KLUCI, PROSÍM HELP, berlingo, 2008 1.4 nejdou obrysový světla (žádný, vč. osvětlení SPZ) > > nenašel jsem žádnou z těch malejch pojistek že by byla v prdeli a v návodu taky nevidím pojistku pro obrysovky..
náhodou někdo neví, kde je zakopanej ukrajinec ??
jinak když zapnu obrysovky a odevřu dvéře tak to zlostně pípá abych to zhas, takže přepínač je OK.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> palinator 23.04.15 21:02:59: Tady spíše nevím kvůli tomu Valvetronicu. Jako v příručce napsanej je, ale je tam napsáno jako nezařazeno. Ještě uvidím, olejář má i nové mazací plány pro všechna nejběžnější auta. K příručce u tatíka se jen tak nedostanu, potřebuji ji vidět, páč je ve franštině a nejsem si jist kam tatí koukal.
Podle mě to tomu hovno ublíží, když vidím rozsah použitelných olejů od 0W-30 až po 5W-50 Peak Life u sebe a je tam turbo a variabil taky.
Podle mě to tomu hovno ublíží, když vidím rozsah použitelných olejů od 0W-30 až po 5W-50 Peak Life u sebe a je tam turbo a variabil taky.
-> Jirik_Tuňák1983:
Já znalej nejsem, ale snad to tomu nemůže ublížit ne? Jestli je v návodu 5W40 bez specifikací tak tam nalejt standartní 5W40 a jít od toho. Různý specifikace jsou pak kvůli DPF, PD a řídký oleje nepasujou do starejch motorů, ne že by nový motory neuměly pobrat hustej olej (vyjma DPF a PD, kde je to ale trochu jinej případ)
Já znalej nejsem, ale snad to tomu nemůže ublížit ne? Jestli je v návodu 5W40 bez specifikací tak tam nalejt standartní 5W40 a jít od toho. Různý specifikace jsou pak kvůli DPF, PD a řídký oleje nepasujou do starejch motorů, ne že by nový motory neuměly pobrat hustej olej (vyjma DPF a PD, kde je to ale trochu jinej případ)
Mám jen dotaz. Potřebovali bychom do tatíkova Puga nalejt jiný olej než 5W-30.
Důvod je jasný stejně jako tady od Synyho: www.autoforum.cz/technika /motory-tsi-od-vw-trapi-sp otreba-oleje-pojistovna-uz -je-nepojisti
V příručce toho z alternativ moc není, tam je jen Total Quartz Energy 9000 5W-40 not classiffied a jiná viskozita než 0W-30 a 5W-30 tam pro tento motor není. Příručka je stejně napiču jako má ségra k C3 a já měl k C4 Picassu, je to jen návod na ovládání věcí okolo, ale k technickým věcem se asi musí do servisu.
Je to Pug 207 1.6 VTi (120 PS).
Teď se tam leje Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a od výměny do výměny je nutno dolejt.
Specs:
ACEA C2, PSA Peugeot / Citroën B71 2290, splňuje požadavky značky Toyota.
www.total.cz/automobilove -oleje/.../automobily.html
------------------------- -------------------------- ----------------
Doporučen nám byl:
Valvoline MAXLIFE SYNTHETIC 5W-40
www.valvolineeurope.com/c zech/.../maxlife_synthetic _5w-40
Specs:
API SM/CF, ACEA A3/B4.
Doporučeno pro použití v případech, kde je specifikováno VW 502.00, 505.00 nebo MB schváleno 229.1, 229.3
No a teď nevím. Páč v příručce je hovno a na stránkách různých e-shopů je i A5/B5 a další, což ale na oficiálních stránkách vůbec není.
Tohle mě fakt sere. U Volviho připomíná příručka se serviskou pomálu dílenský návod na obsluhu a údržbu, Karolína má u Bravo II v jedné řádce, motory s oleji, náplní bez a s filtrem, varianty olejů + kompletní specifikace a u PSA aby člověk nastudoval celej internet.
Co myslíte znalejší, nalejt, nenalejt? Nebo co případně doporučíte za jiný olej?
Důvod je jasný stejně jako tady od Synyho: www.autoforum.cz/technika /motory-tsi-od-vw-trapi-sp otreba-oleje-pojistovna-uz -je-nepojisti
V příručce toho z alternativ moc není, tam je jen Total Quartz Energy 9000 5W-40 not classiffied a jiná viskozita než 0W-30 a 5W-30 tam pro tento motor není. Příručka je stejně napiču jako má ségra k C3 a já měl k C4 Picassu, je to jen návod na ovládání věcí okolo, ale k technickým věcem se asi musí do servisu.
Je to Pug 207 1.6 VTi (120 PS).
Teď se tam leje Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a od výměny do výměny je nutno dolejt.
