skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> charon: Tý spodní většinou nic není. Spíš se občas stane, že vystřelí ta horní a prodře se o řemenici. Dost často po výměně rozvodů když ji někdo blbě nasadí.
-> Jarda/felda: Samořezku určitě ne. No, podivam se po te hadici, krouzku taky. My smyl kupovat u tu plastovou trubku k IC? Prasklá ani odrbaná nikde nením akorát špinavá.
-> charon 18.10.19 06:39:45: hadice jedině originál, zvláště pokud jsou na bajonety
edit: ještě to lidi občas řeší na prase že to prorvou samořezkou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
edit: ještě to lidi občas řeší na prase že to prorvou samořezkou
-> Milan 136 17.10.19 21:57:59: jj presne ten. Holt koupim novou hadici k turbu. máte někdo doporučení na něco solidního? Případně má cenu to kupovat origo?
-> Milan 136: Taky jsem jich už pár měnil, protože zobáčky byly omletý.
-> charon 17.10.19 21:52:38: To je ten klasickej spoj se dvěma zobáčky zajištěným tou pojistkou z "drátu"?
Pokud ten spoj nedrží, tak už je to prostě časem vyšoupaný a krom výměny toho moc udělat nejde.
Pokud ten spoj nedrží, tak už je to prostě časem vyšoupaný a krom výměny toho moc udělat nejde.
Takže auto jede s opravenou hadičkou normálně. Nicméně spoj hadice od turba/plastová trubka k IC. Večer spoj domácími "nadoraz", bez znatelně vůle. Když se podívám odpoledne, je hadice o 2-3 mm povylezla ven. Jednou to už vystřelilo. Neporadil by někdo co s tím? (1.9 TDi AGR)
-> Jakub M.: Ty 1.8T jsou tím zanášením koše nějak pověstné, co? Přemýšlím, jestli to řešit u segry auta nebo ne... ale vzhledem k tomu nájezdu asi spíš už ne.
-> Jarda:
kryt jen na předních vačkách je vpořádku ... a vanu sundat - moc špinavá nebude ale ve filtru sání olejového čerpadla určitě budou nějaké nečistoty.
Doporučuju si na vanu koupit předepsané lepidlo č. dílu D176404A2 - Elring Dirko (mělo by být)
když už to budeš mít dole, tak změř vůli na čerpadle - viz dílenská příručka - a dal bych novej těsnící "O" kroužek sacího koše (jen pro jistotu) - má být zelený, silikonový.
+ nové těsnění na odtok oleje z turba.
kryt jen na předních vačkách je vpořádku ... a vanu sundat - moc špinavá nebude ale ve filtru sání olejového čerpadla určitě budou nějaké nečistoty.
Doporučuju si na vanu koupit předepsané lepidlo č. dílu D176404A2 - Elring Dirko (mělo by být)
když už to budeš mít dole, tak změř vůli na čerpadle - viz dílenská příručka - a dal bych novej těsnící "O" kroužek sacího koše (jen pro jistotu) - má být zelený, silikonový.
+ nové těsnění na odtok oleje z turba.
zakrytovana ma byt jen jedna vacka?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
a myslite, ze pri tomto znecisteni pod vikem ma smysl sundavat vanu kvuli vycisteni?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
a myslite, ze pri tomto znecisteni pod vikem ma smysl sundavat vanu kvuli vycisteni?
-> charon 16.10.19 22:25:57: cc autodily a cardo jsem bral nejaky podtlakovy a odvetrani origa, pak jeste neco u novotnyho (autodilos)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jinak ja porad resim ty studeny starty, auto chytne a zacne kolisat do asi 20s, tak na 10s po nastartovani, pak zacne bezet uplne normalne a jede normalne, nekdy se teda stane, ze nechce tahat, tak staci zhasnout motor, hned nastartovat a uz jede zase jak drak
vpodstate todle dela celou dobu od koupe (nechtelo tahat jen se spatnou vahou a nejaky diry v hadicich - neco styrely, neco prokousany) a v hadicich uz fakt nevim, kde by to mohlo byt, klapka vycistena a funguje normalne, volnobeh pri zahratem cistej, diag. bez chyby, ale obcas (asi 1x za 10tis.km to hodi chybu odbourani tlaku turba, check se nerozsviti), deje se to vic, kdyz je vlhko, ale elektriku temer vylucuji, naopak pri teplotach okolo 20°C to neudela vubec, kdyz startuji asi do 10h od vypnuti motoru, tak to taky neudela
napada me to potrapit rovnou LPG startem, jestli to udela, ale uz pri otevreni dveri se mi pousti cerpadlo, tak asi zkusim vyhodit pojistku, jinak uz nevim...
