
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Já teď začal na zkoušku lít VIF do mého PD 96 kW a mám to auto čtvrt roku a přijde mi, že co jízda tak to má jiný zvuk, tak nevím....
jinak co auto mám, tankuji jen Effectu na Benzině, na Vervu kašlu

-> King 26.02.18 08:31:27: No ja tam dal 5w40 castrol titanium diesel edge pro PD, chytla napoprve, ale sotva to zatocilo
naftu nevim co bere a vif tam taky neni...

-> Jarda: Nevim jestli je to vlastnost koktavek, ale bawo rano s manzelkou odjelo :-) Pravda, bylo jenom -16C, nearkticka nafta bez Andrejovy repky s troskou zimniho vifu, olej 0w30, baterka 85Ah neznamyho stari a pravdepodobne KO jedna ci vice zhavicek, takze to prvnim a druhym pokusu o start chcipne. Ale toci pekne :-) Loni to ale takova idyla nebyla, protoze se kvuli zlamanejm kabelum do 5. dveri odmitaly uspat vsechny ridici jednotky a pres noc to vesele sosalo z baterky 200mA - jednou doslo i na autobus :-)
Tak pouhych -20 a naftova ma se startem s novou 80Ah baterkou co delat, ani ne se startovanim, ale aby vubec s tim starter otocil... Ja vim, proc naftu nechci :) 1.8t mi krasne startuje na 40Ah baterku, co jsem mel v rapidu :)
-> bouchy: v každom svete motoru je reklama na vif-> Milan 136: uvidíme , maximálne bude KO motor -> Pavel P@nkáč: nechcem predbiehať , ako hovorím trhalo to na voľnobeh aj predtým
-> palinator: Funguje, minimálně u nepřímovstřiku takto: www.vif.cz/files/.../clan
ek_z_casopisu_Svet_motoru_
2015.pdf (je otázka, kdo to platil, když se s tím chlubí přímo VIF
) - navíc občas to koupou v čistým, což je extrém. Otázka, jak je to špinavý ve válci a zda to něco vyčistí na (podle mě stejně důležitý) výfukový straně, ideálně až (jak VIF píše) na katu. Plus palivo má významně lepší mazivost (->menší opotřebení vložek atd) a má to mít i vliv na olej, ale to už je asi objektivně neměřitelný. Navíc praxe je asi jiná než motor v laborce. Že ještě někdo nevymyslel nádobku na aditivum, co se u přímovstřiku vstřikuje přes sání...


-> palinator: u mejch boxeru byl VIF znat... defacto uz od druhy treti nadrze, ale treba to byl jen pocit. Kazdopadne ted jezdim na Benzinu, kde ho ma Effecta teoreticky jiz v sobe :) Lenost zvitezila
-> Pavel P@nkáč: taky bych nemaloval hned certa na zed
-> suri: NGK je spolehlivé to máš pravdu ale stačí aby spadla na zem i v balení a je po ní....spíš to vydím na nějakou cívku uvidíš

