skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Tak to auto bude primárně určený na to, aby se manželka dovzela ze vsi do města k doktorům, na nákup a tak podobně. A jsou to většinou cesty do 15-20 km s častým brouzdáním po městě. Ještě jsem zapoměl, že to auto musím mít tažný a taky něco uvézt, vetšinou tedy vozím jen listí a trávu do kontejneru, ale sem tam potřebuju převezt aj něco těžšího na barák - třeba vozej šalovek nebo cementu ...
-> dragon_cb_cz: Schválně tu cenu ověřím u Škodovky. Jinak na internetu jsem našel označení VAG 03L121011G, což by měl být originál. Cena kolem 1700 korun.
-> suri 12.03.19 14:52:25: Co to prosím tebe rozprávíš za bludařiny?
Já ti říkám svůj názor a PRAKTICKOU zkušenost nejen moji, ale i holek z mého okolí a rodiny, tak nevím co zase grcáš o plkání. Současně nevím, co má společného NÁZOR s "všehověděním", dle tvého názoru. Prostě plácáš to samé co si myslíš, že plácám já. A je mi úplně jedno co nemáš rád. Je to jen názor o tom v pozici kupujícího popřemýšlet, protože dříve nebo později se může stát, že ten člověk začne jezdit jinou trasu a tam mu to už nebude vyhovovat. Nic jiného jsem nerozporoval.
Co je na tomhle závadného, aby sis otvíral ústa? -> Jirik_Tuňák1983 12.03.19 13:06:49:

Co je na tomhle závadného, aby sis otvíral ústa? -> Jirik_Tuňák1983 12.03.19 13:06:49:
-> suri 12.03.19 13:20:03: asi tak
-> Jirik_Tuňák1983: Ja si nemyslím nič , to ty si všetko myslíš a všetko vieš . Ja mám na háku na čom si vy jazdíte , len nemám rád plkanie o veciach o ktorých viem hovno , ale to je tu dlhodobý štandard .
-> suri 12.03.19 13:10:12: Ty myslíš, že jsem s tím nikdy nejel a nebo jsi tu myšlenku právě vytáhl z klobouku?
Já ti jenom říkám, jaká je moje zkušenost, mojí sestry, kolegovo švagrové a to bych mohl pokračovat dál. Všechno to jsou holky a po nějaké době se změnily požadavky na přepravu, lokalita a byly akorát ne vyloženě naštvané, ale zklamané. Můj názor a ty z toho máš hned pnutí. Jinak ať si jezdí kdo chce čím chce, klidně na skateboardu.

-> Borderer: nikdy sa 1,6 nedala kodom rozlíšiť ktorá berie a ktorá neberie olej ... v OII ak nerátam E85 a LPG bolo BGU a novšie BSE , BSE je oproti BGU tupší lenivší motor , ale olej berú rovnako , buď berú alebo nie ... Sú kusy kde to nevezme nič resp. max liter na 15tis km a netreba dolievať a sú kusy čo berú liter na 2000km , a poznám aj také čo bežne berú ten liter na 15tkm a po jednej ceste Bratislava - Banská Bystrica zoberú liter ako nič ...
-> Jirik_Tuňák1983: Tam se to snad lišilo kódem motoru a olej braly hlavně ty první. Pak to řešili jinejma kroužkama, snad někdo napíše víc. Mne se zatím na nějakej osvědčenej recept, po čem šáhnout, nepodařilo přijít a jestli se nezadaří, budu vlastnit první NEškodovku. 

