skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Tuner#2: mne od SNR doniesli posledne fabiove uloženia tak bacha aby si to nezistil po zalomení skrutky - sú menšie
-> suri 03.07.18 13:10:17: Vrchní uložení měl tohle... Snad to bude OK, dušoval se že ano.
Jinak ta náprava je cca. jako jsem to měl, ale teda ta podlaha, nosníky atd. to je děs. Je to daň za to, že zespoda je místama jen plnič a je to úplně bez ošetření.
Jinak ta náprava je cca. jako jsem to měl, ale teda ta podlaha, nosníky atd. to je děs. Je to daň za to, že zespoda je místama jen plnič a je to úplně bez ošetření.

-> MOLSO: Představ si že existuje něco jako vstupní surovina a x dalších faktorů. A ano mám to vyzkoušené.
-> saskyn2 03.07.18 13:44:41: takže chceš povedať že ATE made in china sú oproti iným krajinám nekvalitnejšie ? Máš toto tvrdenie nejak podložené ? Žeby sa ázijských krajinách točili sústruhy naopak ?
Ak je to raz ATE tak je to ATE a je jedno odkial.
Ak je to raz ATE tak je to ATE a je jedno odkial.
-> Tuner#2: měl jsem tuningový pružiny na Mazdě , Sharanu i Fabii. Ani na jednom autě to moc nefungovalo. Vždy na úkor pohodlí. Oni jsou nižší, ale nejsou o moc tvrdší, takže to věčně chodí na dorazy. Takže na Sharana šly zpátky origo, na Fabii nemám chuť to řešit a do Mazdy přišly pružiny ze škodovky
Být v tvým případě pohledal bych na vrakáči. On i jetej originální díl je povětšinou mnohem lepší řešení než nová jebka.
Pro zajímavost - existuje tuším 9 druhů zadních pružin jedničkovou na Fabii.

Být v tvým případě pohledal bych na vrakáči. On i jetej originální díl je povětšinou mnohem lepší řešení než nová jebka.
Pro zajímavost - existuje tuším 9 druhů zadních pružin jedničkovou na Fabii.
-> palinator:



