Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
Dalších +5koni
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Umístění EGT přímo do turba
-> Eidy: no doufám že tyhle už na tomhle motoru budou ok.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> milanrejpid: Až budeš dělat pátý svody, bude to úplně super.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Svary celkem ujdou ještě nemám ale tak trenovanou ruku.
-> minno: Tam spíš záleží jak bude v leštěná ta hokejka, aby to stiralo olej, ale zároveň neodiralo zbytečně hranu gufera.
-> Bukaj: mě taky jeden náhon tekl jak prase a jeden zase ne je to fakt zajmave. Podívám se do něj co by tam šlo předělat.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Dyť takto to mají řešeno už i FA/FE.
Ale zas gufero by asi nemalo slúžiť na tesnenie axiálneho pohybu.
-> milanrejpid 23.11.21 13:48:03: Fajné
Sice životnost gufera nebude velká, ale rozhodně je plus, že se dá vyměnit bez sundavání víka - na rozdíl od origo o-kroužku
Jinak s těmi náhony je to zajímavé - buď tečou fest, nebo vůbec - mně tekl jen jeden, který jsem dával funglnový. Od té doby raději recykluji použité osvědčené
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> COL: ja zatím pořád jezdím a budu jezdit synchroni. Dog je na mě moc krátkej. Je to replika série dle homologace.
-> havlik: Seriovka souhlas, ale obavam se že vymyslet to jinak než je ten semering bude celkem oříšek
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Čokin: tak mě to zase tak rychle nejezdí(teď už vůbec) a už sem pak byl zvyklý dle otáček a kvaltu si kontrolovat kolik jedu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale na seriové auto je to hezký když to neteče:)