel neprošel kdysi emisema na fiestě, protože točila o 200ot. míň než měla a měřily se i přeběhový (omezovač).
U nás bych Ti řekl kam jet, ale máš to dost z ruky...
U nás bych Ti řekl kam jet, ale máš to dost z ruky...
-> palinator: O to líp
Mám tam teda chip na 85kw od Sportmotoru, ale dávají záruku že to na emisích nevadí.
-> Jarda/felda: To by bylo ideální, no, asi budu muset někoho takovýho najít, protože většinou má technik "v píči" a drží podlahu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: To by bylo ideální, no, asi budu muset někoho takovýho najít, protože většinou má technik "v píči" a drží podlahu
-> Cumper:
U sériovýho ALH snad ani nemá co zakouřit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U sériovýho ALH snad ani nemá co zakouřit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 08.12.21 13:37:38: Nebojím se že bych neprošel, mám motor v perfektním stavu, najeto má jenom 140 tisíc od nova, ani to nezakouří pod plným plynem na zrychlení a zároveň nejezdím na klobouka, takže nehrozí že by pod plynem vyletěly usazeniny z vejfuku.
Jde mi jenom o to že mě prostě štve ta kokotská metoda točení omezovače a pro mě je to "trápení" motoru, proto řeším jak to "ojebat", protože ojebávka na člověka je samotná buzerace stk.
Jde mi jenom o to že mě prostě štve ta kokotská metoda točení omezovače a pro mě je to "trápení" motoru, proto řeším jak to "ojebat", protože ojebávka na člověka je samotná buzerace stk.
-> Cumper 08.12.21 11:48:07: Skoro jako bych četl diskuse z dob před 5-10 lety, kdy se na emise nikdo ani neobtěžoval, dvě kila do kapsy a bylo. No ty doby jsou naštěstí pryč. Nesouhlasím, aby se měřilo nějaké "čudo" na volnoběh, když pak auto za jízdy hulí jak fabrika. Nesouhlasím ani s tím, aby se u dieselů používala metoda z dob trambusů, kde to jakýsi smysl mělo. Ale jsme v tom tak nějak všichni (je jasné, které organizace na tom vydělávají), takže je asi potřeba se podřídit, nebo v motoru ojebat, viz dieselgate. Mě třeba těší, že hulících zejména dieselů potkávám už úplné minimum. Nevyplatí se je udržovat, cajti můžou poslat na emise. Kdo chce jezdit na naftu (jakkoli), ať má v cajku rozvody. Moderní nafťák už je OK, protože DPF netrpí na zanášení a není tak drahý. Furt to není auto na krátké jízdy a kontrolka, kdy vlastně chci nebo nechci vypnout motor, taky chybí.
-> Cumper 08.12.21 11:48:07: tak jed jinam kde jim stačí ty 4000
tam co jsem byl tak technik pouštěl plyn hned jakmile se rozsvítila zelená ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Cumper: Bohužel to je ta metoda volné akcelerace. Jinak ten motor naftovej nezakouří bez zátěže. A je to jen o tim jak je ta metodika celá postavená. A jestli je smysluplná a nebo jestli byla vůbec smysluplná. Na to ať si každej odpoví.
-> palinator: To mají, ale je to už od 4000, co jsem koukal na emisích když jsem tam byl s jiným autem, úplně stejně jako je to vidět třeba tady . Pořád bych radši točil těch 4000 než 5100...
Ne že by to ten motor nevydržel, ale dobře mu to asi neudělá točit omezovač na neutrál, taky nejezdím v provozu s tdi na 5 000 otáček, jsem na svoje auta úchyl a prostě bych to chtěl udělat nějak bez toho extrémního vytáčení
Ne že by to ten motor nevydržel, ale dobře mu to asi neudělá točit omezovač na neutrál, taky nejezdím v provozu s tdi na 5 000 otáček, jsem na svoje auta úchyl a prostě bych to chtěl udělat nějak bez toho extrémního vytáčení
-> palinator 08.12.21 09:06:22: bohužel mají otáčky a mají i čas za který jich musí dosáhnout ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt:
Ale u starý brécy ALH můžeš točit jak chceš.
Mám ale obavu že mají na emisích minimální dosažené otáčky.
Jinak nevim co tě na tom zas tak sere, pokud máš OK rozvody, tak bych se ničeho nebál. A co se má potkat ať se potká. Problém s tim mají jiný motory a myslim že ty už v podstatě vymřely.
Ale u starý brécy ALH můžeš točit jak chceš.
Mám ale obavu že mají na emisích minimální dosažené otáčky.
Jinak nevim co tě na tom zas tak sere, pokud máš OK rozvody, tak bych se ničeho nebál. A co se má potkat ať se potká. Problém s tim mají jiný motory a myslim že ty už v podstatě vymřely.
