skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Ono i s tou druhoškou to nějak funguje, nikdo netvrdí že ne. Většinou jsou všichni spokojení, ale je to spíš o tom s čím to člověk srovnává. Jasně že když hodím na auto nový tlumiče a pružiny s uložením, tak mám pocit že to je dobrý, jenže v tu chvíli to porovnávám s originálem který měl najeto třeba 200tis., to je jako kdybych porovnával čerstvý rohlík s rohlíkem který je 10 dní starý...
-> Tuner#2: Zásadní rozdíl v tom nebude, to pochopitelně ne, ale když je celý podvozek nějak naladěný, aby když se z toho snažíš vyždímat co nejlepší kompromis jízdních vlastností a komfortu, tak tohle jsou ty procenta co z průměrného auta udělají dobré nebo naopak špatné...
-> suri 03.07.18 07:11:07: Díky za nabídku, ale potřebuju to zítra, mají SKF, tak vezmu to.
Já teda nevím jaký rozdíly jsou mezi pružinama, ale tuhostně to nebude nic extra rozdílného a když vidím jak jde poznat tuhost až v řádu desítek procent nahoru, tak kromě jiné světlé výšky bych v tom problém nehledal. Pokud má někdo pružinu za litr, tak asi OK, ale k tomu se asi běžný smrtelník nedostane... Je mě z těch origo dílů čím dál víc špatně...
Já teda nevím jaký rozdíly jsou mezi pružinama, ale tuhostně to nebude nic extra rozdílného a když vidím jak jde poznat tuhost až v řádu desítek procent nahoru, tak kromě jiné světlé výšky bych v tom problém nehledal. Pokud má někdo pružinu za litr, tak asi OK, ale k tomu se asi běžný smrtelník nedostane... Je mě z těch origo dílů čím dál víc špatně...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.07.18 00:27:05: Dej si tam co chceš, mě je to úplně šumák. Jen ti říkám že druhoška nikdy nebude fungovat tak dobře jako originál. Já ty origo mám cca litr kus tak neřeším.
-> Syny: Asi tak.
-> Jirik_Tuňák1983: Těžko mu někdo může doporučit nějakou vyzkoušenou alternativu když se ty pružiny můžou v každém autě chovat úplně jinak, protože stejná pružina bude fungovat jinak v těžším autě, lehčím, s jinými tlumiči atd. A ano pokud z toho chce udělat kostitřas tak může koupit eibach atd. pak ale nevím proč se tu ptá na někoho na názor. Muj názor třeba je, že bych si pružinu z benzínvý oktávky do naftovýho passatu nedal, ale je to jen můj názor, už jsem si zvyklý, že lidi jsou divný a rádi na sobě zkoušejí divný věci, at už se jedná o takovéhle divné kombinace, nebo různý čínský díly atd.
-> Syny: Asi tak.
-> Jirik_Tuňák1983: Těžko mu někdo může doporučit nějakou vyzkoušenou alternativu když se ty pružiny můžou v každém autě chovat úplně jinak, protože stejná pružina bude fungovat jinak v těžším autě, lehčím, s jinými tlumiči atd. A ano pokud z toho chce udělat kostitřas tak může koupit eibach atd. pak ale nevím proč se tu ptá na někoho na názor. Muj názor třeba je, že bych si pružinu z benzínvý oktávky do naftovýho passatu nedal, ale je to jen můj názor, už jsem si zvyklý, že lidi jsou divný a rádi na sobě zkoušejí divný věci, at už se jedná o takovéhle divné kombinace, nebo různý čínský díly atd.
-> suri 03.07.18 07:11:07: Já jsem byl s origo taky spokojený, ale tahle kombinace co mám teď je akorát o pár cm níž, jinak komfort je plus-mínus stejnej
-> Syny 03.07.18 07:36:56: Což se mu vůbec nevyplatí a může rovnou koupit nějakou sadu od H&R, Eibachu apod. a vyměnit je všechny, než mu za tejden praskne jinde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak z toho co tu padlo se asi u druhosky neresi vahove kategorie, takze to nebude jako original (ac drahy) nikdy... Takze pak je asi jedno co tam clovek da, kdzy to nikdy nebude odpovidat tomu, co tam ma byt.
