skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
tak na 309ce to vypadá líp než na 205ce, tam mi to proporčně s 16kama přišlo divný....
-> Jirik_Tuňák1983: Zatím nijak, čekám na odpověď.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 25.10.19 17:15:28: Jak dopadlo to silniční přeměřování, že tam dáváš nové Orangutány? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vždycky jsem si říkal, že ouragany budou na hranatou 309 moc moderní.. Ale nevypadá to vůbec zle.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: Jaj, tahle vnitrofiremní byrokracie, to miluju... jako svým způsobem to chápu, pro firmu je služebák levnější, ale i tak...
-> dragon_cb_cz:
Jen jeden člověk na pracoviště a už to má kolega.
Jen jeden člověk na pracoviště a už to má kolega.
-> palinator: Soukromým nemůžeš?
-> dragon_cb_cz:
Služebně si můžeš jít stěžovat tak akorát na lampárnu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Služebně si můžeš jít stěžovat tak akorát na lampárnu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: S tím slušný lidi nejezdí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Vykládej to lidem s 1,6 TDI, který musej takhle kokotsky řadit ručně. Kde je trojka málo, čtyřku to už neutáhne.
A takhle tisíckrát denně.
Vykládej to lidem s 1,6 TDI, který musej takhle kokotsky řadit ručně. Kde je trojka málo, čtyřku to už neutáhne.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 11.10.19 16:06:46: Já měl u 9-5 typicky problém s 80km/h v tunelech u Zbraslavi do kopce - protože to vycházelo přesně na rozhraní dvou rychlostí a když jsem jel na tempomat, tak rychlost lehce spadla, jednotka to chtěla dohnat, stoupnul požadavek na krouťák, převodovka podřadila, rychlost se srovnala, ale jak klesla zátěž, tak převodovka odřadila... rychlost lehce klesla a celé se to opakovalo :D Takže jsem přepínal na ruční řazení, dal natvrdo za 4 (tuším) a pak už byl tempomat OK... Každopádně i v SX4, tzn japonská atmosféra, neměl ten automat tam kolikrát nechat cca 1300 otáček... Snad nikdy jsem neměl pocit, že by to řadilo pozdě.
-> kraska98 11.10.19 14:44:31: Presne jak pises! Ja jak som mal averziu na francuzov, na HDicka a na automaty, tak uz ine ani nechcem... Tam sa sedi jak v obyvacke vo fotelke! Este keby to vedelo masirovat, tak ani nevystupujem...
-> Kocvin: nema to cistokrvny automat... Je to manualna prevodovka s dvojhmotou, bez tiahiel radenia... Kvalty hadze mechatronika solenoidmi...
-> Jirik_Tuňák1983: to popisal presne![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: nema to cistokrvny automat... Je to manualna prevodovka s dvojhmotou, bez tiahiel radenia... Kvalty hadze mechatronika solenoidmi...
-> Jirik_Tuňák1983: to popisal presne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kraska98 11.10.19 16:35:07: Stará C4 Picasso měla jen BMP6 a až ta nová má automat od Aisinu EAT6.
Další modely od PSA mají toto až po EAT8.
Další modely od PSA mají toto až po EAT8.
-> Kocvin: Má to prostě klasický automát s tím, že do toho můžeš zasahovat těmi pádly a nebo potom přepnout na plně manuální řazení. Nevím co se týká třeba servisu a spolehlivosti, ale po stránce jízdních vlastnosti jsem s tou převodovkou byl fakt spokojený.
-> kraska98: A má to vůbec čistokrevný automat ? Co jsem s podobnými citróny jezdil, tak to byla vždycky ta robotická ptákovina..
-> dragon_cb_cz: U Volva mě třeba sere, že když jedu kopeček se zapnutým tempomatem, třeba 80, tak si auto bez podřazení přidá a krasně ho vyjede snad při 1500 ot/min. S podobným tahem odspoda, jako by mělo normální ruční převodovku a mechanickou spojkou..
Kdežto, když chci stejnou situaci zvládnout já nohou, tak se mi to nikdy nepovede. Když sešlápnu plynový pedál do pozice, aby auto do kopce vyloženě nezpomalovalo, tak si místo tahu od spoda podřadí a začne se vytáčet.. V té chvíli se mi začne zdát o všech čertech a okamžitě zapínám cruise...