-> suri: Právě, bezpečnost provozu jde do kytek když pro neustálé krmení motoru či drahé opravy nezbývá na to udržet to v rozumném stavu. Segry O1 má sice koní relativní dostatek, ale spíš něž pocit bezpečí mě to v tom autě (vzhledem ke stavu některých dalších věcí) děsí.
-> bouchy: Ať si každý koupí co chce, já svoje potřeby celkem znám a kupovat něco pro případ, že bych náhodou za tři roky mohl mít touhu po expedici na Kamčatku prostě nehodlám. To už si raději za tři roky to příslušné auto na tu expedici koupím a po jejím konci ho zase prodám...
-> bouchy: Ať si každý koupí co chce, já svoje potřeby celkem znám a kupovat něco pro případ, že bych náhodou za tři roky mohl mít touhu po expedici na Kamčatku prostě nehodlám. To už si raději za tři roky to příslušné auto na tu expedici koupím a po jejím konci ho zase prodám...
-> dragon_cb_cz: Worst case scenario bych nezatracoval, na druhou stranu když zpětně vzpomenu, jaká byla sranda s litrovým motůrkem (do sedačky to zatlačit neumělo)...hlavně to prd žralo (dálku pod 4.4 PP). Člověk nesměl přemejlšet nad tím, do by se stalo při kolizi s náklaďákem nebo SUV, který má čumák výš než jsem seděl. Nějaký kraviny nedovolily gumy. Nic moc to neuvezlo.
Navíc né vždy může člověk uspět s půjčením. Typicky víkendy, dovolený apod. když by to člověk jak na potvoru potřeboval. A to je tu firma, která má docela flotilu (i karavanů, dtto).
Na to, co jak jede je nejlepší naložený auto proti kopci. Výsledek na tacháči nahoře. Kopce, který se se 120kou jezdily tak na trojku (max 60).
Navíc né vždy může člověk uspět s půjčením. Typicky víkendy, dovolený apod. když by to člověk jak na potvoru potřeboval. A to je tu firma, která má docela flotilu (i karavanů, dtto).
Na to, co jak jede je nejlepší naložený auto proti kopci. Výsledek na tacháči nahoře. Kopce, který se se 120kou jezdily tak na trojku (max 60).
-> dragon_cb_cz: hlavne väčšina rodín čo poznám je rada že nejaké auto má a že im slúži , nad výkonmi nešpekuluje 90% ľudí ... keby si videl čo tu všetko jazdí a v akých autách vozia rodiny a deti tak by si sa počudoval . Gumy ko , brzdy ko , podvozky ko , ale hlavne nech to má aspoň 100kw s padajúcim turbom do núdzáku , nech je to bezpečné ...
-> Jirik_Tuňák1983: Já tomu rozumím, ale tak primárně vybírám auto podle toho, kde jezdí nejvíc - totální univerzál asi neexistuje. Pokud je většina cest okolo komína, tak něco slabšího klidně stačí - ze stejnýho důvodu jsme koupili Suzuki. Když se situace změní, tak se zase koupí něco jiného - což se nám teď taky stalo. Kupovat auto podle toho jestli s tím náhodou 1x za rok nepojedu na hory nebo dovču je pitomost.
Jak už jsem tu někde psal na téma "náhradního auta"... kolikrát se pak vyplatí si spíš na těch pár dní něco příslušného půjčit. Problém vyřešen, člověk alespoň bez rizik a závazků vyzkouší něco jiného a pořád ještě ušetří...
Jak už jsem tu někde psal na téma "náhradního auta"... kolikrát se pak vyplatí si spíš na těch pár dní něco příslušného půjčit. Problém vyřešen, člověk alespoň bez rizik a závazků vyzkouší něco jiného a pořád ještě ušetří...
-> Jirik_Tuňák1983: ja by som ti doporučil sa na tom niekedy previesť a potom komentovať hlúposti , zaujímavé na tom je že som sa podľa tvojich predpovedí vešteckej gule ešte nezabil , mám na tom síce len 108tis km ale aj tak muselo byť už dosť príležitostí ... A jazdím na tom všade ...
-> Jirik_Tuňák1983: neviem , chodia tu o dosť slabšie autá a menej bezpečné a všetko funguje , potom radšej namiesto kúpy auta treba kurz autoškoly ... zaujímavé je že ešte lenivejšiu a nespoľahlivejšiu 1,6 tu nekomentuje nikto ...
-> dragon_cb_cz 12.03.19 12:53:36: Já narážím na to, že kolegovo švagrová si koupila atmo 1.4, byli s tím spokojení a teď jsou i její rodiče, ale pak někam jeli společně ve více autech a byla nasraná, že jí ujíždí, že se na dálnici necítí dobře, protože se na ni tlačí dodávkáři a jakmile ji ve stoupání zbrzdí předjíždějící se profesionálové, už má co dělat, aby to zase rozpohybovala a během toho furt rejdí zrakem dopředu a do zpětného, kdo se na ni zase tlačí a nebo ji vyblikává. To vyloženě přidá řidičce na klidu. A to se jedná jen o přejezdy mezi místem bydliště a nákupním střediskem (dálnice + příp. přivaděč). Nakonec dostala služební a teď s tou 1.4 jezdí spokojeně její rodiče. Jde ještě o to, že hodně děvčat se bojí podvědomě slabý vůz točit.
Dnes jsem jel třeba Karolíny, jako magor za mnou přilétla dodávka, protože chtěl přejet do mého pruhu, ideálně přede mnou a že by mi bylo nějak dobře, to úplně ne. Mimochodem taky atmo 1.4 16V 66 kW.
Dnes jsem jel třeba Karolíny, jako magor za mnou přilétla dodávka, protože chtěl přejet do mého pruhu, ideálně přede mnou a že by mi bylo nějak dobře, to úplně ne. Mimochodem taky atmo 1.4 16V 66 kW.
-> Jirik_Tuňák1983: Předjíždění můžeš špatně odhadnout i s trojnásobnou porcí koníků (z vlastní zkušenosti). A spousta lidí nepředjíždí tak nějak ze zásady, leda traktor, a tam bude bohatě stačit i tohle (předpokládám, že to bude mít přislušně krátkou převodovku a nebude to zas tak líný jak to papírově vypadá). Na dálnici bych s tím ale fakt moc nechtěl, to je pravda. Na cesty okolo komína klidně...
-> suri 12.03.19 12:42:53: Tobě to přijde bezpečné pro matku s dětmi? Špatně si to při předjíždění naplánuje a už s tím nic neudělá? Nebo cesta po dálnici, stoupání, kdy ji budou tlačit na nárazníku dodávky? Asi bych si obdobnou motorizaci rozmyslel. A to mluvím z více zkušeností nejen svých. Ty ženský jsou pak stejně dříve nebo později zklamané, že to nejede. Pokud by se ale motala opravdu jen po městě a blízké okolí, pak asi není co říct proti.
Právě, ty neorigo pumpy stojící skoro stejně jako origo stojí ve většině případů za nic.
-> charon: www.sauto.cz/osobni/.../1
7913264?goFrom=lis... za mňa
-> Jirik_Tuňák1983: Nevim presnou spotrebu, ale mezi vymenama vim ze nedolejva nic (kolik ale zmizi netusim). A to jezdi LL interval. Proc, to se me neptej, ale otce se mi nepovedlo presvedcit, ze to je kokotina.
-> Syny 12.03.19 12:30:07: Kolegovo rodiče ji měli taky a naštěstí ji nabourali, takže to už nemuseli řešit. Tuner2 ji má taky a taky tam nějak laboroval s olejema a jeho spotřebou. A jak myslíš v cajku, do 1 L / 1000? 

