-> dragon_cb_cz 13.02.18 20:43:51: Že by se na škodovce moc věcí "sralo průběžně" se mi tedy nezdá. Dřív jsem si myslel, že škodovka je prostě auto na menší nájezdy, které je z hlediska životnosti dílů navrženo tak na 100 tisíc kilometrů a 20 let. Ale od doby, kdy škodovku používám nejen na soukromé jízdy, ale i jakožto "služebák" (poslední cca 3 roky), vidím, že jsem se celkem mýlil. Nevím, zda nízká životnost/vysoká poruchovost některých škodovek byla způsobena jízdním stylem, nebo zanedbanou či neodbornou údržbou (dle toho, jak vypadala většina škodovek před cca 10 lety, kdy ještě dožívaly v běžném provozu, soudím, že na vině byla kombinace obojího), každopádně má 130LPG mne v tomto ohledu mile překvapuje - ze všech mých škodovek jsem u ní strávil nejméně času údržbou a řešením závad a najel nejvíce kilometrů...
A co se týče Jardou popisovaných závad, tak nevím, co s tím autem dělá - za cca 500 tisíc Km, co mám najeto na škodovkách mi neodešel ani jeden altík (párkrát jsem měnil kus za kus, když hučela ložiska a neměl jsem náladu nebo čas se zrovna v tu chvíli zabývat jejich výměnou), cívečku v rozdělovači jednu za 200 000, spojku také jen preventivně "když už je motor/převodovka venku", ložiska v zadních kolech po cca 80 000 Km, aktuálně u 130LPG mají asi 120 000 a nehučí.
Jako "problematické" (díly, které by mohly vydržet déle - ve srovnání s jinými vozy té doby) bych u 130L označil asi jen prasátka bubnových brzd, synchrony v převodovce a pár drobností...