Navic otazka znela: "Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo?"
Navic otazka znela: "Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo?"
-> Syny 03.07.18 07:16:51: Co chce slyšet? Jestli má někdo doporučení na vyzkoušenou levnější alternativu, protože originál je zvráceně drahý. Nebo to potřebujete nakreslit? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Nejak nerozumim tomu, co chces slyset. Dostals informaci, ze originalne je pruzin vic druhu, ale holt jsou drazsi... To jsetli to akceptujes nebo si koupis levnou druhosku, kde se to neresi, je ciste na tobe...
-> M@rtin: ja som na svojom podvozku veľmi spokojný a ak sa dožijem niečoho výmeny tak bude originál -> saskyn2: to je pravda a hovoril som o tom miliónkrát , ešte tie lejsfors sa sem tam podaria viac druhov ale ostatné značky nič .. to isté tlmiče , druhovýroba rozlišuje 50mm hrúbku a 55mm hrúbku , nerieši sa benzín , diesel , nízky , vysoký podvozok , výbava a všetko ostatné ... však na OII je 30 druhov pružín , kopec tlmičov no
-> Tuner#2: ak chceš uloženia by som našiel
-> Tuner#2: ak chceš uloženia by som našiel
-> suri 02.07.18 18:20:52: Já jsem loni koupil H&R pružiny a tlumiče Bilstein B8 a sedí to ještě líp jak na původním origo podvozku. Ale já jsem tam měl paket pro špatný cesty, takže to bylo vysoký
-> saskyn2:
Tak u 120 se dneska taky neřeší, jestli je tlumič s charakteristikou první druhou nebo třetí a to jen na kyvku.
Tak u 120 se dneska taky neřeší, jestli je tlumič s charakteristikou první druhou nebo třetí a to jen na kyvku.
-> saskyn2 03.07.18 00:19:20: Takže jako mám dávat 2500,-/kus za origo? To by dal jen magor, když všichni ostatní to mají za 700 - 900,-
To už rovnou můžu koupit ten Eibach kit za čtyřku a budu na tom levněji...
To už rovnou můžu koupit ten Eibach kit za čtyřku a budu na tom levněji...
Jakákoliv druhoška stojí za hovno, už jen proto, že mají stejnou pružinu od benzínový oktávky po kombikovýho naftovýho passata ve 4kole. Zatím co originál má podle teček asi 10 různých váhových skupin jen pro oktávku.
-> Nwkt 02.07.18 23:03:13: Aha, proto nereaguje zatím... Stejně jsem se chtěl nakontaktovat i tady v Ro přes šváru, tak je alsepoň vhodná příležitost. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: www.lesjofors-automotive.
com/ btw Regner má dovolenou, víš o tom?
-> suri 02.07.18 21:58:40: To je značka/výrobce? BTW co horní uložení? jaké?
-> Tuner#2: lejsfors sa mi viac páči
-> suri 02.07.18 18:20:52: Asi jo, teď jsem o tom kecal se známým a taky se k tomu klaní. Co za pružiny, mají tady nějaké KYB (kayaby), tak snad OK?
-> Tuner#2: nechal by som sériu , tie benzíny sedia super ...
Asi mě praskla přední pružina, jdu to zvednout.
Má smysl dávat Eibach snížený pružiny na auto do práce s tlumičema asi origo 160tkm? To asi nebude úplně funkční co? Auto zatím neplave, nehoupe ani když se jede rychle.
Má smysl dávat Eibach snížený pružiny na auto do práce s tlumičema asi origo 160tkm? To asi nebude úplně funkční co? Auto zatím neplave, nehoupe ani když se jede rychle.