Na ten N75 jestli je stejnej jako na nafte jsem se ptal, ze bych ho tam zkusil hodit... v akcnich clenech mi vse funguje jak ma (i N75 cvaka), jen pridavnej vzduch dela hroznej pisklavej zvuk, ale to asi na funkci nema vliv, netesnost jsem tam nezjistil
ted jsem jeste vymenil tesneni pod vikem ventilu, tak na svicky a do civek uz netece olej... ale nic se tim jinak nezmenilo :/
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jinak ja porad resim ty studeny starty, auto chytne a zacne kolisat do asi 20s, tak na 10s po nastartovani, pak zacne bezet uplne normalne a jede normalne, nekdy se teda stane, ze nechce tahat, tak staci zhasnout motor, hned nastartovat a uz jede zase jak drak
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
napada me to potrapit rovnou LPG startem, jestli to udela, ale uz pri otevreni dveri se mi pousti cerpadlo, tak asi zkusim vyhodit pojistku, jinak uz nevim...
Na ten N75 jestli je stejnej jako na nafte jsem se ptal, ze bych ho tam zkusil hodit... v akcnich clenech mi vse funguje jak ma (i N75 cvaka), jen pridavnej vzduch dela hroznej pisklavej zvuk, ale to asi na funkci nema vliv, netesnost jsem tam nezjistil
ted jsem jeste vymenil tesneni pod vikem ventilu, tak na svicky a do civek uz netece olej... ale nic se tim jinak nezmenilo :/
Tak já ty hadičky klidně obednam i z eshopu.
-> saskyn2 15.10.19 22:48:00: díky za info, předám
-> charon 16.10.19 16:20:35: ja je kupoval v AMD v Pardubkach, ale to mas trochu z ruky, v ZR muzes zkusit na Smetanove Gryce
, Citnar v NMnM to uz zabalil, potom tam je jeste Kosik, ten ma docela sortiment, ale je drazsi
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak dnes opět test do kopce a přes 4000 to nejde vytočit. No první pohled se mi zdá, tě ta hadice zas kousek povylezla. Jdu to zkusit rozdělat a podívám se, zda ten pojistnej pruznej kroužek není poskozenej
EDIT: Tak o kroužek je jako nový, páčky na trubce polámané nejsou, pružný kroužek je ok. Nicméně jsem zjistil zlomenou hadičku co vede od výstupu turba k podtlakové mu ventilů co je na motorové přepážce nahoře, předpokládám že to je onen magický ventil 75. Takže provizorně opraveno. Uvidíme zítra. Neporadí mi někdo kde nakoupit hadičky?
EDIT: Tak o kroužek je jako nový, páčky na trubce polámané nejsou, pružný kroužek je ok. Nicméně jsem zjistil zlomenou hadičku co vede od výstupu turba k podtlakové mu ventilů co je na motorové přepážce nahoře, předpokládám že to je onen magický ventil 75. Takže provizorně opraveno. Uvidíme zítra. Neporadí mi někdo kde nakoupit hadičky?
-> Jarda/felda: ale padne to do nouzaku. Stalo se mi to. Proti kopci ho drzis co da a najednou se ti rozblika zhaveni a prestane to tahnout uplne.
-> palinator 16.10.19 13:09:42: naopak, obtok jede naplno když má přerušenou ovládací hadičku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: Tak předpokládám, že v nouzaku se neco rozsviti, coz se za dobu vlastnictvi nestalo. Manzelka by mi predpokladam rekla ze neco sviti, protoze s autem jezdi ona. Kazdopadne lze ten spoj nejak vic utesnit? O krouzek tam je, byl krasnej, ale muzu koupit novej a vymenit, muzu koupit novej i ten tu pojistku, ale lze neco dalsiho? Pro jistotu?
