skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: U transitů běžná věc... :-/ Tam teklo půlkou střechy. Stačilo to přejet tmelem od Veidecu (funguje i na mokrý) a byl klid. Jen cena toho tmelu... :-/ Ale na OCT jsem se s tím nesetkal.
-> palinator: OI (původně 66kw) jede se zaslepeným EGRem (mechanická záslepka v trubce) líp... Tak nevím... U novejch motorů jsem nad tím nelaboroval a ani to zkoušet nemíním.
Původce vody v interieru odhalen, stářim popraskaný fabrický tmel na spojení kastle...
-> palinator: Upřímně netuším, ale celkem věřím tomu, že kdyby ten EGR byl k ničemu, že ho tam automobilky nedávaj - když do toho vývoje cpou takový prachy, tak by si asi všimly, že jeho efekt je zápornej. Třeba naše SX4 EGR nemá - jeho funkci zastane VVT.
-> dragon_cb_cz:
Nevím jak je to u benzínu s EGRem co se týče emisí, tam se likvidujou NOxy už v třícestným katalyzátoru tím, že se nastavuje vhodná směs (HC+NOx+CO => CO2+H2O+N) . Asi se tam pak s EGRem hraje, když se jede s lambdou vyšší, než 1. Ale to se jen domnívám, nevím.
Problém je u dieselu, kde je směs vždy chudá. A nevěřim, že je u dnešního dieselu EGR přínosem pro CO2. Zde totiž žádné čerpací ztráty nenahrazuje a obsah nespálených uhlovodíků bude dneska díky vstřikovacím tlakům asi mnohem nižší, než byl dřív, kde přínos EGRu na spotřebu byl už tak dost spekulativní a omezenej.
Nevím jak je to u benzínu s EGRem co se týče emisí, tam se likvidujou NOxy už v třícestným katalyzátoru tím, že se nastavuje vhodná směs (HC+NOx+CO => CO2+H2O+N) . Asi se tam pak s EGRem hraje, když se jede s lambdou vyšší, než 1. Ale to se jen domnívám, nevím.
Problém je u dieselu, kde je směs vždy chudá. A nevěřim, že je u dnešního dieselu EGR přínosem pro CO2. Zde totiž žádné čerpací ztráty nenahrazuje a obsah nespálených uhlovodíků bude dneska díky vstřikovacím tlakům asi mnohem nižší, než byl dřív, kde přínos EGRu na spotřebu byl už tak dost spekulativní a omezenej.
-> Milan 136 18.01.19 18:02:50: Vypínačem? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> bouchy 18.01.19 09:41:07: a regenerovat DPF budes jak, kdyz odstranis EGR. Tohle neni dieselova Felicie...
-> palinator: Proto píšu v zásadě - ten efekt snížení CO2 je tam jen druhotný, skrz lehké snížení spotřeby díky těm sníženým čerpacím ztrátám. Ale jeho primární účel je redukce NOx pokud vím.
-> dragon_cb_cz:
Asi tak. Ale EGR má i význam pro snižování CO2 - u zážehových motorů. Snižujou se čerpací ztráty při nízkým zatížení tím, že se za klapku pustěj výfukový plyny a nevznikaj tak ztráty právě na škrtící klapce.
U dieselů dle slov Alenky může dojít při opětovným nasátí určitého poměru výfukových plynů ke spálení HC a tím pádem ke zvýšení účinnosti. Očekávám, že tento efekt bude asi jen u starých dieselů, kde těch nespálenejch HC bylo víc.
-> bouchy:
Mohl bys začít bádáním nad recirkulací rovnou tím, že úkolem EGRu je právě naopak snížení teploty spalování kvůli omezení tvorby NOx. To jde proti účinnosti. Chladiče EGR jsou tam jednak kvůli tomu, aby se neohříval vzduch vstupující do spalovacího procesu a druhak aby bylo možné tam těch spalin narvat víc.
Asi tak. Ale EGR má i význam pro snižování CO2 - u zážehových motorů. Snižujou se čerpací ztráty při nízkým zatížení tím, že se za klapku pustěj výfukový plyny a nevznikaj tak ztráty právě na škrtící klapce.
U dieselů dle slov Alenky může dojít při opětovným nasátí určitého poměru výfukových plynů ke spálení HC a tím pádem ke zvýšení účinnosti. Očekávám, že tento efekt bude asi jen u starých dieselů, kde těch nespálenejch HC bylo víc.
