skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: mali ste už vybehané nejaký nový CR ?
mám tu CXXB ,raz na tom v 30tis km menili gufero na remenici kľuky , potom sme menili raz my , prišlo to zase tečúce , po rozobratí gufero vychodené do jednej strany , kľukovka má poriadnu radiálnu vôľu v ložisku , po rozobratí zistené zodraté ložiská na kľuke
mám tu CXXB ,raz na tom v 30tis km menili gufero na remenici kľuky , potom sme menili raz my , prišlo to zase tečúce , po rozobratí gufero vychodené do jednej strany , kľukovka má poriadnu radiálnu vôľu v ložisku , po rozobratí zistené zodraté ložiská na kľuke
-> Nwkt 21.01.18 17:01:49: no a nenajdes to? to by bylo super..., ikdyz bych k tomu musel udelat poradnou kontrolku, aby s tim pritelkyne nejezdila trvale :)
-> Jarda - zrušená registrace 20.01.18 22:11:34: ja nevim no uvidime... včera mi přestal fungovat spínač LP stahovačky
jako jestli je tohle normální? :-D

-> Jarda: Když už jseš takovej kutil, není lepší si udělat haldex na spínač? Někde jsem na to viděl návod kdysi
tak preci mechanika je mechanika, dnes jsem zkousel docela extremni kopecek feldou, a zustal jsem pod nim, na druhou stranu to taky neslo, tak jsem feldu vytahnul nahoru nivou...
zkusil jsem v tom kopecku s nivou zastavit, bez mezinapravove uzaverky se rozjet nechtela, zaradil jsem uzaverku a s nejakejma hrabackama jsem se rozjel a vyjel jsem to, tak rikam, vyzkousim jeste octavu, plynulou jizdou jsem ten kopecek normalne vyjel, ale jakmile jsem v nem zastavil, tak uz jsem se nerozjel.... problem vidim v tom, ze ceka s pripojenim zadku na proklouznuti, ikdyz nepatrne predniho kola a to uz je pozde, kdezto niva zabere okamzite vsemi koly a ten zadni torsen je preci asi lepsi, nez u octavy predni EDS, nekde v inzeratu jsem videl samosvor kalmar na O 4x4 za 22tis. kc, tak pritelkyne hned rikala, ze ho chce, nejake zkusenosti?
zkusil jsem v tom kopecku s nivou zastavit, bez mezinapravove uzaverky se rozjet nechtela, zaradil jsem uzaverku a s nejakejma hrabackama jsem se rozjel a vyjel jsem to, tak rikam, vyzkousim jeste octavu, plynulou jizdou jsem ten kopecek normalne vyjel, ale jakmile jsem v nem zastavil, tak uz jsem se nerozjel.... problem vidim v tom, ze ceka s pripojenim zadku na proklouznuti, ikdyz nepatrne predniho kola a to uz je pozde, kdezto niva zabere okamzite vsemi koly a ten zadni torsen je preci asi lepsi, nez u octavy predni EDS, nekde v inzeratu jsem videl samosvor kalmar na O 4x4 za 22tis. kc, tak pritelkyne hned rikala, ze ho chce, nejake zkusenosti?

-> palinator: správná volba
Mám stejnou sadu připravenou na novou sezonu.

