skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 136 - dráčik
Tech. údaje sériové:
škoda 120 r.v. 1978 prestavaná na RAPID, motor 742.13 - 1289 cm3 43kW (58PS), prevodovka - M5, karoséria - 2-dv. kupé
ÚPRAVY
Motor 742.136:
- znížená hlava
- leštené sacie potrubie
- odľahčený zotrvačník a remenica kluky
- karburator+saci kôš favo
- zapaľovanie favo
- zapaľovacie sviečky BOSCH FR 78X
Podvozok:
- znížený predok o 5cm
- AL disky KN Apollo 5Jx13"
- pneu sa rieši
Karoséria:
- predná maska - ťahokov
- odvod vzduchu od chladiča do blatníkov
- LED denné svietenie
- prídavné diaľkové svetlá 2x100W
- predné parkovačky LED biele
- bočné smerovky "Felicia" upravené
- baterka umiestnená v motorovom priestore
-
- zadné čelo s vetracími otvormi
- fólie na zadných sklách
- lak "RAL 3002 červená"
Interiér: ešte v štádiu riešenia
- prečalúnený strop a tapcírovanie (domáca práca)
- predné sedačky BMW rad 3 Coupé 316
- centrál a alarm na DO
- poťahy a ostatné doplnky v červenej a čiernej farbe v kombinácii s AL
- nový spodný koberec
Tech. údaje sériové:
škoda 120 r.v. 1978 prestavaná na RAPID, motor 742.13 - 1289 cm3 43kW (58PS), prevodovka - M5, karoséria - 2-dv. kupé
ÚPRAVY
Motor 742.136:
- znížená hlava
- leštené sacie potrubie
- odľahčený zotrvačník a remenica kluky
- karburator+saci kôš favo
- zapaľovanie favo
- zapaľovacie sviečky BOSCH FR 78X
Podvozok:
- znížený predok o 5cm
- AL disky KN Apollo 5Jx13"
- pneu sa rieši
Karoséria:
- predná maska - ťahokov
- odvod vzduchu od chladiča do blatníkov
- LED denné svietenie
- prídavné diaľkové svetlá 2x100W
- predné parkovačky LED biele
- bočné smerovky "Felicia" upravené
- baterka umiestnená v motorovom priestore
-
- zadné čelo s vetracími otvormi
- fólie na zadných sklách
- lak "RAL 3002 červená"
Interiér: ešte v štádiu riešenia
- prečalúnený strop a tapcírovanie (domáca práca)
- predné sedačky BMW rad 3 Coupé 316
- centrál a alarm na DO
- poťahy a ostatné doplnky v červenej a čiernej farbe v kombinácii s AL
- nový spodný koberec
NETopier / Rapid 130 - komentáře:
20:44:43
11.04.2015
11.04.2015
Bery
-> Luko: upravit kapotu jako výměnný díl a vyzkoušet si prakticky úpravu z motorsportu je o dost jednodušší,než zkurvit!! podběhy a házet si bláto od kol někam do výdechu od chladiče.Navíc nemáš auto nijak nizký aby vzduch od chladiče neměl kam odtékat.Výdech skrz kapotu má příznivý vliv na odvod tepla,ve vyšších rychlostech i ten přítlak člověk dokázě přičíst k dobru.Co se děje s teplým průvanem v podběhu,kde se točí kolo nikdo neví,ale kdyby to mělo nějaký přínos,možná by to tam někdo vyvedl,nemyslíš?
13:31:28
06.04.2015
06.04.2015
Luko
-> krtik: Ja som nechcel zrušiť kufor, tak ako to bolo u Š 130 LR, a nebol som spokojný s pôvodným riešením, tak som sa rozhodol, že pustím vzduch od chladiča cez kufor do blatníkov. Tým zlepším účinok chladenia. Vzduch, ktorý prechádza chladičom, má uľahčený prietok aj vtedy, keď ventilátor chladenia nie je v činnosti.
12:30:19
06.04.2015
06.04.2015
Luko
-> Tuner#2:
podobny, ako ked ho zenies cez prednu kapotu nahor. Ale to Ti je myslim jasne, preto som neodpovedal. Akurad do kapoty rezat nechcem. To je vsetko.
podobny, ako ked ho zenies cez prednu kapotu nahor. Ale to Ti je myslim jasne, preto som neodpovedal. Akurad do kapoty rezat nechcem. To je vsetko.