-> bouchy:
Mohl bys začít bádáním nad recirkulací rovnou tím, že úkolem EGRu je právě naopak snížení teploty spalování kvůli omezení tvorby NOx. To jde proti účinnosti. Chladiče EGR jsou tam jednak kvůli tomu, aby se neohříval vzduch vstupující do spalovacího procesu a druhak aby bylo možné tam těch spalin narvat víc.
-> bouchy: EGR v zásadě nemá nic společného s CO2... co takhle si o tom přečíst alespoň pár vět, než začneš vypouštět mooudra? Stačilo by tomu dát tak 20 vteřin... možná 10.
-> Milan 136: toto je 2014 motor CUPA a ma to len toto egr s chladicom a vo vyfukovom potrubi je este klapka.
-> StepaNoFUN: Tak tak.
-> Milan 136 17.01.19 18:28:37: Nevim, ale klidně se poučim o tý "recirkulaci výfukových plynů". Z druhý věty termodynamiky vyplvývá i to, že čím větší rozdíl teplot vstup/výstup, tím lepší účinnost spalování. To je jedna věc, která mi moc nehraje (opravdu by to ten chladič dokázal stáhnout na 20°C, dejme tomu?); druhá je, že si někdo myslí, že znovuposláním CO2 to směsi s palivem asi sníží CO2 na výstupu. Třetí - EGR přece pracuje jen někdy; za konst. otáček bez akcelerace v konst. záteži. To zrovna není můj 100% usecase auta. Ale třeba se pletu, jak píšu, proč a jak EGR nerozumim. Na autě to každopádně nechci, nebo pokud jo, tak bych intenzívně hledal, jak to ochcat (deletion/off a jiné přístupy.)
-> Milan 136 17.01.19 18:28:37: Nevim, ale klidně se poučim o tý "recirkulaci výfukových plynů". Z druhý věty termodynamiky vyplvývá i to, že čím větší rozdíl teplot vstup/výstup, tím lepší účinnost spalování. To je jedna věc, která mi moc nehraje (opravdu by to ten chladič dokázal stáhnout na 20°C, dejme tomu?); druhá je, že si někdo myslí, že znovuposláním CO2 to směsi s palivem asi sníží CO2 na výstupu. Třetí - EGR přece pracuje jen někdy; za konst. otáček bez akcelerace v konst. záteži. To zrovna není můj 100% usecase auta. Ale třeba se pletu, jak píšu, proč a jak EGR nerozumim. Na autě to každopádně nechci, nebo pokud jo, tak bych intenzívně hledal, jak to ochcat (deletion/off a jiné přístupy.)
-> MISCHO 17.01.19 22:42:27: presne tak. Nebo presneji receno je tam vsunutej chladic egr a az na nem je nasroubovanej nizkotlakej egr a z nej vede hadice k turbu. A pak je primo v hlave jeste vysokotlaky egr, taktez chlazeny. U starsich EA 288 EU5 nebyl vysokotlaky egr pouzity, v jeho miste neni nic.
-> palinator: v lavo kat a do toho otvoru pod kolenom sa vsuva EGR
-> bouchy: Ano , to si sa docital spravne. Len to sudruzi nedomysleli , lebo lubi praskat ten chladic na nom.
-> venni 17.01.19 20:08:20: jj, mam ARX
-> vhml 17.01.19 19:13:43: jo sly by tam... jsem myslel, ze ro jsou jen kryty na tech nasouvacich
ja doufam, ze ted uz nevyleze :)
-> vhml 17.01.19 19:13:43: jo sly by tam... jsem myslel, ze ro jsou jen kryty na tech nasouvacich
ja doufam, ze ted uz nevyleze :)
-> bouchy 17.01.19 18:25:04:
Nejsou tam náhodou dva systémy? Nízkotlakej EGR za DPF a vysokotlakej před turbem normálně postaru?
Nejsou tam náhodou dva systémy? Nízkotlakej EGR za DPF a vysokotlakej před turbem normálně postaru?
-> venni 17.01.19 20:08:20: ARX je 1.8T a AXR je TDI
-> vhml 17.01.19 19:13:43: na AGU byli starý cívky a na AXR nebo ARX? (Jedno je 110kw benal a jedno je 74kw PD a pletu si je) byly uz jen nasouvací .