-> Milan 136: keď som tam stával na hnedom tak každý išiel 70 , tento majú v pi*i ... ale konečne som oleštil farbu z kotúčov
-> suri: az skoda predavat
-> suri 30.06.18 16:57:01: náhodou super ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jeste vzpominam, ze tu nekdo psal, ze promazava zadni mechanizmus rucky na trmenech, ale vubec nevim, jak se to nekomu muze podarit![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> charon 29.06.18 11:44:56: taky chci se v tom nevrtat na mnohokrat, coz se mi vetsinou nepodari :) ja bych dal asi seriove ATE
Ja v tech octa brzdach mam peknej maglajz, je toho tolik typu, jen kdyz si dam vyhledat svou, tak vyskoci troje predni desky a prodejce se divi, ze mam kotouce 288. Zadek tu taky Stepan psal, ze 4 kola ma vetsi kotouce, tak si nejsem vubec jist :/.
edit: tak mi pred chvili volal, jestli si sem jist s velikosti kotoucu v poznamce, ze se mu 288 nezda :) tak jsem mu rekl, ze to fakt neni 1.6 :) tak mi tvrdil, ze octavky maji proti zbytku koncernu male kotouce
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> charon 29.06.18 11:44:56: taky chci se v tom nevrtat na mnohokrat, coz se mi vetsinou nepodari :) ja bych dal asi seriove ATE
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
edit: tak mi pred chvili volal, jestli si sem jist s velikosti kotoucu v poznamce, ze se mu 288 nezda :) tak jsem mu rekl, ze to fakt neni 1.6 :) tak mi tvrdil, ze octavky maji proti zbytku koncernu male kotouce
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> charon: tata je mel na octavii a proti originalu to nebrzdilo
Když jsou tu zmíněné brzdy - též mě na oktávce čekají, přední, mám koupené ATE Power Disc. Má s nima někdo vyloženě špatné zkušenosti? Dneska jsem do octy sednul a kotouče kopou, destičky budou pomalu taky na výměnu, tak bych to rád sfouknul zaráz
Doufam, ze jsem desky objednal dobre na moji 1.8t 4x4
www.autodily-cardo.cz/brz dovy-system/sada-brzdovych -desticek-ate-13-0460-7122 -at-607122
A zadni www.autodily-cardo.cz/-8/ sada-brzdovych-desticek-at e-13-0460-2894-at-602894
Kotouce predni mam asi puvodni a zadni menene, predni nekopou, ale zevnitr maji vlnku (premyslim to nejak nechat liznout - normalne bych dal jen desky, ale kdyz stojej litr oproti 250kc na feldu, tak mi je to lito na to dat), zadni jsou v dobrem stavu
www.autodily-cardo.cz/brz dovy-system/sada-brzdovych -desticek-ate-13-0460-7122 -at-607122
A zadni www.autodily-cardo.cz/-8/ sada-brzdovych-desticek-at e-13-0460-2894-at-602894
Kotouce predni mam asi puvodni a zadni menene, predni nekopou, ale zevnitr maji vlnku (premyslim to nejak nechat liznout - normalne bych dal jen desky, ale kdyz stojej litr oproti 250kc na feldu, tak mi je to lito na to dat), zadni jsou v dobrem stavu
Podkladani regulace je nesmysl, akorat to rozhodi prubeh tlakoveho spadu na turbine a turbo uz nikdy nereguluje jak by melo, i kdyz v dobe "repasovanych" turb za 6000 je to asi jedno...
Tyhle domaci upravy jsou bohuzel jen resenim nasledku, nikoli primarniho problemu.
Pricinou zatuhavani je to, ze v castecnem zatizeni je NOx/PM kompromis nastaveny na stranu PM, takze ty motory jak jsou nastavene z fabriky umyslne huli a a tim padem i zbytecne zerou.
Sice to neni videt, ale huli neustale a pri solichani po meste, se regulace proste casem nutne zabetonuje.
Jedinym trvalym resenim, ktere neni ghetto, je vycisteni a nasledna uprava SW.
Tyhle domaci upravy jsou bohuzel jen resenim nasledku, nikoli primarniho problemu.
Pricinou zatuhavani je to, ze v castecnem zatizeni je NOx/PM kompromis nastaveny na stranu PM, takze ty motory jak jsou nastavene z fabriky umyslne huli a a tim padem i zbytecne zerou.
Sice to neni videt, ale huli neustale a pri solichani po meste, se regulace proste casem nutne zabetonuje.