Mám stejnou sadu připravenou na novou sezonu.
-> palinator: nechcem sklamať ale jazdné vlastnosti sériovej O1 čo 16ky nemala skoro nikdy sa nezlepšia , skôr naopak
tu je zase snehu kopec , ja na R15 nedám dopustiť , v polaris 3 ... na Superba by som obul detto
tu je zase snehu kopec , ja na R15 nedám dopustiť , v polaris 3 ... na Superba by som obul detto
-> Jirik_Tuňák1983 21.01.18 12:51:33: totok presne plati aj pre zapad slovenska -> Jarda: mam alu uz nejaku zimu a stale su cajk , neoxiduju
-> palinator 21.01.18 12:15:54: Asi tak. Ono je to ale pro některé řidiče teoretiky stejně celkem jedno, lidi kvůli tomu, že je u nás sníh tři dny v roce, neumí stejně v zimních podmínkách jezdit. Z pěti lidí se tři táhnou jak med, jeden jede jako kráva a poslední si rozbije hubu.
A nebo to vyřešim takhle a budu doufat že jsou rovný. 
auto.bazos.cz/inzerat/... /Alu-Spider-5x100-16.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /Alu-Spider-5x100-16.php
-> suri:
Protože u nás je sníh tak 5 dní v roce a zbytek se jezdí sucho/mokro. A ty plavavý 195/65 nejsou uplně můj šálek kávy.
Protože u nás je sníh tak 5 dní v roce a zbytek se jezdí sucho/mokro. A ty plavavý 195/65 nejsou uplně můj šálek kávy.
-> palinator: a to vadí na zimu? resp načo na O1 väčšie kola?
-> suri:
Koukal, ale jsou to jen 15" a u nás na e-shopu je ani nemaj.
Koukal, ale jsou to jen 15" a u nás na e-shopu je ani nemaj.
-> palinator: kukal si tie Rapidy?
no ja nemám rád tie disky kde nepasujú pôvodné skrutky kvôli sedlu , to je vždy chaos čo tam patrí , v 90% tie neorigo šroby majú také svojské stúpanie závitu že pokazíš závit v náboji
no ja nemám rád tie disky kde nepasujú pôvodné skrutky kvôli sedlu , to je vždy chaos čo tam patrí , v 90% tie neorigo šroby majú také svojské stúpanie závitu že pokazíš závit v náboji
-> suri:
Toto jsou ale RE takže potřebujou středící kroužky. A co je se šroubama?
Toto jsou ale RE takže potřebujou středící kroužky. A co je se šroubama?
-> suri: tak podľa etky má aj OI ET38 , potom by to bola jasná voľba a lacnejšia
-> palinator: koľko máš mať ET ? eshop.skoda-auto.sk/eshop
/.../252
teraz sú tam výpredaje , nejaké rapid disky som videl v super cenách
tie TD Dezenty majú výhodu v tom že budú na pôvodné skrutky a bez strediacich krúžkov
teraz sú tam výpredaje , nejaké rapid disky som videl v super cenách
tie TD Dezenty majú výhodu v tom že budú na pôvodné skrutky a bez strediacich krúžkov
-> Jarda/felda 21.01.18 11:10:15: s ruznymi emulatory pry jde dat podtlakove LPG i treba do te E4
-> palinator 21.01.18 11:24:00: pekne... jsem zvedav, jak teda budou odolne, ja jezdil na litakach jen 2 zimy a olezly teda pekne
na felde jsem ted jezdil v lete na predku letni na litakach a vzadu zimni na plechach, no zastavili me 2x a rozmer rafku nezkoumali, jednou teda mel nejakou poznamku, ale zamluvil jsem to

-> palinator 21.01.18 11:24:00: pekne... jsem zvedav, jak teda budou odolne, ja jezdil na litakach jen 2 zimy a olezly teda pekne


Vybral jsem nějaký kola na zimníky, někdo něco k tomu?
www.ipneu.cz/alu-kolo/dez ent-re-6_5x16-5x100-et38-6 0_1mm?utm_source...
www.ipneu.cz/alu-kolo/dez ent-re-6_5x16-5x100-et38-6 0_1mm?utm_source...
-> Jarda - zrušená registrace 20.01.18 22:11:34: kvuli kontrolce se dává "emulátor vstřiků" takže kontrolka svítit nemusí když se to udělá správně 

kdyz se tady resi ta dalka, tak se chci zeptat, octavka je zasejfovana a pujde k tomu dodelat nejaka univerzalni dalka s alarmem (jen na ty dva ovladaci kabliky zamceno/odemceno)? fabii jsem kdysi odsejfoval a tady bych to precijen delal nerad...
Pak jeste, co sem uplne nepatri, u feldy mam od zacatku problemy s origo alarmem, jen tak si sam zacne houkat a dela to naprosto nahodne, UZ cidlo nema... zkousel jsem vse odpojit z te jednotky v motoraku, nechal jsem mu jen napajeni a central asi a po aktivaci stejne zacal houkat :(, tak to zamykam jen klickem, central funguje normalne
, presne si nevzpominam typ, ale neco italskeho
Pak jeste, co sem uplne nepatri, u feldy mam od zacatku problemy s origo alarmem, jen tak si sam zacne houkat a dela to naprosto nahodne, UZ cidlo nema... zkousel jsem vse odpojit z te jednotky v motoraku, nechal jsem mu jen napajeni a central asi a po aktivaci stejne zacal houkat :(, tak to zamykam jen klickem, central funguje normalne

-> Athlonek: Ti nevím,z toho co jsem četl já, tak všichni psali, že se musí měnit komfotka. Nehledě na to, že tu mám dálku jak 433, tak 434. Obě funknčí a zkoušel jsem je zpárovat s autem. 433 se chytla ihned a 434 vyhodila chybu do paměti závad. Osobně jsem spokojen s vajíčkem 433mhz 

