-> suri:
V pohodě, díky, budu dávat "starý" znaky. Není to zas tak drahá položka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: som ti mohol poslať
-> suri:
Díky. Nebyly ke kolům a ještě jsem je neobjednal (spolu s dalšími věcmi). Nemám hotovou diplomku do školy, házej se akorát klacky pod nohy, tak jsem odstavil práci na vedlejší kolej, tudíž vypadly finance a musim je trochu hlídat.
Díky. Nebyly ke kolům a ještě jsem je neobjednal (spolu s dalšími věcmi). Nemám hotovou diplomku do školy, házej se akorát klacky pod nohy, tak jsem odstavil práci na vedlejší kolej, tudíž vypadly finance a musim je trochu hlídat.
-> palinator: pekné , prečo nie sú pokličky?
-> palinator 06.05.18 12:41:35: Zase až po další zimě? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Smyl jsem prach, vyluxoval, Lenka oprášila vnitřek a zase jsem to šoup zpět do garáže. Na takovýho veterána si myslim že to nevypadá zas tak zle.
Ještě pokličky, kryty na šrouby, zadní nápis a s exteriérem asi končim.
Nic, dál spamovat nebudu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nic, dál spamovat nebudu.
-> Jarda:
Přemejšlim co by se na Oct mělo vysrat, aby oprava převyšovala cenu auta, když se díly na to válej po příkopech. Ale bavit se o rozmlácenejch xenonech zrovna nechci.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Přemejšlim co by se na Oct mělo vysrat, aby oprava převyšovala cenu auta, když se díly na to válej po příkopech. Ale bavit se o rozmlácenejch xenonech zrovna nechci.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator 04.05.18 15:37:53: nj, ale taky by jsi mohl dopadnout jako jeden znamej, kterej koupil super auto a po mesici automat KO a oprava prevysuje ted cenu auta :)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: No comment ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Tak toho jsou pak plný Světy motorů, kterak si správně vypočítat jestli diesel nebo benzin. To, co tu řešim, nemá s touhle polemikou moc společnýho, protože všechno z toho je materiál, kterej je zhruba ve stejný míře použitej i na benzínu. Na druhou stranu je pravda, že koupit benzín, tak je to auto za daleko menší peníze a v lepším stavu, takže bych leccos (byť to s motorem jako takovým nesouvisí) nemusel řešit. Navíc bych v důsledku výběru benzíňáku neřešil ani žádnou Škodovku, dokonce ani žádnej koncernovej povoz. A hle, jsme zase na daleko menších penězích. No jestli já nejsem blbej.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak toho jsou pak plný Světy motorů, kterak si správně vypočítat jestli diesel nebo benzin. To, co tu řešim, nemá s touhle polemikou moc společnýho, protože všechno z toho je materiál, kterej je zhruba ve stejný míře použitej i na benzínu. Na druhou stranu je pravda, že koupit benzín, tak je to auto za daleko menší peníze a v lepším stavu, takže bych leccos (byť to s motorem jako takovým nesouvisí) nemusel řešit. Navíc bych v důsledku výběru benzíňáku neřešil ani žádnou Škodovku, dokonce ani žádnej koncernovej povoz. A hle, jsme zase na daleko menších penězích. No jestli já nejsem blbej.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: To s tou MHD byl pochopitelně vtip, ale jak píše -> vhml 04.05.18 14:00:50: , ta spotřeba ve výsledku často nebývá až tak důležitá. Třeba rozdíl ve spotřebě mezi Akordeónem a 900NG je lehce přes 3 litry, což se může zdát docela dost. Jenže pak na Akordeónu odejde jedna hadice serva a "vydělává" na ní skoro rok... A při menším nájezdu je vliv fixních nákladů (pojistka, dálnička, STK) docela brutál.
-> minno 04.05.18 13:36:58: A ještě jsem si spletl téma. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 04.05.18 13:38:13: pak se člověk dopočte k tomu, že je vlastně skoro jedno kolik to žere. Třeba na Miatu stojí jen brzdový destičky 0,5 kč/km
Olej měněnej po roce zrovna tak, atd.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Pojistku, TK ani kupní cenu do toho nepočítám. Beru jen to, co auto konkrétně skutečně sežralo. Auto mít člověk dneska asi musí (a je asi dobrý aby trochu za něco stálo a nebyla to kupa hnoje), takže řeč o MHD je asi irelevantní, vzhledem k tomu, že cena provozu auta (jen nafta + servis v rámci amortizace) bude něco kolem 2,50 Kč/km.