21:48:31
05.04.2015
05.04.2015
krtik
-> MajoLR: Jojo, to Ti dávám plně za pravdu. Je to ideální řešení pro závoďák. Já osobně jsem nad tím přemýšlel na Feldě, která je civilní vůz a nějaké řezání do kapoty nepřipadá v úvahu . Ale je jasné, že v případě motoru vepředu nestačí pouze odvést vzduch od chladiče a jít od toho. U 105 je téměř jisté, že to bude klasicky skrz haubnu nahoru už jenom kvůli lehkému předku.
20:39:10
05.04.2015
05.04.2015
MajoLR
-> krtik 05.04.15 20:14:26: Treba to vyviesť cez kapotu, tak ako to navrhli hoši v továrni , teoreticky to môže trochu pritláčať aj predok, keď sa to oprie do kapoty a čelného skla a nie vymýšľať nové "nemravnosti"!*
40*
20:14:26
05.04.2015
05.04.2015
krtik
Moc nevím o čem konkrétně je řeč. Ale též jsem si pohrával s myšlenkou vést vzduch od chladiče (aspoň částečně) do podběhů. Je možné, že jsme nad tím přemýšlel zle, ale:
Vzduch poté co projde chladičem jde obyčejně pod auto, v případě předomotoráků ještě přes motorový prostor. Vzduch co se dostane nějakým způsobem do podběhů je z nich natotata ven, takže v případě navedení vzduchu od chladiče do podběhů bychom se zbavili části vzduchu, který se tlačí pod auto. Druhá věc je, jak je k tomu přizpůsobený zbytek auta - spodku.
Co Vy na to? zajímali by mě Vaše názory :-).
-> Luko: Autí pěkné :-).
Vzduch poté co projde chladičem jde obyčejně pod auto, v případě předomotoráků ještě přes motorový prostor. Vzduch co se dostane nějakým způsobem do podběhů je z nich natotata ven, takže v případě navedení vzduchu od chladiče do podběhů bychom se zbavili části vzduchu, který se tlačí pod auto. Druhá věc je, jak je k tomu přizpůsobený zbytek auta - spodku.
Co Vy na to? zajímali by mě Vaše názory :-).
-> Luko: Autí pěkné :-).
19:59:19
05.04.2015
05.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luko 05.04.15 16:17:45: Proč jsi to bez odpovědi na otázku smazal?
16:28:12
05.04.2015
05.04.2015
LUKAS
-> Luko: pekna praca ten novi lak držim palce
16:17:45
05.04.2015
05.04.2015
Luko
Ďakujem za pochopenie
19:50:44
03.04.2015
03.04.2015
MajoLR
19:26:40
03.04.2015
03.04.2015
exwrcteam
nebylo by lepsi se nekdy podivat na zavodni auta nez neco vymejslet ?:))
17:53:27
03.04.2015
03.04.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.04.15 17:44:52: to muselo dát práce... a přitom taková blbost
17:44:52
03.04.2015
03.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luko: Jaky vyznam ma hnat vzduch od chladice do podbehu?
23:11:51
26.12.2013
26.12.2013
minno
-> afro100: takže tak.
-> ochoda: no to je tiež pravda. jj v sytiči je otvor na vodu menší ako v saní, tudiž voda v saní potom necirkuluje tak dobre ako pri samostatnom zapojení.
-> ochoda: no to je tiež pravda. jj v sytiči je otvor na vodu menší ako v saní, tudiž voda v saní potom necirkuluje tak dobre ako pri samostatnom zapojení.
20:47:42
26.12.2013
26.12.2013
ochoda
-> minno: Já to měl taky takhle, ale Nepér nebo někdo psaly že v sytiči je hrozně malá díra, tudíž to vyhřejvá tak trochu nahovno. Tak asi proto.
20:39:01
26.12.2013
26.12.2013
afro100
-> minno: pise vraj .. osobne som mal aj rapida aj kilo a ze by ta paka bola dlhsia som si teda nevsimol ..
