-> palinator 26.06.18 09:16:59: takze, kdyz pritelkyne ma 300, tak uz jenom 100? To jsi me nepotesil :/, myslel jsem, pul mega musi dat, meli jsme tu PDcko 650tis. km a turbo puvodni, ptal jsem se na to tenkrat vedouciho dopravy, jen kdo jel do Nemecka, tak si s sebou bral flasku oleje.
-> Nwkt 26.06.18 09:10:28: no hruza, jak kdyz jsem videl na jednom skoleni konstrukci bosch deasel :) tak se tomu ani nedivim a zivotnost 140tis.+-10tis.km, kdyz vydrzi min, tak je to spatne a kdyz vic, tak taky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt:
To nic nemění na tom že je to špatně a je to poser od výrobce. Zvlášť, když na starejch herkách turbo vydrží klidně 400 000.
To nic nemění na tom že je to špatně a je to poser od výrobce. Zvlášť, když na starejch herkách turbo vydrží klidně 400 000.
-> Jarda: Co u tak novýho auta? Já už mám taky druhý v mojí 2010, měněno ve 2014 a 120 000km původním majitelem
-> Syny 26.06.18 08:26:02: u tak novyho auta?
Me turbo nedela nic, pritelkyni mirne piska, ale me to trochu olej vezme a pritelkyni temer nic. Ona za 15 tis.km 5l oleje celkem a ja skoro 6l, takze ji staci 5l kanystrik a ja 4l a k tomu 2 lahve.
-> bouchy: jo s tim tahnutim do strany vlivem gum jsem se setkal u feldy, po vymene po problemu, ale ted jsou na kazdym aute jiny gumy, spis jako by to kolo bylo sbihavejsi. Na octavia 4x4 si delaji ramena s nastavenim odklonu, ale odklonem si myslim to nebude.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Me turbo nedela nic, pritelkyni mirne piska, ale me to trochu olej vezme a pritelkyni temer nic. Ona za 15 tis.km 5l oleje celkem a ja skoro 6l, takze ji staci 5l kanystrik a ja 4l a k tomu 2 lahve.
-> bouchy: jo s tim tahnutim do strany vlivem gum jsem se setkal u feldy, po vymene po problemu, ale ted jsou na kazdym aute jiny gumy, spis jako by to kolo bylo sbihavejsi. Na octavia 4x4 si delaji ramena s nastavenim odklonu, ale odklonem si myslim to nebude.
-> vhml: Jop, turbo se kompletne rozletelo a prasknul i obal. Ulomky zastavil az cooler.
-> Shader: Tak mirny piskani je asi normalni, to co se stalo me byl uz fakt extrem.
-> Shader: Tak mirny piskani je asi normalni, to co se stalo me byl uz fakt extrem.
-> Jarda: V podstatě i špatně vyrobenou gumou. Co jsem tak pátral po vlastní stejné zkušenosti, řada lidí měla stejný problém. Ten se u mě projevil u nového auta s delší periodou bez geošky, která na sjetých gumách stejně nejde udělat, takže se to ovlivňuje navzájem. I když si myslím, že špatná geometrie předtím nebyla, nebyl důvod, a auto jezdilo spíš prázdné. Další je taky JAK se ta geometrie dělá, pokud dle servisních pokynů ŠA, tak to je nedostatečné ( bit.ly/2N1Wx1s (off: btw goo.gl přestal fungovat)). Ta špatně vyrobená guma je docela pachatel, ale v tom pádě mi není jasné, jak tam tu směs dokážou vstříknout tak, že jedna půlka pneu (kolmo na osu otáčení) je "měkčí" než ta druhá. Nebo pak jedině nějaká hrubka v konstrukci/při výrobě (nepravoúhlost(?)), ale to by nemělo projít výstupní kontrolou. Osobně jsem je zahodil (dělo se tak pouze na zadních, i když jsem střídal), rozdíl min. 2mm, i tak nad zákonným limitem, ale možná by stálo za to je "dojet" prohozením pneu mezi disky (pak teda poruším "inside/outside"
;). Reklamace vzhledem k plíživosti nemožná (jakože u "lepší" značky bych toto nečekal), jedině mít pořádnou geometrii (klidně na pučených nových setech z ps.), furt hlídat tlaky, případně vyzkoušet test uniformity na chování auta v pohybu(?) (což ale dělá pár servisů v ČR). Jisté je, že na starší káře to nikdo nebude řešit - ohnuté, vyběhané díly, křivé disky,...
