skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Passat
20:16:40
30.10.2017
30.10.2017
Syny
-> Pavel P..: Normalni parkovaci osvetleni. Mas na pacce blinkru takovy to "P". Funguje to jen s vytazenym klickem (alespon myslim, ale mozna staci jen vyple zapalovani). Pouzivam to velmi casto - treba vcera jsem v noci potreboval z auta vyhazet nejaky veci do vchodu, tak jsem zustal stat na ulici (zaparkovat neslo - fullhouse na sidlisti) a prave roznul jen levou stranu :) Auto bylo videt a spotreba polovicni oproti obrysovkam :)
19:24:23
30.10.2017
30.10.2017
saskyn2
Jinak to okoukali ze š100 tam to bylo taky
19:21:28
30.10.2017
30.10.2017
saskyn2
-> Tom Troll 30.10.17 17:26:32: Já zase nevím na co kontrolovat 58L a 58R. Dyt je to jedno, když to zapojíš opačně tak holt bude značka připojená k druhému světlu. Blinkr by byl horší Asi jsem si svou prací jistý, protože tohle jsem nikdy nekontroloval.
No málo lidí to používá, protože lidi jsou kokoti a nechaj stát neosvětlený auto kdekoliv. Já to párkrát někde takhle stát viděl. O tom že poloviční odběr energie baterce prospěje je myslím zbytečný polemizovat.
No málo lidí to používá, protože lidi jsou kokoti a nechaj stát neosvětlený auto kdekoliv. Já to párkrát někde takhle stát viděl. O tom že poloviční odběr energie baterce prospěje je myslím zbytečný polemizovat.
18:23:58
30.10.2017
30.10.2017
Milan 136
-> Pavel P..: mám Octávku rozbitou úplně stejně taky
18:23:33
30.10.2017
30.10.2017
Pavel P..
Tak to jsem rád že to neni nějaká chyba....
17:26:32
30.10.2017
30.10.2017
Tom Troll
-> saskyn2: Nevim, je to možný, ale minimálně je to užitečný když si můžeš zkontrolovat správný zapojení 58L a 58R, narozdíl od aut co to nemaj kde muísíš tahat pojistky abys to přerušil.
A ještě nevim vo tom že by to někdo využil pro odstavení, světla můžeš bez strachu vybití nějakou tu chvilku svítit všechny, a pokud tam budeš stát dost dlouho na to aby to udělalo rozdíl ale furt to dávalo smyls, tak bys tam asi stát vůbec neměl.
A ještě nevim vo tom že by to někdo využil pro odstavení, světla můžeš bez strachu vybití nějakou tu chvilku svítit všechny, a pokud tam budeš stát dost dlouho na to aby to udělalo rozdíl ale furt to dávalo smyls, tak bys tam asi stát vůbec neměl.
17:15:30
30.10.2017
30.10.2017
Milan 136
17:10:01
30.10.2017
30.10.2017
saskyn2
-> Tom Troll 30.10.17 16:03:44: Jako že bude chtít motorku podjet skrz škarpu nebo jak? Prostě necháš osvětlenou tu stranu do silnice. Myslím že je to i popsané v návodu jestli si to dobře pamatuju.
16:03:44
30.10.2017
30.10.2017
Tom Troll
-> saskyn2: Tak to nevim, upřímě bych tohle považoval za hazard jako jezdit v noci s jednim světlem .. někdo si může myslet že to je motorka.. Pro odstavení vozidel u krajnice jsou varovky a trojůhelníky.
15:54:15
30.10.2017
30.10.2017
saskyn2
-> Tom Troll: Ale houby, to se používá, aby ti svítily světla když např. necháš odstavené auto u krajnice.
15:14:50
30.10.2017
30.10.2017
Tom Troll
-> Pavel P..: To je pro kontrolu zásuvky na tažný, abys věděl jestli máš správně zapojenej obrys pravej a levej, jinak musíš vytahovat pojistky, taková pomůcka od koncernu.
Nebo alespoň takhle se to využívá.
Nebo alespoň takhle se to využívá.
