skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
-> Čokin 04.02.15 20:55:47: Tenhle klíč má jaký číslo dílu?
-> Čokin: Naklonujou ti to v každým slušnějším zámečnictví. Ale já bych šel radši cestou kabelu, novýho čipu a překódování klíčů. Udělá to každej co má kkl kabel ... za předpokladu že máš PIN k budíkům
-> Nwkt: Našel jsem tohle, ale nikde už nevidím kde pak nechat nastavit imobilizér:
www.auto-klic.cz/nahradni -tlaitka-a-planety?page=sh op....
www.auto-klic.cz/nahradni -tlaitka-a-planety?page=sh op....
-> Nwkt: A kde se to dá naklonovat? Předpokládám, že v nějaké autorizáku, ale tam za klíček a práci si řeknou tak 5000,-
-> Čokin: Jde i naklonovat, ale v případě ztráty klíče bych přepároval auto s novýma klíčema. Aby ti pak nezmizlo auto ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Pánové dotaz, nějak jsem vytratil jeden klíček od auta, klasický koncernový vystřelovák z roku 2001 a dál (viz. foto). Chci udělat stejný nový, jde to někde koupit a nastavit imobilizer podle druhého klíčku nebo budou chtít i auto?
-> Nwkt: tak ono zase tolik funkci navic to asi nema, ne? Jenom ty kontrolky co jsou tam ted nadtim, by byly na displeji... Leda s tim sparovat radio a navigaci, ale to uz je zase jinej financni level, treba nekdy priste. Ja jsem spokojenej
-> Peca: Slabý, měls dát maxík
Konecne se zadarilo, navic ukazuji i dojezd, coz mi u puvodnich budiku chybelo.
Foceno kalkulackou, v realu to Galaxyho pekne ozivilo. ![43](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![43](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
-> Karel.: Ok dám to kámošovi mechanikovi dělala teď komplet auto ještě vám sem dlužím tu fakturu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: přesně jako pankáč, běžnej problém, kup sadu a přetěsnit, ale sám to nedělej jestli jsi to nikdy nedělal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: to ti dělá při prvním startu? pravděpodobně gumičky na vstřikovačích...
Snimac otacek je cisty?
-> suri: To netuším, vstřiky mě taky napadly (to by asi byla drahá závada) , ale co jsem pátral tak v palivu to asi nebude to by dělalo problém i za provozu, ale jede to úplně normálně.
-> Čokin 27.12.14 14:35:13: a s naftou je to ako ? má to čerpadlo v nádrži ? funkčné ? tlak paliva ?
1,9 Tdi PD 85kw po otočením klíčku chytne a hned zdechne udělá to tak 2x a pak chytne a běží ...............měl jsem podezření na žhavičky, ale ty jsou OK. Kde je problém??? Napadá mě ještě imobilizér v klíčku respektive chyba klíček a ten příjímací kroužek okolo spínačky. Řešili jste to někdo?
-> Pavel P@nkáč 06.12.14 14:14:37: už jsem to vymámil. Stačilo víko ventilu dotlačit až pod okno ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: motorem nahoru dolu a zkoušet ho někam vyklopit, nějak to jit musi, vzdycky to tak dělám, jde to většinou dost blbě někdy třeba použít i trochu hrubé síly no, je to vzdycky ježek v kleci...pro možný větší naklonění motoru rozdelat aretaci (spodní držák) ale to si myslím že nebude nutné...
Pustil jsem se do rozvodů, ale nedaří se mi na 1,8T vyndat držák motoru. Ten litinovej placatej. Všechno už mám volný, ale nevím kudy se s ním vytočit abych ho vyndal z auta. Překáží mi nálitek na šroub na vodní pumpě, ale tu zase nemůžu sundat, protože tam ještě mám řemen a přes ten držák se nedostanu k napínáku abych ho zamáčknul a zajistil... Tuší někdo kudy do toho?
Budu měnit i pumpu - lze nějak inteligetně vypustit kapalinu, než jen vyškubnout pumpu? :-D
MOGUL 5W-40 EXTREME PD
-> Čokin 27.11.14 19:36:14: čím mažeš? já přešel z vodičky 5W30 na normální 5W40 a spotřeba výrazně klesla.