edit: jo a pak jsem měl druhou sadu na plecháčích, kde to zase táhlo silně doprava. Vyvážení ani geometrie samozřejmě nepomohly. Výměnou pneu problém zmizel.
edit: jo a pak jsem měl druhou sadu na plecháčích, kde to zase táhlo silně doprava. Vyvážení ani geometrie samozřejmě nepomohly. Výměnou pneu problém zmizel.
-> Syny 23.06.18 10:02:28: to sežralo lopatky, nebo co se stalo?
Tak na obouch 4 kolach se nam sjizdi PZ kolo venek, ostatni kola se sjizdi rovnomerne
pritom ja tam mam celkem slusny Acko
Cim to? U dvou aut naprosto stejny problem. A cekal bych, ze se bude dyztak sjizdet vnitrek, jak u rapida :)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Nwkt:
to rád slyším! No uvidíme...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: Neřešit, mě taky píská mírně už 80 000 km ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Omlouvam se za post mimo tema ale,,,
Nedala by se tady zavest funkce ,,skryt veskere prispevky od uzivatele xxx,,?
Beru argument ze me nikdo nenuti ty h***a cist,,, ale musim dodat protiargument ze abych si precetl ostatni prispevky, musim se tema fekaliema stejne probirat nehlede na to ze to na me vyskakuje v nectenych,,, nic proti nikomu osobniho ale jsou proste veci (kecy) ktere uz nechcu ani videt a presto jsou kaj se podivam a je to furt dokola a ikdyz to preskakuju tak to obtezuje,,,
Nedala by se tady zavest funkce ,,skryt veskere prispevky od uzivatele xxx,,?
Beru argument ze me nikdo nenuti ty h***a cist,,, ale musim dodat protiargument ze abych si precetl ostatni prispevky, musim se tema fekaliema stejne probirat nehlede na to ze to na me vyskakuje v nectenych,,, nic proti nikomu osobniho ale jsou proste veci (kecy) ktere uz nechcu ani videt a presto jsou kaj se podivam a je to furt dokola a ikdyz to preskakuju tak to obtezuje,,,
-> Syny: Přesně to jsem potřeboval slyšet
Jinak auto jezdí normálně, turbo zabírá krásně, bez problému. Tak nevím, zda to mám nějak řešit nebo co s tím?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Shader: Na firemnim Passatu jsem taky pozoroval, ze mi piska turbo. Casem zacalo byt slyset i dovnitr auta. Pak dokonce i pres radio. V autorizaku furt byli v klidu a jen rekli, ze cistit ho nebudou, ze bud nove a nebo pockat az nekde lehne. Zamestnavatel konstatoval, ze auto funguje a neni duvod kupovat nove turbo za asi 30 tisic. No, jeste 3 mesice to fungovalo a pak jednoho krasneho dne, kdyz jsem se rozjizdel na krizovatce a pridal asi do 3000 ot/min, se ozvala rana jako krava, za autem se vyvalil dejm, ze zamnou nebylo videt, otacky padly na volnobeh (diky bohu - to byla ta lepsi varianta) a byl konec pribehu ... :)
Zdravím
Poslední dobou jsem zaznamenal, že mi nějak "píská" turbo na mé octavii 2.0TDi RS. Co to znamená? Olej měním po 8k, za studena nevytáčím, dochlazuju. Je to běžné nebo je někde problém? Díky.
Poslední dobou jsem zaznamenal, že mi nějak "píská" turbo na mé octavii 2.0TDi RS. Co to znamená? Olej měním po 8k, za studena nevytáčím, dochlazuju. Je to běžné nebo je někde problém? Díky.