-> Cumper: Právě pro tohle měření se omezovač vypíná. Jinak na volnoběh nejde točit víc jak 2500 myslím. Akorát si nejsem jistej, jestli není podmínkou aby auto mělo ASR
Ahoj, mám otázku - dají se u oktávky 1.9 TDi 66 KW ALH nějak omezit maximální otáčky motoru? Protože budu muset jít na technickou a kokoti na emisích to vytáčejí do omezovače - na nějakých 5100 otáček, ale stačilo by jen cokoliv nad 4000 otáček, aby číslo na monitoru bylo zelený a měřilo to.... Takže ideálně kdyby šel omezovač pro tuto akci měření emisí nastavit třeba na 4100, ať to tolik netočí, to mě vyloženě sere.... Jde to nějak reálně udělat?
-> radekp:
Za šrouby zamatlaný mazelínou mě známej mechoš málem zabil, že si o to špiní ruce.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak to stříkám suchým Würthem. Utahuju to vzduchem, ale jen na menší ránu. Bohužel byla až tak menší, že jsem to u našich OIII naposled povolil tak, že stačilo na klíč dejchnout.
Divim se že ty šrouby neulítaly.
Za šrouby zamatlaný mazelínou mě známej mechoš málem zabil, že si o to špiní ruce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak to stříkám suchým Würthem. Utahuju to vzduchem, ale jen na menší ránu. Bohužel byla až tak menší, že jsem to u našich OIII naposled povolil tak, že stačilo na klíč dejchnout.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: znam tvuj nazor na utahovaci moment. Ale ja to tak delam vzdy. Drive jsem mazal srouby vazelinou. Dotahuju to klicem- ne vzduchova pistole, ne momentak.
Svete div se, jeste se mi nikdy kolo nepovolilo a za pul roku si je opet rucne dokazu povolit. A srouby nevrzou a kola jdou sundat z naboju
Svete div se, jeste se mi nikdy kolo nepovolilo a za pul roku si je opet rucne dokazu povolit. A srouby nevrzou a kola jdou sundat z naboju
-> radekp 29.11.21 09:19:18: základ je stříknout pořádně i závity a hlavně dosedací plochu náboje a pak se divit přetrhanejm šroubům ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545: evidentne. Ja vzdy vsechno ocistim ocelakem a striknu medenou pastou.
[p#4015805to niekto najebal do naboja utahovackou ???
-> Milan 136: -> Pavel P@nkáč: jj, musim sehnat zavitnik. Jeden sroub byl tak dorvany, ze jsem na nem roztrhl klic! Povolil az druhym klicem s nastrcenou trubkou. Uvazuju jestli rovnou nekoupit sadu bezpecnostnich...
-> Milan 136: neopravuje Sixta i mechatroniky?
-> Milan 136: ok díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P@nkáč 28.11.21 11:26:21: Tak to z hlavy netuším. Celá mechatronika stojí ranec. Převodovka se nemusí vyndavat.
U některých se dá vyměnit i jen řídící jednotka mechatroniky.
To je pak lacinější.
Záleží, co je za problém.
U některých se dá vyměnit i jen řídící jednotka mechatroniky.
To je pak lacinější.
Záleží, co je za problém.
-> Milan 136: Milane kolik stoji cca oprava - výměna mechatroniky DSG v autorizaku u superba 3 s motorem 2,0Tdi 140kw? převodovka se vyndavá že?
Taky bych vzal náboj závitníkem a dal novej šroub.
-> radekp: protáhl bych to zavitnikem a zkusil utáhnoun novej sroub, když budeš citit že se to při utahování nenatahuje tak ok, na foto mě příjde že je závitu v zádu ještě dost, samozřejmě tam jsou ještě 4 šrouby další které by stačily i tak, novej náboj by byl 100% oprava to je jasné...
1 sroub takto. Mam sehnat zavitnik a projet naboj, nebo dat novy?
-> StepaNoFUN:
Tak snad ten domácí servisák má taky diagnostiku ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak snad ten domácí servisák má taky diagnostiku ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 21.11.21 21:42:35: A třeba účtenka v kastlíku nebo za stěračem by jako důkaz autu nestačila? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Taky špatně. :-D Protože auto neví o nový...
-> StepaNoFUN: Prej servisovat - nabit baterku
Ale je fakt, ze znam cloveka, kterej vzdy, kdyz se mu baterka vybije castejma kratkejma jizdama po meste, tak jde a koupi novou
Ale to je vlastne u techhle aut taky "spatne", coz? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Ale to není problém konstruktérů - že někdo bydlí v paneláku a chce si "servisovat" auto sám...
-> StepaNoFUN: To je idealni pro lidi z panelaku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Jen o tom auto jaksi neví. :-D A to je blbě.
-> Milan 136: Tydle baterky uz nejdou nabijet mimo auto?
-> radekp 21.11.21 19:54:38: Ano. Teda spíš musíš. A kostru musíš dát na ten bod za baterkou, aby proud tekl přes ŘJ akumulátoru
-> Nwkt: to vubec nevim. Muzu ji vubec dobit, bez odpojeni?
-> StepaNoFUN 21.11.21 16:55:05: Je toho hodně. Podle typu ŘJ atd.
-> radekp 21.11.21 14:03:28: baterka se kóduje, byla nakodovana?