-> Jirik_Tuňák1983: Tak nerezový výfuk je něco trochu jiného než pružiny. Jasně že na origo dílech je přirážka. Na druhou stranu ti za tu cenu kupuješ nějakou kvalitu kterou za tebe pohlídají a máš jistotu že nekoupíš totál sračku. Řeknu ti příklad. ATE vypršela licence a začali vyrábět v číně. Takže jako obyčejný smrtelník nepoznáš jestli si kupuješ ATE nebo čínský ATE co se zkroutí za 1000 km. To samé ty pružiny, originál máš přímo pro tvé nastavení podvozku, zatím co neorigo je univerzální. Dal by sis na tvé Volvo pružiny třeba z Fabie HTP? Podle toho co tady z Honzou píšete to přeci musí fungovat ne, dyt je to jen kus zkroucenýho drátu a NWKT to popsal zcela trefně...
Jak jsem už psal, ono i ta druhovýrobní pružina samozřejmě bude fungovat, tím že je univerzální tak samozřejmě někomu lépe, někomu hůř.
Jak jsem už psal, ono i ta druhovýrobní pružina samozřejmě bude fungovat, tím že je univerzální tak samozřejmě někomu lépe, někomu hůř.
-> Tuner#2: a ber aj vrchné uloženie 1K0412331B , skrutky k nemu a skrutky dole do otoče , a XZN14 orech , ten vrch ide málokedy odkrútiť bez odtrhnutia matky tak treba opatrne a skúšať po malých kúskoch ako ju odtrhnúť a rezať to
mám tu jednu Octaviu , teda nie je jediná ani jedna ale je to 2009 , 291tis km , a teda oproti nej mám spodok na felicii top zdravý bez smietky hrdze ...
mám tu jednu Octaviu , teda nie je jediná ani jedna ale je to 2009 , 291tis km , a teda oproti nej mám spodok na felicii top zdravý bez smietky hrdze ...
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.18 12:30:47: Přesně tak, jsem rád, že někdo pochopil a ne nejsem kolenovrt, který by vařil pružiny, ale znám jejich výrobní cenu a platit 200% přirážku fakt nehodlám...
-> saskyn2 03.07.18 12:06:30: On to Honza myslel jinak. Řeknu příklad.
Na Švéda stojí jen koncový originální díl výfuku cca 12 000,- po slevě (a určitě nevydrží tak extrémně dlouho jako ten z fabriky). Od BSR made in Sweden stojí catback v celonerezu plug in play cca 14 000,- včetně montážního materiálu (tedy střední tlumič, trubky, zadní díl, spony, snb). Co si vybereš? A proto právě Honza hudruje, že není kvalitní alternativa v rozumné cenové relaci.
Na Švéda stojí jen koncový originální díl výfuku cca 12 000,- po slevě (a určitě nevydrží tak extrémně dlouho jako ten z fabriky). Od BSR made in Sweden stojí catback v celonerezu plug in play cca 14 000,- včetně montážního materiálu (tedy střední tlumič, trubky, zadní díl, spony, snb). Co si vybereš? A proto právě Honza hudruje, že není kvalitní alternativa v rozumné cenové relaci.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.07.18 00:27:05: Já bych radši COčkem svařil ty původní, to je ještě levnější
Ono i s tou druhoškou to nějak funguje, nikdo netvrdí že ne. Většinou jsou všichni spokojení, ale je to spíš o tom s čím to člověk srovnává. Jasně že když hodím na auto nový tlumiče a pružiny s uložením, tak mám pocit že to je dobrý, jenže v tu chvíli to porovnávám s originálem který měl najeto třeba 200tis., to je jako kdybych porovnával čerstvý rohlík s rohlíkem který je 10 dní starý...
-> Tuner#2: Zásadní rozdíl v tom nebude, to pochopitelně ne, ale když je celý podvozek nějak naladěný, aby když se z toho snažíš vyždímat co nejlepší kompromis jízdních vlastností a komfortu, tak tohle jsou ty procenta co z průměrného auta udělají dobré nebo naopak špatné...
-> suri 03.07.18 07:11:07: Díky za nabídku, ale potřebuju to zítra, mají SKF, tak vezmu to.
Já teda nevím jaký rozdíly jsou mezi pružinama, ale tuhostně to nebude nic extra rozdílného a když vidím jak jde poznat tuhost až v řádu desítek procent nahoru, tak kromě jiné světlé výšky bych v tom problém nehledal. Pokud má někdo pružinu za litr, tak asi OK, ale k tomu se asi běžný smrtelník nedostane... Je mě z těch origo dílů čím dál víc špatně...
Já teda nevím jaký rozdíly jsou mezi pružinama, ale tuhostně to nebude nic extra rozdílného a když vidím jak jde poznat tuhost až v řádu desítek procent nahoru, tak kromě jiné světlé výšky bych v tom problém nehledal. Pokud má někdo pružinu za litr, tak asi OK, ale k tomu se asi běžný smrtelník nedostane... Je mě z těch origo dílů čím dál víc špatně...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.07.18 00:27:05: Dej si tam co chceš, mě je to úplně šumák. Jen ti říkám že druhoška nikdy nebude fungovat tak dobře jako originál. Já ty origo mám cca litr kus tak neřeším.
-> Syny: Asi tak.
-> Jirik_Tuňák1983: Těžko mu někdo může doporučit nějakou vyzkoušenou alternativu když se ty pružiny můžou v každém autě chovat úplně jinak, protože stejná pružina bude fungovat jinak v těžším autě, lehčím, s jinými tlumiči atd. A ano pokud z toho chce udělat kostitřas tak může koupit eibach atd. pak ale nevím proč se tu ptá na někoho na názor. Muj názor třeba je, že bych si pružinu z benzínvý oktávky do naftovýho passatu nedal, ale je to jen můj názor, už jsem si zvyklý, že lidi jsou divný a rádi na sobě zkoušejí divný věci, at už se jedná o takovéhle divné kombinace, nebo různý čínský díly atd.
-> Syny: Asi tak.
-> Jirik_Tuňák1983: Těžko mu někdo může doporučit nějakou vyzkoušenou alternativu když se ty pružiny můžou v každém autě chovat úplně jinak, protože stejná pružina bude fungovat jinak v těžším autě, lehčím, s jinými tlumiči atd. A ano pokud z toho chce udělat kostitřas tak může koupit eibach atd. pak ale nevím proč se tu ptá na někoho na názor. Muj názor třeba je, že bych si pružinu z benzínvý oktávky do naftovýho passatu nedal, ale je to jen můj názor, už jsem si zvyklý, že lidi jsou divný a rádi na sobě zkoušejí divný věci, at už se jedná o takovéhle divné kombinace, nebo různý čínský díly atd.
-> suri 03.07.18 07:11:07: Já jsem byl s origo taky spokojený, ale tahle kombinace co mám teď je akorát o pár cm níž, jinak komfort je plus-mínus stejnej
-> Syny 03.07.18 07:36:56: Což se mu vůbec nevyplatí a může rovnou koupit nějakou sadu od H&R, Eibachu apod. a vyměnit je všechny, než mu za tejden praskne jinde. 