-> Jarda - zrušená registrace 22.06.18 22:00:19: nečum do semaforu... stejně tak v noci stojím dál za blbama co celou červenou nebo i z jinýho duvodu imrvére stojej na berzdě a v křižovatce 3 minuty blikaj... já tyhle spotřebiče zapínám až pak. a né když stojím v koloně co má 5km pač budu odbočovat.... kdybych si měl nechat vypalovat xicht od všech co svítěj tak nemužu jezdit. Clony mám stažený nonstop, ty nahoru ani nesklápím protože mi vadí světlo z nebe. a když před spaním zhasnu ještě hooodně dloho vidím všemožný barevný obrysy ... a taky levým vidim dost světlejší a pravým tmavší barvy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 22.06.18 22:15:23: ftipalku, no ted jsem byl na ocnim a mel jsem strach, ze mi bude cpat bryle na rizeni, protoze jedno oko do dalky mam cimdal horsi a rikala, ze to zatim na bryle neni, ale casem, ze se jim na rizeni nevyhnu, jinak ostatni normalni odpovidajici veku
Znam cloveka, co nevidi vpodstate na jedno oko a neslysi na jedno ucho, protoze mu v ruce bouchla petarda a zivi se jako ridic, jednou nas malem zabil, protoze nevidi, naboura kvuli tomu zraku rocne asi 2-4 auta a nikoho nenapadlo mu vzit ridicak, ted dokonce se zivi jako ridic v SAE. No jeste si vozi nohu na spojce a velmi rychle ji odrovna, me takhle malem znicil spojku.
Znam cloveka, co nevidi vpodstate na jedno oko a neslysi na jedno ucho, protoze mu v ruce bouchla petarda a zivi se jako ridic, jednou nas malem zabil, protoze nevidi, naboura kvuli tomu zraku rocne asi 2-4 auta a nikoho nenapadlo mu vzit ridicak, ted dokonce se zivi jako ridic v SAE. No jeste si vozi nohu na spojce a velmi rychle ji odrovna, me takhle malem znicil spojku.
-> Jarda: Pro mě je rozbitý auto, který nefunguje jak má. Auto který začne při předjíždění cukat nefunguje jak má => je rozbitý. Dokonce bych řekl, že docela dost. To jestli jede rychleji nebo pomaleji než dvoulitrový Forester s tím nemá řekl bych společného vůbec nic. Moje 900NG pojede pravděpodobně +- stejně jako ta tvoje O1 a přitom bych jí za auto který je v pořádku neoznačil.
A jestli ti vidění rozhodí semafor, tak se zamysli nad tím, jestli bys náhodou neměl vrátit řidičák.
A jestli ti vidění rozhodí semafor, tak se zamysli nad tím, jestli bys náhodou neměl vrátit řidičák.
-> dragon_cb_cz 22.06.18 21:14:11: prej rozbitym, forestera 2.0T jsem si s tim dal jak nic na plyn a on na benzin, napred z toho byl spatnej, ale pak rikal, ze mam blbej haldex a on stalou 4 kolu, myslel asi, ze mu ten celonerezovej vejfuk neco prida...
Jo me taky sere rozbite auto, kdyz jsem 10tis. km od baraku a na celem aute mi drzi jeden tlumic, mam popraskane obe predni pruziny a problemy s mazanim, KO tesneni pod hlavou, diru v chladici, seklej pravej brzdic a k tomu proslapavam brzdovej valec, nalomenej vejfuk, praskly klapkovy teleso a benzin kape na svody, strihly srouby na prasatku, ktere nedrzi na stitu, altik jen zahaknutej, protoze se uklepal drzak a jueste jsem na spoustu veci zapomenul, ale rus rekne, to rozbity neni, protoze to jede
ale tomu ja uz rozbity rikam
-> StepaNoFUN: koukal jsem na to a ty diody, to je celkem drasticke... ja kolikrat zastavim na semaforu v noci a pak jeste nekolik km vidim v zornem poli cervenou a zelenou![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jo me taky sere rozbite auto, kdyz jsem 10tis. km od baraku a na celem aute mi drzi jeden tlumic, mam popraskane obe predni pruziny a problemy s mazanim, KO tesneni pod hlavou, diru v chladici, seklej pravej brzdic a k tomu proslapavam brzdovej valec, nalomenej vejfuk, praskly klapkovy teleso a benzin kape na svody, strihly srouby na prasatku, ktere nedrzi na stitu, altik jen zahaknutej, protoze se uklepal drzak a jueste jsem na spoustu veci zapomenul, ale rus rekne, to rozbity neni, protoze to jede
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: koukal jsem na to a ty diody, to je celkem drasticke... ja kolikrat zastavim na semaforu v noci a pak jeste nekolik km vidim v zornem poli cervenou a zelenou
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda: Viz co píše Štěpán, pokud špatně slyšíš a nemáš zájem řešit příčinu, tak si kup ShiftLight. Ale pak už to fakt nesouvisí s plynem, protože jestli trefíš omezovač na plyn, nebo o pár vteřin později na benzín je úplně jedno...