-> Jirik_Tuňák1983: To nevim, nasi ji maj a vse v cajku.
-> Syny 12.03.19 12:11:52: Netrpěly ty 1.6 MPi na tu wartburgovou spotřebu oleje? Dnes mi jedna smrděla kvalitně pod nos.
-> charon: Tak tam moc na vyber neni... Za me 1,6MPI. Klimu mely snad vsechny Octy. Jistej si tedy nejsem, ale kdyz jsem po nich koukal, tak si nevybavuju, ze by nejaka klimu nemela. A pokud neresite vybavu, tak to sezenes v pohode i do uvedenyho limitu. Predevsim ty predface.
Kolegové, tak trochu uvažuju manželce pořídit dvojkovou octu, já bych radši předface, ale je to vlastně jedno. Podmínka je kombi, pro její nájezdy benzín (většinou trasy do 20 km). Hledám co nejspolehlivější a servisně co nejjednodušší motorizaci, takže po čem koukat a jakej rozpočet nachystat? Ona z principu nechce za auto dát víc jak 100 000 Kč.
Na výbavu de facto žádný požadavky nejsou, já bych teda rád, aby to mělo klimu, protože jezdí s prckem (od léta už se dvěma), dobrý by byly vyhřívaný sedčky, ale pro to naše ježdění kolem komína ...
Na výbavu de facto žádný požadavky nejsou, já bych teda rád, aby to mělo klimu, protože jezdí s prckem (od léta už se dvěma), dobrý by byly vyhřívaný sedčky, ale pro to naše ježdění kolem komína ...
-> Jirik_Tuňák1983: videl som také , ono je to katastrofa aj čo sa týka spracovania , prakticky väčšina tých púmp , odliatok taký ako keď Kodet v Pelíškoch lial olovo , kadejaké priložené gumičky k tomu , plné neodľahčené remenice , plné kovové lopatky čo každý ospevuje
pritom ja som videl v živote pretočené lopatky z plastu na pumpe asi trikrát v živote a všetko to boli staré 1,4-6 8V v koncerne kde to niekto predtým trikrát uvaril alebo tam bola pôvodná pumpa , na týchto novších nikdy ... nech si montuje čo chce kto chce , ja som sa s tým vytrápil a dávam originály
pritom ja som videl v živote pretočené lopatky z plastu na pumpe asi trikrát v živote a všetko to boli staré 1,4-6 8V v koncerne kde to niekto predtým trikrát uvaril alebo tam bola pôvodná pumpa , na týchto novších nikdy ... nech si montuje čo chce kto chce , ja som sa s tým vytrápil a dávam originály
-> Jarda/felda: No spíš že nechápu, proč na tom někdo chce ušetřit v lepším případě pár stovek...
-> suri 12.03.19 09:20:03: Dal bych si na google vyhledat Graf water pump failure. 

