skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Obecné data:
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
orf lidunka - komentáře:
21:17:02
01.07.2014
01.07.2014
orf
-> Tabi: jj chvatat neni kam. Ale je pravda ze litr je v ustrani snad vydrzi pristi tyden ho ceka retro jizda po cechach.
20:54:24
01.07.2014
01.07.2014
Tabi
-> orf: S tím časem na tom nejsem líp,víc jak dva měsíce jsem na svojí tisícovce nic neudělal a ještě nějakou dobu neudělám Ale já říkám,že taková práce jako je renovace(hlavně v tvém případě) se nemá uchvátat.
10:47:44
27.06.2014
27.06.2014
orf
Ale jinak se maká na všech frontách.
A veliké neštestí nově nalakovaná a nalinkovaná nádrž po rozbalení je ťukanec přímo na vrchu nádrže..... to bylo sprostých slov....:-( Co už prostě už začíná patina teď
A veliké neštestí nově nalakovaná a nalinkovaná nádrž po rozbalení je ťukanec přímo na vrchu nádrže..... to bylo sprostých slov....:-( Co už prostě už začíná patina teď
15:37:25
26.06.2014
26.06.2014
Jozka
-> orf: Mě to kolikrát přijde, jako když památkáři buzerovali kamaráda, spárujícího středověkou městskou bránu, že je ten výsledek nejdřív málo šedej a pak že zas moc šedej.. Stejně dneska nikdo neví, jak se to doopravdy lesklo nebo nelesklo, fotky nebo filmy vypovídají dosti málo.. některý dobově echt zrestaurovaný kusy (hlavně ty cen a hodnot závratných) se lesknou ukrutně - a přitom je nepochybný, že jsou použitý origo technologie (i když jo, ten lesk je takovej "trochu jinej")..
13:00:32
26.06.2014
26.06.2014
orf
-> TC: jj je to prostě tak, je to prostě velký lesk, ale ten časem taky zajde.
Hold uplně přesně vše jak se tenkrát dělalo v dnešní době ani v podstatě nejde. Jinak se snažím vše v originále v podstatě nemám nic v replice mimo poklic na kola
Hold uplně přesně vše jak se tenkrát dělalo v dnešní době ani v podstatě nejde. Jinak se snažím vše v originále v podstatě nemám nic v replice mimo poklic na kola
21:25:22
25.06.2014
25.06.2014
TC
aaa musím nepokrytě říct, že taky nemám v dnešní době důvěru v současnou produkci barev, ale sám jsem tento víkend lakoval nitrokombinací moto (ČZ) a je to stále stejné Jedinnej problém je v tom, že se to strašně dlouho "vypaluje" a je tak dost jednoduché udělat někde nějakou botu. Zato potom je ta barva jako kámen ( asi před půl rokem jsem taktéž lakoval moto a následnou opravu jsem musel udělat 180 smirkem pod vodou, jemnější se nechytaly...)
Ale samozřejmě chápu, že z pohledu finančního je tohle asi ta únosnější volba.
Ale samozřejmě chápu, že z pohledu finančního je tohle asi ta únosnější volba.
11:02:15
25.06.2014
25.06.2014
orf
chlapci samozřejmě že dveře nikdy neleží jenom tak na zemi, je tam v zadu odskok. A doma při kompletaci vždy hrana na polystyrenu. Přeci jenom nebyl lak za korunu.
A lesk laku to tak prostě je a dávat tam nitro v dnešní době je trochu vopruz. Za prvné není nitro jak bývávalo a pokud by to mělo být dělané v 6-10 vrstvách ja se to dělávalo to bych si musel vzít půjčku. :-)
A lesk laku to tak prostě je a dávat tam nitro v dnešní době je trochu vopruz. Za prvné není nitro jak bývávalo a pokud by to mělo být dělané v 6-10 vrstvách ja se to dělávalo to bych si musel vzít půjčku. :-)
08:59:17
25.06.2014
25.06.2014
minno
-> TC: to s tými dverami som si tiež všimol a bolo mi to divné.
14:14:45
24.06.2014
24.06.2014
TC
Práce hezká, to se musí nechat Akorát mě osobně na tom vadí 2 věci, to opravdu dveře po laku se jen tak povalují hranou na podlaze? Z fotek od lakýrníka a ta poslední od tebe to tak vypadá... A věc druhá je ten nechutně lesklý lak, který není dobově korektní. Autobal+Jilkolin to tam patří
07:18:02
17.06.2014
17.06.2014
orf
-> Tabi: no bude bude ale pomalu není času, ale už sem si dal limit příští sezónu musím vyjet. :-)
11:27:41
15.06.2014
15.06.2014
Tabi
Koukám na fotky a vidím,že je auto po laku,tak už se bude kompletovat a dodělávat.Je to nádhera.
23:36:33
31.05.2014
31.05.2014
orf
A spoje profilu jako kdysi zadne lepeni
08:11:18
02.02.2014
02.02.2014
rsvancara
-> Jozka: Přesně tak, čalounění a tapece zásadně doma nebo na autě :-)
15:23:38
28.01.2014
28.01.2014
Jozka
-> orf: Tak čalounění zásadně v obýváku, bez ohledu na roční období..
10:57:04
18.01.2014
18.01.2014
Koblet
-> orf: Po nějaké literatuře jsem koukal a na tuhle knížku mám jen samá doporučení.