Mě osobně by ale daleko víc sralo jezdit s rozbitým autem.
Mě osobně by ale daleko víc sralo jezdit s rozbitým autem.
-> Jarda: Jestli nechceš řešit příčinu, ale důsledek, tak si kup ShiftLight. A nastav si ho, jak potřebuješ. Ale myslím si, že i u odhlučnenýho auta to jde poznat uchem...
Kdyz to syci, tak je tam opet malo chladiva. Ale na dalku to moc nejde diagnostikovat. To chce po naplneni kouknout na hodnoty v diag
Prosím o radu. O2 -klimatizace- dlouho bez chladiva (roky ?) naplněna a vyměněno čidlo tlaku.Po naplnění chladila i když trochu méně,nyní nechladí ,kompresor jede, v kabině to lehce syčí,trubka z kompresoru horká do kompresoru vlažná .Má někdo zkušenosti ?Kompresor je tam stáloběžný bez spojky tudíž by neměl běžet bez chladiva ale vzhledem k tomu že chladila bych vyloučil že je vyšlahaný kompresor .Děkuji
-> dragon_cb_cz 22.06.18 16:46:23: tak ted Te nechapu, todle zacne velmi slusne jet pri 2500, ale proc bych zbytecne ztracel cas razenim, navic kdyz v techto chvilich fakt na sledovani otackomeru neni cas (nejak je to moc odhlucneny a podle zvuku motoru jako v jinych autech taky reagovat nedokazu - taky uz tak dobre neslysim :)), prave jak tomu slapnes tak tech 6000 tam je hned ani nevis jak
To je prave to auto, ktery nemusim vytacet :) ale proste to jednou za uherskej rok udelam a neni to potreba... kdybych takhle jezdil, tak jezdim za 20 a ne za 8,7. Todle jede nejlip, v cem jsem kdy jel, jezdil jsem s naftovou dvojkovou RS a to bylo sviznejsi, proti PD pritelkyne, ale stejne to bylo proti tomuto nic moc, s tou naftovou RS jsem udal v nemecku maximalku 200 a byl jsem rad, ze to dala (pritelkyni to udela jen nejakejch 185), s timdle jsem jel okolo 230 (taky nebylo moc casu sledovat tachac) a jeste by dala vic...
To je prave to auto, ktery nemusim vytacet :) ale proste to jednou za uherskej rok udelam a neni to potreba... kdybych takhle jezdil, tak jezdim za 20 a ne za 8,7. Todle jede nejlip, v cem jsem kdy jel, jezdil jsem s naftovou dvojkovou RS a to bylo sviznejsi, proti PD pritelkyne, ale stejne to bylo proti tomuto nic moc, s tou naftovou RS jsem udal v nemecku maximalku 200 a byl jsem rad, ze to dala (pritelkyni to udela jen nejakejch 185), s timdle jsem jel okolo 230 (taky nebylo moc casu sledovat tachac) a jeste by dala vic...
-> Jarda: Tohle je právě pro mě nepochopitelný uvažování... pokud ti stačí, že ti auto vždy připomene, že nefunguje jak má a ty se tomu přizpůsobíš, tak nevím co ti na to říct.
