skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
-> vhml 26.08.24 17:45:44: Určitě náboj. To má systém jako O1?
-> vhml: pro jistotu dat vse no.
Řeším kopající kotouče. Doměřil jsem se ale, ale že mi hází náboj. Znamená to vyměnit jen ložisko? Nebo i samotný náboj mám dát nový? A kotouče budu muset dát taky, protože destičky do nich tu házivost náboje nejspíš vyhlodaly, protože když je proti náboji otáčím, tak to hází vždycky víc než v původní poloze.
Finale. 8 kabliku a usetrenych 13t.
Ty vypichovaky jsou nejlepší od fd kvom.
Ty vypichovaky jsou nejlepší od fd kvom.
-> Vojťas: hele dej hlavně nový kabely tam kde se to ohýbá. Zbytek je úplně jedno to přežije auto, klidně bych to zapajel. Dneska jsem dělal nox.
Tak ze nikdo nedoporucite zadny spojky ani vypichovak kterym to pujde? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: mě určitě ne. Zkusim nezapomenout ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 15.07.24 20:51:45: Jo ty si chtěl tu druhou baterku vid. No jedno z těch aut co budu likvidovat webasto mělo, ale s vysokou mírou pravděpodobnosti jsem to z toho už někomu vymotával, možná i kdysi tobě
Takže asi jediný auto co to 100% má mám stát na chalupě. Bud připomenout o víkendu, nebo musíš napsat -> krtik: on se nudí, určitě to rád vymotá![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: hmm webasto
to mi něco připomíná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 14.07.24 15:09:13: ja vim, sada opravenejch svazku do dveri na auto za ctyrku s tim ze je zaloha na vraceni tvy stary kabelaze.
20 cm kabelu se silikonovou izolaci a nove napinovano do konektoru.
Ale myslim ze to paji a dava do buzirek. mozna dvou.
Tak ze to vidim na opravnou sadu od nej na ty dvoje dvere. ale jeste sem nemel cas mu napsat.
proto sem se psal jake spojky doporucite , s tim pajenim nejsem uplne v souladu.
20 cm kabelu se silikonovou izolaci a nove napinovano do konektoru.
Ale myslim ze to paji a dava do buzirek. mozna dvou.
Tak ze to vidim na opravnou sadu od nej na ty dvoje dvere. ale jeste sem nemel cas mu napsat.
proto sem se psal jake spojky doporucite , s tim pajenim nejsem uplne v souladu.
-> Pavel P..: i železa, dneska jsem posbíral nějakej bordel po zahradě a hodilo to 2000. Ještě tu mám 3 auta na odvežení, ale obávám se že ty kurvy dávají za kastle mín.
-> saskyn2: ted je dobra cena medi a svazky jsou za cca 80kc/kg![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No já tu mám asi 15-20 passat svazků ze kterých prakticky beru jen hf a vyhrev sedaček, popřípadě když to má neco výjimečného-dynaudio, webasto, el.5vrata. Občas někdo chtěl xenony ale ta doba už je taky pryč. Jinak zbytek můžu vždycky rozstrihat jak se mi zalíbí
-> saskyn2: Tak, mám tu dva komplet svazky ze superbu a passatu a beru z toho kusy kabeláží na opravu
Tam je spíš voser s tím že mamlasove na vrakaci to buďto rozmrdaji všechno a nebo tě k tomu nepustí..jestli máš někoho kdo tě pusti si vypitvat nějaký delší svazek tak máš vyhráno..málo takových míst už teď je...
Tak na to jdou v klidu použít i použité autokabely. Však těch kabeláž se všude valí mraky a to co není namáhaný kroucení se prakticky nekazí.
Ony se ty sady dají koupit i v ACI ale ta kvalita je taková ...no raději sem si to namotal sám nakonec...
Hele na facebooku ted nekdo nabizel opravny sady dveří ze vyrábí
-> Jozka 14.07.24 13:19:05: To potvrzuji. Kromě Kůse v Plzni už není skoro kde brát.
-> 11mAjA11 14.07.24 13:11:42: Jo, tyhle lidi mizej = skoro nikdo neopravuje, nebo když už, tak si objedná. U jednoho takovýho jsem nedávno nahmatal originální reproduktory pro teslácký ARS bedny - s tím, že už skončil..
