skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136 14.10.19 16:30:19: 1Z0 - O2/Caddy? Máme v práci Caddynu s origo telefonem a je to odpojený...
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.19 19:41:44: pokud by neměl vydržet tak konstruktéři nedaji omezovač AŽ na 5000 ale o dost níž ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Proč by nevydržel? Pokud nevydrží, tak je něco KO a lehnul by stejně. Bys koukal, jak jsem rozjezdil SDI po vyříznutí ucpanýho neorigo katu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.19 19:24:42: hele zatim každou městskou naftu jsem naučil jezdit :))) prostě když jedeš dál a víš že bude delší stoupání nebo tak, tak prostě otáčky a tahat to a držet vytočený.. pár km takhle a vše je OK. i emise to pak má v pohodě když to všechny vyfoukáš ven:)
-> Tomaso435: I smell ecology![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: Jak vypadaj podtlakový hadičky? Hlavně ta dole u turba s "banjem" na konci... Jsou všechny zapáskovaný? N75 je tam jak dlouho? Do nouzáku to (ideálně na 3 proti kopci a do bezvědomí) nepadá?
Váha by se (pravděpodobně) projevovala "pulsováním" výkonu při plným plynu...
Váha by se (pravděpodobně) projevovala "pulsováním" výkonu při plným plynu...
-> charon: EuroOil nafta je sice bez biosložky, ale jinak úplně obyčejná... takže bych do toho alespoň hrcnul nějaký VIF nebo nabral plnou nádrž Vervy. Jinak jak říkaj kluci, zkusit tomu pořádně dát za uši. Pokud to nepomůže, tak bych asi začal tou váhou... Tipoval bych, že turbo by na kouřivost nemělo mít vliv, pokud váha funguje jak má - ale v tomhle jsem teda teoretik.
-> Jarda/felda 14.10.19 19:30:03: nemyslim nevydrzi....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.19 19:24:42: a ? pokud to motor nevydrží tak tam bylo něco hodně špatně ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tomaso435 14.10.19 19:08:39: neblazni, to je nafta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 14.10.19 16:39:54: trojku podlahu a drž to tak co to pujde... ono se to vypláchne a začne tahat...
-> charon 14.10.19 16:39:54: pojezdi a dávej tomu kouř
já to tak dělal tejden před emisema a i tak sem na první měření neprošel, na druhý a další už to bylo v limitu (klesalo)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon 14.10.19 16:39:54: zkusil bych vyjet alespon jednu plnou nadrz na delsich trasach (nad 100km na nastartovani), at se to procisti
me na naftove rikali na em, ze nekouri a motor, ze je ve stavu novyho - na tachu 340tis.km a nedivil bych se, kdyby tenkrat pri dotazeni z rakouska nekdo ty km jeste upravil, teplotu pro RJ mas OK? kolik bere?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pánové, prosím o radu. Octa 1tdi 66 kW, motor AGR nemýlím li se. Dnes jsem neprosel emisema, auto prý enormně kouří. Technik mi říkal, ze mu to na diagnostice píše závadu na turbu a váze vzduchu. Při testování cestou dom auto nejde na dvojku vytočit přes 4000 otáček, na trojku přes cca 3700 otáček. Budu domlouvat u známého znovu diagnostiku, nicméně nemá někdo ideu co to může být? Auto má najeto necelých 300 000 km poctivých, na motoru vše krom rozvodu, filtru a naplní původní, rozvody dělané před cca 3ma rokama, ježdění pouze na naftu EuroOil bez bioslozek nebo Střechu (já i původní majitel takto tankoval). Nicméně s autem jezdí převážně manželka na dobrácký do 20ti km.
-> saskyn2: Neměl bys nebo nedokázal sehnat ŘJ telefonu 1Z0035729B?
Díky
Díky
-> castrol: už si to vyvoskoval ?
-> suri: -> Jarda/felda: a bude horsie
-> palinator 14.10.19 09:58:05: bohužel už to je vcelku standart ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: to už je taký dlhodobý štandard , moje sú od nova plné vosku a aj tak kvitnú na slávnom laserovom zvare ... humus
Dneska jsem četl na FB:
"No, dnes jsem jel Kolín-Brno-Kolin a potkal jsem octavii 2 která měla tak shnilý vrata, že jsem si ji spletl s feldou
"
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
"No, dnes jsem jel Kolín-Brno-Kolin a potkal jsem octavii 2 která měla tak shnilý vrata, že jsem si ji spletl s feldou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Jak jsem psal, dvojka je adekvátní, jsou to tak 3h práce. Komerční cena je taková, že servis by si k tomu ještě přihodil další 3000 na tažném![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Netvrdím, že to je úplně pakárna... Jak dvojky nedělám každej den, tak jsem nad něčím musel přemejšlet (i si zavolat "přítele na telefonu" - demontáž páčky na kapotu mi nějak v DP chybí), ale když bych na tom opravdu makal, tak je to relativně za chvíli.
