skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
21:41:10
01.02.2013
01.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Jakou stranu sháníš? Nějaké rameno navíc by se našlo, ale nemám teď vůbec čas to řešit a asi ani mít nebudu (stal jsem se taťkou)...
20:05:21
01.02.2013
01.02.2013
Koblet
Tak jsem dneska konečně zvedl auto na špalky a jde se na renovaci přední nápravy a brzd. A hned se objevil nečekaný problém. Plánoval jsem že z nápravy vezmu jedno spodní rameno které nemám originál na nápravě náhradní a prd. Obě ramena jsou v takovém stavu, že se divím že ještě udrží pružiny.
Takže pokud někdo máte na prodej spodní rameno a vyloženě vám překáží, rád pomůžu a odkoupím.
Takže pokud někdo máte na prodej spodní rameno a vyloženě vám překáží, rád pomůžu a odkoupím.
20:01:07
01.02.2013
01.02.2013
Koblet
-> j_j: Je to RAL 9016 - traffic white. Podle vzorníku se nejvíce podobala té původní barvě co tam byla.
09:48:31
01.02.2013
01.02.2013
j_j
-> Koblet: ten odstín palubky se mi líbí, jakou barvou jsi to stříkal, díky :)
08:33:54
29.01.2013
29.01.2013
Koblet
Zahájena oprava palubní desky. Kontrolky umístěné chaoticky po palubce musí pryč. Na fotce jsou již díry zavařené.
22:09:08
22.01.2013
22.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Pěkný
21:34:37
22.01.2013
22.01.2013
Koblet
Aby to nevypadalo že se nic neděje, tak už máme nová sedadla pohromadě v autě. Nejdřív rozborka a pak zase sestavit.
09:30:25
20.01.2013
20.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
Tak dej potom vědět, kdyžtak do PM můžu poslat telefonní kontakt, budeš-li ctít. Přes rok je totiž docela složité zastihnout mne doma (a i na netu), v zimě je to o poznání lepší (jsem zahradník).
Jinak v předním nárazníku jsou díry na SPZ z výroby. Ale to asi víš...
Tak dej potom vědět, kdyžtak do PM můžu poslat telefonní kontakt, budeš-li ctít. Přes rok je totiž docela složité zastihnout mne doma (a i na netu), v zimě je to o poznání lepší (jsem zahradník).
Jinak v předním nárazníku jsou díry na SPZ z výroby. Ale to asi víš...
21:59:12
19.01.2013
19.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Díky za vyčerpávající odpověď. Zkusím z toho nějak vyjít, ale zatím to vypadá že nabídky co jsem dostal jsou kapku mimo. Bohužel to co mám doma moc chromu nepobralo a není to ani zralé na chromování. Někdo z předchozích majitelů byl asi fanoušek do přídavných světel na obou koncích auta, všude samá díra. A k tomu ještě díry po SPZ.
Přes Prahu občas jezdím, tak rád využiji nabídky a zastavím se minimálně na radu.
Přes Prahu občas jezdím, tak rád využiji nabídky a zastavím se minimálně na radu.
11:56:14
19.01.2013
19.01.2013
Bukaj
Tak třeba p. Krejčík nabízí toto: aukro.cz/skoda-1000mb-pek
ny-kraj-narazniku-i2945386
377.html
Nové rohy, pokud má, prodává za 1500 za kus (ještě před dvěma lety je měl za 500).
Blbý je, že ohledně chromovaných věcí je nákup přes internet sázkou do loterie, protože stav chromovaných dílů se z fotky hrozně blbě odhaduje.
I když mám jistou zkušenost, jak vypadá díl na fotce v jakém stavu je ve skutečnosti, tak přes net kupuji jen velmi výhodné nabídky, na kterých, když už prodělám, tak ne mnoho a když náhodou je díl v pěkném stavu, o to větší radost z koupě mám
Edit: ...kdybys měl někdy cestu kolem Prahy, tak si u mne můžeš z použitých dílů nárazníku vybrat - šrot neskladuji
Nové rohy, pokud má, prodává za 1500 za kus (ještě před dvěma lety je měl za 500).
Blbý je, že ohledně chromovaných věcí je nákup přes internet sázkou do loterie, protože stav chromovaných dílů se z fotky hrozně blbě odhaduje.
