-> minno 11.09.23 22:09:55: Jednoduše, v Itošce dělají třeba power disky, ceramic a kotouče do lepších aut kde to lidi zaplatí a zbytek jedou v číně. A ano třeba levnější slitina udělá na milionech kusů slušný prachy, měkčí tolerance-mín vyřazených zmetků atd. To je jako proč se vyplatí vartě dělat baterky v různý kvalitě do automobilky a pro plebs z ulice.
EDIT: tím samozřejmě neříkám že v číně neumějí vyrobit kvalitní věci, vyrobí to co jim zaplatí, ale vetšinou když někdo lifruje výrobu do číny tak je to pro snížení nákladů a bohužel ruku v ruce s tím jde i snižování kvality. Jinak samozřejmě spousta věcí made in Germany je Čína v Německu daná do krabic... nejhorší je že ta kvalita dílů pro auta se pořád různě mění a není v možnostech ani schopnostech nikoho to neustále to sledovat a být v obraze.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
Inak celkom by ma zaujímalo, taká úvaha, že ak "kvalitná" fabrika, ako napr. spomínané ATE postaví druhý závod v Číne (pre lacnejšiu výrobu), to tam nakúpia aj menej kvalitné mašinky/výrobné stroje, že tie diely odtiaľ sú horšej kvality?
Či v čom je problém. Alebo menej kvalitné vstupné suroviny. Moc to nechápem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.09.23 16:16:06: Ono je to s tou výdržou veľmi individuálne, ako aj píšeš v ďalšom príspevku.
Na mojej škodovke som menil kotúče tiež po 160tkm a aj to v podstate len tak preventívne pri iných prácach na náprave, inak boli krásne z oboch strán a nič im nebolo. A platničky mením po 60tkm a to nejdem až na kov, 10-20 tkm by ešte vždy kľudne dali, ale načo. Ale auto jazdí len v lete a prevažne len za sucha a parkuje v suchej garáži. A druhé auto so 130tkm na hrbe má aktuálne už 4. sadu kotúčov
Pretože celoročná prevádzka / nepravidelné jazdy / málo km za rok / stojí vonku.
Za mňa je najdôležitejšia funkčnosť a bezproblémovosť. Výdrž je podstatná vlastnosť, ale pri nízkom nájazde to skôr zožerie hrdza / vplyv počasia, než opotrebovanie používaním.
Na mojej škodovke som menil kotúče tiež po 160tkm a aj to v podstate len tak preventívne pri iných prácach na náprave, inak boli krásne z oboch strán a nič im nebolo. A platničky mením po 60tkm a to nejdem až na kov, 10-20 tkm by ešte vždy kľudne dali, ale načo. Ale auto jazdí len v lete a prevažne len za sucha a parkuje v suchej garáži. A druhé auto so 130tkm na hrbe má aktuálne už 4. sadu kotúčov
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Za mňa je najdôležitejšia funkčnosť a bezproblémovosť. Výdrž je podstatná vlastnosť, ale pri nízkom nájazde to skôr zožerie hrdza / vplyv počasia, než opotrebovanie používaním.
-> saskyn2 11.09.23 19:11:59: Budu teď dávat nový předky na B5, tak ty Textáry prubnu. Jinak koroze je častej problém, Takže jedině lakovaný (ikdyž to taky není na furt).
-> Syny: na stk je tuším limit 1/3 brzdné plochy. Ten vnitřek má takhle nebo spíš mnohem víc spousta lidí ani o tom neví. Ale přístup chválím.
-> StepaNoFUN 11.09.23 20:51:18: Zadni mam ATE, jsou tam pres 3 roky a jsou naprosto krasny z obou stran oba dva. Predni jsou origo, stary pres 6 let a zezadu uz nic moc a ted i jeden z ty predni strany taky fuj. Vymenim je a bude s tim pokoj dokud to auto budu mit.
-> Syny: 1 cm na zadnim kotouci z jedny strany neni kompromis, ale vlastnost.
-> saskyn2: Na TK už mi je napsali do protokolu
Ale jako je mi jasný, že lidi jezdí na ledasčem, ale ač to moje auto neni žádnej showcar, tak se ho snažím držet dobrém stavu a zrovna brzdy chci mít fakt bez nějakých kompromisů.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: ono víc fabrik mají asi všichni. Ale na textar vyloženě reklamaci nemám. Akorát jeden lojza si stěžoval že to málo brzdí, ale bylo to podle mě tím že chtěl nový desky na jetý kotouče. A vlastně nedávno jsem dělal nějaký auto a tam má zadek na kotoucich zevnitř schnily že mu odpadají kusy materiálu, jakoby takový krátery a přitom z venkovní strany vypadají jak nový, to jsem nikdy neviděl.
