skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> VeTeV: o mizení oleje jsem pro změnu slyšel u 16v :-D jinak 8v se musi pravidelně měnit olej a dopřát mu total... 8v jsou spíš náchilnější při zanedbání výměny oleje, nebo špatným oleji na přidírání vačky... Ale co jsem měl já ten 2.0 8v (ten z xm), tak až na houpání na volnoběh, který bylo něčím elektrickým, byl naprosto v cajku i po 450t na krku :-D první umřel, protože rupl řetízek co žene olejový čerpadlo...
-> VeTeV:
-> Bagrr- máma mele Emu:
díky pánové za info, zkusím kouknout po nějaký benzínový 8v.
-> Bagrr- máma mele Emu:
díky pánové za info, zkusím kouknout po nějaký benzínový 8v.
-> Bagrr- máma mele Emu: jo to je fakt, že16v je vysokootáčková potvora, co se sebere až od 2,5 tis otáček... pak sice táhne, ale pro krávu to asi není uplně to nejlepší..nevím jak 2litr, ale ta 1,8 má vrchol posazenej nad 4 tis... co mě překvapilo, že je 2ka celá v litině... možná jediné co mě napadá, říkalo se, že 8v papkají trošku více olej a pak takové ty klasiky, jako že do 250tis odejde startér :-)) rozvody řemen, nevím jaký je interval, ale u 1,8 16v je to tuším 120 tis.
-> Luboš: jestli ho tam dávali, volil bych osvědčenou klasiku v podobě 2.0i 8v... Měl jsem ho v krátký xantii... Sice "jen" 89kw oproti cca 115kw u 2.0 16v, ale křivka kroutícího momentu podobná naftě... Prostě ten motor táhnul nehorázně odspodu... Ve městě nebyl problém nechat za 5 a jet 50 a na konci města jen šlápnout na plyn a zrychlit na 90... Sice nepatrně vyšší spotřeba a o dost nižší výkon jak 16v ale už jen kvuli tomu průběhu krouťáku by byl lepší pro takovou almaru ;-)
-> Luboš: tak nafta u frantíku chce svoje a hlavně rozumné zacházení... možná tam budou v paletě i staré 8v jednotky, ale to chce asi pohledta na netu...
-> VeTeV: takže jsou to starý poctivý benzíny s původem někde v polovině 80', ne? S tou spotřebou tak nějak počítám, ale při tom způsobu využití auta by diesel dost trpěl, nebo se pletu?
-> Luboš: tak tam budou davat asi to co mam ja - tj. 1,8 16v anebo 2.0 16v a mozna tam bude dostupny i 3,0 V6 :-)
nicmene ty motory makaj v pohode, jen si to proste veme - pocitej prumer kolem 10ti na takovoudle kravu...
nicmene ty motory makaj v pohode, jen si to proste veme - pocitej prumer kolem 10ti na takovoudle kravu...
Mohl by někdo poradit, jakou motorizaci vybrat u modelu 806/Evassion? Roční nájezd km předpokládám do 10tis s vysokou převahou krátkých jízd, takže asi spíš z benzínových motorů. Nějaké vlastní zkušenosti? Díky.
-> Bagrr- máma mele Emu: nic není nemožné
-> havlik: aby to nebylo jak u větve se silentblokama ramen :-D taky vyměněny a až u mě zjištěno, že jsou naprosto původní :-D
-> THOMMY : Vim já? možná ne všechny on řikal že tam něco měnil a něco bylo eště dobrý tak to nechal
-> havlik: No právě...za tebe se i ty tyčky měnily?
-> THOMMY : jo je to možný tak ono co vim ty tyčky odcházej jak na běžícim pásu a pokud to nebyla nějaká lepší tak je možná že je v kopru
-> havlik: Asi nějaká tyčka, aspoň to tak vypadá...
Přiblble nízký
Ale mezera mezi kolem a blatníkem pořád velká...
Přiblble nízký

-> THOMMY : tak ono to auto samo o sobě je takový přiblble nízky:) ale snížení tomu určitě jen prospěje:)
-> havlik: Taky myslím, že to nebude na škodu :) Jen doufám, že to nebude na naše cesty moc nízko, ale 40 mm není až tak razantní
-> Bagrr- máma mele Emu: Zahulíme a uvidíme :)

-> Bagrr- máma mele Emu: Zahulíme a uvidíme :)
-> Bagrr- máma mele Emu: tak možný je všechno.)
-> havlik: no něco tam klepoce :-) tedy nevím jak teď ale když sem se v tom vezl naposled, znělo to jako nějakej čepíček na zadní nápravě :-)
-> THOMMY : tam by snad nemelo nic mlátit možná by to mohl být výfuk a nebo ty prdelní tlumiče. Pravdou je že se už za tu dobu mohlo něco vysrat:)
-> THOMMY : žeby další náprava dělaná u mně? :-D
Bagrr- máma mele Emu 21.11.11 20:15:11 napsal:
→ THOMMY : Tak jasný no :-D Ale proč dělat břichoplaza
z konforťáku? :-D A vůbec máš si kupovat postupně díly na zadní
nápravu a ne pjužiny a tlumíče :-D
No, on ten komfort nějak razantně dolů doufám nepůjde, jsou i tvrdší podvozky než Weitec..
Stejně mě čeká výměna tlumičů, tak zabiju dvě mouchy
Asi to nahodím až po zimě, vyřešit klepot zadní nápravy je v plánu teď...
→ THOMMY : Tak jasný no :-D Ale proč dělat břichoplaza
z konforťáku? :-D A vůbec máš si kupovat postupně díly na zadní
nápravu a ne pjužiny a tlumíče :-D
No, on ten komfort nějak razantně dolů doufám nepůjde, jsou i tvrdší podvozky než Weitec..
Stejně mě čeká výměna tlumičů, tak zabiju dvě mouchy