Já naštěstí sehnal u malinkateho soukromníka co skupoval různý zásoby odevšad možné a měl tam přímo autokabelaze a prodával to na metry takže sem sehnal i potřebne barvy, měl i spousty fastonu a různých pinů..bohužel již zemřel a celá prodejna skončila kdo ví kde..takže dobiram zbytky zásob a budu taky v dupe až to dojde...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN: Pravdu máš - já použil na opravu svůj archiv - odložený pozůstatky z kabelovýho svazku nějakýho Mitsubishi, kde jsem našel podobný, ba i stejný. To nemít, tak bych se do toho ani nepouštěl.
-> 11mAjA11: ta "pruzina" nevim, jestli neni kontraproduktivni. Ale to se tezko odhaduje...
Blby je ze tohle je vzdycky nevdecna prace. A dost casto kdyz clovek pouzije bezne dostupny draty, tak bojuje s mistem. Protoze "autarsky" draty tezko nekde koupi (a kdyz uz jo, tak po 500m a vic) a to co je bezna elektroinstalace (CYA), tak ma dvojnasobnou izolaci. :-(
To je asi jako kdyz nam na jednom bagru zacaly praskat (starim) ovladaci hadice. Kazdej zasah byl rozebrat pul bagru a silenej oser. Tak vedouci vymyslel - vymen to vsechno. Pouze jsem prohlasil, at mi teda objedna sadu origo hadic, protoze vse co mi tu dokazali bezne vyrobit bylo 2x tak tlusty a 2x min poddajny. Takze vyvazat to, aby to fungovalo v jednom kuse navic byla pakarna, v celym svazku neresitelnej problem. Kdyz jim prisla nabidka na sadu za 150k (protoze prave special), tak jsme postupne menili jen ty co praskly. A bylo jich pak uz jen par a zbytek drzi.
Blby je ze tohle je vzdycky nevdecna prace. A dost casto kdyz clovek pouzije bezne dostupny draty, tak bojuje s mistem. Protoze "autarsky" draty tezko nekde koupi (a kdyz uz jo, tak po 500m a vic) a to co je bezna elektroinstalace (CYA), tak ma dvojnasobnou izolaci. :-(
To je asi jako kdyz nam na jednom bagru zacaly praskat (starim) ovladaci hadice. Kazdej zasah byl rozebrat pul bagru a silenej oser. Tak vedouci vymyslel - vymen to vsechno. Pouze jsem prohlasil, at mi teda objedna sadu origo hadic, protoze vse co mi tu dokazali bezne vyrobit bylo 2x tak tlusty a 2x min poddajny. Takze vyvazat to, aby to fungovalo v jednom kuse navic byla pakarna, v celym svazku neresitelnej problem. Kdyz jim prisla nabidka na sadu za 150k (protoze prave special), tak jsme postupne menili jen ty co praskly. A bylo jich pak uz jen par a zbytek drzi.
Já sem kabeláž ze zadních vrat SAG1 vytáhl ven ze dveří a svesil stropnici, pak v pulmetru sem to celé nahradil novýma kabelama, pak i ve dveřích..práce strašná, ale spolehlivě funkční oprava, počítalo se s tím, že auto bude doma dlouho..kabely sem pak ještě omotaval takovou tou elektrikarskou "pružinou" aby se nelamaly ale jen ohýbaly.do oblouku..
-> Pavel P@nkáč 10.07.24 19:54:47: Tak tak..
Mě kdysi překecal kamarád na opravu svazku u Galaxy - na pátejch dveřích vlevo.. Kablíků tam bylo snad 14 (?), přitom úplně natěsno, půlka rozlámanejch, čtvrtina přerušenejch.. Ani to nešlo jinak, než je porůznu nastavit, přidat konektory.. Všechno napájený a fungovalo to dalších asi 6 let, než šel ten stroj pryč.
Mě kdysi překecal kamarád na opravu svazku u Galaxy - na pátejch dveřích vlevo.. Kablíků tam bylo snad 14 (?), přitom úplně natěsno, půlka rozlámanejch, čtvrtina přerušenejch.. Ani to nešlo jinak, než je porůznu nastavit, přidat konektory.. Všechno napájený a fungovalo to dalších asi 6 let, než šel ten stroj pryč.
nějaký konkrétní spojky který doporučíte?
-> Pavel P@nkáč 10.07.24 20:08:04: Tak to se ani není čemu divit. Tam se to zlomí znovu, ať se ta oprava provede jakkoliv. Je třeba natáhnout novej drát a spoj dát do místa, kde se to nehýbe.
Spojovat to bez toho je zbytečná práce, která vydrží pár otevření dveří.