09:48:16
30.10.2017
30.10.2017
bouchy
-> Pavel P..: Je to správně, safety feature (u stovek jistota vybití baterky)... ale mělo by to vydávat zvuky, když se vyndá klíček a otevřou dveře ne? (stejně, jako když nechám svítit obr., tlumený a jdu s klíčem ven z auta)
09:05:53
30.10.2017
30.10.2017
haso
zato nakladak od renaultu (rok 2001) robi pri vypnutom zapalovani a motore to, ze ked das smerovku normalne blika ale vnutri nepipa...rano sa zobudim, idem obzret auto a pozeram ze preco som blikal celu noc dolava
09:01:02
30.10.2017
30.10.2017
Jarda/felda
-> Pavel P.. 30.10.17 08:41:18: je to normální dělali to už u starší koncerny
08:47:19
30.10.2017
30.10.2017
minno
-> Pavel P..: No chyba to asi nebude, kedže rovnako to funguje aj u iných áut z koncernu. Ja som si to po 1. krát všimol u služobnej Fab1 pred cca 11 rokmi, myslel som, že sa niečo dosralo Podobne ako ty. Potom som zistil, že je to vlastnosť a že som mal vyhodený blinker.
08:44:21
30.10.2017
30.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Pavel P.. 30.10.17 08:41:18: To uz mela stovka, octavka taky, jen nevim proc pravej pravou, kdyz zastavuju, tak mi zustane svitit parkovacka vic do kraje a ne di silnice, vzdy jsem to chtel o octy predelat
08:41:18
30.10.2017
30.10.2017
Pavel P..
Mám ze včera takovej zajímavej postřeh.... nikdy předtim jsem si toho nevšiml, tak nevim zda to tak má být. Když u B5 při vypnutém motoru i zapalování a zhaslých světlech zapnu blinkr tak se mi na příslušné straně rozsvítí obrysovka vepředu i vzadu.... je to normální?
22:23:45
25.10.2017
25.10.2017
King
-> MB_CML: Ono to asi bude taky dany historii toho auta, ktera je u nekterejch kousku E61 uz pekne pohnuta nebo spis mlhava. Ta moje hajtra je dtto po prvnim majiteli s jasnou servisni historii a dlouhejma dalnicnima strekama po Evrope - zatim jsem v necelejch 300tkm resil jenom altik a pak samozrejme kombikovou klasiku - nestastny kabelaze do 5. dveri, a pak oba termostaty. A pak samozrejme neverending story s eko kurvitkem DPF :-)
15:19:54
25.10.2017
25.10.2017
MB_CML
-> palinator: No spíš v celým tom autě a začínalo to u znaku na kapotě
14:33:25
25.10.2017
25.10.2017
palinator
-> MB_CML:
Má o 2 válce míň, ale objem na válec je cca stejnej, akorát ten třílitr není tak hodně nadčtvercovej. Spíš bych řek, že v tom motoru bylo něco blbě.
Má o 2 válce míň, ale objem na válec je cca stejnej, akorát ten třílitr není tak hodně nadčtvercovej. Spíš bych řek, že v tom motoru bylo něco blbě.
14:17:52
25.10.2017
25.10.2017
MB_CML
-> palinator: Jenže 1,9TDI má taky o 2 válce míň Že tomu nevěříte věřím, ale fakt to tak bylo Samozřejmě záleží na profilu trasy atd. Na provozu, na zatížení auta, ale jezdil jsem víceméně sám a stejnou trasu.
14:05:55
25.10.2017
25.10.2017
palinator
-> MB_CML:
Vzhledem k tomu, když srovnám spotřebu 1,9TDI (který pravda táhne hlavně vocpoda a nad 2200 to už není moc ideální otáčkové spektrum pro běžnou úspornou jízdu), u kterýho roste měrná spotřeba s otáčkama docela raketově (aneb při 90 je to nejúspornější auto na zeměkouli, možná při 70 ještě úspornější a při 130 už to nikdo nechce ani živit ani poslouchat), tak se mi moc nechce věřit že by 530d měla tak benzinoidní charakter, že by vykouzlila při 2500 výrazně lepší měrnou spotřebu, než při 2200, aby jak tady King poznamenal, překonala i zvýšenou spotřebu o odpor vzduchu vyšší o nějakejch 50% jestli dobře počítám.
Vzhledem k tomu, když srovnám spotřebu 1,9TDI (který pravda táhne hlavně vocpoda a nad 2200 to už není moc ideální otáčkové spektrum pro běžnou úspornou jízdu), u kterýho roste měrná spotřeba s otáčkama docela raketově (aneb při 90 je to nejúspornější auto na zeměkouli, možná při 70 ještě úspornější a při 130 už to nikdo nechce ani živit ani poslouchat), tak se mi moc nechce věřit že by 530d měla tak benzinoidní charakter, že by vykouzlila při 2500 výrazně lepší měrnou spotřebu, než při 2200, aby jak tady King poznamenal, překonala i zvýšenou spotřebu o odpor vzduchu vyšší o nějakejch 50% jestli dobře počítám.
