
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 20:37:19: Ještě dodej, že felda má určitě větší 

-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 20:37:19: co je na DSG /ak funguje ako ma / hrozne ?
-> vhml 03.12.20 20:24:40: proc?, uz jsem s tim kramem neco najezdil... no nedrnca to jak o3, ale to dsg je fakt hrozne a cumel jsem, jak to ma malej kufr, meraky mam jeste na zadnich sedadlech...
-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 20:14:24: No... tak tím spíš bych byl rád za automat
Já s ním teď už zase týden jezdím a chrochtám si blahem. Ani se mi nechce kupovat nové auto, protože to co mě zajímá v automatu skoro není
Ale budu muset, to třídvířko s dětma je fakt na prd + ta spotřeba. I když tu si asi u auta za 3 tisíce dokážu omluvit 



-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 20:04:01: to tu zase bude příběhů 

-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 20:04:01: Doporučuju místo páky pro dinosaury umístit nějaký šidítko, se kterým můžeš štrejchat dopředu a dozadu, zvukový efekty můžeš dělat sám
-> Jarda/felda 03.12.20 20:08:44: Jakou klasiku? Dyt v O1 byl taky hliník. Nerozumím jak to myslíš

-> Jarda/felda 03.12.20 20:08:44: Jakou klasiku? Dyt v O1 byl taky hliník. Nerozumím jak to myslíš
-> dragon_cb_cz 03.12.20 20:04:50: ee, prave po dalnici vubec nepojedu... je to merici okruh po jiznich cechach, jako kousek by po dalnici slo jet, ale nema to smysl, ted jsem byl v klasterci n. ohri a myslim, ze mi neco prijde, na 80 usekovce jsem mel urcite prumer pres kilo :( myslel jsem, ze bude delsi a ze to jeste stahnu
- no nechtel jsem vybrzdovat kamion zamnou...

-> Jarda: Vzhledem k tomu, že nejspíš 80% z toho bude na dálnici, kde bys s manuálem stejně měl pořád jeden kvalt, tak to asi taková trága nebude...
-> King 03.12.20 19:52:44: to mi nepripominej, zitra musim ujet skoro 400km s dsg passatem

-> King 03.12.20 19:52:44: Automat byl podmínkou 

-> charon: hele a neni teda lepší do tý ovce dodělat webasto?
-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 19:50:50: nedávalo. Ono jak už si zmínil i ta 1.6 je v tom tragédie
-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 19:50:50: nedávalo. Ono jak už si zmínil i ta 1.6 je v tom tragédie

-> dragon_cb_cz: Takova pekna kara, ale dokurvena automatem

-> saskyn2 03.12.20 19:40:58: to se do octy ale nedavalo, ne? a ve fab. combi na ty kratky trasy by to asi i slo...
-> Jarda/felda 03.12.20 19:38:11: ale hovno, jak si na to přišel, to je hliníkový blok.
-> Jarda: Dělám si srandu. Já bych spíš na tohle popojíždění asi nekupoval Oktu, ale chápu to dvojí zadání (občas to musí něco odvézt).
-> charon: Přihřeju si svojí polívčičku: před pár dny jsme s kamarádama vybrali docela hezkou 9-5 kombi za 40t
Sice jen dvoulitr, ale samotnýho mě překvapilo, jak to jelo hezky. Automat, kůže, dvouzónová autoklima, výhřev předních seslí... Kufr jak obejvák a na deklu kufru se skvěle přebalujou mimina, to na roletě v Oktě nedáš 
-> charon: Přihřeju si svojí polívčičku: před pár dny jsme s kamarádama vybrali docela hezkou 9-5 kombi za 40t


-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 19:22:45: pak je teda o dost lepší htp ne

-> dragon_cb_cz 03.12.20 19:32:32: záleží která, O1 je klasika škoda OHV motor, O2 už je VW 16v litinák takže tam rozdíl v ohřátí proti 1.6 moc nebude, ale ve výkonu to dělá 20kw pro dobro té 1.6 