Spojovat to bez toho je zbytečná práce, která vydrží pár otevření dveří.
allegro.cz/nabidka/alhamb
ra-sharan-dverni-paprsek-p
redni-opravna-sada-1013764
2425
tady sem vygoglil opravnou sadu ale za ty peníze si to asi opraví
tady sem vygoglil opravnou sadu ale za ty peníze si to asi opraví
-> Milan 136: jj
jednu do dveří na bezpečné místo kde se kabely nehejbou a natáhnout novej kablík kterej napinuješ do konektoru samozřejmě problémy dělat nebude ale to je práce které se chce Vojtas vyhnout....
jednu do dveří na bezpečné místo kde se kabely nehejbou a natáhnout novej kablík kterej napinuješ do konektoru samozřejmě problémy dělat nebude ale to je práce které se chce Vojtas vyhnout....
-> Pavel P@nkáč 10.07.24 19:51:09: Protože ji dal předpokládám do místa, kde to bylo zlomené?
-> Vojťas: to máš ještě krásný kabely, kolikrát tam drží poslední jeden dva, když to opravíš třeba tím pájením tak to pár let zas vydrží.....vím že ty procínované kabely se potom snadněji zlomí ale ani origo jak vidíš nevydrží věčně...
-> vhml: já nevím ale u těch kryplovacích spojek když tam někdo předemnou dal tak se to za ní vždy ulomilo.....musí se dát na místo kde se kablík nehejbe ale to by se tu jak píše Vojtas muselo napinovat do konektoru a rozebrat dveře....
třeba na aci jsou různé opravné sady ale do dveří na SAG nevím jestli existuji....
třeba na aci jsou různé opravné sady ale do dveří na SAG nevím jestli existuji....
Jeste zajimava vec, u dveri ridice je nejaka velka vule na dorazu maximalniho otevreni dveri,a vlastne se dvere pri otevreni opiraji az o samotny konektor elektriky. To budu muset necim vypodlozit.
Vzadu je par dratku, tak to asi zvladnu, ale ten predek se mi delat nechce, a to nemam zadni okna v elektrice.
Nahodou nekdo nemate jaky piny a vypichovaky na to jsou potreba?
zvladnu rozumej ze se do toho dokopu...
Nahodou nekdo nemate jaky piny a vypichovaky na to jsou potreba?
zvladnu rozumej ze se do toho dokopu...
Zajimavy, oboje levy dvere popraskany izolace, u zadnich dveri prervanej jeden drat k repraku. A u obou pravejch dveri, ktery jsou ocividne lakovany, ani znamka poskozeni, pekne ohebny draty.
Docela by me zajimalo ktery jsou novejsi, jestli ty s popraskanejma kde jsou omrdany kabely, nebo ty ohebnejsi ze jeste nestihly ztvrdnout![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Docela by me zajimalo ktery jsou novejsi, jestli ty s popraskanejma kde jsou omrdany kabely, nebo ty ohebnejsi ze jeste nestihly ztvrdnout
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas 10.07.24 12:01:21: někdo dává PUR z Golfa 3. Asi bych si z toho nedělal hlavu a koupil obyčejný "značkový"
Jo a spojka uz je hotova, 18 litru. Akorat ted se rozpadlo horni ulozeni tlumicu. Nekdo doporuceni? Serie nebo neco lepciho? nekde sem celt powerflex u golfa3 ?
-> Vojťas 10.07.24 11:51:35: ve dveřích jsem to zatim nedělal. V kufru jsem rozpojil svazek někde v podběhach, průchodkou povytahnul ven, opravil a zasunul zpátky.
Použij na to krimpovací spojky, hlavně proboha žádný pájení a podobný píčoviny.
Použij na to krimpovací spojky, hlavně proboha žádný pájení a podobný píčoviny.
Resil jste nekdo u SAGu opravu svazku kabelu v pruchodce dveri? Uz mi hraje jen jeden reprak, tak asi nastal cas. Variant je samozrejme spousta, od praso opravy nejakym pajenim u konektoru a nastavenim dratu skrz pruchodku. Az po vymenu vsech svazku s nove napinovanym konektorem a draty se silikonovou izolaci v miste pruchodky. Coz jsou cca 4 tisice plus nutnost rozebrat a odstrojit vsechny dvere. To se mi delat nechce :D
Nejradeji bych videl nejakou polopraso verzi ze dam na poskozeny drat novej kus kablu s novym pinem do konektoru. Ale to je nutnost mit drat, spravne piny, vypichovak a nakonec ty dvere stejne asi budu muset rozebrat vsechny.