12:21:24
25.10.2017
25.10.2017
MB_CML
-> King: No zrovna na převodovku bych moc neodkazoval, tu jsem měnil 2x
Defakto jsem se děsil každého dne a nového otočení klíčkem, protože spolu s přibližování klíčku ke spínačce stoupala možnost, že na mě vyskočí nějaká nová chybová hláška, což se stávalo tak maximálně jednou za 14dní... Byli to takové drobnosti, jako airbagy, převodovka, zátěžák na sedačce spolujezdce a podobně
-> palinator: No jako úplně přesné otáčky Ti nepovím, protože to auto už rok nemám, ale při cca 120km/h to bylo kolem 2tis. ot./min a při 150km/h kolem 2225-2500ot./min
Defakto jsem se děsil každého dne a nového otočení klíčkem, protože spolu s přibližování klíčku ke spínačce stoupala možnost, že na mě vyskočí nějaká nová chybová hláška, což se stávalo tak maximálně jednou za 14dní... Byli to takové drobnosti, jako airbagy, převodovka, zátěžák na sedačce spolujezdce a podobně
-> palinator: No jako úplně přesné otáčky Ti nepovím, protože to auto už rok nemám, ale při cca 120km/h to bylo kolem 2tis. ot./min a při 150km/h kolem 2225-2500ot./min
10:40:08
25.10.2017
25.10.2017
King
-> MB_CML: Takze nakonec doslo na moje slova :-)
Jinak pres vzorec aerodyn. odporu vzduchu, kde figuruje rychlost telesa na druhou, moc vlak nejede, takze priklad s rozhrkanou 530d asi nebude nejstatstnejsi. Predpokladam, ze automatika prevodovky nebyla tak dojebana, aby v obou pripadech volila jinej nez nejvyssi prevodovej stupen. Moje socialne unosnejsi E61 520d pri 150, kde uz vyrazne dominuje odpor vzduchu, zaklady fyziky nepopira :-)
Jinak pres vzorec aerodyn. odporu vzduchu, kde figuruje rychlost telesa na druhou, moc vlak nejede, takze priklad s rozhrkanou 530d asi nebude nejstatstnejsi. Predpokladam, ze automatika prevodovky nebyla tak dojebana, aby v obou pripadech volila jinej nez nejvyssi prevodovej stupen. Moje socialne unosnejsi E61 520d pri 150, kde uz vyrazne dominuje odpor vzduchu, zaklady fyziky nepopira :-)
19:32:51
24.10.2017
24.10.2017
palinator
-> MB_CML:
Kolik to točilo při těch 120/150?
Kolik to točilo při těch 120/150?
14:03:15
24.10.2017
24.10.2017
MB_CML
-> King: Ano i ne, ono ve výsledku třeba 3,5l paliva ušetřeného za týden je taky znát Druhým aspektem věci je taky hluk vyšší vs. nižší otáčky při stejné cestovní rychlosti. No ale tímto bych debatu o 5q/6q ukončil, Touran je pasé, nastoupil nákup P 5008 VTi v LPG Zůčastněným děkuji za připomínky.
-> palinator: To není žádná pohádka, ale osobní zkušenost Měl jsem BMW E61 530D kombík v automatu a při těch 120-130 to jezdilo dálky za 8l a při 150 kolem 6,5-7l/100km Akorát to byla neskutečná poruchová mr**a tak šel do světa...
-> palinator: To není žádná pohádka, ale osobní zkušenost Měl jsem BMW E61 530D kombík v automatu a při těch 120-130 to jezdilo dálky za 8l a při 150 kolem 6,5-7l/100km Akorát to byla neskutečná poruchová mr**a tak šel do světa...
22:48:56
23.10.2017
23.10.2017
palinator
-> MB_CML:
Docela bych tu pohádku o tom, že cokoliv při 150 žere míň než při 120, chtěl vidět.
Docela bych tu pohádku o tom, že cokoliv při 150 žere míň než při 120, chtěl vidět.
22:47:51
23.10.2017
23.10.2017
palinator
-> King:
Jenže aspoň v Golfu V jedeš s tou 1,6 na pětku jako s jiným autem na čtyřku. Pantáta s timhle Golfem v plynu taky dálnice zkoušel, ale když co 14 dní dolejval litr 5W30, přestalo ho to bavit. Po záměně za 5W40 a ježdění jen kolem komína to nežere co se týče oleje nic.