Pojistku, TK ani kupní cenu do toho nepočítám. Beru jen to, co auto konkrétně skutečně sežralo. Auto mít člověk dneska asi musí (a je asi dobrý aby trochu za něco stálo a nebyla to kupa hnoje), takže řeč o MHD je asi irelevantní, vzhledem k tomu, že cena provozu auta (jen nafta + servis v rámci amortizace) bude něco kolem 2,50 Kč/km.
-> palinator: A teď do toho ještě započti pojistku a kupní cenu a začneš jezdit MHD
Třeba na 9-5 jsem na 6.29 Kč/km bez kupní ceny, při uvažování pětiletého odpisu "do nuly" na 8.57 Kč/km....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Normálne to nie je, ale reálne myslím, že áno, dnešná guma už nie je guma. Aj nová guma dverí čo som dával na škodovku vyzerá po krátkom období na určitých miestach podobne.
FIII 2016, najeto 25 000 km. To je normální? Je to na všech dveřích.
-> palinator: Mať tak čas rátať toto na všetky štyri autá čo prevádzkujem tak zistím že to nie je reálne platiť z mojej výplaty ... A to nerátam iné veci ...
Trochu jsem udělal inventuru ve fakturách a od 17.1.2018 co to auto mám vychází cena na km včetně servisu na 12,00 Kč/km
28400 Kč za servis a píčoviny co jsem nakupoval okolo. A to ještě nejsem u konce s objednávkama, takže to ještě nějakej litřík spolkne. Pak se to konečně bude moct začít srát, když se to už takhle vyplácí. ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
www.spotreby.cz/skoda-oct avia-i-combi-1-9-tdi-66-kw -90-hp-a51303
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
www.spotreby.cz/skoda-oct avia-i-combi-1-9-tdi-66-kw -90-hp-a51303
-> Borderer: Jako po FL? No to je dobře možný....ale údajně to jde zase překódovat na skutečnost. U oleje je to asi podobně....svižná jízda pramálo zvýší teplotu oproti tomu, kdy člověk jede za nějakým šnekem... jedině, že by hrál roli horkej vzduch auta přede mnou, jako v F1
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: mám 99 a budík funguje tak jak fávo. z kopce se podchlazuje, do kopce se hřeje... :D normálka.. ale když si vezmu dnešní hodinu a pul v koloně,kdy u fiata byla ručička pořád stejně a sahara pak už valila téměř bez zastavení..... asi tomu taky nevěřim.
-> bouchy: Já mám takový podezření, že už i feldy (poslední) částečně klamaly, protože budík teploty je strašně laxní. Ohřejvání je OK, ale pak se teplota drží na 90°i když vrčí první stupeň sahary, který spíná na 96°C. A když mam čerstvě ohřáto, dlouho brzdím motorem a topím, tak se teplota drží dlouho na 90°C a pak najednou hupsne na 80°C (podle diag. klesá postupně). Čidlem to není, leda by zlobily tři originály úplně stejně.
-> Milan 136 27.04.18 21:16:38: Bylo to přesně tak, pístek byl celkem OK, ale i přesto jsme dali nový.
Vyřešeno za 400,-, brzdič maká jak má a včera jsem prošel STK bez ztráty kytičky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vyřešeno za 400,-, brzdič maká jak má a včera jsem prošel STK bez ztráty kytičky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: Tak hlavně, že je to ošetřené..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: On píše ale těsnící gumka, ne prachovka..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.04.18 21:07:55: Tak tohle nejspíš opravíš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 27.04.18 21:16:38: Todle jsi mel napsat, kdyz jsem to resil u feldy, stale to pribrzdovalo a prachovka opravdu byla naboptnala...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 27.04.18 21:16:38: Gumičku (prachovku) jsme nesundavali, bylo před půlnocí a byl jsem rád, že je složeno a jedu dom. V úterý budem chytřejší. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: ten pistej je rezavej?
Casto staci jen gumicky. Ta tesnici byva takova rozmatlana a drzi pistek
Casto staci jen gumicky. Ta tesnici byva takova rozmatlana a drzi pistek
Mechanismus ručky se vrací krásně na doraz v tom to není, zatuhlý byl pístek jako takový. Vyměním za 350 a uvidíme. Pokud nepomůže, budu rád za tip kde na ně za Vámi uváděné ceny.
-> Tuner#2: U O1 jsem se s tím taky natrápil. Dělal jsem repas brzdičů a stejně to nebylo ono. Rozebrat pěknej porod a ve výsledku nic z toho. Našel jsem na nějakém fóru inzerát na nové za opravdu super cenu. Tak nebylo co řešit a brzdy fungují už pár let absolutně bez problémů. Při každém přezutí promazávám a ok. Jak už tu psali ostatní - největší slabina osička od ovládání ručky, vyschne to, zoxiduje to a je problém. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.04.18 18:46:59:
Asi jsi mně špatně rozuměl. Lana (resp. lano na straně kde byl zatuhlej pístek) NEMUSÍ být v pořádku, ačkoliv se s ručkou manipulovalo. Prostě se to na ručce na vahadle zhoupne a pohybuje se jen jeden lanovod a druhej zatuhne. Pokud teda není na OII něco hodně jinak.