-> dragon_cb_cz: U Volva mě třeba sere, že když jedu kopeček se zapnutým tempomatem, třeba 80, tak si auto bez podřazení přidá a krasně ho vyjede snad při 1500 ot/min. S podobným tahem odspoda, jako by mělo normální ruční převodovku a mechanickou spojkou..
Kdežto, když chci stejnou situaci zvládnout já nohou, tak se mi to nikdy nepovede. Když sešlápnu plynový pedál do pozice, aby auto do kopce vyloženě nezpomalovalo, tak si místo tahu od spoda podřadí a začne se vytáčet.. V té chvíli se mi začne zdát o všech čertech a okamžitě zapínám cruise...
-> kraska98: Vidíš, většina lidí si stěžuje spíš že automaty řadí moc brzo, ne moc pozdě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy: To ne
Řadilo to celkem iteligentně, akorát při řazení nahoru to asi jako každý automat řadilo ve zbytečně vysokých otáčkách, proto jsem většinou jezdil na automat, ale s tím, že jsem si pádlem nahoru házel kvalty sám. Ač jsem byl vždy proti automatům, a asi i furt budu, tak už alespoň chápu lidi, co si ho koupí. Konkrétně tohle je fajn a rychle to člověka rozmazlí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kraska98: Nekonalo se RNG (random number generation)?
Lidi si na to stěžovali, je otázka, jestli to nebylo stylem jízdy. Taky jsem o tý oturbený 1,6ce uvažoval, ale buď 5Q nebo 6AT (pilot.) Tohle vypadá skvěle i ten, ten facelift, nová gen - ee![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Matsoft 11.10.19 07:53:35: Chvíli jsme s tím jezdil...Pro rodinu asi fajn auto a s tím 6stupňovým automatem s pádly se mi jezdilo dobře. V porovnání se škodovkou je to fakt autobus
-> MATTESS 11.10.19 11:42:20: I ty přední sloupky jsou fajn.
V Grand Picassu jsem si připadal jak v autobusu. Ta plocha čelního okna je veliká
-> Matsoft 10.10.19 22:31:57: Zkus si to sám. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: papundekl jako u thalie? Takovej prerostlej francouzskej trabant? :-D
-> Matsoft 10.10.19 22:01:02: Už jsi mačkal přední blatníky? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A ještě blbej dotaz. Vadí ti ten volant a budíky uprostřed? Já s tím neměl problém a líbilo se mi to.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A ještě blbej dotaz. Vadí ti ten volant a budíky uprostřed? Já s tím neměl problém a líbilo se mi to.
-> Jirik_Tuňák1983: vzadu mechy.... tlacitko v kufru.. predek tlumice.... pohodlny.... prostorny... a za hubicku..... obuta na zimakach (plechach s origo poklicema) a s letnima, ktery vydrzej sice max sezonu, ale origo hlinama.... stala polovinu toho, co treba tahle:
auto.bazos.cz/inzerat/... /citron-c4-grand-picasso-2 0-hdi-specha-rychle-jednan i-vyraz.php
vybava exclusive... bez kuze a navigace.... zda ma ovladani klimy i vzadu jsem nekoukal, ale vzadu klima je...
casem sem dam foto... bohuzel z netu jsem nestahl... a inz smazali jakmile jsem koupil
auto.bazos.cz/inzerat/... /citron-c4-grand-picasso-2 0-hdi-specha-rychle-jednan i-vyraz.php
vybava exclusive... bez kuze a navigace.... zda ma ovladani klimy i vzadu jsem nekoukal, ale vzadu klima je...
casem sem dam foto... bohuzel z netu jsem nestahl... a inz smazali jakmile jsem koupil
-> Matsoft 10.10.19 21:50:31: Jediný co nevím, jak má ta převodovka pocitově řadit.
Jinak se klidně ptej, co tě zajímá. Líbí se mi, že navzdory uvedení na trh 2007, tak to auto vypadá furt dobře a moderně.
Ceny vozů taky fajn.