Specs:
ACEA C2, PSA Peugeot / Citroën B71 2290, splňuje požadavky značky Toyota.
www.total.cz/automobilove -oleje/.../automobily.html
------------------------- -------------------------- ----------------
Doporučen nám byl:
Valvoline MAXLIFE SYNTHETIC 5W-40
www.valvolineeurope.com/c zech/.../maxlife_synthetic _5w-40
Specs:
API SM/CF, ACEA A3/B4.
Doporučeno pro použití v případech, kde je specifikováno VW 502.00, 505.00 nebo MB schváleno 229.1, 229.3
No a teď nevím. Páč v příručce je hovno a na stránkách různých e-shopů je i A5/B5 a další, což ale na oficiálních stránkách vůbec není.
Tohle mě fakt sere. U Volviho připomíná příručka se serviskou pomálu dílenský návod na obsluhu a údržbu, Karolína má u Bravo II v jedné řádce, motory s oleji, náplní bez a s filtrem, varianty olejů + kompletní specifikace a u PSA aby člověk nastudoval celej internet.
Co myslíte znalejší, nalejt, nenalejt? Nebo co případně doporučíte za jiný olej?
-> spartra: bohužel neporadím, já měl k dispozici lis...
že se ptám, čím sundávate silentbloky z přeních ramen?
osobně zadní naříznou flexou roztrhnu a trubičku nařežu flexou a sklepnu.
na přední mě zatím stačila svářečka a kousek 5 plocháče.
otázka druhá jak je nalisovat?
přední jdou nalisovat ve svěráku přes větší a silnější podložku
u zadních mám problém s posledníma ca 5mm, tam se ten vršek trubičky nepěkně rozjebe.
nějakej přípravek? origo - home made
osobně zadní naříznou flexou roztrhnu a trubičku nařežu flexou a sklepnu.
na přední mě zatím stačila svářečka a kousek 5 plocháče.
otázka druhá jak je nalisovat?
přední jdou nalisovat ve svěráku přes větší a silnější podložku
u zadních mám problém s posledníma ca 5mm, tam se ten vršek trubičky nepěkně rozjebe.
nějakej přípravek? origo - home made
-> palinator: tož ja mam 178cm...
-> Jirik_Tuňák1983:
194 cm ráno 192 večer.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
194 cm ráno 192 večer.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 22.03.15 22:57:29: To taky není určené na převoz tyčového matriálu (nevím jak jsi vysoký, nebo dlouhý?). ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso:
No já teda nevim, ale jel jsem ve starý 106 a abych pořádně viděl z auta, tak jsem se musel sklánět.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No já teda nevim, ale jel jsem ve starý 106 a abych pořádně viděl z auta, tak jsem se musel sklánět.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ford maju rodicia, takze uz si ho nemusim poziciavat, ked chcem chodit kade tade po meste a okoli
veru malost auta je uplne super, v zapche to pichnem pred kazdeho, ked sa tlacim na zaciatok kolony :))
a co som vtom zatial kazdeho viezol, tak bol prekvapeny, ze vpredu je to normalne auto...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
veru malost auta je uplne super, v zapche to pichnem pred kazdeho, ked sa tlacim na zaciatok kolony :))
a co som vtom zatial kazdeho viezol, tak bol prekvapeny, ze vpredu je to normalne auto...
-> haso: Na poskakování po město to je ideální autíčko, i když trošku holčičí. :) Alespoň výhoda na parkovišti, že je tam malé. Co jsi udělal s tou jízdenkou na vlak, co jsi měl předtím?
-> Kocvin: jj je to prakticky 106 v citroenim havu ;-)
-> Pavel P@nkáč: no, ja som to ani nehladal, ale stratil som dneska peniaze v tak malom aute a tak som nasiel aj veci, ktore ma vobec nezaujimali
aj keby to malo naskakanych 500tis km, tak je mi to fuk...ale ked uz som to zistil nahodou, tak som to pripisal
-> Bagrr- máma mele Emu: zadna naprava nebucha a neklepe, a ako mi bolo povedane, repas stoji "par korun"...a tak nastastie to ma len 3 dvere![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: na statie v kolonach staci aj 1,1
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: zadna naprava nebucha a neklepe, a ako mi bolo povedane, repas stoji "par korun"...a tak nastastie to ma len 3 dvere
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: na statie v kolonach staci aj 1,1
-> haso: ty wole ses uplnej detektiv u tak levneho auta je to potřeba
musis vedet kdo kolik najezdil za jak dlouho, kniha jizd po 16letech by HASO![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: No pěkně, ať slouží :) Nevím co za problém mají ostatní, ale já byl s pugy vždy spokojen.. Jen škoda, že to není 1.4..
-> Bagrr- máma mele Emu: To má zadní nápravu jako 106?
-> Bagrr- máma mele Emu: To má zadní nápravu jako 106?