-> Jirik_Tuňák1983: Tak z toho co tu padlo se asi u druhosky neresi vahove kategorie, takze to nebude jako original (ac drahy) nikdy... Takze pak je asi jedno co tam clovek da, kdzy to nikdy nebude odpovidat tomu, co tam ma byt.
Navic otazka znela: "Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo?"
Navic otazka znela: "Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo?"
-> Syny 03.07.18 07:16:51: Co chce slyšet? Jestli má někdo doporučení na vyzkoušenou levnější alternativu, protože originál je zvráceně drahý. Nebo to potřebujete nakreslit? 

-> Tuner#2: Nejak nerozumim tomu, co chces slyset. Dostals informaci, ze originalne je pruzin vic druhu, ale holt jsou drazsi... To jsetli to akceptujes nebo si koupis levnou druhosku, kde se to neresi, je ciste na tobe...
-> M@rtin: ja som na svojom podvozku veľmi spokojný a ak sa dožijem niečoho výmeny tak bude originál -> saskyn2: to je pravda a hovoril som o tom miliónkrát , ešte tie lejsfors sa sem tam podaria viac druhov ale ostatné značky nič .. to isté tlmiče , druhovýroba rozlišuje 50mm hrúbku a 55mm hrúbku , nerieši sa benzín , diesel , nízky , vysoký podvozok , výbava a všetko ostatné ... však na OII je 30 druhov pružín , kopec tlmičov no
-> Tuner#2: ak chceš uloženia by som našiel
-> Tuner#2: ak chceš uloženia by som našiel
-> suri 02.07.18 18:20:52: Já jsem loni koupil H&R pružiny a tlumiče Bilstein B8 a sedí to ještě líp jak na původním origo podvozku. Ale já jsem tam měl paket pro špatný cesty, takže to bylo vysoký
-> saskyn2:
Tak u 120 se dneska taky neřeší, jestli je tlumič s charakteristikou první druhou nebo třetí a to jen na kyvku.
Tak u 120 se dneska taky neřeší, jestli je tlumič s charakteristikou první druhou nebo třetí a to jen na kyvku.
-> saskyn2 03.07.18 00:19:20: Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo? To by dal jen magor, když všichni ostatní to mají za 700 - 900,-
To už rovnou můžu koupit ten Eibach kit za čtyřku a budu na tom levněji...
To už rovnou můžu koupit ten Eibach kit za čtyřku a budu na tom levněji...
Jakákoliv druhoška stojí za hovno, už jen proto, že mají stejnou pružinu od benzínový oktávky po kombikovýho naftovýho passata ve 4kole. Zatím co originál má podle teček asi 10 různých váhových skupin jen pro oktávku.
-> Nwkt 02.07.18 23:03:13: Aha, proto nereaguje zatím... Stejně jsem se chtěl nakontaktovat i tady v Ro přes šváru, tak je alsepoň vhodná příležitost. 

-> Tuner#2: www.lesjofors-automotive.
com/ btw Regner má dovolenou, víš o tom?
-> suri 02.07.18 21:58:40: To je značka/výrobce? BTW co horní uložení? jaké?
-> Tuner#2: lejsfors sa mi viac páči
-> suri 02.07.18 18:20:52: Asi jo, teď jsem o tom kecal se známým a taky se k tomu klaní. Co za pružiny, mají tady nějaké KYB (kayaby), tak snad OK?
-> Tuner#2: nechal by som sériu , tie benzíny sedia super ...
Asi mě praskla přední pružina, jdu to zvednout.
Má smysl dávat Eibach snížený pružiny na auto do práce s tlumičema asi origo 160tkm? To asi nebude úplně funkční co? Auto zatím neplave, nehoupe ani když se jede rychle.
Má smysl dávat Eibach snížený pružiny na auto do práce s tlumičema asi origo 160tkm? To asi nebude úplně funkční co? Auto zatím neplave, nehoupe ani když se jede rychle.
-> Milan 136: keď som tam stával na hnedom tak každý išiel 70 , tento majú v pi*i ... ale konečne som oleštil farbu z kotúčov
-> suri: az skoda predavat
-> suri 30.06.18 16:57:01: náhodou super 