Jedinym trvalym resenim, ktere neni ghetto, je vycisteni a nasledna uprava SW.
-> Syny: jj... a to lehke piskani u naftove neni duvod?
-> Jarda/felda: myslel jsem spis naftovou![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: myslel jsem spis naftovou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 26.06.18 18:04:30: ty s obtokovým turbem na 1.8 nepoznáš tam se nezanáší
-> Jarda: Predpokladam, ze to pada do nouzaku, protoze nefunguje regulace turba (zadira/zasira se to naklapeni lopatek)...
-> Nwkt 26.06.18 15:09:17: podle ceho poznam, ze uz je na ten ukon cas?
-> palinator 26.06.18 11:27:20: Jenže to turbo nechá vyčistit a podložit tak 5% lidí, ostatním to lehne, tak to bylo myšleno
Navíc než někdy vymyslel ty podložky tak se to normálně měnilo za nový celý
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz:
Logika zisku se sice asi nezměnila, nicméně se asi trochu změnila parametrizace. Ono když v roce 1998 stála SLX Octavia TDI 650 000 Kč, tak si to přepočítej na dnešní peníze. Zajímalo by mě, jak by vypadalo auto stejnýho typu, se stejnou marží v dnešních technologických podmínkách a v dnešních odpovídajících penězích (teď plácnu - 1 600 000 Kč). To by muselo najet milion jako hovno a neshnilo by to ani za 40 let.
Logika zisku se sice asi nezměnila, nicméně se asi trochu změnila parametrizace. Ono když v roce 1998 stála SLX Octavia TDI 650 000 Kč, tak si to přepočítej na dnešní peníze. Zajímalo by mě, jak by vypadalo auto stejnýho typu, se stejnou marží v dnešních technologických podmínkách a v dnešních odpovídajících penězích (teď plácnu - 1 600 000 Kč). To by muselo najet milion jako hovno a neshnilo by to ani za 40 let.
-> dragon_cb_cz 26.06.18 12:53:18: vzdyt to pises - metody planovani zivotnosti
ve skandinavii pry ale delaji opak - napr. Volvo, jestli teda uz taky nezmenili politiku :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Jestli máš pocit, že se za posledních 20 let nějak zásadně proměnila "logika zisku" v automobilovém průmyslu, tak by mě fakt zajímalo co hulíš... Možná se zlepšily ty metody plánování životnosti, ale o prachy šlo vždycky až na prvním místě ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 26.06.18 09:39:31:
ve VNT15 v Toledu se určitě nikdo nehrabal, protože zezačátku taky zatuhávalo, ale rozjezdil jsem to a teď to funguje dobře.
10 lopatkový GT1749V mám obavu že má větší tendenci zatuhávat. Každopádně vyčištění turba neberu jako mrtvý turbo naházený na kousky v intercooleru.
ve VNT15 v Toledu se určitě nikdo nehrabal, protože zezačátku taky zatuhávalo, ale rozjezdil jsem to a teď to funguje dobře.
10 lopatkový GT1749V mám obavu že má větší tendenci zatuhávat. Každopádně vyčištění turba neberu jako mrtvý turbo naházený na kousky v intercooleru.
-> dragon_cb_cz 26.06.18 10:19:49: blbost, ta zivotnost je dnes nastavena, prednasel o tom sef jakosti bosch a nijak se tim netajil
kdyz tomu doprejes lepsi servis, nez autorizak, tak zivotnost prodlouzis![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A precti si poradne o cem je rec, prave u tehle starsich nikoho tolik netrapilo, ze vydrzi dlouho, to je az dnesni logika zisku.
-> Syny 26.06.18 09:52:46: jj, myslel jsem, ze byl novejsi...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A precti si poradne o cem je rec, prave u tehle starsich nikoho tolik netrapilo, ze vydrzi dlouho, to je az dnesni logika zisku.
-> Syny 26.06.18 09:52:46: jj, myslel jsem, ze byl novejsi...