-> Fávo forever: Co jsem se dočet na fóru, tak 433 MHz stejně jede na frekvenci 433,9 Mhz a na 2,5g jde třítlačítkovej vystřelovák a funguje i tlačítko otevírání kufru. Tak snad je to pravda.
-> Fávo forever: Tam to také snad nějak šlo. 1MHz sem 1MHz tam.
-> Athlonek: Jenže v autě je 433. Takže tak.
-> Fávo forever: Jo
-> Athlonek: Ale až na 434Mhz ne?
-> Fávo forever: Dvoutlačítkovej vystřelovák funguje na 2,5g.
-> Alenka 20.01.18 13:53:53: aha, tak stejne nic nezjistim....
-> Tomaso435 20.01.18 14:00:39: no ta zavada je jen, ze to odpoji vstriky, takze bych radeji vyhodil tu kontrolku - diodu :), nez tam davat sekvencku, ktera je nakladna na servis a cenove relaci 25tis. kc se bude srat, ja mam docela dobrou zkusenost prave s polskym bingo lambda a stryc kolenovrt ekolog v polu taky :), BRC ne vzdy je tak uplne super a vic to s nim zere, nez s lovato, lovteck je jeste horsi a dobrou zkusenost nemam s elpigaz a AG, primazavani u fabie fakt vubec nepotrebujes, nemam to ani u 1.6 a po 50tis. km absolutne no problem, ani naznak
ale semtam to poradne prozenu na benzin
No byl by to hodne dlouhej seznam a ne na vse si vzpomenu, ale ze zacatku (najeto 68tis. km) to bylo snad kazdy tyden neco - ruzna cidla - vzdy to domu nejak docukalo, termostaty 3, nez jsem tam dal favo, vodni pumpa, tesneni pod hlavou (z vyroby male presahy), zadni prasata, ale to i u feldy favo je klasika, nekolikrat obe lambdy a to sekvencni lpg ag taky delalo jen problemy, debilni tam jsou predni loziska s nabojem a taky jsem je delal nekolikrat, zadni jsem delal jedno a pohoda, maxgear tam drzi, zato predni meyle, to odchazelo po 15tis. km i precizne nalisovane, nikdy to poradne netopilo, zapalovaci lista s dvojcivkou a nejak tam potom zadna nechtela fungovat, parkrat to kvuli vazne zavade v zapalovani zablokovalo RJ, no bylo toho urcite vic, ale denicek jsem tomu nevedl :)

-> Tomaso435 20.01.18 14:00:39: no ta zavada je jen, ze to odpoji vstriky, takze bych radeji vyhodil tu kontrolku - diodu :), nez tam davat sekvencku, ktera je nakladna na servis a cenove relaci 25tis. kc se bude srat, ja mam docela dobrou zkusenost prave s polskym bingo lambda a stryc kolenovrt ekolog v polu taky :), BRC ne vzdy je tak uplne super a vic to s nim zere, nez s lovato, lovteck je jeste horsi a dobrou zkusenost nemam s elpigaz a AG, primazavani u fabie fakt vubec nepotrebujes, nemam to ani u 1.6 a po 50tis. km absolutne no problem, ani naznak

No byl by to hodne dlouhej seznam a ne na vse si vzpomenu, ale ze zacatku (najeto 68tis. km) to bylo snad kazdy tyden neco - ruzna cidla - vzdy to domu nejak docukalo, termostaty 3, nez jsem tam dal favo, vodni pumpa, tesneni pod hlavou (z vyroby male presahy), zadni prasata, ale to i u feldy favo je klasika, nekolikrat obe lambdy a to sekvencni lpg ag taky delalo jen problemy, debilni tam jsou predni loziska s nabojem a taky jsem je delal nekolikrat, zadni jsem delal jedno a pohoda, maxgear tam drzi, zato predni meyle, to odchazelo po 15tis. km i precizne nalisovane, nikdy to poradne netopilo, zapalovaci lista s dvojcivkou a nejak tam potom zadna nechtela fungovat, parkrat to kvuli vazne zavade v zapalovani zablokovalo RJ, no bylo toho urcite vic, ale denicek jsem tomu nevedl :)

-> saskyn2: Nevadí
-> Fávo forever: Hele tak sory, já už je asi vyprodal, nenašel jsem.
-> Nwkt 20.01.18 15:59:32: právě jsem si na Tebe vzpomněl, když jsem to viděl

-> Nwkt: Ani ne, je to jen klíč, zámek dveří a spínačka. Dálka nefunkční, to bych musel měnit komfortku. Takhle jsem jen vzal sadu zámků z anglické a zprovoznil jsem původní dálku co v autě ležela.
-> saskyn2: 433 na dvě baterky
-> saskyn2: 433 na dvě baterky