Ptám se spíš ze zvědavosti, co se to pohybuje. Tohle je akce, kdy nechci úplně kurvit ceny... Sice jsem to udělat "musel", ale cena (skoro) "komerční" se tady nevylučuje.
Ptám se spíš ze zvědavosti, co se to pohybuje. Tohle je akce, kdy nechci úplně kurvit ceny... Sice jsem to udělat "musel", ale cena (skoro) "komerční" se tady nevylučuje.
-> StepaNoFUN: Kolem 2000 je normální cena. Jako rozjebává se tam dost, ale jde to celkem rychle
BTW: Netuší někdo, kolik se dneska cca počítá za montáž TZ? Nějak netuším, co si za rozebrání a složení půl auta říct...
Dneska jsem cpal tažný na jednu (mimochodem super shnilou - rok 2006) O2 . Po chvilkový úvaze co vzít za elektriku, jsem vzal polskou (ostatně jako tažný), ale typovou. Docela mě soudruzi z polska překvapili. Jednotka diagnostikovatelná VAGem, Zásahy do elktroinstalace minimální (připojení CANu a připojení brzdovejch světel na stávající dráty, zbytek jen nacvakat), svazek celkem pěknej, jen na jený straně jsem ho musel asi o půl metru rozmotat (abych to natáhnul tak jak si představuju já a ne nejkratší cestou), a na druhý o to samý přimotat jeden drát, jinak dýlky seděly...
Co mě překvapilo, je automatickej test světel vozejku. Zapnout zapalování, pak varovky a následně zapojit elektriku na vozejku. A jít koukat. Po chvilce začne test světel. Rosvítěj se blinkry, vše zhasne, světla, zhasne, brzda, zhasne, mlhovka, zhasne a tak se to opakuje. Když šáhnu na přepínač světel, vypnu varovky, nebo šlápnu na brzdu, test skončí.
Za 2tis. s DPH (7pin, 13pin je asi o 500,- dražší) si myslím, že to není špatný...
Co mě překvapilo, je automatickej test světel vozejku. Zapnout zapalování, pak varovky a následně zapojit elektriku na vozejku. A jít koukat. Po chvilce začne test světel. Rosvítěj se blinkry, vše zhasne, světla, zhasne, brzda, zhasne, mlhovka, zhasne a tak se to opakuje. Když šáhnu na přepínač světel, vypnu varovky, nebo šlápnu na brzdu, test skončí.
Za 2tis. s DPH (7pin, 13pin je asi o 500,- dražší) si myslím, že to není špatný...
-> Tuner#2: na tomto rozvod , ojničné šálky , kruhy /nové MAHLE už nemajú skladaný stierací krúžok ale len dvojdielny z prerazanými drážkami na odvádzanie oleja / , odkarbonovanie , hlava išla na zrovnanie , zabrúsenie ventilov a nové guferá - uvidíme či bude treba aj vodítka a potom už len tesnenia ... nie je to zložité ani drahé takže je to lepšie riešiť skôr ako budú obidve lambdy , výfuk aj kat plný oleja
tu sa tá cena navyšuje aj za rozvod , napínaciu kladku plochého remeňa a remeň a bežný olejový servis , filtre a sviečky ...
akurát z náradia treba vonkajší torx na ojnice , špeciálny orech na hlavové skrutky a to je asi všetko čo ma napadá
a už dlhodobo tu bola mastná čierna nádobka na vodu , tak toto sa snáď týmto vyrieši tiež aj keď na plechovom tesnení hlavy nevidno nič
tu sa tá cena navyšuje aj za rozvod , napínaciu kladku plochého remeňa a remeň a bežný olejový servis , filtre a sviečky ...
akurát z náradia treba vonkajší torx na ojnice , špeciálny orech na hlavové skrutky a to je asi všetko čo ma napadá
a už dlhodobo tu bola mastná čierna nádobka na vodu , tak toto sa snáď týmto vyrieši tiež aj keď na plechovom tesnení hlavy nevidno nič
-> suri: a co jsi udělal? Jen vyčistit, kruhy a nazdar?