-> Jarda: Tvl to jsou zas "otázky"... může vydržet nesmysl, může umřít jako Synymu docela brzo. Je to o štěstí, používání a údržbě - stejně jako všechno na autě, to snad víš. Naše okta šla do světa s 335 na hrbu a turbo původní, jednou čištěný, jinak zásah nula. A příznaky brzké destrukce myslím nemělo. Jo, pískalo - ale to pískalo celou dobu co jsme jí měli a tak nějak pořád stejně.
-> Jarda: No, novyho auta... Passatu bylo tenkrat 7let a najeto mel 160 tisic. Ale prvnich 5 let byl jezdenej stylem nastartovat, plnej, chcipnout... Zadny dochlazovani, zadny rozumny jezdeni za studena. 2x byl bouranej predemnou a jednou po me. Proto taky vypadal jak vypadal. To, ze ja se k nemu 3 roky choval jako k vlasnimu, uz tyhle pocatecni resty vyresit nedokazalo. Naopak jsem docela rad, ze tohle byl jedinej zadrhel na vsech tech mych cestach s nim...
-> palinator: Ti nevím, na rotačce bez vyčištění a podložení regulace výdrž +- stejná
-> palinator 26.06.18 09:16:59: takze, kdyz pritelkyne ma 300, tak uz jenom 100? To jsi me nepotesil :/, myslel jsem, pul mega musi dat, meli jsme tu PDcko 650tis. km a turbo puvodni, ptal jsem se na to tenkrat vedouciho dopravy, jen kdo jel do Nemecka, tak si s sebou bral flasku oleje.
-> Nwkt 26.06.18 09:10:28: no hruza, jak kdyz jsem videl na jednom skoleni konstrukci bosch deasel :) tak se tomu ani nedivim a zivotnost 140tis.+-10tis.km, kdyz vydrzi min, tak je to spatne a kdyz vic, tak taky.
-> Nwkt 26.06.18 09:10:28: no hruza, jak kdyz jsem videl na jednom skoleni konstrukci bosch deasel :) tak se tomu ani nedivim a zivotnost 140tis.+-10tis.km, kdyz vydrzi min, tak je to spatne a kdyz vic, tak taky.
-> Nwkt:
To nic nemění na tom že je to špatně a je to poser od výrobce. Zvlášť, když na starejch herkách turbo vydrží klidně 400 000.
To nic nemění na tom že je to špatně a je to poser od výrobce. Zvlášť, když na starejch herkách turbo vydrží klidně 400 000.
-> Jarda: Co u tak novýho auta? Já už mám taky druhý v mojí 2010, měněno ve 2014 a 120 000km původním majitelem
-> Syny 26.06.18 08:26:02: u tak novyho auta?
Me turbo nedela nic, pritelkyni mirne piska, ale me to trochu olej vezme a pritelkyni temer nic. Ona za 15 tis.km 5l oleje celkem a ja skoro 6l, takze ji staci 5l kanystrik a ja 4l a k tomu 2 lahve.
-> bouchy: jo s tim tahnutim do strany vlivem gum jsem se setkal u feldy, po vymene po problemu, ale ted jsou na kazdym aute jiny gumy, spis jako by to kolo bylo sbihavejsi. Na octavia 4x4 si delaji ramena s nastavenim odklonu, ale odklonem si myslim to nebude.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Me turbo nedela nic, pritelkyni mirne piska, ale me to trochu olej vezme a pritelkyni temer nic. Ona za 15 tis.km 5l oleje celkem a ja skoro 6l, takze ji staci 5l kanystrik a ja 4l a k tomu 2 lahve.
-> bouchy: jo s tim tahnutim do strany vlivem gum jsem se setkal u feldy, po vymene po problemu, ale ted jsou na kazdym aute jiny gumy, spis jako by to kolo bylo sbihavejsi. Na octavia 4x4 si delaji ramena s nastavenim odklonu, ale odklonem si myslim to nebude.
-> vhml: Jop, turbo se kompletne rozletelo a prasknul i obal. Ulomky zastavil az cooler.
-> Shader: Tak mirny piskani je asi normalni, to co se stalo me byl uz fakt extrem.
-> Shader: Tak mirny piskani je asi normalni, to co se stalo me byl uz fakt extrem.