-> Syny: hele ono záleží kde parkuje, jak jezdíš ono stačí když zaprši a pak s tím měsíc nejedeš a jak to orezne tak to neobrzdis. Jiná 1cm hrany zevnitř není zas taková tragédie, kdybys viděl na čem lidi jezdí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: hele ono záleží kde parkuje, jak jezdíš ono stačí když zaprši a pak s tím měsíc nejedeš a jak to orezne tak to neobrzdis. Jiná 1cm hrany zevnitř není zas taková tragédie, kdybys viděl na čem lidi jezdí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.09.23 16:16:06: A neslyšel si o tom, že Textar má dvě fabriky a z jedné jdou kvalitní brzdy a z druhé šmejdy? Už nevím, kdo mně to kdysi říkal, ale nezkoumal jsem to.
-> Jarda/felda 11.09.23 17:41:36: Se nediv, o " Strachlajnových " brzdách se říká, že destičky přežijí kotouče, protože jsou tak tvrdý, že fungují jako soustruh
Osobně teda z aftermarketových brzd neumím nic nabídnout. Někdo chválí Bosche, někdo je nesnáší. To samé Bremba, Ate atd. Akorát na ty Textary mám jen jednu stížnost od zákazníka, na druhou stranu se moc neprodávají. Jo a ještě po mně jeden zákazník vyžaduje zimmermanny, ale ty neumíme.
-> Jarda/felda 11.09.23 17:41:36: Se nediv, o " Strachlajnových " brzdách se říká, že destičky přežijí kotouče, protože jsou tak tvrdý, že fungují jako soustruh
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Osobně teda z aftermarketových brzd neumím nic nabídnout. Někdo chválí Bosche, někdo je nesnáší. To samé Bremba, Ate atd. Akorát na ty Textary mám jen jednu stížnost od zákazníka, na druhou stranu se moc neprodávají. Jo a ještě po mně jeden zákazník vyžaduje zimmermanny, ale ty neumíme.
-> saskyn2: nevim jak na koncern, ale na transitu se mi Textary vubec neosvedcily. Originaly 40tis, TRW a Brembo 30, Textar 20. Uvidime co ATE.
-> saskyn2: Mam tam originály a maj teď cca 70 tkm a jsou KO. Zevnitř už je přes 1cm rezavá hrana na obou, zvenku na levé straně už taky pár mm bude, vpravo zvenku dobrý. No a teď po tom stání v servise k levému kolu pravděpodobně přirezla destička a je ten kotouč vyžranej. Sice už nekope, ale jsou na něm soustředné vlnky. Ale možná mě na ty tvoje origo ještě nahlodáš ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.09.23 16:16:06: třeba já mám na sterline deskách 70 a ještě tam materiál je
a nedával jsem je já ale minulý majitel před prodejem- patrně to nebrzdilo, no aby ne, když byli zarezlý pístky
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 11.09.23 13:48:11: Hele já je vzhledem k ceně montuju minimálně, jedu bud origo, nebo Textary který jsou lepší a přitom i levnější, to že otevřeli fabriku v číně mám od dodavatele. Spíš s nima byl vždycky problém že zadky přibrždovali u el. ručky, proto tam pak začali dávat do sady takový pérka. Za mě je to prostě nesmysl, origo brzdy najedou klidně 150t při normálním zacházení, ty druhoškový kolikrát lidi měněj po 30t, jako abych ušetřil litr? Jinak mě se zkroutili paradoxně moje vrtaný zimmermany, pak jednou na nějakým mondeu důchodce feroda. No a pak klasika takový ty experti co poměněj díly na nápravě za 25t a ono nějakek expert v brembu udělá o 2mm menší desky který jim celou dobu dělaly to klepání
ale zase mají novou nápravu no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Mne také ne, takže pochybuji. Navíc na volvoforu si na tohle stěžovalo vícero lidí. Bohužel.
-> Borderer: Tak to zas môže byť aj prístupom. Mne sa ešte nestalo, aby sa kotúče skrútili.
-> minno: ATE dával na Volvo předchozí majitel těsně před prodejem. Během 1 000km se oba přední kotouče zkroutily.
-> saskyn2 11.09.23 12:25:28: ATE China?
A to som ATE len nedávno začal s obľubou kupovať ako osvedčenú kvalitu![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Máš aj nejakú reálnu negatívnu skúsenosť z praxe s tými ATE?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Máš aj nejakú reálnu negatívnu skúsenosť z praxe s tými ATE?
-> saskyn2: Já už světlo sehnal. Těch 70 Kč za dopravu už mi asi nezabije. Ale díky moc za tip. Cenově to je skoro půlka toho co mi dneska řekli v krámu... Kdyby to z nějakýho důvodu neklaplo, tak vemu od tebe ty originály.