-> Fávo forever 20.01.18 13:09:31: To máš 433mhz nebo 434? Asi tu něco mám, ceny 300 jetou, 500 novou. Origo.
-> Milan 136: Jo
jinak mě se to otvírá stejně, nějak jsem se u toho nesmál 


-> Fávo forever 20.01.18 13:40:44: škoda ne? daleko líp se pak leze do kufru
-> Alenka: achjo, ted si mi zkazil celý vánoce
-> Jarda: No ja bych do nějakýho něčeho nešel. Ten BRC nebo LOVATO vic níc asi nechci. a to je za cca 25 s přimazáváním.
Noo pokud mi tam má svítit kontrolka, tak je to na hovno :D
co ti odešlona té fabce? Mě motor ostřikovačů, brzdovej spínač, asi 3x termostat, spínač vnitřního osvětlení v řidičových dveřích, blbnou oba zámky, stahovačka u řidiče je už jiná, stropnice se mi oddouvá
teče mi zadníma dveřma do vnitřku.. takže budu rozebírat za jak píča dveře, a odešla plynová vzpěra... jo a místo nějakejch rádoby super 3 bodovejch svíček sem tam dal championy co tam maj bejt a je to taky lepší.

-> Jarda: No ja bych do nějakýho něčeho nešel. Ten BRC nebo LOVATO vic níc asi nechci. a to je za cca 25 s přimazáváním.
Noo pokud mi tam má svítit kontrolka, tak je to na hovno :D
co ti odešlona té fabce? Mě motor ostřikovačů, brzdovej spínač, asi 3x termostat, spínač vnitřního osvětlení v řidičových dveřích, blbnou oba zámky, stahovačka u řidiče je už jiná, stropnice se mi oddouvá

-> Jarda: u rozvodů jen pozor na to, že "0" na synchronizaci není jediná správná hodnota jak se píše všude na fórech.
Jsou motory co fungují nejlíp na 0, jiné na +4 stupně, některé na -4 stupně, ostatní něco mezi.
Je docela věda to nastavit
A vstřiky (vahadla) zkontroluješ jen tak, že sundáš víko ventilů a znovu je seřídíš.
Buď seřídit půjdou nebo ne, jinak to zjistit nejde.
Jsou motory co fungují nejlíp na 0, jiné na +4 stupně, některé na -4 stupně, ostatní něco mezi.
Je docela věda to nastavit

A vstřiky (vahadla) zkontroluješ jen tak, že sundáš víko ventilů a znovu je seřídíš.
Buď seřídit půjdou nebo ne, jinak to zjistit nejde.
-> Nwkt: Budu za blázna, ale ten právě vyhazuju ven
.. před chvíli jsem probudil k životu původní dálku a tak bych si ještě jedno rád sehnal a schoval do šuplíku.

-> Tomaso435 20.01.18 13:12:09: to vis, fabka proti felde nebo octavce (doufam) neni zadnej drzak, me za 50 tis.km na 1.6 odesel jen altik a jeden zaplovaci kabel
(delal jsem brzdy, sb stabiku, ktere uz jsou zase KO, cepy ramen a vyfuk, ale to je normalka, ted to chce vlastne jen brzdovy a palivovy trubky - ty u fabie vydrzi teda dyl)
-> Alenka 20.01.18 13:16:18: v te firemni urco ne, tu si poridil byvalej technickej reditel, aby se dostal na chalupu a vztah k autum zadnej nemel :) je tam jedna chipnuta 2kolka, ale to si nechal delat obchodnik a ta jede opravdu paradne, ikdyz nejaka audina mi na dalnici dala na prdel :)
Ale u nasi tezko rict no :/ rozvody zkontroluju, vstriky nevim jak, zkusim pohledat... po vymene vzduchace se pry vubec nic nezmenilo.
-> Tomaso435 20.01.18 13:12:09: proc 25? mas E2 ne? do toho bych chtel jedine klasiku (plynari se tomu budou branit, nakonec Ti reknou, ze duvod je, ze felda E2 nema kontrolku check engine - co na tom, ze tam ta chyba je a u te fabky by Ti to svitilo :)) a ta klasika je za polovic... polaci to delaji v prepoctu i za cca 8tis. kc, jen nevim, jestli by to urednik zapsal, ale dnes tech uradu muzes objet vic, tak by se to i mohlo podarit... :)))
Tu fabii 1.4 mpi E4 se sekvencnim LPG AG bych shrnul, jako 9let vztekani, ze to nefunguje dobre a pokusy o to, aby to lip fungovalo, ale marne, no alespon to usetrilo 100tis. kc :)

-> Alenka 20.01.18 13:16:18: v te firemni urco ne, tu si poridil byvalej technickej reditel, aby se dostal na chalupu a vztah k autum zadnej nemel :) je tam jedna chipnuta 2kolka, ale to si nechal delat obchodnik a ta jede opravdu paradne, ikdyz nejaka audina mi na dalnici dala na prdel :)
Ale u nasi tezko rict no :/ rozvody zkontroluju, vstriky nevim jak, zkusim pohledat... po vymene vzduchace se pry vubec nic nezmenilo.