Jenže aspoň v Golfu V jedeš s tou 1,6 na pětku jako s jiným autem na čtyřku. Pantáta s timhle Golfem v plynu taky dálnice zkoušel, ale když co 14 dní dolejval litr 5W30, přestalo ho to bavit. Po záměně za 5W40 a ježdění jen kolem komína to nežere co se týče oleje nic.
22:21:49
23.10.2017
23.10.2017
King
-> MB_CML: No, kdyz nekdo pri takovym soukromym najezdu hodla cpat rocne statu desitky tisic na danich za benzin, pak mu asi na par stovkach p.m. nesejde
23:18:32
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> King: No sice půl litr, ale když je z Tvojí kapsy a najedeš 750km za týden, tak už je to znát... Otázka je pak cena takové přestavby, proto jsem se ptal, jestli to nemá někdo v merku, co by tam tak mohlo "pasovat" Mě paradoxně brambor 3.0 6vál žral míň při 150km/h než při těch 120-130km/h
Nicméně asi jak říkal -> StepaNoFUN: chtělo by to tabulku převodů, ve výsledku, jak tak na to koukám, tak by bylo nejsnazší zůstat u 5q, jen sehnat ten nejdelší, který se dělal...
Nicméně asi jak říkal -> StepaNoFUN: chtělo by to tabulku převodů, ve výsledku, jak tak na to koukám, tak by bylo nejsnazší zůstat u 5q, jen sehnat ten nejdelší, který se dělal...
22:55:29
20.10.2017
20.10.2017
King
Ono taky zalezi jak se na ty dalnici bude jezdit. Na nejaky dojizdeni do haku pianko 110-120 nevidim v tom 5q problem. To nase benzinovy 2.0 pseudomondeo v tomhle rezimu sosalo neco kolem 6l. A nejakej pullitr dolu s 6q snad nema cenu resit.
22:48:42
20.10.2017
20.10.2017
StepaNoFUN
-> MB_CML: Tak on právě u toho TDi říkal, že ten pětikvalt z nějaký O2 točí na 5tku míň, než šestikvalt z Tourana. Touran má prej kratší stálej převod. Navíc 6ti kvalty jsou víc poruchový (vymačkávaj se obaly)... Ale nepamatuju si to úplně přesně. Musel bych ověřit. Touran mě moc nezajímal a vím, že jsme se o tom bavili spíš mezi řečí, když jsme do práce koupili Caddynu. Ta má totiž převodovku extrémně krátkou a točí se to jak motorka.
21:54:33
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> StepaNoFUN: Však v pořádku Jako připouštím, že na nějaké městské poježdění nebo kolem komína se ten 5q může chovat úsporněji, ale tohle v podstatě neuvidí nic jiného, než dálnici... teda možná
21:43:43
20.10.2017
20.10.2017
StepaNoFUN
-> MB_CML: Netvrdím že není. S tímhle zkušennosti nemám. Jenom jsem napsal to, co kamarád kdysi řešil. Chtělo by to tabulku jednotlivejch převodovek....
21:16:46
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> StepaNoFUN: Jenže tohle je benzín...
19:45:15
20.10.2017
20.10.2017
castrol
-> Tuner#2: ale totok si na ceste urcite vsimnes
19:26:20
20.10.2017
20.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Koukám, že tohle moje postěžování bylo ještě slabým odvarem...-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.17 20:02:10:
Svět se fakt v prdel obrací... ale jo inženýři jsou machři o tom na virtu žádná, jen nevím zda se mám a nebo spíše
Svět se fakt v prdel obrací... ale jo inženýři jsou machři o tom na virtu žádná, jen nevím zda se mám a nebo spíše
17:24:57
20.10.2017
20.10.2017
StepaNoFUN
-> MB_CML: Jestli si dobře pamatuju, tak Touran je O2/Caddy... Vím že kamarád právě 6ti kvalt z Tourana (1,9 TDi, výkon nevím) vyhazoval a dával tam nějakej dvojkovkovej 5ti kvalt - že to prej jede úspornějc) a 6ti kvalt si bral někdo do Caddyny.
12:03:21
20.10.2017
20.10.2017
suri
-> Syny: hlavne tá výmena 5ky za HTP/1,4 16V prevod spôsobí to že zomretá 1,6 zomrie úplne
11:17:11
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> Syny: Jo, tohle běžně dělám u PSA, že do benzínové převodovky dáme 5st. z dieselu nebo se vymění stálý převod, záleží na druhu převodovky, ale pořád jednodušší a rychlejší než pitvat převodovku, tak mi přijde přehodit kus za kus. včetně teda potřebného kolem...