I když mám jistou zkušenost, jak vypadá díl na fotce v jakém stavu je ve skutečnosti, tak přes net kupuji jen velmi výhodné nabídky, na kterých, když už prodělám, tak ne mnoho a když náhodou je díl v pěkném stavu, o to větší radost z koupě mám
Edit: ...kdybys měl někdy cestu kolem Prahy, tak si u mne můžeš z použitých dílů nárazníku vybrat - šrot neskladuji
11:42:07
19.01.2013
19.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Nové nárazníky se pohybují cca:
střed nárazníku - 2800-3500
roh nárazníku - 1000-1500
svislý člen - moc se nevyskytuje, podle toho také vypadá cena, ale odhadem tak 1000-2000 za kus.
Toto jsou "tržní" ceny nových dílů, dá se samozřejmě narazit na levnější
Použité dle stavu od ceny železa až téměř po cenu nových.
Použitých slušných rohů je docela dost, takže do pětikila za velmi slušný kus byses mohl vejít.
Použitých slušných středů je celkem málo - většinou jsou buď s puchýřky, poškrábané, promáčklé, nebo zašlé (oxidace Cr vrstvy).
Použité svislé členy se najdou, cena taky tak do 500.
Myslím, že to, co prodává ten Němec na Aukru za 4200 je velmi slušná cena za nový střed a dva rohy, už jsem o tom také uvažoval...
Jinak pozor na to, že rohy předního a zadního nárazníku se lehce liší - sice to jde dopasovat (levý přední jako pravý zadní a naopak (u opačných rohů je to obdobně), ale není to ono. Pozná se to podle kraje spodního lemu rohů nárazníků - buď je zkosený, nebo rovný. Zkosený je myslím přední...
Když dáš foto, tak lehce určíme
střed nárazníku - 2800-3500
roh nárazníku - 1000-1500
svislý člen - moc se nevyskytuje, podle toho také vypadá cena, ale odhadem tak 1000-2000 za kus.
Toto jsou "tržní" ceny nových dílů, dá se samozřejmě narazit na levnější
Použité dle stavu od ceny železa až téměř po cenu nových.
Použitých slušných rohů je docela dost, takže do pětikila za velmi slušný kus byses mohl vejít.
Použitých slušných středů je celkem málo - většinou jsou buď s puchýřky, poškrábané, promáčklé, nebo zašlé (oxidace Cr vrstvy).
Použité svislé členy se najdou, cena taky tak do 500.
Myslím, že to, co prodává ten Němec na Aukru za 4200 je velmi slušná cena za nový střed a dva rohy, už jsem o tom také uvažoval...
Jinak pozor na to, že rohy předního a zadního nárazníku se lehce liší - sice to jde dopasovat (levý přední jako pravý zadní a naopak (u opačných rohů je to obdobně), ale není to ono. Pozná se to podle kraje spodního lemu rohů nárazníků - buď je zkosený, nebo rovný. Zkosený je myslím přední...
Když dáš foto, tak lehce určíme
22:14:29
18.01.2013
18.01.2013
Koblet
Mám otázku. Můžete mi říct jak se zhruba cenovĕ pohybuje takový celkem zachovalý nárazník? Mám pár nabídek ale cenové požadavky se dost liší. Na aukru jsem vidĕl úplnĕ nový bez slz tuším za 4200,-, ale jinak nemám představu. Díky za vaše zkušenosti.
13:27:08
18.01.2013
18.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Jeden další sytič do zásoby už mám rozjednanej. Teď je čas to začít skládat dohromady.
13:18:39
18.01.2013
18.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
Z důvodu originality jsem se také rozhodl pro repasi starých otočňáků, i když mám nové. Myslím, že bych měl problém sehnat někoho, kdo by mi to nanýtoval a šrouby tam nechci
Jinak kdybys potřeboval ještě do zásoby, tak zde zajímavý inzerát: auto.bazos.cz/inzerat/... /karburator-na-skodu-1000- MB.php
Z důvodu originality jsem se také rozhodl pro repasi starých otočňáků, i když mám nové. Myslím, že bych měl problém sehnat někoho, kdo by mi to nanýtoval a šrouby tam nechci
Jinak kdybys potřeboval ještě do zásoby, tak zde zajímavý inzerát: auto.bazos.cz/inzerat/... /karburator-na-skodu-1000- MB.php
13:07:34
18.01.2013
18.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Safra to že jsou štíty na nýtech jsem si ani nevšiml. Předpokládal jsem šroub. O důvod víc proč použít to co mám doma a nacpat tam čepy nové. Dík za upozornění