Mimochodem, ten třmen přibrzďuje kvůli zatuhlýmu pístku provozní brzdy a nebo visí mechanismus ručky? Poznal bys to asi tak, že to táhlo na třmenu na lanovod jde vrátit zpátky a pak to odbrzdí.
Asi jsi mně špatně rozuměl. Lana (resp. lano na straně kde byl zatuhlej pístek) NEMUSÍ být v pořádku, ačkoliv se s ručkou manipulovalo. Prostě se to na ručce na vahadle zhoupne a pohybuje se jen jeden lanovod a druhej zatuhne. Pokud teda není na OII něco hodně jinak.
Mimochodem, ten třmen přibrzďuje kvůli zatuhlýmu pístku provozní brzdy a nebo visí mechanismus ručky? Poznal bys to asi tak, že to táhlo na třmenu na lanovod jde vrátit zpátky a pak to odbrzdí.
-> Jarda: Já za TDi maxidot dával asi 4,5k...
-> Nwkt 27.04.18 19:34:53: to mam kvuli tomu schanet maxidotovy RS? ty budou za raketu :(
-> Jarda: je fakt že fabie dlouho nic nic nic a pak po jedno rozjezdu na křižovatce to udělá hop hop hop a máme 90. ale taky tomu odpovídá teda topení no... nic nic nic a až po delší době to začne něco dělat... to felda tam si v -20 po kilometru mužeš fénovat vlasy....
-> Nwkt: Tak si vzpomeň jak. Ještě jsem nepořešil a taky mě to sere. :-D
-> Jarda: Na maxidotu ano. To je moje video ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435 27.04.18 18:55:23: asi je to zamer vyrobce, aby to lidi nicili, ja kdyz vidim teplotu 90°C, tak se tomu taky nebojim slapnout
a i pritelkyne rikala, ze ma u fabky asi rozbitej teplomer, ze to stale ukazuje 90...
-> Nwkt 27.04.18 08:32:24: umis?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt 27.04.18 08:32:24: umis?
-> suri 27.04.18 07:37:36:
a já si říkal kurva jek je ta fabie dokonalá že ta ručička se ani nehne a u fáva buď trnu že je to studený, nebo že už je to na hranici červenýho
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Lana musí být OK, používám ručku při každém parkování. Bohužel celou zimu byl asi pístek nadoraz vylezlý a to se na něm podepsalo. Zkusíme tu opravnou sadu a snad to bude OK.
-> Nwkt:
Má ale jen v nějaký lepší verzi, nevim jestli nutně s Maxidotem, dost možná jo jak píše -> bouchy:
Táta to ve FII 1,6 TDI 55 kW r.v.2010 neměl, ale líp vybavená o rok novější teploměr měla. Dnes ve FIII je to asi totéž, ale teplota jde snad zobrazit na palubáku.
E: bude to s Maxidotem, protože bez něj je palubák sloučenej s digitálním palivoměrem
Má ale jen v nějaký lepší verzi, nevim jestli nutně s Maxidotem, dost možná jo jak píše -> bouchy:
Táta to ve FII 1,6 TDI 55 kW r.v.2010 neměl, ale líp vybavená o rok novější teploměr měla. Dnes ve FIII je to asi totéž, ale teplota jde snad zobrazit na palubáku.
E: bude to s Maxidotem, protože bez něj je palubák sloučenej s digitálním palivoměrem
-> Nwkt 27.04.18 18:28:04: faceliftovej roomster ne
-> bouchy: FI určitě a FII má na budíku otáčkoměru teploměr ne?
-> Jarda: Nafixlovaná ručička teploty je známá věc, pokud vím, tak Felicie to ještě nedělaly, FI nevim, FII ani většinou měřák neměly
(myslím že jen verze s maxidotem) no a pak už jen nafixlovaně. Ta akcelerace ručičky 5 min po startu je úctyhodná, bojím se, že odbobně je nafixlovaný číslo teploty oleje - ale je zajímavý sledovat vystřelení ručičky vody na 90°C, pak dlouho nic a až pak se ukáže 50°C na oleji (což je defaultně minimální hodnota k zobrazení)![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dokázal by mi prosím někdo odměřit, kam přesně nalepit nápis Octavia vč. motorizace na 5. dveře na kombíku OI? Tak aby to bylo v originál místě. Díky.
-> Milan 136: Držáky 1000 pár použitý, popřípadě 1500 pár nový.