-> Pavel P@nkáč: trhanie na voľnobeh bolo aj predtým , všimol som si to po dovoze domov kde to bolo zohriate riadne , v sviečkach chybu nehľadaj , sú to originálky NGK Japan iridium , v origo balení aj ochrana elektrod a každú som v ruke 5x otočil ... už ak neveriť NGK a šikmookým tak neviem čomu
-> suri: a před výměnou svíček to nedělalo? jestli třeba není vadná/poškozená nějaká svíčka (mohla spadnout někomu na zem nebo při montáži prasknout izolant atd.)
-> palinator: peňaženku určite
-> Pavel P@nkáč: sviečky boli suché v pohode , ani odtrhy ani elektrody zlé , jedine na prvo valci na konci závitu mastno ale neviem od čoho , elektroda čistá
-> suri: -> King:
Já teda taky nic nepoznal, nějaký to blahodárno. Ale prej to čistí.
Já teda taky nic nepoznal, nějaký to blahodárno. Ale prej to čistí.
-> suri: nemusí svitit kontrolka...nebo voda/olej na civce a svíčce ale to by jsi viděl když jsi měnil svíčky, motor jsi asi nemyl...
-> palinator: Muj dvorni mechoš, co taky dela ve zkusebne, ma na VIF prekvapive stejnej nazor. Nedavno se mi v kufru polozil kanystrik s naftou a s VIFem a trosicku z toho vykapalo na podlahu kufru, ale uz to subj. vyvanulo. A on stal asi metr od auta a znalecky: "Ááá, cejtim vif! " :-)
-> palinator: potom som mal šťastie lebo ja som fakt nič nezaznamenal , do Octavie nikdy žiadna zmena , do Superba dlhodobo tiež nič , za 14000km za tie štyri necelé mesiace čo som ho jazdil a dával ku každej nádrží stooktánu , tj cca 23 nádrží , niekde aj dvojitú dávku som nespoznal nič
-> suri:
Vidiš a bratranec co dělá na zkušebně říkal, že VIF do benzínu jako čistící aditivum fakt funguje.
Vidiš a bratranec co dělá na zkušebně říkal, že VIF do benzínu jako čistící aditivum fakt funguje.
-> Milan 136: zajtra to mrknem , dal som tam predtým aj to koncernové slávne aditívum G001780M3 , do hnedého som dával aj VIF tie malé flaštičky jednorázové , sem tam aj dve a nič , nič som na tom nespoznal za celé leto a 14tkm ... tieto aditíva sú fakt len placebo
-> suri 25.02.18 21:51:21: nemusi svitit check na civku
-> Pavel P@nkáč: na cievku by svietil aspoň check , nič zajtra rozbehám diagnostiku a skúsim to načítať kde to píše výpadky zapaľovania ... prípadne prehodiť cievky medzi sebou , teraz sú tak ako to prišlo ku mne , každá tam kde bola
-> Milan 136: netuším , výkonovo ide fajn , ak by tam boli nejaké vynechania vo väčšom počte hádam by blikol check , mrknem na to , môžu sa zmerať tlaky a budeme vidieť že čo
-> suri: tak bude civka ko ne?
-> suri 25.02.18 21:36:38: myslis, ze to je zakarbonovany?
-> Milan 136: vzhľadom na to že tieto fsi už trošku poznám sa toho práve bojím že nebude
sviečky sú nové , predošlé neviem či boli menené ale nevyzerali zle , v historii záznam nebol , v jičíne to nemenili ale cievky boli krivo - to mi mohlo napovedať
sviečky sú nové , predošlé neviem či boli menené ale nevyzerali zle , v historii záznam nebol , v jičíne to nemenili ale cievky boli krivo - to mi mohlo napovedať
-> suri 25.02.18 21:33:24: treba to bude nejaka prkotina. Svicky jsou novy ne?
-> Milan 136: uvidíme , už nemám na to nervy ,ten predošlý nemal takéto problémy
-> suri 25.02.18 21:26:29: nasel jsem to v TK. Vymenil svicky, vymazal ucebni hodnoty, nastavila vyslal bez vypadku do sveta
Vag na nacteni vypadku staci.
-> Jarda - zrušená registrace 25.02.18 21:28:06: superb nema v telese klapky natrubek pro pripojeni podtlaku