11:10:14
20.10.2017
20.10.2017
Syny
-> MB_CML: Da se do toho upravit 5. rychlost, aby mela delsi prevod. Cenu netusim, ale mam pocit, ze co jsem cetl, tak to nebylo o moc lepsi pak... Spadlo to tusim o ani ne 400 otacek, ale nejsem si ted jistej vubec.
11:01:03
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> Nwkt: No jasný, kulisa... proto se mu to snažíme ze všech stran vymluvit
Chtěl jsem případně mrknout na cenu převodovky, ale jelikož VW nedělám, tak nemám tucha, z čeho by tam případně šla přehodit...
Chtěl jsem případně mrknout na cenu převodovky, ale jelikož VW nedělám, tak nemám tucha, z čeho by tam případně šla přehodit...
10:55:58
20.10.2017
20.10.2017
Nwkt
-> MB_CML: Jako převodovku asi seženete, ale nebude to jenom o ní. Třeba platforma O1 se mění i poloosy, startér, táhla řazení ....
10:53:36
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
-> Nwkt: No mě to nepovídej Prostě se mu to zalíbilo... jo ale teda hodlá udělat přestavbu na LPG, což už by šlo, ale nevěřím tomu, že s tím 5q při dálniční rychlosti to bude úsporné vozidlo
10:47:36
20.10.2017
20.10.2017
Nwkt
-> MB_CML: To mi nepřijde moc vhodný na dálniční provoz
10:44:15
20.10.2017
20.10.2017
MB_CML
Dotaz na místní VW guru
VW Touran první generace, 1,6i 75kW pasuje tam z něčeho 6q převodovka? Případně z čeho?
Koulega v práci uvažuje nat tímto vozem, nájezd cca 150km/den a z toho 130km dálnice...
VW Touran první generace, 1,6i 75kW pasuje tam z něčeho 6q převodovka? Případně z čeho?
Koulega v práci uvažuje nat tímto vozem, nájezd cca 150km/den a z toho 130km dálnice...
22:24:53
13.10.2017
13.10.2017
King
Jenom mych 50 haliru: Uz to tady zaznelo, ale vetsina tech ficur dnesnich aut, ktery nekoho strasne serou, jsou volitelnou vybavou. Kdyz uz to v aute je, da se to obvykle vypnout. Treba vypnuti "ding-ding " pri nezapnutejch pasu bejvalo v mondeu otazkou par otevreni ridicovych dveri. Parkovaci asistent dtto (ale tam z pozice ativniho ridice nevidim jedinej duvod se o nej pripravovat). Kdyz me serou ledkovy svetla auta prede mnou, tak ho proste predjedu nebo necham nekoho dalsiho, at si to vychutnava - nevidim duvod do toho cumet 50km :-)
A dnesni auta jsou skutecne hromady kompromisu kvuli "eko ", tlaku na cenu a poptavce vetsinovyho vometaka, kterej u novyho auta resi hlavne barvu, konektivitu pro jeho ajfounek a obzvlast uvedomneli i produkci nejhorsiho jedu na svete - CO2 :-)
A dnesni auta jsou skutecne hromady kompromisu kvuli "eko ", tlaku na cenu a poptavce vetsinovyho vometaka, kterej u novyho auta resi hlavne barvu, konektivitu pro jeho ajfounek a obzvlast uvedomneli i produkci nejhorsiho jedu na svete - CO2 :-)
21:58:08
13.10.2017
13.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 13.10.17 21:32:41: ja zase chci 2 elektromotory do zadnich kol felicie u toho upu je blbe, ze musis platit pronajem baterky 1500kc mesicne, kdyz k tomu pridas tu energii, tak se vic vyplati LPG, jedine bych si ho nabijel potaji v praci, ale nevim jak bych zamaskoval tu prodluzku k autu
21:32:41
13.10.2017
13.10.2017
vhml
-> saskyn2 13.10.17 21:28:04: ja o elektromobilu ( VW e-UP ) zcela seriozne uvazoval, ale prostě to pořád nemá potřebnou rentabilitu.
21:28:04
13.10.2017
13.10.2017
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 13.10.17 20:53:13: Hele a nechceš elektromobil? Měli jsme v práci 500e a je to neskutečná prdel to auto. Krásně tichý, ovladatelný, hezký, pořád to hrabe Mít to nějaký normální dojezd tak do toho klidně jdu.