-> Syny 11.09.23 12:59:39: ok
-> Syny 11.09.23 12:58:57: tak tam koukni ještě po tom světle, nebo si vem olej do zásoby, nad 5000 je doprava zdarma![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 11.09.23 12:58:57: tak tam koukni ještě po tom světle, nebo si vem olej do zásoby, nad 5000 je doprava zdarma
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 11.09.23 12:57:48: Jsem si jistej že to je 312 mm. Už to tady i proběhlo v minulosti :) -> Syny 08.04.22 21:18:50:
-> saskyn2 11.09.23 12:50:40: Heleď bejt to auto v lepším stavu, tak bych o tom i uvažoval :) Ale tady už asi takovýhle tuningy nemaj cenu. Objednám asi ty ATE cos poslal odkazy a snad to bude cajk. Za 3,5 i s dopravou to je dobrý a míň než mi dneska říkal ty nejlevnější. Nechápu tedy co to mělo být
Vyměním ještě to světlo (doufám, že nezkurvim ten novej nárazník) a pak už na to seru...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: jen teda si si jistý že máš 312? Oktávky v tvé motorizaci mají jen 288. Ale je možný že jak je to VW tak to má lepší. Passaty mají ty 312 taky v základu.
-> Syny: nebo kdybys chtěl třeba i nový brzdiče
tak tu mám teď funglovky z gte 312 hezky modrý
vychází 7000 komplet s kotoučema
nebo rovnou 12 I s hliníkovými tehlicema a loziskama![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: ano to jsou přímo 312 na tvého golfa. Jako za prd, no prostě už to není nic lepšího než třeba ten Zimmermann. Podle mě je textar lepší ale každý má jiný názor
-> saskyn2 11.09.23 12:35:34: No tvl tak já nevim. To mi tam ještě říkal, že to berou levněji než bych měl cenu sám. Tyhle odkazy cos dal jsou přímo na toho mýho Golfa? Já teď nevím ty čísla dílů. To si to rovnou objednám sám. A nebo ty tedy říkáš, že ATE už stojí za prd?
Za 3300 jsem kupoval na Sharana komplet předek+zadek
Tuším, že asi Feroda a Textary. Ani u jednoho neměli tu druhou nápravu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Jinak být tebou tak hlavně změním krám, ty ate co po tobě chtějí 5900 mě v nákupu vychází asi 3500 sada. Koukni např autodilos.cz
autodilos.cz/autodily/brz dovy-kotouc-7069820
autodilos.cz/autodily/sad a-brzdovych-desticek-kotou cova-brzda-6992258
autodilos.cz/autodily/brz dovy-kotouc-7069820
autodilos.cz/autodily/sad a-brzdovych-desticek-kotou cova-brzda-6992258
-> Syny: ne komplet
-> saskyn2: Cenu za origo sadu ale myslíš jen kotouče předpokládám?
-> Syny: Hlavně se dělají i v číně a není to kvalita co bývala, já ATE už nedávám, je to nesmysl za ten poměr cena/výkon. Umím origo sadu 312 asi 4500 tak to dávám všem, pokud chce někdo pár korun ušetřit tak z druhošky textar, ty jsou poměr cena/výkon z druhovýroby asi nejlepší.
Měl bych dotaz na zdejší osazenstvo. Byl jsem teď v krámku kam chodím pro ND na auto s tím, že objednám přední kotouče a desky. Chtěl jsem ATE jako vždy. Ale ještě něž mi prodejce začal hledat ceny, tak mi říkal, že ATE zdražilo jako prase. Pak na mě vybafnul cenu a docela mě to překvapilo. Kotouče a desky ATE na moje auto vychází na cca 5900 Kč (s DPH). Prý to tam přestali kvůli ceně brát i manící co dělaj v servisech a berou namísto toho Bosch a Zimmermann. Bosch by na moje auto vyšly komplet cca 4000 a Zimmermann 3600. Vždy jsem bral ATE, ale ted za tuhle cenu se mi vůbec nechce. Jaké máte zkušenosti s dvěma dalšími značkami? Trochu se těchhle experimentů bojim. Nebo umí někdo ty ATE líp? Jsou to 312 mm kotouče. Dík :)
-> palinator: Tak ten Saab je taky jen E4... Giuliettu (E5) ale cejtím taky - ale míň.
-> dragon_cb_cz:
No mě teda studenej benzin přijde větší ekl než nevyrajtovaná nafta. Studenej start EURO3 TDI nic moc není, ale EURO5 a víc jsou už v pohodě. Takovej ten kyselej smrad dobře spálený nafty mi nevadí. Horší je blbě spálenej humus vzor Tatra.