Máš to i s tím ovládáním ventilace s displeji na sloupcích vzadu? Vzadu klasika odpružení a nebo ten s možností snížení tlačítkem v kufru?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak se klidně ptej, co tě zajímá. Líbí se mi, že navzdory uvedení na trh 2007, tak to auto vypadá furt dobře a moderně.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Máš to i s tím ovládáním ventilace s displeji na sloupcích vzadu? Vzadu klasika odpružení a nebo ten s možností snížení tlačítkem v kufru?
-> Jirik_Tuňák1983: DPF budeme cistit prej je zanesenej, ale auto to nehlasi.. ale rikal mi to prodejce.... dilove to neni drahy auto... ceny dilu podobny koncernu, jen servis drazsi...
-> Matsoft 10.10.19 21:36:29: 1.6 VTi. Zvuk krásnej, jízdní výkony perfektní, spotřeba průměrná, spotřeba oleje nadprůměrná. Možná v normě, ale z mého pohledu vysoká.
2.0 HDi dobrá volba. Jen se díky aditivu více zanáší DPF. Lze ho ale vyčistit, vyměnit za origo repas a neředí se olej naftou.
Moc na tom nevydrží uložení předních tlumičů, ale není drahé.
2.0 HDi dobrá volba. Jen se díky aditivu více zanáší DPF. Lze ho ale vyčistit, vyměnit za origo repas a neředí se olej naftou.
Moc na tom nevydrží uložení předních tlumičů, ale není drahé.
-> Jirik_Tuňák1983: 1.6hdi?
-> Matsoft 10.10.19 20:34:40: Bohužel BMP6 nikdo nedoporučuje, přestože jich jezdí dost. Zkušenost nemám, všichni co znám, se tomu vyhýbali.
Jinak to není špatný vůz, měl jsem negranda asi 4 roky s manuálem. Jen se špatným motorem.
Dej si na netu BMP6 a zdrojů informací budeš mít více než hromadu.
Jinak to není špatný vůz, měl jsem negranda asi 4 roky s manuálem. Jen se špatným motorem.
Dej si na netu BMP6 a zdrojů informací budeš mít více než hromadu.
Tak jsem poridil francouze.....
C4 Grand Picasso vyroba 2007, do provozu 1.2008
2.0HDi, BMP6 prevodovka. po zbezne kontrole v mem servisu jsem byl v podstate pochvalen, ze to chce jen predni loziska a nejaky jeden simerink....
Co mi vsak trosku dela starosti je jak ten robot radi za studena... Nesmyslne otacky a tvari se to jak kdyz klouze spojka..... ta je ale dle Citroen servisu OK.... dale chce dolit aditivum a vycistit filtr pevnych castic... Ale vzhledem k tomu, ze byla za pekne penize, tak se se servisem pocitalo.... aspon s tim beznym a ze je filtr zaneseny...tak to ma pry skoro kazda... takze mi trapi jen to razeni.. za tepla je to OK....ale to pry muze byt spatnym nebo malo olejem, pripadne pokud neni KO spojka, tak to nejak jde uzpusobit na diagnostice...
Tak se ptam zda ma nekdo nejakou zkusenost.....
C4 Grand Picasso vyroba 2007, do provozu 1.2008
2.0HDi, BMP6 prevodovka. po zbezne kontrole v mem servisu jsem byl v podstate pochvalen, ze to chce jen predni loziska a nejaky jeden simerink....
Co mi vsak trosku dela starosti je jak ten robot radi za studena... Nesmyslne otacky a tvari se to jak kdyz klouze spojka..... ta je ale dle Citroen servisu OK.... dale chce dolit aditivum a vycistit filtr pevnych castic... Ale vzhledem k tomu, ze byla za pekne penize, tak se se servisem pocitalo.... aspon s tim beznym a ze je filtr zaneseny...tak to ma pry skoro kazda... takze mi trapi jen to razeni.. za tepla je to OK....ale to pry muze byt spatnym nebo malo olejem, pripadne pokud neni KO spojka, tak to nejak jde uzpusobit na diagnostice...
Tak se ptam zda ma nekdo nejakou zkusenost.....
-> Jirik_Tuňák1983:
Ta silnější se lišila jen v naklápěcích lopatkách? Co je tam vůbec za typ vstřikování? Solenoid Bosch, Siemens?