-> charon:
Pravděpodobně netěsnost u tý hadice, která pak vyletěla. Na AGR se zatuhlý obtok nepředpokládá, navíc kdyby to přefukovalo, tak to spadne do nouzáku - ten doufám poznáš.
Pravděpodobně netěsnost u tý hadice, která pak vyletěla. Na AGR se zatuhlý obtok nepředpokládá, navíc kdyby to přefukovalo, tak to spadne do nouzáku - ten doufám poznáš.
-> palinator: Takze regulace turba? Já tomu právě úplně nerozumim. Nebo spíš se učim co a jak ... Ale proč to předtim nešlo vytočit nad 4000? A teď už to jde?
-> charon:
Myslím, že vylítnutá hadice od IC ti naprosto názorně ukázala, kde byla chyba.
Na zbytek zatim kašli.
Myslím, že vylítnutá hadice od IC ti naprosto názorně ukázala, kde byla chyba.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: 2500Kč
-> saskyn2 15.10.19 10:00:46: To se mu asi chtít nebude hádám. Kolik bys za ní případně chtěl?
Jinak dneska mi cestou domů vylítla hadice z intercooleru.spoj mezi gumovou trubkou do turba a plastovou od cooleru k hraně podběhu. Byla to slušná rána, bylo to do kopce na trojku na 3500 otáček ... Ma tam bejt nějaká spona?
Tak tam je jakejsi pružnej kroužek jako pojistka, Ok krouzek je pěknej, neposkozenej. Jinak EGR ventil je mastnej, trošku nánosů tam je, ale minimum, ma cenu ho čistit? Je k opětovné montáži potřeba nějaké těsnění? A co podtlakové hadičky, poradil by mi někdo kde je koupit / objednat? Něco co vydrzi aspoň pár let, abych to po roce neresil znovu
Tak tam je jakejsi pružnej kroužek jako pojistka, Ok krouzek je pěknej, neposkozenej. Jinak EGR ventil je mastnej, trošku nánosů tam je, ale minimum, ma cenu ho čistit? Je k opětovné montáži potřeba nějaké těsnění? A co podtlakové hadičky, poradil by mi někdo kde je koupit / objednat? Něco co vydrzi aspoň pár let, abych to po roce neresil znovu
-> charon 15.10.19 09:15:13: no ja se podivam na yootube, co z toho ma asi lezt a pak to porovnavam s tim, co mi z toho leze
driv jsem jen koukal jen, jestli z toho neco leze a treba ta vaha mi chodila, ale asi v 5x mensim rozsahu, nez ma...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Milan 136 15.10.19 07:43:29: Hele iphone 6 by měl chodit bez problémů. Ale lepší když přijede a vyzkoušíme to.
-> Nwkt: To by mě překvapilo. Podle mě důvod, proč mají čistou naftu je ten, že pomáhají "točit" státní hmotné rezervy, ve kterých to z pochopitelných důvodech bude bez té sračky. Plus -> Sita 15.10.19 06:54:33:
ja nejakej kabel mam, musim to zkusit, ale nevim, zda testovani tenkrat neselhalo na tom, ze mi nesel nainstalovat software do ntb. Ale spis bych rad, aby se na ty vysledky podival nekdo, kdo aspon trochu vi. Ja jsem v tomto nepolibenej.
A propos - nevite o nekom schopnym, za kym bych pripadne na diagnostiku mohl zajet? idealne o vikendu nebo odpo/vecer?
A propos - nevite o nekom schopnym, za kym bych pripadne na diagnostiku mohl zajet? idealne o vikendu nebo odpo/vecer?
-> charon 15.10.19 08:56:56: tak to na vahu nevypada
kup nejakou diag za par kacek... Ja mel jen ten nodrej kkl a vag, ted jsem jeste poridil hex a vcds a ted zkusim Jeste neco... Ale stve me, ze jsem nesehnal nic poradnyho na android (chtel bych alespon akcni cleny jednotek, mam jen zobrazovac torque :/
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 15.10.19 07:17:15: Jak rikam, detailni hodnoty neznam, bo nemam doma diagnostiku. A nás servisak mi nebere telefon zatim.