-> Tomaso435 20.01.18 13:12:09: proc 25? mas E2 ne? do toho bych chtel jedine klasiku (plynari se tomu budou branit, nakonec Ti reknou, ze duvod je, ze felda E2 nema kontrolku check engine - co na tom, ze tam ta chyba je a u te fabky by Ti to svitilo :)) a ta klasika je za polovic... polaci to delaji v prepoctu i za cca 8tis. kc, jen nevim, jestli by to urednik zapsal, ale dnes tech uradu muzes objet vic, tak by se to i mohlo podarit... :)))
Tu fabii 1.4 mpi E4 se sekvencnim LPG AG bych shrnul, jako 9let vztekani, ze to nefunguje dobre a pokusy o to, aby to lip fungovalo, ale marne, no alespon to usetrilo 100tis. kc :)
-> Nwkt: a přesně to jsem měl na mysli, je to celé hlavně o řidiči. Kdybych udělal stejnou úpravu tobě, nepoznáš nic :D
-> Jarda: taky je otázka, jestli se v tom už nějaký expert nevrtal, jak jsou nastavené rozvody, vstřikovače atd.
Pokud je to stejný typ motoru a verze SW, tak ty musí jezdit plus mínus stejně.->
Tomaso435: to je MPI? S tím nic dělat nejde, jedině prodat a pořídit něco normálního
-> Jarda: taky je otázka, jestli se v tom už nějaký expert nevrtal, jak jsou nastavené rozvody, vstřikovače atd.
Pokud je to stejný typ motoru a verze SW, tak ty musí jezdit plus mínus stejně.->
Tomaso435: to je MPI? S tím nic dělat nejde, jedině prodat a pořídit něco normálního

-> Fávo forever: Dej radši vystřelovák 

-> Jarda: nebudu dávat 25 litrů za plyn když s tim najezdim 1000km za rok :D až se z toho stane denní auto tak pak možná, ale zatim je to neefektivní... a vubec, vzhledem k tomu jaky pičoviny na tom neustále vodcházej tak ani nevim jestli to chci...
i když ted je na vrakáči podtlak pro MPi, takže by to teoreticky šlo sundat a zkusit jak to jezdí. a když to bude OK dát to tam legál...
i když ted je na vrakáči podtlak pro MPi, takže by to teoreticky šlo sundat a zkusit jak to jezdí. a když to bude OK dát to tam legál...
.. neválel by se někomu doma tento klíček od Octavie? Zajímá mě z něj ovládání k dálce (na dvě baterie) docela bych to užil 

-> Tomaso435 20.01.18 12:31:56: to je benzin ne? ja myslel, ze to mas v plynu...
-> Alenka: kurnik kdyby se ti chtělo šáhnout do tej mej fabie 1.4 :D ted v zimě na cukačky do 9km jezdim od plna do plna 6,7. což mi příjde děsný 

-> Alenka 20.01.18 00:23:51: ATD
tak jasne, zazraky necekam, ale kdyz ta 4x4 PD v praci aniz bych to nejak setril jezdi za 5,5, ale zas proti te nasi je neskutecne lina, kdyz jsem rikal kolegovi, ze bych ji dal naprdel rapidem, tak se smal, ale ja tomu verim - na rovince urco
mel jsem strach, ze jsou takove vsechny 4koly a prave se mi libilo, jak ta nase jede, u nivy treba je ta ztrata vykonu obrovska stala 4kola s podelnym motorem a pridavnou prevodovkou, ktera redukuje ikdyz neni zarazena redukce (1/1,2 a 1/2), u octy se porad toci kardan ze? a zadni diferencial naprazdno vlastne taky...
tak jasne, zazraky necekam, ale kdyz ta 4x4 PD v praci aniz bych to nejak setril jezdi za 5,5, ale zas proti te nasi je neskutecne lina, kdyz jsem rikal kolegovi, ze bych ji dal naprdel rapidem, tak se smal, ale ja tomu verim - na rovince urco


-> Alenka: Já s ASV jezdil za 7