-> Tuner#2: lenže bacha , po bežných trasách po okolí to bralo možno 1,5L na 15000km , len na diaľnici takto enormne ... výfuk je čierny ako na dvojtakte , karbonu všade , aj na sacom koši už ... a to tam olej mením od prakticky nova /15tkm/ doteraz /120tkm / ja
-> Milan 136: To mi říká můj mechoš, že prý sluším duchy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.19 21:40:31: Nejhorší jsou hudebníci. Kdysi mě jeden vozil a říkal, že tam slyší už nevím jakej tón a jestli ho taky slyším ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 12.10.19 19:38:27: Pak jsou ještě tací, kteří slyší podezřelé zvuky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 12.10.19 20:06:51: Tolik to zatím nežere ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: kedy ideme na tvoje? toto po dialnici liter oleja na 500km
-> Jarda/felda 12.10.19 18:15:29: Já se vůbec nedivím, že je to tak udělaný. Kdyby se ta rafika hýbala podle reality, tak by s tím každej druhej expert prudil v servisu... Stačí experti, co přijedou na reklamaci, že při jízdě do kopce se olej o pár stupňů ohřeje a při jízdě z kopce zase chladne a že to dělá od výměny oleje a před tím to nedělalo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545 12.10.19 09:36:41: ono bohatě stačí že od 80-100 stupnu ukazuje že je vše v pořádku na 90 teplotě
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Nevim co je na tom děsnýho... podstatný je, že ten motor dokáže ty kapičky paliva efektivně využívat. Myslím, že zapínat bufík kvůli tomu, aby motor furt cpal teplo do chladiče, nikdo dobrovolně nebude.
Nevim co je na tom děsnýho... podstatný je, že ten motor dokáže ty kapičky paliva efektivně využívat. Myslím, že zapínat bufík kvůli tomu, aby motor furt cpal teplo do chladiče, nikdo dobrovolně nebude.
-> palinator 11.10.19 19:07:08: a presne pre ten des uz akosi vyrobcovia pri niektorych modeloch vypustili teplomer... nehovoriac o tom ze nejde vymenit kvapalina len vypustenim a napustenim...
su auta ktory tieto cnosti maju ale je uz dost aut co ma trapia o hodne viac...naposledy T6
su auta ktory tieto cnosti maju ale je uz dost aut co ma trapia o hodne viac...naposledy T6
-> palinator 11.10.19 19:07:08: To je fakt děsný.
Ale znám to chladnutí z kolegovo pásovce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 10.10.19 20:43:18: Nesignalizujou. Ale pokud je problém, že se regenerace dlouho nespustila/nedokončila, tak se (včas) rozsvítí kontrolka a má se pak postupovat podle návodu...
-> Jirik_Tuňák1983 10.10.19 20:47:33:
Já nevim, mě přijde docela fajn, že se díky chlazeným výfukovým svodům ručička teploměru odlepí od 50°C asi po 500 metrech. Ale když je auto vymrzlý a topí jak vzteklý, tak se není čemu divit, že při brzdění motorem zase rychle zchladne.
Zbytek jsou samozřejmě naše dobře známé motory 1,6 a 1,9 TDI. Ty z kopce v zimě chladnou taky. 1,6 TDI to uměla i při desetiminutovým stání při -5°C na volnoběhu, navzdory tomu že předtim byla dvouhodinová jízda.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já nevim, mě přijde docela fajn, že se díky chlazeným výfukovým svodům ručička teploměru odlepí od 50°C asi po 500 metrech. Ale když je auto vymrzlý a topí jak vzteklý, tak se není čemu divit, že při brzdění motorem zase rychle zchladne.
Zbytek jsou samozřejmě naše dobře známé motory 1,6 a 1,9 TDI. Ty z kopce v zimě chladnou taky. 1,6 TDI to uměla i při desetiminutovým stání při -5°C na volnoběhu, navzdory tomu že předtim byla dvouhodinová jízda.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: Tak já se taky zajímám, už jen protože u těch debilnějších závad na to mechanik kolikrát nemůže přijít, protože se to projevuje sporadicky, po delší jízdě atd... takže je dobrý trochu tušit, vědět na co se zaměřit a propojit si co spolu může souviset. A když člověk ví jak to funguje, tak se k tomu může nějak chovat.
Ale v zásadě bych řekl, že auto u kterýho musím příliš přemýšlet jak se k němu chovat je prostě špatný auto - pokud se bavíme o běžnej konfekci. Zrovna dneska ráno jsem nad tím přemýšlel, když jsem jel chrochtem do práce - co bych jako udělal, kdybych zjistil, že to regeneruje, zrovna když přijíždím do práce? Nic, stejně bych to chcípnul, protože okružní jízda v tu chvíli stejně nepřipadá v úvahu...
Ale v zásadě bych řekl, že auto u kterýho musím příliš přemýšlet jak se k němu chovat je prostě špatný auto - pokud se bavíme o běžnej konfekci. Zrovna dneska ráno jsem nad tím přemýšlel, když jsem jel chrochtem do práce - co bych jako udělal, kdybych zjistil, že to regeneruje, zrovna když přijíždím do práce? Nic, stejně bych to chcípnul, protože okružní jízda v tu chvíli stejně nepřipadá v úvahu...
-> dragon_cb_cz: Asi tak, ale u kazdyho auta, co mi rikalo pane, jsem se do toho levelu pomalu musel dostat - kolenovrtstvi :-)
-> bouchy: No jo, ale to je level do kterýho se fakt jako běžnej uživatel fakt pouštět nechci...