Vag na nacteni vypadku staci.
-> Jarda - zrušená registrace 25.02.18 21:28:06: superb nema v telese klapky natrubek pro pripojeni podtlaku
-> Lamac 25.02.18 21:14:25: nekde na netu jsem cetl nafouknout to kompresorem, nemuzu tomu ublizit?
-> Milan 136 25.02.18 21:19:24: kdyby to byla klapka, tak jednu mam ze supa 1.8T, ale byl to jinej kod motoru, je to vse stejne?
-> Milan 136 25.02.18 21:19:24: kdyby to byla klapka, tak jednu mam ze supa 1.8T, ale byl to jinej kod motoru, je to vse stejne?
-> Milan 136: jop , ako tak rozmýšlam asi som mal fakt ísť do tej novej 1,8TSI Octavie ...
na voľnobeh to trhá tiež , nie vždy a nezávisí to od teploty ale je to riadne cítiť , dnes pri ustálenej jazde ešte za studena pri cca 80tke pri jemnom plyne normálne šklbanie ... skúsim to načítať ale mám len vag ... čo si doriešil ty?
na voľnobeh to trhá tiež , nie vždy a nezávisí to od teploty ale je to riadne cítiť , dnes pri ustálenej jazde ešte za studena pri cca 80tke pri jemnom plyne normálne šklbanie ... skúsim to načítať ale mám len vag ... čo si doriešil ty?
-> Jarda - zrušená registrace 25.02.18 20:54:15: v original diagnostice to zni spojeni turbodmychadlo skrtici klapka-pokles tlaku. A tuhle zavadu delava skrtici klapka
-> suri 25.02.18 20:34:21: na 3.6?
Ted jsem resil jednu reklamaci na CZDA, ze obcas na volnobeh zakopne. Zavada zadna, ale vypadky to nacitalo
-> suri 25.02.18 20:34:21: na 3.6?
Ted jsem resil jednu reklamaci na CZDA, ze obcas na volnobeh zakopne. Zavada zadna, ale vypadky to nacitalo
Začína blbnúť hadička podtlaku k turbu.Vymeniť,pak ťa môže hádzať do nudzaku.
-> Nwkt 25.02.18 10:37:40: jj, pekne, jen abych to neolamal taky... jinak plastiky jsem slepil, ani to neni videt, tak uvidim, jestli to nekdo neukopne.
Copak je zas todle za chybu? udelalo to asi, kdyz to bylo premrzle...
Smazal jsem to a uz to nenaskocilo.
-> Nwkt 25.02.18 10:36:49: jj, diky, pres noc by se to mohlo stahnout :)
Copak je zas todle za chybu? udelalo to asi, kdyz to bylo premrzle...
Smazal jsem to a uz to nenaskocilo.
-> Nwkt 25.02.18 10:36:49: jj, diky, pres noc by se to mohlo stahnout :)
-> Milan 136: nemáš skúsenosť pri vynechaniach zapaľovania či svieti check engine hned alebo nemusí a chyba bude?
-> Jarda: pořiď si tohle www.aliexpress.com/item/.
../32689601693.html
-> StepaNoFUN 24.02.18 23:29:15: u te baterky nevim, stacilo tuknuti a bylo - takovej pantik na odklapeni, naftova to ma praskle cele
-> saskyn2 24.02.18 23:40:40: ja nemohl najit klic na filtr, no nekomu jsem ho pujcil a asi vim komu, ale on mi to zapira, tak jsem to vzal remenem a jak se smeknul, tak jsem o ni strechnul no, jinak u fava mi klicka nikdy neuletela, vlastne v hnedym interieru mi ji ulomil spolucestujici
-> Nwkt 25.02.18 00:18:16: jj, diky a kterej? www.ulozto.cz/hledej?q=el sawin vsechny casti, to bych nestahnul ani za mesic, no to jsem prave nevedel
A jak vyndavate ty zaslepky sroubku?, kdyz to vezmu sroubovakem, tak to ohlomejzdam, napada me na to jedine neco prilepit a vytahnout.
-> saskyn2 24.02.18 23:40:40: ja nemohl najit klic na filtr, no nekomu jsem ho pujcil a asi vim komu, ale on mi to zapira, tak jsem to vzal remenem a jak se smeknul, tak jsem o ni strechnul no, jinak u fava mi klicka nikdy neuletela, vlastne v hnedym interieru mi ji ulomil spolucestujici
-> Nwkt 25.02.18 00:18:16: jj, diky a kterej? www.ulozto.cz/hledej?q=el sawin vsechny casti, to bych nestahnul ani za mesic, no to jsem prave nevedel
A jak vyndavate ty zaslepky sroubku?, kdyz to vezmu sroubovakem, tak to ohlomejzdam, napada me na to jedine neco prilepit a vytahnout.
-> Jarda: Tvl sikovkama povolovat filtr, když je ne to spešl klíč
jinak nevím cos tam mohl polámat, vyndáš jeden šroubek a kolejničky vytáhneš
nainstaluje si ElsaWin, tam máš přesný postupy jak to rozebírat 