19:55:08
26.12.2013
26.12.2013
minno
-> Luko: tak to je pre mňa nová a zaujímavá info, že 1000-100 mali dlhšiu páku plynu :) Dobre vedieť. Ja som páčku klapky na LEKRi nahradil páčkou zo SEDRa, je to asi jednoduchšia úprava. Vyzerá to po úprave asi takto: minno120.rajce.idnes.cz/2
013.10.29_-_2013.11.26_-_r
epas_a_zastavba_karburator
a_LEKR
Zvláštne zapojenie vody myslím preto, lebo som to takto tiež ešte u nikoho s LEKRom v škodovke nevidel. Zvyčajne sa zapája osobitne sytič a osobitne vyhrievanie sania. Ale to tvoje riešenie je zaujímavé a fakt jednoduché, až sa čudujem, prečo to takto zapojiť nenapadlo aj mňa
Ja to mám takto, v podstate ako origo u fava: minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
Inak s karburátorom spokojnosť? Nastavoval ti niekto bohatosť na voľnobehu presne podľa lambdy? Štartuje ti to dobre za tepla?
Zvláštne zapojenie vody myslím preto, lebo som to takto tiež ešte u nikoho s LEKRom v škodovke nevidel. Zvyčajne sa zapája osobitne sytič a osobitne vyhrievanie sania. Ale to tvoje riešenie je zaujímavé a fakt jednoduché, až sa čudujem, prečo to takto zapojiť nenapadlo aj mňa
Ja to mám takto, v podstate ako origo u fava: minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
Inak s karburátorom spokojnosť? Nastavoval ti niekto bohatosť na voľnobehu presne podľa lambdy? Štartuje ti to dobre za tepla?
11:53:37
22.12.2013
22.12.2013
Luko
Takže minno, úprava plynového pedála spočívala v predĺžení páky, kde dávaš lanko.
Š 1000-100 mali vraj originál dlhšiu túto páku.
Prečo si myslíš že je to zapojené zvláštne. Zober si originál motor 742/136 z telesa termostatu je napájané sacie potrubie a radiátor kúrenia, voda zo sacieho potrubia ústi do telesa vodnej pumpy a z kúrenia tiež poza rozdelovač do telesa vodnej pumpy. Ja som len medzi sacie potrubie a vodnú pumpu pridal sytič, takže s telesa termostatu cez sacie potrubie a teleso sytiča do telesa vodnej pompy. A u FAVA ak si dobre pametám z telesa termostatu ide do sacieho potrubia a z potrubia sa to rozvetvuje
1.okruh do telesa sytiča a odtial ku vodnej pumpe
2. okruh cez radiator kúrenia ku vodnej pumpe.
No a obal sacieho filtra, predstav si FAVO motor na prieč auta a obal sacieho filtra kopíruje sklon prednej kapoty a popri tom karburátor je pekne v rovine ako má byť, takže keď to vložíš do Š 105-136 a karburátor máš pekne v rovine ako má byť, obal sacieho filtra furt kopíruje sklon prednej kapoty z FAVA aj keď ho už prikríva iná kapota
Š 1000-100 mali vraj originál dlhšiu túto páku.
Prečo si myslíš že je to zapojené zvláštne. Zober si originál motor 742/136 z telesa termostatu je napájané sacie potrubie a radiátor kúrenia, voda zo sacieho potrubia ústi do telesa vodnej pumpy a z kúrenia tiež poza rozdelovač do telesa vodnej pumpy. Ja som len medzi sacie potrubie a vodnú pumpu pridal sytič, takže s telesa termostatu cez sacie potrubie a teleso sytiča do telesa vodnej pompy. A u FAVA ak si dobre pametám z telesa termostatu ide do sacieho potrubia a z potrubia sa to rozvetvuje
1.okruh do telesa sytiča a odtial ku vodnej pumpe
2. okruh cez radiator kúrenia ku vodnej pumpe.
No a obal sacieho filtra, predstav si FAVO motor na prieč auta a obal sacieho filtra kopíruje sklon prednej kapoty a popri tom karburátor je pekne v rovine ako má byť, takže keď to vložíš do Š 105-136 a karburátor máš pekne v rovine ako má byť, obal sacieho filtra furt kopíruje sklon prednej kapoty z FAVA aj keď ho už prikríva iná kapota
09:51:04
22.12.2013
22.12.2013
minno
-> MOLSO: fakt? to som si nikdy nevšimol.
01:22:32
22.12.2013
22.12.2013
MOLSO
-> minno: lebo vo favorite je ten filter tiez kusok skloneny