Prasooprava s pajenim by ani nemusela vyzadovat rozebirani konektoru, coz vidim jako rizikovy po tech letech. Aby se to nevycvaklo z ramu a ja nemusel rozebirat jeste interier.
Nejradeji bych videl nejakou polopraso verzi ze dam na poskozeny drat novej kus kablu s novym pinem do konektoru. Ale to je nutnost mit drat, spravne piny, vypichovak a nakonec ty dvere stejne asi budu muset rozebrat vsechny.
Prasooprava s pajenim by ani nemusela vyzadovat rozebirani konektoru, coz vidim jako rizikovy po tech letech. Aby se to nevycvaklo z ramu a ja nemusel rozebirat jeste interier.
Jinak začala na ctyrku a plnej plyn prokluzovat spojka. Mate nekdo s necim spatnou zkusenost nebo kdyz tam dat Luk vcetne vypinaciho loziska tak to bude ok?
Já tam mám šrouby s kulovou hlavou
Tak origo prej s podlozkou a kulovou hlavou, to je dost daleko od kuzelu
Nicmene na zimaky to asi pasuje tak sem koupil ctyri stejny jako tam jsou a je to.
www.nd-skoda-volkswagen.c z/cz/.../11658-sroub-kola- sharan-2001-2009.html?fbcl id=IwA...
Ale ty fordacky na to jezdej 6 let a asi taky v pohode![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.nd-skoda-volkswagen.c z/cz/.../11658-sroub-kola- sharan-2001-2009.html?fbcl id=IwA...
Ale ty fordacky na to jezdej 6 let a asi taky v pohode
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nevíte jaký typ kolových šroubů jsou originálně na Galaxy? Jasně je to podle disků, ale na autě mám šrouby kuželový, na který vypadaj i zimaky na CMS disku, ale letní na origo Ford Ronal vypadá spíš na kulový jako na škodovce. Prodejce tvrdí podle vin spíš kulový. Tchán druhou sadu šroubů neměl. Řeším co tam patří po vyhození bezpečáků.
-> Bukaj 27.11.23 22:33:47: Tohle je u dopsaných 18".
Když si vzpomenu, tak se podívám na index u 15, 16 a 17, co tam jsou od výrobce.
Když si vzpomenu, tak se podívám na index u 15, 16 a 17, co tam jsou od výrobce.
-> Bukaj 27.11.23 22:33:47: A jinak teda na většině aut to tak mám, že rychlostní index pneu je nejbližší vyšší než Vmax v TP. Jen na 900NG Aero se úředník rozšoupl a napsal mi tam pro 16" kola rovnou ZR, tzn > 300 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: Tak ne, je to jen >240, coz odpovida (Vmax 230 km/h), jen prvni tabulka co jsem nasel tak udavala nesmysl...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: Tak ne, je to jen >240, coz odpovida (Vmax 230 km/h), jen prvni tabulka co jsem nasel tak udavala nesmysl...
-> Bukaj 27.11.23 23:09:25: I ten Alči prcek má Vmax 195 km/h, stejně měl náš bývalý naftový kombík se základním nafťákem (1.9 JTD 88kW). Tzn pokud ten Touran nemá úplně sociální motorizaci tak přes 200 km/h bude určitě, i když teda má aerodynamiku letící cihly.
-> saskyn2 27.11.23 22:40:23: Aha
Kolik tak mají dnešní vozy maximálku? Měl jsem za to, že spíš bude opačný trend a že se bude maximálka u nových aut spíše snižovat (ekologie, bezpečnost, ...), takže těch210 bych bral jako maximum.
Znám jen maximálku škodovek.
1000MB (100/105) má 125-130 km/hod (dle modelu), 120 kolem 140 km/hod, 130 150 Km/hod, 136 153 Km/hod...
...Felda MPi 50 kW měla tuším 157 a Caddy 1,6 BSE má 160...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Znám jen maximálku škodovek.
1000MB (100/105) má 125-130 km/hod (dle modelu), 120 kolem 140 km/hod, 130 150 Km/hod, 136 153 Km/hod...
...Felda MPi 50 kW měla tuším 157 a Caddy 1,6 BSE má 160...
-> Milan 136 27.11.23 20:20:24:
no já mám konstrukční 201 a za jistých okolností (převodovka+ omezovač by to tam pustili) bych se na těch 240 i dostal
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
e: předepsaný mám jen index H- 210km/h
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
e: předepsaný mám jen index H- 210km/h