No mě teda studenej benzin přijde větší ekl než nevyrajtovaná nafta. Studenej start EURO3 TDI nic moc není, ale EURO5 a víc jsou už v pohodě. Takovej ten kyselej smrad dobře spálený nafty mi nevadí. Horší je blbě spálenej humus vzor Tatra.
-> Syny: To já bych čekal taky, ale víš jak... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je teda fakt, že když třeba v garáži nastartuju Saaba a ještě kvůli něčemu musím vylézt, tak ty studený katy po ránu prostě hned nefungujou a cejtit to je... A to pořád benzín proti naftě voní.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je teda fakt, že když třeba v garáži nastartuju Saaba a ještě kvůli něčemu musím vylézt, tak ty studený katy po ránu prostě hned nefungujou a cejtit to je... A to pořád benzín proti naftě voní.
-> dragon_cb_cz: Tak já myslel, že v tom autě jezdí a né že mu sedí za vejfukem a čuchá ho ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jako zahradnik a tudiz zemedelec by mel traktory uznavat.
-> Syny: Protože mu nafta smrdí....
-> Syny: protože naftovej motor je přece na hovno
přitom TDI celkem hezky jede, prd žere, a když nemáš vyloženě smolíčka tak je téměř nesmrtelný ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: A proč benziňák na takovýhle trasy?
-> Jarda/felda: No, ideální to není, ale žádnej jinej rozumnej benziňák do tohoto vozu nebyl v nabídce. Spíš bych řekl, že než motor, to zabíjí převodovka - buďto by to chtělo mnohem delší vyšší kvalty, nebo spíš o jeden víc...
-> Bukaj 08.09.23 10:08:01: to nejni moc vhodná motorizae na takový trasy ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2: Tak mám to na vlak taky necelej kilometr (asi 850 metrů), ale co tahám to se do batohu vejde, to je pravda.
Hlavně jsem ale zjistil, že kdykoliv jsem do auta z pohodlnosti sednul, že jsem nakonec byl akorát víc unavenej a nasranej. Fakt už mě jezdit po Praze nebaví... a vlastně už skoro vůbec mě to nebaví.
Hlavně jsem ale zjistil, že kdykoliv jsem do auta z pohodlnosti sednul, že jsem nakonec byl akorát víc unavenej a nasranej. Fakt už mě jezdit po Praze nebaví... a vlastně už skoro vůbec mě to nebaví.
-> dragon_cb_cz: No ono je to asi spíš tím že jezdíš hlavně do práce kam nic netáhneš a máš nádraží blízko. Já mám nádraží cca 1km a jezdím hlavně na oběd, do Kelly, Hornbachu, na chalupu do Rejšic, na vrakáč do Sojovic, na Bedřichov, do Nebušic, do Běšin a do Malinské
Ani na jedno vlak rozumně použít nejde. Ale je fakt že děti si jízdu vlakem užijou víc jak auto, prostě protože je to něco neobvyklého.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Ve vlaku se vozí takový věci (živý i neživý), že mám pocit, že bys to mohl vzít rovnou i s převodovkou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.09.23 10:14:35: No já právě většinou vláčím max ty děti a to ve vlaku začíná být příjemnější jak v autě. Resp. hlavně když vláčím jen jedno.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.09.23 10:14:35: No já právě většinou vláčím max ty děti a to ve vlaku začíná být příjemnější jak v autě. Resp. hlavně když vláčím jen jedno.
-> vhml: no nevím, než bych to dotahl jen tady na nádraží, tak bych měl za tu dobu posvařovanou sidecaru
A fakt by s tím neměli problém ve vlaku?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: však říkám, jsou vhodný a nevhodný cesty. Z 80% něco vláčím, bud věci, nebo děti, na zbylých 20% použiju skůtr, kromě zimy pro rejpaly![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.09.23 10:03:47: no skoro snáz než na skútru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.09.23 10:03:47: Hele tak se nejdřív předveď ty na tom skůtru, jo ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak mně to vychází, bydlet o dvě vesnice vedle a nebejt na vlaku, tak mi to pochopitelně už tak hvězdný nepřijde...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak mně to vychází, bydlet o dvě vesnice vedle a nebejt na vlaku, tak mi to pochopitelně už tak hvězdný nepřijde...
-> saskyn2 08.09.23 10:03:47:
U té Caddy se ten tempomat využije - to auto otočí dvakrát týdně trasu Bernartice - Praha a k tomu ještě ve všední dny jednou až dvakrát denně trasu Bernartice - Písek, plus obchodní cesty Holandsko, Německo a dovolené, ale to je párkrát do roka...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U té Caddy se ten tempomat využije - to auto otočí dvakrát týdně trasu Bernartice - Praha a k tomu ještě ve všední dny jednou až dvakrát denně trasu Bernartice - Písek, plus obchodní cesty Holandsko, Německo a dovolené, ale to je párkrát do roka...