Rozumný řešení jsou dvě - buď to auto opravit, nebo si pořídit něco, co jede aniž bys to musel vytáčet do nebes![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Rozumný řešení jsou dvě - buď to auto opravit, nebo si pořídit něco, co jede aniž bys to musel vytáčet do nebes
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 22.06.18 14:47:25: ono by stacilo, kdybych to tak nevytocil, jenze to jde paradne do otacek a tech 6000 tam je hned, potreboval bych, aby se mi tam rozvitilo treba pri 5500 nejaky svetlo, ze mam radit :), na benzin si to prepinam, jen kdyz predjizdim neco, co si myslim, ze vyrazneji zrychli, bawa, audiny apod. ale na ty s ocuzenyma naraznikama to ani neprepinam :)
-> Jarda: A pak se mi divíš, že na plyn na tomhle motoru nadávám
Po pár takovejch příhodách se segry autem jsem v něm začal automaticky přepínat na benzín kdykoliv jsem se chystal předjíždět... a to má sériových 110kW (resp. podle toho jak je to líný, tak bych řekl, že už o dost míň).
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 22.06.18 11:10:19: ten reduktor a celej plyn jsem mel... jinak by tendle plyn na harfe stal 33 tis. kc a kdybych to nemel nachipovane, tak by to bylo OK, vstriky by to dat mely, ale reduktor by mel byt na hrane a asi je tesne za hranou no :/, proto jsem nechtel 150kW a tam se mi stejne nelibil ten prubeh.
Jako pristrik benzinu mi prijde dobra vec, hlavne kvuli tomu chlazeni, kdyby mi to nekdo nastavil, tadle jednotka to umi.
A na hovno bych nerekl, funguje to dobre na normalni i sviznejsi jezdeni, kdybych jezdil co to da, tak to bych souhladil na hovno, ale to uz bych tu stejne nebyl :)
Jen blbe je, ze ten clovek je asi fakt odbornik :( on to asi nechal tak, jak to bylo nastavene v tom supu 110kW, rikal mi ze pouze soupnul teplotu o par stupinku dolu, aby se mi to driv prepinalo a kdyz se trefim rozjezdem do prepnuti, tak to v lepsim pripade skubne a v horsim chcipne, ale to je detail.
Jako pristrik benzinu mi prijde dobra vec, hlavne kvuli tomu chlazeni, kdyby mi to nekdo nastavil, tadle jednotka to umi.
A na hovno bych nerekl, funguje to dobre na normalni i sviznejsi jezdeni, kdybych jezdil co to da, tak to bych souhladil na hovno, ale to uz bych tu stejne nebyl :)
Jen blbe je, ze ten clovek je asi fakt odbornik :( on to asi nechal tak, jak to bylo nastavene v tom supu 110kW, rikal mi ze pouze soupnul teplotu o par stupinku dolu, aby se mi to driv prepinalo a kdyz se trefim rozjezdem do prepnuti, tak to v lepsim pripade skubne a v horsim chcipne, ale to je detail.
-> Jarda: Tak hlavně že jsi ušetřil 6 000,- ale funguje to na hovno, slabej reduktor a ještě to nikdo neodladí
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik 22.06.18 09:50:35: reduktor to asi neda, je do 140kW pro turbo a mam 140kW, ten pristrik benzinu ve vysokejch otackach spatnej neni, alespon se to chladi...
Blbe je, ze do teto RJ se malokdo pripoji, potreba HW klic, tady to umeji 2 plynari a pak leda v praze na Harfe, ale ti jsou nejdrazsi, chteli za montaz 13tis. a tady mi to namontoval za 7, ten udajne lepsi chtel deset, ikdyz znamemu podelal taky plyn na mpi nive.
-> Nwkt 22.06.18 10:31:14: ale tak uz se mi ten plyn zaplatil...
Blbe je, ze do teto RJ se malokdo pripoji, potreba HW klic, tady to umeji 2 plynari a pak leda v praze na Harfe, ale ti jsou nejdrazsi, chteli za montaz 13tis. a tady mi to namontoval za 7, ten udajne lepsi chtel deset, ikdyz znamemu podelal taky plyn na mpi nive.