-> havlik: Tak jasný :-) A já volím kompromis :-D Zlatý nezávislý ramena v ložiskách :-) Xanťa s obyč hydrou mě taky neskutečně překvapila co ustojí... To už ta activa fakt musí bejt neurvatelná :-D První hydra co jsem měl ta hydractivka krátká to drželo ouplně neskutečně oproti dlouhý ale dlouhá je furt neskutečná jak drží stopu oproti konkurenci :-) Jo chtěl bych si jednou sjet s activou :-) To musí bejt nehorázný peklo v zatáčkách :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: hlavně to má vzadu tyč:) zlatá víceprvková náprava co se týká jizdních vlastnosti, co se týká udržby zlatá tyč:D
-> havlik: kokta je holt moc dlouhej stroj na krátkej rozvor :-)
-> THOMMY : já myslim že to tý 406 jen prospěje:) sice nevim jak s tim jezdíš ty ale to co to zvládalo v létě na tech zimákách a vylítanejch tlumičich bylo oproti oktávce atd neskutečný
-> VeTeV: Tys to neslyšel? Přecyk to rameno shnije hned :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: ty vole, to dřív vyhnije celý auto, než ten banán

-> VeTeV: :-D hlavně bacha na to, ty ramena jsou už chycený, takhle, když to necháš a nenatřeš to, tak ti ten ingot za chvilku schnije :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: jo myslíš tu výrobní?

-> VeTeV: i prd, jsi neviděl tu nádhernou černou barvu? :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: no oni tam byly asi drobatko dele :-)
-> ZdeněkH: Koukal bych po 3.0 V6 v plynu :-) Ikdyž na benzín to prej jezdí rozumnym stylem taky voukol deseti akorát po městě to pápkne víc :-)
Já si snad zase pořídím houpačku jak to tady tak čtu
-> VeTeV: No a pak se div že ti skomíraj silentbloky po dvou letech :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: to je ten, jak se to jmenuje, tjuning 
ale zase nemusis rezat nejaky pera a tuzit tlumice - jde to tosku elegantneji

ale zase nemusis rezat nejaky pera a tuzit tlumice - jde to tosku elegantneji
-> VeTeV: No vzhledem k tomu že zadek jsi měl už gumu schovanou a předek jsi měl tak cca 5cm od lemu, to máš baj voko o 4-5cm nížs než serie :-) vzadu má bejt mezera na dva prsty a vepředu se musí vejít pěst mezi kolo a lem :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: malinko 

-> VeTeV: Ty pomlč, ty to taky máš níž než serii na vlastní přání :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: on chce tu nápravu dorovnat rychleji 

-> THOMMY : Tak jasný no :-D Ale proč dělat břichoplaza z konforťáku? :-D A vůbec máš si kupovat postupně díly na zadní nápravu a ne pjužiny a tlumíče :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: Sám seš fuj
Uvidíme, když to nebude vyhovovat, můžu kdykoliv vyměnit

-> THOMMY : Fuj fuj fuj :-D A ještě jednou fuj :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zatim mi teda ještě na šišku nespadla :-D Já ani jinou možnost nemám, neboť tyčka vzpěrná u mě jaksi chybí na svém místě :-D Beztak to chci předělat na plynový vzpěry ala XM :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: A kdyz shodi tak baaaaaaac a mas po palici 

-> Bobesh: To mě naučila už před lety 405ka která má dvě dirky pro vzpěru :-D Xanťa má pro změnu panty s dorazem až za svislou polohou, tzn že se haoupna zapře vahou ještě za svislou polohou, takže nepadá a drží :-) A drží docela dost, že i vítr ji jentak neshodí :-)
Teda,s tou stojací haubnou to jste mě dostali,zrovna posledně,když jsem přetěsňoval ventilvíko jsem nadával,jak je tam prd místa

-> Jirik_Tuňák: jo to je bagrrova vychytávka a je to docela zlatý, neb jak vidíš, vznikne tma díra a přístup jak do prdele .-)
-> Jirik_Tuňák: To sem ho naučil já :-D Páč u mě jaksi nejni ta vzpěrná nožka, tak to votvírám takhle :-D A vono je pak i voukol motoru víc světla a nic tě nemlátí do hlavičky :-D
-> VeTeV 19.11.11 18:37:10: Hele to je dobrý. Něco podobného má Legacy. Tam jde taky kapota zvednout kolmo pro případnou demontáž motoru apod.
To jsem ani nevěděl, že to u Kantíka takhle fungovalo.
Stejně to bylo skvělý auto a rád na něj vzpomínám. Možná i nejlepší s jakejma jsem jezdil bez ohledu na to jestli bylo moje nebo cizí.
To jsem ani nevěděl, že to u Kantíka takhle fungovalo.

Stejně to bylo skvělý auto a rád na něj vzpomínám. Možná i nejlepší s jakejma jsem jezdil bez ohledu na to jestli bylo moje nebo cizí.