-> haso: lajk :-) jinak u saxa snad jediny co, tak napravy ale na predku mas lehkyho litrika, takze az takovej problem nenude :-) Jinak az se zacne srat elektrika, tak preju prijemnou zabavu... Radi se lamou kabely v husich krcich u dveri...
-> haso: tak smelo do teba ani nemusime, zpackal sis to sam :-)
tož, tak sa pochválim, aj keď tu ma asi zakopete pod zem :-)
Som si kúpil Saxo, ročník 1999, mesiac po facelifte, najazdených 172tis km keď bolo dotiahnuté v roku 2008 do SR...tu ho mal 1 majiteľ 7 rokov a najazdil na ňom cca 14tis km, potom ho predal rodine (špz zostali, tak tomu aj verim) a potom som ho kúpil ja...
V roku 1999 ho 50km od Bruselu žijúca 23 ročná slečna kúpila ako nové, pod sedačkou som našiel kúpnu zmluvu nového auta a servisnú knižku do 105tis km vyplnenú stým, že jazdila ako drak, cca 20tis km ročne (podľa servisky)
Vozidlo je v interiery pekne zachovalé, karoséria bez hrdze, sem tam odreninky a preliačenia, ale veku primerané. Zospodu som našiel 2 hrdzavé miesta, ktoré niesú skrz a sú spôsobené zdvíhaním na zdviháku a odrením plastizolu, to vyriešim až sa oteplí.
Motoricky to je trhač asfaltu 1,1 44kw benzín...ide, klepká si krokový motorček, ale zrejme to je vlastnosť auta (to som sa dočítal na nete) a jemne (čím viac jazdím, tým menej) skáče voľnobeh (vyrieši sa), možno sa to aj samé rozbehá, od koho som to kupoval, stým moc nejazdil (dľa nájazdu). Studené a teplé štarty pekne fungujú, vymenené rozvody a ktomu nové letné a zimné gumy, oboje na diskoch...a teraz má 185tis km
Tak už len foto a smelo do mňa, že som si kúpil francúza...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Som si kúpil Saxo, ročník 1999, mesiac po facelifte, najazdených 172tis km keď bolo dotiahnuté v roku 2008 do SR...tu ho mal 1 majiteľ 7 rokov a najazdil na ňom cca 14tis km, potom ho predal rodine (špz zostali, tak tomu aj verim) a potom som ho kúpil ja...
V roku 1999 ho 50km od Bruselu žijúca 23 ročná slečna kúpila ako nové, pod sedačkou som našiel kúpnu zmluvu nového auta a servisnú knižku do 105tis km vyplnenú stým, že jazdila ako drak, cca 20tis km ročne (podľa servisky)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Vozidlo je v interiery pekne zachovalé, karoséria bez hrdze, sem tam odreninky a preliačenia, ale veku primerané. Zospodu som našiel 2 hrdzavé miesta, ktoré niesú skrz a sú spôsobené zdvíhaním na zdviháku a odrením plastizolu, to vyriešim až sa oteplí.
Motoricky to je trhač asfaltu 1,1 44kw benzín...ide, klepká si krokový motorček, ale zrejme to je vlastnosť auta (to som sa dočítal na nete) a jemne (čím viac jazdím, tým menej) skáče voľnobeh (vyrieši sa), možno sa to aj samé rozbehá, od koho som to kupoval, stým moc nejazdil (dľa nájazdu). Studené a teplé štarty pekne fungujú, vymenené rozvody a ktomu nové letné a zimné gumy, oboje na diskoch...a teraz má 185tis km
Tak už len foto a smelo do mňa, že som si kúpil francúza...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
tak jsme doskákali na diagnozu, odpojovalo to už válce dva, předpokládaná vadná zapalovací lišta-vyměněna a už zase brbláme na 4válce
na to že je natočíno 230t km, doufám, že meyle lišta vydrží
na to že je natočíno 230t km, doufám, že meyle lišta vydrží
pánové, že se ptám,
berla 1,6 16v 80kw ba/lpg - začla běžet na 3 válce , 2 svíce černá
jednou se podařilo přepnout na lpg, trošku v tom střílelo
proběhla výměna svíček kdyby náhodou ale beze změny, zkoušela se lišta se svíčkou všechny 4 jiskřily.
podružný dotaz - daj se sehnat někde krycí gumy k liště ( jde tam pružina lišta -svíčka),
bohužel jedna praskla
berla 1,6 16v 80kw ba/lpg - začla běžet na 3 válce , 2 svíce černá
jednou se podařilo přepnout na lpg, trošku v tom střílelo
proběhla výměna svíček kdyby náhodou ale beze změny, zkoušela se lišta se svíčkou všechny 4 jiskřily.
podružný dotaz - daj se sehnat někde krycí gumy k liště ( jde tam pružina lišta -svíčka),
bohužel jedna praskla
-> Jirik_Tuňák1983: hmmm to jako jo :-) a hus už tadyvotad... skoda-virt.cz/cz/.../1691
69-volovo-volvo?gotopost=3
...