-> dragon_cb_cz 12.03.19 10:16:25: proto tam bývala podmínka X let stáří nebo kilometry
+ samozřejmě kontroly

-> Jarda/felda: X pumpa už pár rokov neexistuje -> dragon_cb_cz: ja viem , tiež som nedávno menil -> Milan 136: Tak som objednal tie Continental a uvidíme , majú pomerne tvrdé bočnice
-> suri: Právě... tzn většina lidí to udělá max jednou.
-> Shader 12.03.19 09:01:45: originál Xková pumpa (musíš vrátit starou originál) je za pár stokorun 

-> dragon_cb_cz: 150tis PD , CR 180-210
-> Shader 12.03.19 09:01:45: Nejdřív bych se na tu cenu zeptal než budeš vynášet soudy. Já jsem rozvody na TDI řešil jen dvakrát, ale ani jednou nebyla origo rozvodová sada včetně pumpy nijak drahá - když si vezmu, že se to dělá jednou za uherák. Vždyť ty rozvody na O2 budou na 120 tisíc km minimálně, ne? To už mi přijde připlatit si pár stovek za rozumnou jistotu kvality docela rozumný...
-> Shader: ty si nezmysel , dajte si tam čo chcete , ja som normálnu neoriginálnu pumpu ešte nevidel
-> Jarda/felda: Vidím to na pumpu Graf. Origo z autorizáku bude stát zase nesmysl! Co ta lopatka? Kov nebo plast?
-> Shader 11.03.19 19:20:03: graf nebo originál z autorizáku, nic jinho bych nedával
-> Milan 136: Origo je co? INA?
-> Shader 11.03.19 19:20:03: Dal bych origo.
-> Shader 11.03.19 19:20:03: na feldu 1.6 mam pripravenou graf s ocelovou a rozvody 1.8t mam s plastovou a uvazuju, ze koupim graf s ocelovou pro jistotu, ale treba me nekdo vyvede z omylu :)
-> Milan 136 11.03.19 18:50:22: 2001 fl a mam folie, jo o miralonu uvazuju, kdyz dam ten samolepici, udrzi to?
-> Milan 136 11.03.19 18:50:22: 2001 fl a mam folie, jo o miralonu uvazuju, kdyz dam ten samolepici, udrzi to?
Jakou vodní pumpu pro OII 2.0TDi. Zde mi byla doporučena značka GRAF a na internetu jsme našel dvě verze, jedna s ocelovou lopatkou, druhá s lopatkou z termoplastu. Ocel nebo plast? Dík.
-> dragon_cb_cz 11.03.19 14:43:02: Byl, ale to bylo auto z roku 1996 a ne nový auto v roce 2019. Igelit je prostě špatně. Odhlučnění na nic, po servisním zásahu na nic, dveře s igelitem nebudou nikdy dobře hrát atd. Prostě celý špatně.
-> StepaNoFUN: Já měl na obou co jsou v rodině (obě FL) rozebraný vždycky jen zadní, tak nevím. Jen že mi to nepřijde zas tak zásadní problém, speciálně u malých aut, kde je odhlučnění většinou stejně tak jako tak na prd...
-> dragon_cb_cz: na prednich dverich byl (myslim od fl) mirelon.
-> Milan 136 10.03.19 17:12:22: A na O1 ten prachscprostej igelity nebyl? Něco takovýho si tam teda pamatuju... jinak Suzuki jsou celkem přiznaně laciný auta, to je poznat od první chvíle co do toho sedneš. Ale funguje to, což je myslím ve výsledku to co lidi zajímá 

-> Nwkt 10.03.19 20:04:05: asi ze stejnýho důvodu jako do ted škodovky nemaji vzpěry na kapotu a u VW je to vcelku standart



-> Milan 136 10.03.19 21:00:53: nie to je tank..toto je Jetta. Foto vystuh..a auticko bolo mierne do bananu... Opravovalo sa len preto ze bagy zostali neaktivovane.
-> SO545 10.03.19 20:37:26: Sup 2?
-> suri 10.03.19 20:16:33: hmotnost ani moc nieje dolezita.. Auto na obrazku dostalo ranu do dvier od fabie...s fabci vybehol motor aj s prevodovkou...spolujazdec v pohode...