-> dragon_cb_cz 03.12.20 19:32:32: ani nevim, jestli se to delalo v combajnu, jako me do octy prijde slabe i 1.6aee (a ze jsem s ni neco najezdil...), ale na todle popojizdeni bych se toho OHV nebal
-> Jarda - zrušená registrace 03.12.20 19:22:45: Octa 1.4MPI je na zahřátí určitě dobrá - ale při svižné chůzi se zahřeješ taky a nejspíš bude rychlejší...
-> charon 03.12.20 12:33:50: co nejmensi motor... octa 1.4 mpi by spatna na todle popojizdeni nebyla nebo fab combi by nestacila? a mas moznost to prohrat pred vyjetim, nejaky topny telisko do vody? budete to parkovat doma, ne?
-> Bukaj: Teď když jsem s kamarádama vybíral auto, tak jsme mimo jiné projeli 9-5 která měla teploměr oleje. Teplota byla lehce nad nulou a na konci cca 6.5km dlouhého okruhu s cca minutou stání na místě bylo na oleji přes 60°C myslím.
-> palinator: Jo, to i na dlouhejch

-> Bukaj:
Já myslim že se to moc hrotí. Stejně na krátkejch trasách to auto zdechne dřív kvůli stavu kastle než že by byl nadměrně opotřebenej motor.
Já myslim že se to moc hrotí. Stejně na krátkejch trasách to auto zdechne dřív kvůli stavu kastle než že by byl nadměrně opotřebenej motor.
-> Tuner#2: keď to zoderieš ti predám moju 1,4 , budeš ešte spokojnejší
-> vhml 03.12.20 13:15:19: od FSI jsme byl tady před svým nákupem odrazovan.
Jinak k dotazu. Jezdím s O2 1,6MPi právě krátké trasy a díky odstupnovani je to i za městem krásně použitelné auto. Za mě spokojenost rozhodně větší než když jedu s firemnima naftama.
Jinak k dotazu. Jezdím s O2 1,6MPi právě krátké trasy a díky odstupnovani je to i za městem krásně použitelné auto. Za mě spokojenost rozhodně větší než když jedu s firemnima naftama.
-> palinator 03.12.20 10:56:56: Voda jo, u oleje bych si tím nebyl jist...
-> vhml 03.12.20 10:58:14: Svižně se dá jet s čímkoli, pokud za to nezapřáhneš přeloženej vlek (což se u ženy s dítětem na cestě do škol/k/y a zpět nepředpokládá).
-> vhml 03.12.20 10:58:14: Svižně se dá jet s čímkoli, pokud za to nezapřáhneš přeloženej vlek (což se u ženy s dítětem na cestě do škol/k/y a zpět nepředpokládá).

-> vhml: Hele pokud ti stačí 1.6 tak tam bych možná volil MPI. Ty FSI mají všeobecně problém s karbonem a nižším výkonem, to se týká samozřejmě i toho dvoulitru, ale tam je přeci jen trochu lepší základ.
-> saskyn2: to je v pohode tiež výmena
-> suri: JJ myslel jsem mezivačkový, to je pěknej oprc. Rozvody to má klasický.
-> saskyn2: 2,0FSI má reťaz? medzi vačkami možno
-> saskyn2 03.12.20 13:12:46: dobrý vědět pro případné budoucí výběry. A 1.6FSi je to samý?
-> vhml: hele egr občas, tam stačí přesadit ozubený kolečko, pak rozvody jsou celkem opruz protože to má řetěz, ale celkově je to hodně spolehlivý.
-> saskyn2 03.12.20 12:44:55: a to je teda dobrej motor jo? Kámoš to právě kdysi pohanil, že se mu na tom něco vysralo a i to dost žere a musí to krmit 100oktanem, tak ho nějak celou dobu podvědomě považuju za špatnou volbu.
-> charon: 2.0fsi. Není to žádný závodník, ale je to spolehlivý víc než třeba 1.6 nebo 1.8T a narozdíl od 1.4 to aspon trochu jede.
Ted co je manzelka na materske (a jeste skoro 2 roky bude) najezdi autem rocne cca 4000 km. Elektropostrk by na tohle byl idealni, nicmene v cene do 100 000 kč žádnej rozumnej neznám. Hlavně to musí mít kufr, protože se vozí kočár a já taky často potřebuju neco odvezt. Ono TDi v tomhle provozu taky zere 8-9 litru jako prd a spotreba na tohle uziti neni to hlavní. Pak je ještě varianta že já si nechám octu a manželka si koupí něco menšího, ale já octu vlastně nechci a ona je s ní spokojená ... A taky to mam do prace 15 km, takze ani mě nedává nafta smysl.
-> charon 03.12.20 09:58:31: v podstatě sis odpověděl sám, pokrok nezastavíš tak bych volil tu O2 s 1.6
-> Cumper: skus vymenit ak nie je drahy
-> Cumper: presné číslo chyby máš ?
-> Bukaj 03.12.20 10:45:32: problém bych viděl jak dosáhnout svižné jízdy u 1.4MPi v Octě.
Jinak v Sharanu mám 1.8T a ve Fabii 2.0. Oboje litinovej rumpál, kterej prostě prvních 5 minut jede za 20. Zas na to ježdění do školky mi to u Fabie vůbec nesere protože to nic nenajede.
Jinak v Sharanu mám 1.8T a ve Fabii 2.0. Oboje litinovej rumpál, kterej prostě prvních 5 minut jede za 20. Zas na to ježdění do školky mi to u Fabie vůbec nesere protože to nic nenajede.
-> Bukaj:
Po 10 km je na provozní teplotu v létě zahřáté snad úplně cokoliv a to ani nemusíš jet svižnou jízdou ne?
Po 10 km je na provozní teplotu v létě zahřáté snad úplně cokoliv a to ani nemusíš jet svižnou jízdou ne?
-> suri: Právě že ne, alespoň doufám..Každopádně jsem za nic silou netahal, konektor k tomu čidlu je zapojenej a jestli je kabel ok to nevím jak zjistit...
Takže asi nejjednoduší bude koupit nový čidlo a zkusit, co? Doufám že to bude tím, Ať mi to tady zase nesmrdí v garáži, potřebuju tam dát jiný auto
Takže asi nejjednoduší bude koupit nový čidlo a zkusit, co? Doufám že to bude tím, Ať mi to tady zase nesmrdí v garáži, potřebuju tam dát jiný auto