-> THOMMY 30.11.14 15:37:35: Klasika. 2.5T.
-> Jirik_Tuňák1983: Copak je to za motor?
-> Nwkt 29.11.14 14:47:03: Jo myslíš těch 16 000 000,- EUR?
A to jsem byl ještě shovívavej. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jsem teď stál vedle jinýho auta (resp. více aut a porovnával jsem) a svítili jsme stejně vysoko, takže výška je OK.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jsem teď stál vedle jinýho auta (resp. více aut a porovnával jsem) a svítili jsme stejně vysoko, takže výška je OK.
-> Nwkt: woe já ho nevyhazuju, jen mu ukazuju dveře kterýma by měl vypadnout dobrovolně, než ho čapnu za flgír :-D
-> Jirik_Tuňák1983: nebuď naštvanej, jen bráním francouzskou čest... A když budeš hodnej, budu tě čekat za seníkem :-D
-> Jirik_Tuňák1983: Kdybs mu nedával pokuty, tak tě teď nevyhodí
![179](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
![152](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/152.gif)
![179](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu 29.11.14 14:40:38:
Tak yo. Něco tady bylo. Dotazy budu směřovat dyžtak tam.
![165](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ne že bych neměl rád volovo, ale tadydlencto tématíčko je french scene, takže teda jako se sem s tím nekakej... Hezkouncky si založ vlastní vlákínečko :-p nebo se přiser k sypači hohlíků vltavskému... Ten tu cosik o seveřanech kdysi zakládal...
-> Nwkt 29.11.14 14:24:28: Je tam tohle světlo s natáčením do zatáček.
-> Jirik_Tuňák1983: Kvůli nivelaci bych to řešil přes diag, ale volva neznám. Třeba Eidy poradí ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Nwkt 29.11.14 11:43:49: Něco jsem na netu přečetl, zároveň jsem si přečetl, že s tím má problém i u dalších značek více lidí u základního fabrického nastavení, ale většinou to byli lidi, co přešli z klasické žárovky na xylofony, takže taky nemohli porovnat. Luboš Tuner mi říkal, že je tam ještě takej bílej čuflík na světle (a skutečně je) na dostavení základní polohy. Pak jsem četl i o diag., tedy reset a nastavení základní polohy, ale to bylo spíše takové obecné. Je teda pravda, že u Pikouše mě sem tam někdo problikl.
-> Pavel P@nkáč 29.11.14 11:54:08: No, páč jsem ukončil éru Citroën a přešel na klasické přibližovadlo. Tak jsem to dal sem.
-> Pavel P@nkáč 29.11.14 11:54:08: No, páč jsem ukončil éru Citroën a přešel na klasické přibližovadlo. Tak jsem to dal sem.
-> Pavel P@nkáč: volvo s60
-> Jirik_Tuňák1983: pekne kola co to je za auto vubec? mě to přijde jak volvo takhle z boku ale ja nejsem žadnej znalec a nevim proč by to mělo bejt v tematu PSA
-> Jirik_Tuňák1983: Proč by se nedaly, akorát to bude asi chtít servis přes diag
Dají se seřizovat xenony? Jsou tam samonatáčecí, ale ve městě se mi zdá, že jsou krátký. Nemám jak porovnat u Pikouše svítila světla v nulové poloze výše.
-> Jirik_Tuňák1983: neni mozny, ty sis koupil hezky auto :-O ja uz ani nedoufal. Nam ted pribyl doma dalsi boxer :)
-> Nwkt 28.11.14 23:53:25: Jestli rozum se ještě uvidí. Je to starší než byl Pikouš. Nějaký mušky má, ale dycky jsem ho chtěl. Ten sound je neskutečnej.
-> Jirik_Tuňák1983: Dostáváš ke stáří rozum? ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
A o jednu Xantii méně:
brnensky.denik.cz/pozary/ pozar-sesti-kontejneru-a-a uta-v-jundrove-zasahl-i-ra dnici-20141103.html (doufám, že fotky zůstanou)
brnensky.denik.cz/pozary/ pozar-sesti-kontejneru-a-a uta-v-jundrove-zasahl-i-ra dnici-20141103.html (doufám, že fotky zůstanou)
kontrol lak numero uno... snad už se nebude kitovat :D
Tak aby brzdy opticky sedly ke kolečkům... Z původní zelený jsou do ohnivý červený stejně jako límcd kol... Jinak celkově už mám jasno ohledně barviček... Hlavní stříbrná, doplňky černý a detaily červený :)
-> Burák 19.10.14 15:40:19: a dlouhý nebo krátký hlavy ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Presne tak.