-> Nwkt 22.06.18 10:31:14: ale tak uz se mi ten plyn zaplatil...
-> havlik: Musí no, když na tom jezdila u 165kW Cupra. Ale já jsem mu to psal, že to vyladit bude oser na 1,8T
-> Jarda: A proč si nenechas doladit ten plyn nějak? Určitě to musí jít vic dokrmit i v otáčkách.
-> Jirik_Tuňák1983: to mi ted delal zlutej rapid, kdyz jsen jel na Besiny
tak u jednoho auta mi to staci :)))
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 22.06.18 08:53:28: A nepomohl by přístřik benzínu na výfukový potrubí? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak vcera pri predjizdeni autobusu mi to zas zaskubalo, mel jsem tam 6100/min. na LPG, to je tak blbe, ze v plnym vykonu to prestane jet a nesleduju otackomer v takovehle chvili, abych podle toho radil. U kazdyho auta to lehce pretocim pres max. vykon a radim, todle jede jak krava a najednou zacne skubat :/, trochu jsem ubral, hned to skubat prestalo. Chtelo by to asi pristrik benzinu, kdyz to zkousim na rovince na dvojku, tak to neudela az do 6500ot. Todle nedelam nejak casto, tak jednou za nekolik set km, ale i tak me to stve :).
-> dragon_cb_cz: Vím. Ale speciálně jsem se ptal, jak to je, když vyvrtám díru do střechy a začně hnít práh - prej není problém to uznat...
Jo jo. Na tohle je "jen" 5 let a nebo 200k. Víc na dodávky nedávaj... Zas na druhou stranu u koncernu se nám může o víc jak 2 letech jenom zdát...
Jako je fakt, že bych radši Transportera, ale cenově je to v porovnání s tímhle za nesmysl a problémy jsou tam spíš větší, než menší... Uvidíme jak se bude srát tohle...
Jo jo. Na tohle je "jen" 5 let a nebo 200k. Víc na dodávky nedávaj... Zas na druhou stranu u koncernu se nám může o víc jak 2 letech jenom zdát...
Jako je fakt, že bych radši Transportera, ale cenově je to v porovnání s tímhle za nesmysl a problémy jsou tam spíš větší, než menší... Uvidíme jak se bude srát tohle...
-> StepaNoFUN: No víš jak je to se zárukou na kastli... a na zbytek jen 5 let? Koukal jsem, že na osobáky umí Ford i 7...
-> dragon_cb_cz: Však v poho... Od tohohle by mělo bejt 5 let/200tis. - teda mimo běžnějch spotřebních (opotřebitelnejch) dílů a výměn olejů klid. Zbytek pokrejvá záruka. a na kastli 12let...
-> StepaNoFUN: Dělám si prdel ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Nee. Ten starej byl taky rail. ;-)
-> StepaNoFUN: To už se ti ten novej služebák začal srát? To brzo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: To Ti můžu prozradit. Jede to prakticky furt stejně, akorát to začne při potřebě vyššího zatížení motoru (kopec atd.) padat do nouzáku.
-> Jarda: Zrovna Shell nafta není něco, co bych do svýho auta chtěl lejt, ale na výkon to má vliv stejně mizivej...
-> bouchy:
Mrtvý turbo se projeví dřív uplně něčim jiným a to je spotřeba oleje. Je teda pravda, že jsem slyšel o přidřeným turbu na ložiskách, ale určitě by to nevydrželo jezdit dlouho. A vůle a nízká komprese se na výkonu nepoznaj. To se dřív pozná na blbejch studenejch startech, vůle jako takový do výkonu nepromlouvaj vůbec, ba skoro naopak. Čim vylítanější motor, tim líp pojede. Špatná komprese může způsobit zhoršení kvality spalování, ale v rámci korekcí se to dožene, takže se to pozná spíš na emisích.
Pokud TDI blbě jede co se týče výkonu, je to v naprostý většině případů vinou špatný senzoriky (váha) nebo závadou na podtlacích, u PD pak nastupuje smetená vačka nebo blbý nastavení rozvodů a vstřikovačů.