Tak na trasy 5 km by měl smysl nějaký elektrovůz spíš, než cokoli se spalovacím motorem. Každopádně by to chtělo nějakou "malorážku", aby to aspoň začalo topit před dojetím do cíle.
Na tohle by byla spíš dobrá Felda 1,3, než Octavie. A když už Octavie, tak zkusit sehnat tu 1,4 MPi - to by mohlo být po 10 km svižné jízdy v létě zahřáté na provozní teplotu
Nevím, jak 1,8 T, ale 1,8 20V (totéž, ale bez turba) v zimě ukazovalo na palubáku prvních pár kilometrů spotřebu 15-20 litrů, až někde v Praze (po 20 km) jsem se dostal na průměr pod 7 litrů.
Nicméně u auta na cukání kolem baráku asi spotřebu nikdo neřeší...
Na tohle by byla spíš dobrá Felda 1,3, než Octavie. A když už Octavie, tak zkusit sehnat tu 1,4 MPi - to by mohlo být po 10 km svižné jízdy v létě zahřáté na provozní teplotu

Nevím, jak 1,8 T, ale 1,8 20V (totéž, ale bez turba) v zimě ukazovalo na palubáku prvních pár kilometrů spotřebu 15-20 litrů, až někde v Praze (po 20 km) jsem se dostal na průměr pod 7 litrů.
Nicméně u auta na cukání kolem baráku asi spotřebu nikdo neřeší...
-> Cumper: aha , ja som zle čítal , no G28 je kľuka , nepohol si tam nejaké káble ?
-> charon: 1.8T na krátký trasy žere jako svině. Jinak je to super motor (pokud zrovna startuje
)

-> suri: aha, já myslel (podle toho co jsem koukal na internetu, ale nic moc pořádně jsem nenašel) že G28 je ten na klikovce. Takže by to měl být ten na vačce?
Kucí, poraďte mi prosím optimální motorizaci ...
Chci vyměnit manželky Octu 1 tdi za benzín.
Takže budu hledat jedničkovou nebo dvojkovou octu kombi s benzínovým motorem. Po čem se koukat? Auto bude jezdit hlavně krátké trasy - denně s děckama do školky 4 km tam a 4 zpět, občas něco delšího. Jde hlavně o spolehlivost/trvanlivost/ snadnou servisovatelnost. Po čem mám koukat? U dvojky dává smysl jen 1.6 MPI? u jedničky 1,6 MPi a 1.8T? Ještě dodám, že rozpočet je 100 000 max
Chci vyměnit manželky Octu 1 tdi za benzín.
Takže budu hledat jedničkovou nebo dvojkovou octu kombi s benzínovým motorem. Po čem se koukat? Auto bude jezdit hlavně krátké trasy - denně s děckama do školky 4 km tam a 4 zpět, občas něco delšího. Jde hlavně o spolehlivost/trvanlivost/ snadnou servisovatelnost. Po čem mám koukat? U dvojky dává smysl jen 1.6 MPI? u jedničky 1,6 MPi a 1.8T? Ještě dodám, že rozpočet je 100 000 max