Tak záleží jak to každý má. Já jsem s tím autem maximálně spokojený a chci si to nechat co to půjde. Proto teď do toho klidně nasypu. Taky je rozdíl, když se s tím jezdí couračky v ČR nebo když se vyrazí po Evropě.
Ještě mě čeká turbo, které si pápne tak 1 litr oleje na 5000 km.
Ještě mě čeká turbo, které si pápne tak 1 litr oleje na 5000 km.
-> Jarda/felda 27.11.14 18:57:00: super, zkouším stáhnout celý autodata.
-> Čokin 27.11.14 16:48:05: já dělal altík až při 420 a to jenom proto že se začli ozejvat ložiska ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 27.11.14 18:33:23: je to přímo sharan 1.8t, kdyby sis to chtěl stáhnout celý tak na uloz.to pod názvem ozub-remen ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 27.11.14 15:29:46: díky. To je návod na Oktávku, nebo přímo Sharana? Dokážeš mi to poslat i s obrázkama? Resp co to je za chytrou knížku?
E: sorry, oni jsou to dva odkazy... Díky!!!
E: sorry, oni jsou to dva odkazy... Díky!!!
-> Karel.: Jo, já to taky chápu... ale je fakt, že od tý doby se situace trochu proměnila a už není důvod to tolik hrotit. Altík, turbo, dvouhmota, vstřiky - vše původní a 320 tisíc na hrbu... zatím to jede a dokud to pojede, řešit to asi nebudu.
-> dragon_cb_cz: takových lidí je plno u nás v servise a já to plně chápu.
-> Čokin: preventivně jo? Mazec
tak pak dej echo, taky mě něco na jaře čeká, ale radši si to udělám sám![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: preventivně jo? Mazec
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: To si tu něco poslechneš.... já když nad tím uvažoval (a to mělo auto na hrbu o cca 70 tisíc víc), tak jsem dostal přednášku, že takových zákazníků-bláznů jako jsem já by chtěly servisy víc... od tý doby je namotáno dalších cca 30 tis a zatím pořád klid ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: Ano dvouhmotu, stratér a altec dělám preventivně, přeci jen má to 220 tis. a určo na to v německu nikdo nešáhl, v únoru jedu Itálii na lyže a nerad bych tam někde zůstal. Je to v autorizovaném servisu Bosch tak jsem taky zvědav na cenu, moje zbožné přání je vlézt se do 40 tis.
-> Čokin 27.11.14 15:31:08: to mi připomíná, kterak Synyho výměna gufera skončila šrotací auta.
Mě už víceméně chybí jen ty rozvody. Nový tlumiče mám, tyčky jsem měnil nějak průběžně, brzdy mi přijdou snad zítra, spojka se dělala loni...
Mě už víceméně chybí jen ty rozvody. Nový tlumiče mám, tyčky jsem měnil nějak průběžně, brzdy mi přijdou snad zítra, spojka se dělala loni...
-> Čokin:
zajímala by mě pak cena spojky, budeš dělat i dvouhmotu ne? Proč děláš altec a startér? Ti to zlobí?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Já se na to taky vybodnul a dal jsem to kámošovi do práce......už to tam má 14 dní (maká na tom když je čas) nespěchám na to. Začalo to volným čepem a tyčkou stabíku a je z toho výměna spojky, rozvodů, komplet čepů a kuláků, výměna zadních pružin (jedna je prasklá) , a zrovna repas altíku a startéru, takže půl auta nového. Až to bude mít dám sem info o ceně a rozsahu práce.