Znám několik motorů ve špatným technickým stavu, který rachotěj, hulej, hydroštely už nemaj skoro žádnej materiál, ale jedou furt jak praštěný.
E: nevim teda jak se chová ve výkonu hodně jetej common-rail, když mu vinou netěsnejch vstřiků tekoucích do přepadu a jetýho čerpadla začne klesat tlak v railu
Mrtvý turbo se projeví dřív uplně něčim jiným a to je spotřeba oleje. Je teda pravda, že jsem slyšel o přidřeným turbu na ložiskách, ale určitě by to nevydrželo jezdit dlouho. A vůle a nízká komprese se na výkonu nepoznaj. To se dřív pozná na blbejch studenejch startech, vůle jako takový do výkonu nepromlouvaj vůbec, ba skoro naopak. Čim vylítanější motor, tim líp pojede. Špatná komprese může způsobit zhoršení kvality spalování, ale v rámci korekcí se to dožene, takže se to pozná spíš na emisích.
Pokud TDI blbě jede co se týče výkonu, je to v naprostý většině případů vinou špatný senzoriky (váha) nebo závadou na podtlacích, u PD pak nastupuje smetená vačka nebo blbý nastavení rozvodů a vstřikovačů.
Znám několik motorů ve špatným technickým stavu, který rachotěj, hulej, hydroštely už nemaj skoro žádnej materiál, ale jedou furt jak praštěný.
E: nevim teda jak se chová ve výkonu hodně jetej common-rail, když mu vinou netěsnejch vstřiků tekoucích do přepadu a jetýho čerpadla začne klesat tlak v railu
-> bouchy 21.06.18 10:28:58: palivem to asi nebude - bere se do toho jen na shell a omv, klima nesmrdela, jen moc nechladila... jak kdyz tankuju, tak beru jen premiova paliva :) to ostatni asi ne, ale jak to jelo to me dostalo, rok nevim, ale 2011 by mela najeto urco vic, ale vzhkedem k tomu, ze tu je prunernej rocni najezd aut asi 120tis.km, tak mi to taky nejak nesedi
-> palinator: Vůle, komprese, stav turba,...?
-> bouchy:
Vysvětlíš mi souvislost mezi nakládáním za studena a tím, že to nejede? A PD má tendenci zničit dvouhmotu ze svý podstaty, např. rotačky nebo common-raily na jízdní styl tolik netrpí.
Vysvětlíš mi souvislost mezi nakládáním za studena a tím, že to nejede? A PD má tendenci zničit dvouhmotu ze svý podstaty, např. rotačky nebo common-raily na jízdní styl tolik netrpí.
-> Jarda: Tak ono co člověk až tak potřebuje - přední el. okýnka, posilovač (ten snad měly všechny octavie, narozdíl od fel, fabie,...), možná 12V zásuvku. Jestli to má el. sedačky s vyhříváním, zadní kameru a senzory, zadní stěrač atd. není až tak důležitý (teda pro mě). I bez klimy se dá vyžít, naopak pustit nějakou, kde prase kašlalo na desinfekci (a jela nonstop), to je o zdraví. Jestli málo foukala, tak to bude nedostatkem chladiva, příp. jiný "bloky" na cestě. No a že tomu někdo nakládal za studena, tudíž to nejede, navíc to rval na volnoběh, tak to odnesla dvouhmota... mohl by taky být problém někde v ŘJ, vim, že někdo měnil kvůli tomu, že "to jelo jak s tunovým přívěsem" - byla to chyba vstřiků a dávky nafty. A používání jen toho nejlacinějšího paliva tomu dlouhodobě taky neprospěje - mazivost, startovatelnost, čistota, nakonec i výkon (cet.č.). U takovýho auta asi člověk závodní výkony nebo luxus nečeká, spíš si mne ruce nad spotřebou a že servis platí někdo jiný.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: :jaký rok výroby? Tuším od roku 2011 škodovka přešla z climaticu na manuál z dob felicií.-)