jinak nevím cos tam mohl polámat, vyndáš jeden šroubek a kolejničky vytáhneš


Já si zase pamatuju že poslední auto u kterýho houfně odpadávaly plasty bylo fáčko. Třeba kličky na otevírání dveří. Spíš je to o tom jak to člověk umí rozebrat a co na to má za nářadí. Měrku se mi podařilo ulomit snad jednou v životě a to mojí blbostí že jsem si na to lehnul když jsem měnil něco jiného.
-> Jarda: Tak ono brát to sikovkama... :-/
Každopádně plasty v interiéru vydržej u O1 skoro nesmysl. A jestli je vlastní nešikovností zlikviduješ... To samý kolem baterky - pokud tam není zásah kutila (u mýho je to přestrojovaný auto z anglána, takže místy neseděj svazky a je to dolepeý z toho "co dům dal") tak není moc co zkurvit...
Každopádně plasty v interiéru vydržej u O1 skoro nesmysl. A jestli je vlastní nešikovností zlikviduješ... To samý kolem baterky - pokud tam není zásah kutila (u mýho je to přestrojovaný auto z anglána, takže místy neseděj svazky a je to dolepeý z toho "co dům dal") tak není moc co zkurvit...
-> Milan 136 24.02.18 23:07:30: no vzdyt to je vsechno hrozna hrachovina, posledni auto, u ktereho se mi nic takoveho nestavalo bylo favo, felda tak uz to zacinalo a fabka nebo octa to je des, na tedle nebylo na tolik veci sahnuto, tak toho tolik olamaneho neni, ale na naftove, tam je toho olamanyho...
Pri vymene oleje na naftove jsem ulomil trychtyr merky, ale to neni nic proti tomu kamaradovi, ktery pri vymene naftoveho filtru na tranzitu olamal sikovkama celou tu nadobku na filtr.
Tady o tech plastikach nic nepsal no :/ www.skodaoctavia.cz/clane k/demontaz-sedacek
Pri vymene oleje na naftove jsem ulomil trychtyr merky, ale to neni nic proti tomu kamaradovi, ktery pri vymene naftoveho filtru na tranzitu olamal sikovkama celou tu nadobku na filtr.
Tady o tech plastikach nic nepsal no :/ www.skodaoctavia.cz/clane k/demontaz-sedacek
-> Milan 136: Tak po dvoudenní manipulaci s pojistkovkou jsem taky dokurvil to, co někdo začal... Instaloval jsem Webasto a manipuloval jsem asi s pojistkovkou na baterce moc. A povedlo se mi dolomit kontakty od toho sdružeýho konektoru, který už předtím byly načatý (byla tam pojistkovka z jinýho auta). Tak jsem poctivě (lisováním a zafouknutím do bužírky s lepidlem) nastavil ten jeden kratší kabel (s vypáleným okem) a pojistkovku vyměnil za tu, co tam patří... Od tý doby se do toho už nebojím sahat...
-> Jarda - zrušená registrace 24.02.18 22:46:15: takze jsi nesundal ty kryci plasty, sedackou je ulomil a nemuze za to tva blbost, ale to auto?
Stejne tak nechapu, co jsi ulomil tou baterkou
t
A ten kamarad, to bude dobrej servisak, uvazuji, ze k nemu zacnu asi jezdit...
Stejne tak nechapu, co jsi ulomil tou baterkou

A ten kamarad, to bude dobrej servisak, uvazuji, ze k nemu zacnu asi jezdit...
-> Nwkt 24.02.18 17:56:34: u LPG by zbytecne nebylo :) ale asi bych toho pri montazi hodne podelal... dnes jsem si opravoval vyhrev sedacky, copak to jsem opravil, ale pri vyndavani sedacky jsem olamal obe kryci listy kolejnicek :( a kdyz jsem menil baterku, tak jsem si daval pozor a pak druhou baterkou jsem zavadil o ten horni plast a taky jsem kousek ulomil, to nesnasim u VW, ze na co clovek sahne, to ulomi :( Kamarad, co ma servis, tak rika, ze uz se ani nesnazi neco neulamat...

-> Nwkt: nebude to také hrozné
-> suri: Akorát cpát všude klíč do odstíněný krabičky je oser video.idnes.cz/webtv.aspx
?idvideo=V1...
-> Nwkt: je tam len teplota a vyhrevy sedačiek
kessy je super vec ,už by som to nechcel bez , presadám do octavie a mám problém s klúčami
kessy je super vec ,už by som to nechcel bez , presadám do octavie a mám problém s klúčami
-> suri: Sup má vzadu taky panel ne? S teploměrem myslím .... Kessy nevím, ještě jsem auto s ní neměl. A upřímně ani to do svýho nechci
-> Nwkt: ja by som to nemal kde dať
to kessy sa nedá spraviť ako na nových , že to po zatlačení START , rovno naštartuje ? toto je ako na zetore , jedno stlačenie zapne zapalovanie a musíš podržať na šťart
to kessy sa nedá spraviť ako na nových , že to po zatlačení START , rovno naštartuje ? toto je ako na zetore , jedno stlačenie zapne zapalovanie a musíš podržať na šťart
-> suri: Vím koupím nějakej funkční bez tlačítek a seskládám