Auto jede za studena normalne, neskube, nevim jak s vytacenim, bo studenej motor ze zasady nevytacim, ale to asi nikdo kdo ma hlavu na krku. Startuje tez normalne, po nazhaveni na drc.
Dneska se zkusim podivat po netesnostech v sani, vcera se mi zdala horsi hadicka ovladani EGR ventilu - ma roztrepenej oplet, ale vic nevim, kdyz jsem si toho vsimnul byla uz tma. A chci se podivat zda neni zahnojenej EGR ventil.
Auto jede za studena normalne, neskube, nevim jak s vytacenim, bo studenej motor ze zasady nevytacim, ale to asi nikdo kdo ma hlavu na krku. Startuje tez normalne, po nazhaveni na drc.
Dneska se zkusim podivat po netesnostech v sani, vcera se mi zdala horsi hadicka ovladani EGR ventilu - ma roztrepenej oplet, ale vic nevim, kdyz jsem si toho vsimnul byla uz tma. A chci se podivat zda neni zahnojenej EGR ventil.
-> saskyn2 14.10.19 22:48:16: On má iPhone 6 myslím. Právě bych to potřeboval vyzkoušet, ale doposud jsem na tu jednotku nenarazil ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
On tak má nějakou původní z výroby a chodí to jen přes maxidot. A neumí to diaktitiku, tak je volání přes maxidot trochou kovbojka, protože ty jména jsou totálně nečitelný.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
On tak má nějakou původní z výroby a chodí to jen přes maxidot. A neumí to diaktitiku, tak je volání přes maxidot trochou kovbojka, protože ty jména jsou totálně nečitelný.
-> charon 14.10.19 21:11:22: jak ti beha ta vaha? nestoji nebo se hodnoty nemeni jen minimalne? Startuje normalne? Po nastartovani studeneho normalne jede, neskube?
N75 je stejnej u nafty a turbo benzinu? Ja co jsem opravil ty hadice, tak mi to obcas hodi chybu tlaku odbourani turba, klapku jsem vycistil. Jeste me napada blow off, ale ten pri zatezi a prudkem ubrani plynu odfukuje, tak membrana nemuze byt preci ko.
N75 je stejnej u nafty a turbo benzinu? Ja co jsem opravil ty hadice, tak mi to obcas hodi chybu tlaku odbourani turba, klapku jsem vycistil. Jeste me napada blow off, ale ten pri zatezi a prudkem ubrani plynu odfukuje, tak membrana nemuze byt preci ko.
-> Nwkt: Cepro ma porad na strankach info, ze je bez: www.ceproas.cz/eurooil/so
rtiment-paliv . Ze by kecali?
Eurooil jsem do toho tankoval naposledy cca před rokem, teď už kolem nejzdim. Taď se tankuje zásadně na banzině, většinou Effecta, občas Verva.
Jin ak dneska při cestě do práce to na trojku nad 4000 vytočit šlo, ale byl jen velmi mírnej kopeček. A bylo to po nějakejch 12 km jízdy jenom. Včera auto bylo hodně víc prohřáté, před emisema jsem najel cca 45 km.
Jin ak dneska při cestě do práce to na trojku nad 4000 vytočit šlo, ale byl jen velmi mírnej kopeček. A bylo to po nějakejch 12 km jízdy jenom. Včera auto bylo hodně víc prohřáté, před emisema jsem najel cca 45 km.
-> dragon_cb_cz 14.10.19 19:43:07: Pokud vím, tak EuroOil už má taky biosložku
-> suri 14.10.19 20:14:23: umí červený budíky a columbus bez rSap tj iphone apod. Asi jako jediná.