-> vhml 27.11.14 07:46:04: správnej postup je takhle postimg.org/image/fj1lflq
n5 postimg.org/image/wv1y11k
4h
-> vhml 27.11.14 07:46:04: návod na prase fixou ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Toušík 27.11.14 08:35:47: Přivez tlumič, já mu odvezu Sharana ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Už jsi mu to poslal co jsi sem teď napsal? Ten bude radostí bez sebe a já taky že bude mít čas na můj tlumič ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Jelikož Venni na mě sere
začal jsem se pomalu psychicky připravovat na výměnu rozvodů a pumpy ( jsou tam 4 roky, 120000km ). Našel jsem návod na Oktávku. Liší se to na Sharana v něčem? Je tam někde zásadně blbej přístup, abych se na to radši vybodnul rovnou a odvezl to někam udělat? www.autoopravy.eu/index.p
hp?akce=2&...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: tak pokud jsou takhle sjetý tak není co řešit![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 24.11.14 08:45:41: Budu o tom teda ještě rozjímat. Ale stejně asi nakonec nový dám. Oni jsou i nějak nahovno ojetý. Jsou zvlněný ve smyslu, že na každým průměru bys naměřil jinou tloušťku. Což bude s novejma deskama asi taky na prd. A nový kotouče stojí asi litr kus.
-> m8rinek 24.11.14 08:41:36: Hele destičky tam jsou, ale obložení na nich není ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: No hele, i ten víc sjetej (22.2) má pořád ještě 30% životnosti před sebou... tak si vem jak dlouho to auto máš, popřemejšlej jak nový kotouče na něm byl když si ho koupil a můžeš celkem snadno dovodit, jestli to tam vydrží dost dlouho na to, aby tě nesralo po tej době do toho znova šáhnout
Já marně pátrám v paměti kdy jsem naposledy měnil kotouče na spotřebce, ale pár let už to bude, takže těch 30% u mě minimálně rok představuje a to bych se na nějakou výměnu z vysoka...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Hehe na MX jsem přetáčel kotouče co měly 0,7mm nad limitem... Ale tam je 0,5mm 1/4životnosti :D.
Pokud něco zbylo na deskách, tak bych je přerovnal a dojel to s deskama a pak výměna... Na zimu se všem velkejm výměnám vyvaruju... I když otázka je jestli ještě nějaká zima někdy bude :D.
Pokud něco zbylo na deskách, tak bych je přerovnal a dojel to s deskama a pak výměna... Na zimu se všem velkejm výměnám vyvaruju... I když otázka je jestli ještě nějaká zima někdy bude :D.
-> dragon_cb_cz 24.11.14 08:38:09: tak s tim dvoutunovým hovadem se úplně nějak agresivně jezdit nedá :-)
Právě nemám tušení jestli takovej kotouč je na 10000km nebo na 50...
Ale zase když si tam dám drážkovaný Bremba, tak budu hustej
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Právě nemám tušení jestli takovej kotouč je na 10000km nebo na 50...
Ale zase když si tam dám drážkovaný Bremba, tak budu hustej
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Asi dost záleží i na deskách a jak s tím jezdíš (to bude u tebe asi ten hlavní problém
ale pokud maj ještě milimetr, tak bych je teda nevyhazoval... klidně ještě můžou rok dva vydržet a to je doba za kterou se s tím autem může stát spousta věcí, který by z toho udělaly zbytečnou investici (ne že bych ti to přál).
BTW nejni lepší nový kotouče zajíždět už se zajetejma deskama? Tím spíš bych tam teď dal jen desky, až budeš pak měnit kotouče, budeš je mít sjetý jen částečně a v klidu s nima ty nový zajedeš....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
BTW nejni lepší nový kotouče zajíždět už se zajetejma deskama? Tím spíš bych tam teď dal jen desky, až budeš pak měnit kotouče, budeš je mít sjetý jen částečně a v klidu s nima ty nový zajedeš....
-> Karel. 24.11.14 08:14:13: Klidně dám i kotouče, o to nic. Spíš mi jde o to, jestli to není zbytečná zhýralost a nemá to životnost třeba dalších 50000km. Nevím kolik kotouče vydrží a jak se ojíždí
-> vhml: dle mě pokud máš ještě 1mm do sjetí kotoučů, tak "stačí" dát pouze desky a jezdit. Já bych ale na svoje auto dal komplet nový set.
-> vhml: Na Feldě jsem teď vyhazoval kotouče který byly sjetý 3mm pod minimum.