Ta silnější se lišila jen v naklápěcích lopatkách? Co je tam vůbec za typ vstřikování? Solenoid Bosch, Siemens?
-> Chali 07.10.19 20:45:32: Aha, tak tam je ještě varianta 1.9 TD, ale znám obecně jen 2.0 HDi, která zejména ve slabších verzích byla k neutahání.
-> Jirik_Tuňák1983: Bude to pracant do 50000,-
-> Chali 07.10.19 20:24:50: 2.0 HDi. Jaký je cca rozpočet a plánované určení vozidla? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
O francouze se moc nezajímám, tak mám jeden dotaz. Citroen Jumpy/Peugeot Expert první generace, kterej diesel vzít? Díky
-> Skili: 4 díry, pokud se nepletu...
-> Jumbo: Mají 3 nebo 4 díry?
Nechcete někdo plechy a jeté letňáky na P106? Uklízím v dílně a tohle mi zůstalo po manželčině autě...
Tak už mám GTI přezuto na zimu, i když asi do sněhu nepůjde.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Někdo si tady dělal srandu z Citroënu, ale tady to zrovna vypadá na jeden z nejlepších výsledků mezi aktuálními SUV v otázce jízdní stability. Podvozek s novým typem odpružení očividně vychytali. Navíc testováno i v o 4 - 5 km/h vyšší rychlosti.
-> vinorak 27.09.19 10:52:43: hele jednička nám tam šla nahovno letos, když se to skládalo krátký, i v rámci běžného provozu Pak to stejně padlo celý, když se zadřel stálej převod, nahlásil jsem že byla i horší jednička a teď to po reinkarnaci funguje zas dobře. Minimálně v rámci běžný jízdy. Při závodech ji tam prostě dám a neptám se jestli tam chce nebo ne ( a kolikrát teda moc nechce, když na sériový převodovce uplatňuju poučku " co neubrzdíš brzdama, ubrzdíš hewlandem
)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.facebook.com/tomas.ma
tousek.96/.../102049201000
61526 tohle je 1.6ková převodovka BE3 ta pěkně váže
nejde ani tak o převody jako přesnost řazení, všechny auta co jsem kdy měl s MA (2x 205 1x 106 1x 206) tak měly problémy s jedničkou, prostě jí tam nedáš lehce, někdy ani meziplyn nepomáhá a jde to fakt silou. zato BE je vždycky daleko přesnější ( taky má složitější táhla), v xsaře má ta špajzka 300 tisíc a pořád krásně řadí, podřazovaní na jednočku v pohodě s meziplynem třeba ve 40) u gti když je studená tak lehce škrtá trojka když radim rychlejc, ale jak se ohřeje tak pohoda. U MA se mi párkrát stane že netrefim dvojku z roztočený jedničky... co se týče převodů tak to saxo by mohlo být trochu kratší, ale zase na 5ku to točí v 95 3000.
-> vinorak 27.09.19 09:05:38: v cem je na BE lepší? Nikdy jsem s tim nejel. Prej to je nahovno zprevodovany ne? Ted mame v 309 krátkou MA a je to bomba i to radi dobre.
Teď mám manželku na nemocenský tak jezdim do práce saxem a řeknu vám, že tak zábavný auto za ty peníze co mě to stálo jen tak neseženete
72kW je výborný a jsem s tim rychlejší než s 205 gti, ale to je dáno tím že to nechci kurvit a hodit do škarpy za každou cenu.. Saxo je sice 1.6 8v, ale podle serviceboxu má v podstatě stejný tlumiče i pružiny a stabilizátory jako 16v, takže tomu chybí 20 koní ale zase to je o pár kilo lehčí. Auto se pefektně ovládá plynem až mě překvapuje jak snadno jezdí bokem... Prostě radost z jízdy. Dobře, sedačky jsou měkký a v podstatě bez opory, převodovka MA je daleko horší než BE3, ale úsměv na tváři to umí vykouzlit... jo a při kombinaci 80 procent pohoda a 20 kudla to jezdí do 7 litrů... geniální auto
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 26.09.19 00:25:41: Na to moc nehledím, musí se mi to především líbit. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jauvajs! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)