-> vhml: ale neboli tam len tieto , boli aj čisto nasúvacie , nikdy nebol s tým problém , treba dať čo tam patrí a hotovo
-> StepaNoFUN: To už zas až tak pravda není..euro 6C zní jasně, v reálném provozu je velice složité ty podmínky dosáhnout a splnit..ale prostě se musí jakýmkoli způsobem jich dosáhnout, proto třeba GPF..
Nicméně spaliny za DPF v případě systému vstřiku močoviny znamenají, že jsou až příliš obohaceny o vlhkost a ta se následně sráží v IC, kde samo může zamrzat..VW s timto má velice bohaté zkušenosti..a nyní už ne jen VW..
Nicméně spaliny za DPF v případě systému vstřiku močoviny znamenají, že jsou až příliš obohaceny o vlhkost a ta se následně sráží v IC, kde samo může zamrzat..VW s timto má velice bohaté zkušenosti..a nyní už ne jen VW..
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.19 18:13:18: civky co tam patri nevylezou...
-> Milan 136: Který stejně plněj jen v laboratorních podmínkách. :-D
-> bouchy 17.01.19 18:25:04: a nemyslis, ze to ti vyrobci nedelaji z dlouhy chvile, ale protoze musi, aby plnili debilni eu normy?
-> MISCHO: Dneska jsem na internetech čet, že novější auta (konkrétně teda SIII) si bere luft do EGR za DPF, což má prý znamenat míň problémů s ucpáním. Spíš se měli zamyslet, jestli tam ta debilita plná elektroniky musí být...
-> suri 17.01.19 14:15:37: jj, ale ted ctu, ze je docela univerzalni: 036905715G — Zapalovací cívka je vhodný pro automobily značky VW, SKODA, AUDI, SEAT, LAMBORGHINI, tak vozim ji s sebou jako nahradni, kdyz fungovala
Jinak jsem civku z 3 valce prehodil na druhej, na tretim ted drzi a na druhym vylezla za 10km, je problem v te vroubkovane gumicce, mechanicky poskozena neni, ale ma mensi prumer a neudrzi to
necim to zajistim a bude
-> Shader 17.01.19 17:18:50: klasika, to me dela zamek u dveri ridice... kolega mi rikal, ze jsem si mel koupit mazdu a dnes s rok starou letel do servisu, ze mu svitej brzdy a nejde ABS
jeste koukam, ze nektery motory na nich maji kryty a nektery ne www.google.com/search?q=m otor+1....
neodstranovaly se ty kryty, ze odchazely prehratim?
ani toto ji neudrzelo
Jinak jsem civku z 3 valce prehodil na druhej, na tretim ted drzi a na druhym vylezla za 10km, je problem v te vroubkovane gumicce, mechanicky poskozena neni, ale ma mensi prumer a neudrzi to
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Shader 17.01.19 17:18:50: klasika, to me dela zamek u dveri ridice... kolega mi rikal, ze jsem si mel koupit mazdu a dnes s rok starou letel do servisu, ze mu svitej brzdy a nejde ABS
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
jeste koukam, ze nektery motory na nich maji kryty a nektery ne www.google.com/search?q=m otor+1....
neodstranovaly se ty kryty, ze odchazely prehratim?
ani toto ji neudrzelo
Ještě k těm parkovacím senzorům. Dneska po šichtě sedám do auta, zařadím zpátečku a vše funguje. Ujedu 2km a pak po 2h odjíždím a zase nefunguje
. Takže tam bude nějaká joudovina podle mě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: to si tam mal 036905715G tuším
-> MISCHO: tam bolo písané že degraduje v intercooleri , zase toľko tých áut nie je , len keď sa to objaví tak je to na osem hodín preplachovania roboty , čo nikto robiť nechce , odsere to a problém je zase ... preplachuje sa to dvomi roztokmi , kyslým a neutralizačným , mení sa potom radiator a celá náplň , ak sa to spraví tak že ide čístá voda už tak to potom funguje ok ... samozrejme nesmie byť ko hlava , egr ani úniky v saní
podotýkam že toto sa týka nie veľkej vzorky týchto tdi
podotýkam že toto sa týka nie veľkej vzorky týchto tdi
-> Jarda/felda: -> vhml: mam kazdou jinou, dokonce prvni mi rekl suri, ze mam z fabie, tsk jsem tam dal tu, co tam patri, jen posledni asi bude origo z vyroby
-> Jarda/felda 17.01.19 08:33:43: to si moc nepomuzu, protoze filtr musi spodem :( a precijen vypusteni klasicky, tak zespod odtece nejvetsi bordel
-> Jarda/felda 17.01.19 08:33:43: to si moc nepomuzu, protoze filtr musi spodem :( a precijen vypusteni klasicky, tak zespod odtece nejvetsi bordel
-> suri: a co tie modernizovane EGR ? Je to lepsie jak tie stare ? Ci rovnake hovno .
