skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Obecné data:
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
orf lidunka - komentáře:
14:41:46
06.02.2012
06.02.2012
orf
-> m8rinek: jaok vím že jsou i jiné cesty čistění ale v domácí podmíánkách to jinak nejde. A neutralizované to bylo dostatečně, ten bílý povlak je pak z myčky a po očistění vypadá karbec uplně jinak
14:32:06
06.02.2012
06.02.2012
m8rinek
Nevím jestli jsi tím vypráním neudělal víc škody... Vypadá to, jako by jsi to nedostatečně opláchl a zneutralizoval...
Jsou lepší cesty, např skoda110r.eu/?page=ciste. ..
Jsou lepší cesty, např skoda110r.eu/?page=ciste. ..
14:22:51
06.02.2012
06.02.2012
orf
-> Jirka K: proč špatnou zkušenost? já bych v tom porblém neviděl, ale rád se přiučím.
Co myslíš k vidění jako auto? no počítám nejdřív za rok, teda pokud pude vše bezproblémů.
Co myslíš k vidění jako auto? no počítám nejdřív za rok, teda pokud pude vše bezproblémů.
12:30:37
06.02.2012
06.02.2012
Jirka K
Pěkný kousek, bude někde k vidění? Klidně SZ.
No já osobně bych karburátor v octu už nevyvařoval. Mám s tím špatnů zkušenost.
No já osobně bych karburátor v octu už nevyvařoval. Mám s tím špatnů zkušenost.
09:58:58
28.01.2012
28.01.2012
orf
-> j_j: jikov si tam pozdeji davali majitele samy pry to min zralo. origos byl bud solex nebo zenith. Ten muj ze nesehnatelny kousek, mel sem extra stesti ze se vyskytnul. uvidime po vycisteni jak bude fachat.
21:53:01
27.01.2012
27.01.2012
j_j
Kdy prosím škodovka přešla ze Solexu na Jikovy? díky
06:54:01
19.01.2012
19.01.2012
orf
-> Stvivi: a do jakého auta ho používáš ty ten karbec?
12:50:04
18.01.2012
18.01.2012
orf
-> Stvivi: prave ze nemam taky budu schanet dalsi a nebo puvodni ale to bude orisek-> 4FELDA4: jejda doplnim skoda popular 995 tip 937
10:17:19
18.01.2012
18.01.2012
4FELDA4 - zrušená registrace
ak sa možem spítat ako sa volá to auto?
09:59:04
18.01.2012
18.01.2012
Stvivi
-> orf: preto sa pytam,lebo aj ja mam len na plavaku ozanacenie 12gr,a na karbiku nic,nemas este jeden nazvis???
07:43:59
18.01.2012
18.01.2012
orf
-> Fifa: takto vypadaly po sdělaní krycích plechů, které tam kdosi namontoval. Skoro nebylo co řezat.:-)
23:04:54
17.01.2012
17.01.2012
orf
-> Stvivi: mam jikov 62217 a plovak 12gr ale ten(plovak) jsem musel vymenit neb to s nim nedavalo benal.
-> Fifa: vyrizl byly jak papir
-> Fifa: vyrizl byly jak papir
22:38:05
17.01.2012
17.01.2012
Fifa
-> orf: Ty podlahy jsou demontovatelné, nebo jsi je vyřízl? Pro neznalé se ptám
15:29:18
17.01.2012
17.01.2012
Stvivi
sakra, to je krasne auticko, ide do oblubenych aky model karbiku tam mas???je to Jikov 12gr???
14:18:26
17.01.2012
17.01.2012
Tomaso435
-> orf 15.01.12 15:14:10: tak to není moc. AAA od tebe koupí felicii za 4000 a nabízí ji za 29999,- v případě novýcho xichtu za 37999,-
a auto esa od tebe koupí auto za 1000 kde musíš podepsat že je vuz ve stavu neprodejnýho vraku a pak ho za 20 nabízej..
takže desítka je celkem nic ...
a auto esa od tebe koupí auto za 1000 kde musíš podepsat že je vuz ve stavu neprodejnýho vraku a pak ho za 20 nabízej..
takže desítka je celkem nic ...
21:40:39
15.01.2012
15.01.2012
j_j
-> Knoxville: díky moc !
21:20:58
15.01.2012
15.01.2012
Knoxville
Jinak super kára, hned bych se do něčeho takovýho taky pustil. Ať se daří.
21:19:41
15.01.2012
15.01.2012
Knoxville
15:14:10
15.01.2012
15.01.2012
orf
-> Luky.: videlal na tom presne 10tis co uz.
13:03:18
15.01.2012
15.01.2012
Luky
Na vyžrání rezu v nádrži údajně taky funguje Kofola (nebo Coca-Cola? - teď už nevím). Kyselina fosforečná to vyžere.
-> orf: jen pro zajímavost - o kolik % byla cena od překupníka vyšší než původně?
-> orf: jen pro zajímavost - o kolik % byla cena od překupníka vyšší než původně?