Jeste vzpominam, ze tu nekdo psal, ze promazava zadni mechanizmus rucky na trmenech, ale vubec nevim, jak se to nekomu muze podarit
-> charon 29.06.18 11:44:56: taky chci se v tom nevrtat na mnohokrat, coz se mi vetsinou nepodari :) ja bych dal asi seriove ATE
Ja v tech octa brzdach mam peknej maglajz, je toho tolik typu, jen kdyz si dam vyhledat svou, tak vyskoci troje predni desky a prodejce se divi, ze mam kotouce 288. Zadek tu taky Stepan psal, ze 4 kola ma vetsi kotouce, tak si nejsem vubec jist :/.
edit: tak mi pred chvili volal, jestli si sem jist s velikosti kotoucu v poznamce, ze se mu 288 nezda :) tak jsem mu rekl, ze to fakt neni 1.6 :) tak mi tvrdil, ze octavky maji proti zbytku koncernu male kotouce

-> charon 29.06.18 11:44:56: taky chci se v tom nevrtat na mnohokrat, coz se mi vetsinou nepodari :) ja bych dal asi seriove ATE

edit: tak mi pred chvili volal, jestli si sem jist s velikosti kotoucu v poznamce, ze se mu 288 nezda :) tak jsem mu rekl, ze to fakt neni 1.6 :) tak mi tvrdil, ze octavky maji proti zbytku koncernu male kotouce

-> charon: tata je mel na octavii a proti originalu to nebrzdilo
Když jsou tu zmíněné brzdy - též mě na oktávce čekají, přední, mám koupené ATE Power Disc. Má s nima někdo vyloženě špatné zkušenosti? Dneska jsem do octy sednul a kotouče kopou, destičky budou pomalu taky na výměnu, tak bych to rád sfouknul zaráz
Doufam, ze jsem desky objednal dobre na moji 1.8t 4x4
www.autodily-cardo.cz/brz dovy-system/sada-brzdovych -desticek-ate-13-0460-7122 -at-607122
A zadni www.autodily-cardo.cz/-8/ sada-brzdovych-desticek-at e-13-0460-2894-at-602894
Kotouce predni mam asi puvodni a zadni menene, predni nekopou, ale zevnitr maji vlnku (premyslim to nejak nechat liznout - normalne bych dal jen desky, ale kdyz stojej litr oproti 250kc na feldu, tak mi je to lito na to dat), zadni jsou v dobrem stavu
www.autodily-cardo.cz/brz dovy-system/sada-brzdovych -desticek-ate-13-0460-7122 -at-607122
A zadni www.autodily-cardo.cz/-8/ sada-brzdovych-desticek-at e-13-0460-2894-at-602894
Kotouce predni mam asi puvodni a zadni menene, predni nekopou, ale zevnitr maji vlnku (premyslim to nejak nechat liznout - normalne bych dal jen desky, ale kdyz stojej litr oproti 250kc na feldu, tak mi je to lito na to dat), zadni jsou v dobrem stavu
Podkladani regulace je nesmysl, akorat to rozhodi prubeh tlakoveho spadu na turbine a turbo uz nikdy nereguluje jak by melo, i kdyz v dobe "repasovanych" turb za 6000 je to asi jedno...
Tyhle domaci upravy jsou bohuzel jen resenim nasledku, nikoli primarniho problemu.
Pricinou zatuhavani je to, ze v castecnem zatizeni je NOx/PM kompromis nastaveny na stranu PM, takze ty motory jak jsou nastavene z fabriky umyslne huli a a tim padem i zbytecne zerou.
Sice to neni videt, ale huli neustale a pri solichani po meste, se regulace proste casem nutne zabetonuje.
Jedinym trvalym resenim, ktere neni ghetto, je vycisteni a nasledna uprava SW.
Tyhle domaci upravy jsou bohuzel jen resenim nasledku, nikoli primarniho problemu.
Pricinou zatuhavani je to, ze v castecnem zatizeni je NOx/PM kompromis nastaveny na stranu PM, takze ty motory jak jsou nastavene z fabriky umyslne huli a a tim padem i zbytecne zerou.
Sice to neni videt, ale huli neustale a pri solichani po meste, se regulace proste casem nutne zabetonuje.
Jedinym trvalym resenim, ktere neni ghetto, je vycisteni a nasledna uprava SW.
-> Syny: jj... a to lehke piskani u naftove neni duvod?
-> Jarda/felda: myslel jsem spis naftovou
-> Jarda/felda: myslel jsem spis naftovou

-> Jarda - zrušená registrace 26.06.18 18:04:30: ty s obtokovým turbem na 1.8 nepoznáš tam se nezanáší