skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Obecné data:
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.
Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení
Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)
ještě pořád scháním:
nárazník
orf lidunka - komentáře:
08:44:20
10.01.2014
10.01.2014
orf
-> Koblet 08.01.14 19:29:35: jj kukal sem na tvoji zetku, ale v těch poválečných se jaksi moc nevyznám, neb to není můj zájem. A pokud se celkově zajímáš o zetky velice doporučuji koupit knihu od pana Marčíka libormarcik.cz/motocykly2
.html opravdu výýýýýborná kniha. Moto umě touto knihou začalo a už se jaksi nechce pustit :-)
19:29:35
08.01.2014
08.01.2014
Koblet
-> orf: Gratuluji k zetce.To se v zimě nudit nebudeš. Já si na zimu pořídil v podobném krabičkovém provedení model 125t. České stroje na české silnice.
08:48:21
02.01.2014
02.01.2014
rsvancara
-> orf: Pěknej "odlitek" nebo spíš "socha" :-D
08:18:33
02.01.2014
02.01.2014
orf
další zimní projekt čz 98 rv. 1940.
Jeden z mála dochovaných čz 98 tzv. holanďan s pravostranou startovací pákou vše v instatní rez podobě. :-)
Jeden z mála dochovaných čz 98 tzv. holanďan s pravostranou startovací pákou vše v instatní rez podobě. :-)
18:56:47
14.12.2013
14.12.2013
Jozka
-> orf: To je řídící jednotka dle mého gusta..
08:48:38
11.12.2013
11.12.2013
orf
elektro lišta, zde jsou v podstatě kompletní elektro přístroje vozu :-)
nepočítaje věci přímo na motoru
nepočítaje věci přímo na motoru
11:26:09
27.11.2013
27.11.2013
Jozka
-> orf: Ten ale fakt vypadá mnohem líp než třeba padesátiletej kus z embéčka..
21:33:13
15.10.2013
15.10.2013
krusa
20:50:12
15.10.2013
15.10.2013
Koblet
-> orf: Tak tomu říkám dobrý nákup. Safra já se obchodováním živým a takovej kšeft ne a ne udělat.
20:49:32
15.10.2013
15.10.2013
Robert8899
-> orf: tak to zavidim
20:49:30
15.10.2013
15.10.2013
Martin NM
-> orf: držím palce pri renovácii
20:47:53
15.10.2013
15.10.2013
orf
Tak nemozne se stalo skutecnosti kamosi dostali tohoto krasavce za litranek koralky, nakonec se rozhodnuli ze pujdou do narocne renovace