-> Milan 136 14.10.19 16:30:19: Jo jednu tady mám, akorát počítej že u nějakých nejnovějších telefonů je u ní problém s načítáním telefonního seznamu, což je neřešitelný protože pro červené budíky prostě nic lepšího neexistuje
-> StepaNoFUN: díky za radu. Ventil kdyžtak koupím novej, uvidíme. Minulé emise byly naprosto bez problémů. Já se pokusím to ještě jednou píchnout na diagnostiku, abych věděl co přesně to hlásí. Uvidíme. Je mi ale i divné že to nejde vytočit přes 4000 otáček. Na trojku to dá ještě mene. Ji aj do nouzaku to nepadá. Aspoň se nic nerozsviti a auto jede do těch cca 3700 otáček plynule. Pak jak kdyby tam nebyla nafta, poslubava to a nejede, netahne
-> Alenka 14.10.19 20:25:51:
Netěsný vedení vzduchu by ale muselo bejt zatraceně slyšet nebo ne? Nemůže být zatuhlý EGR v otevřené poloze?
Netěsný vedení vzduchu by ale muselo bejt zatraceně slyšet nebo ne? Nemůže být zatuhlý EGR v otevřené poloze?
-> StepaNoFUN 14.10.19 20:51:06: Teoreticky ano, ale je jich fakt hromada typů a čísel.
Vyčíst by to mělo jít, jednotka se identifikuje tím číslem.
Nebo přečíst přímo na ní, ale přiznám se, že netuším, kde je v Caddy umístěná. Jeslti je pod sedadlem spolujezdce jako u O2?
Vyčíst by to mělo jít, jednotka se identifikuje tím číslem.
Nebo přečíst přímo na ní, ale přiznám se, že netuším, kde je v Caddy umístěná. Jeslti je pod sedadlem spolujezdce jako u O2?
-> Milan 136: Mohla by to mít ta Caddy (1,9TDi) s vestavěným origo telefonem? Jestli jo, tak SZ jestli to jde vyčíst VAGem co je to zač. ;-) V tom autě je to k ničemu....
-> Alenka 14.10.19 20:25:51: Souhlas.
-> Alenka: Proto jsem se ptal na další info... ;-)
-> charon: N75 je většinou po cca 10ti letech nefunkční (vyzkoušeno praxí)... Zkusil bych si ho z něčeho půjčít. Když bys nutné potřeboval, tak funkční AGR (O1 4x4) mám v garáži, takže na test by se díly vzít nechaly... Jen vzdálenost a čas...
-> charon: N75 je většinou po cca 10ti letech nefunkční (vyzkoušeno praxí)... Zkusil bych si ho z něčeho půjčít. Když bys nutné potřeboval, tak funkční AGR (O1 4x4) mám v garáži, takže na test by se díly vzít nechaly... Jen vzdálenost a čas...
-> Alenka: aspon odhalí závadu
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
AGR má obtokové turbo, takže zatuhlá regulace asi ne.
Jestli to hulí jak kamna a hlásí chybu váhy a turba, bude nejspíš někde netěsné vedení vzduchu, takže rady typu stát na tom jak na rejči povedou spíš k destrukci turba než k nápravě.
Jestli to hulí jak kamna a hlásí chybu váhy a turba, bude nejspíš někde netěsné vedení vzduchu, takže rady typu stát na tom jak na rejči povedou spíš k destrukci turba než k nápravě.
-> Pavel P@nkáč 14.10.19 17:58:00: Díky. Ta mi bohužel ale nepomůže. Jde tam hlavně o ten index B na konci čísla.
Potřebuju to pro kolegu do predface O2, ale aby to ukazovalo i na Columbusu. A to by měla dle dostupných informací umět jen ta B
Potřebuju to pro kolegu do predface O2, ale aby to ukazovalo i na Columbusu. A to by měla dle dostupných informací umět jen ta B
Zatuhnutá regulácia turba..A ešte by som odporučil demontovať odlučovač oleja a intercooler, vyliať z nich olej a celé to poriadne prepláchnuť čističom na brzdy.
-> StepaNoFUN 14.10.19 19:50:34: hadičky co jsem koukal všechny ok, ale zejtra vše ještě projdu. Ten ventil je původní, na motoru je vše původní kromě filtru, naplní a rozvodu. Dnes jsem dolík plechovku Vifu až něco projedu dotankuju Vervu a uvidime
-> Milan 136: to je tá prastará čo všetko vedela?