Ja mam ty civky prisroubovane. Novejsi to tak nemaji?
-> Milan 136 17.01.19 09:05:44: možná neorigo cívka, tam by mohl být jiný rozměr gumy
-> MISCHO: ja denne
-> palinator 17.01.19 11:25:23: litr za 173,- za litr a v mojem oblibenem euro dily maji za 167,- peme bych neveril, ta jevu polska :) kdysi jsem koupil soudek ME 10w40 litr za 49, lil jsem to do vseho a nebyl problem...
-> suri: -> saskyn2: popravde som sa s tym este nestretol pri III octe. Preto sa pytam
-> palinator 17.01.19 09:23:22:
Tak 10 036,-Kč vč. DPH. To jde, čekal jsem že bude oproti Pemě větší rozdíl. Ale oproti jinejm olejům je to teda drahota.
Tak 10 036,-Kč vč. DPH. To jde, čekal jsem že bude oproti Pemě větší rozdíl. Ale oproti jinejm olejům je to teda drahota.
-> MISCHO: Je ucpanej radiátor, nic výjmečnýho.
-> MISCHO: pozri sa do nádobky , ak je tam bordel tak je to jasné
-> suri: chladiaca je az oranzova nie ruzova. Tento problem sa objavil ked mu vymenili rozvody. Az na treti krat sa im to podarilo spravit ok rozvody . V kureni je pocut prelievanie vody . Potom ked to prestane uz nekuri vobec . Auto nekuri ani pri jazde na dialnici.
-> bouchy: na tej tdi rs bol problem v egr, bol prasknuty vymennik . Na tej 1,6 tdi som kontroloval aj klapky , aj cerpadla, motor sa zohreje, hadice teple ale nie moc , cize nefunguje okruh .
-> Jarda: jop
-> suri 17.01.19 09:09:18: vyuziji na jinych autech![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 17.01.19 09:23:22: jj, to jsem zvedav...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 17.01.19 09:23:22: jj, to jsem zvedav...
-> Jarda:
Zkusim se zeptat na kolik by ten sud vyšel v Petrolce (www.petrolka.eu). Ale u M7ADSIII byl rozdíl na 50kg soudku asi +15% oproti Pemě.
Zkusim se zeptat na kolik by ten sud vyšel v Petrolce (www.petrolka.eu). Ale u M7ADSIII byl rozdíl na 50kg soudku asi +15% oproti Pemě.
-> palinator 17.01.19 09:01:42: tak muzeme, za kolik? Ten muzu lit i do nafty... :)
-> Milan 136 17.01.19 09:05:44: taky bych to necekal, ne je to suche...
ale ty tankodromy po ktetych jezdim 15cm diry ve zledovatelem snehu, i ramecek radia se mi vyklepal, kazdej si tady tuka na celo, ze jsem dal 16ky
-> Milan 136 17.01.19 09:05:44: taky bych to necekal, ne je to suche...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Milan 136: tiež sa čudujem , ja na všetko beriem prípravok , a tieto nové nejdú vôbec a tuto to vypadne samo , som mu asi tú vazelínu na cievky ani nemusel posielať _D
Samovolne vylezat civku jsem jeste nevidel. Kam na ty zavady chodis? Vetsinou naopak nejdou vyndavat. Nekoupala se v oleji a neni rozmatlana ta tesnici gumicka v ni?
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.19 07:40:55: pořid si odsávačku a vysávej olej přes měrku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MISCHO: a chladiaca kvapalina ako vyzerá ? nie je to klasicky zarastené hrdzavé a potrebuje to osemhodinový preplach a nový radiator? hadice k radiatoru sú aké?-> Jarda: mohol si povedať , by som ti niečo poslal