Tak jsem se pustil do HBV/HSV a mám kopu dotazů na odborníky.
Povedlo se mi rozebrání a bohužel se zdá že už to někdo zkoušel dříve. U jedné válcové vložky se asi někdo kdysi snažil o její vyndání a úspěšně zlikvidoval závit na tu velkou matku na konci. Zatím jsem se nepokoušel vložku rozebrat dál, ale zdá se mi že by ten konec se závitem mohl jít nějak vyndat a třeba i vyměnit. Je to vyměnitelné, nebo se musí sehnat komplet nová vložka?
Jsou ty vložky obě stejné? Myslím jak brzdová tak spojková? Z jedné jsem dostal píst ven, ale ta druhá má buď nějaké víčko, nebo je tam něco extra pořádně zalepeného. Je tam jen dírka na pístní tyčku od pedálu, ale na vyndání pístu to rozhodně není.
Nerad bych metodou pokusů a omylů, tedy zkoušením šroubování a vytloukání zjišťoval co je rozebiratelné a co ne, protože nakonec bych tutově rozebral i to co rozebiratelné není.
Takže předem díky za vaše postřehy a zkušenosti.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
20:17:36
06.02.2013
06.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Aktuální stav je téměř holá kastle s nápravama a motorem a vyhlídky na pokračování jsou v nedohlednu...
Spíš je to projekt do důchodu...
Spíš je to projekt do důchodu...
13:47:07
06.02.2013
06.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Já doufám že nádrž zachráním, ale ještě jsem do ní nekoukal. O víkendu budu chystat auto na vaření podlahy kufru a jak bude u klempíře tak budou na řadě tyhle věci.
Jakej je aktuální stav Tvého MBG? Podle fotek asi kopa práce co?
Jakej je aktuální stav Tvého MBG? Podle fotek asi kopa práce co?
13:23:54
06.02.2013
06.02.2013
Bukaj
-> Koblet:
Hezký - já po 10 letech stání mého MBG z nádrže vypustil toto: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
A nádrž byla na vyhození...
Hezký - já po 10 letech stání mého MBG z nádrže vypustil toto: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
A nádrž byla na vyhození...
10:32:22
06.02.2013
06.02.2013
Koblet
Minulý pátek jsem se celý večer snažil nastartovat auto. Pumpu jsem vyčistil, karbec profoukl, svíčky zkontroloval, rozdělovač a nic. V sobotu ráno jsem vypouštěl nádrž a tohle vyteklo. Barva hruškového džusu, dokonce z toho není ani cítit benzín. Foto je uděláno po 4 dnech co jsem ze zvědavosti čekal jestli se něco neusadí. Nejspíš nějaká nehořlavá látka s oktanovým číslem 1.
08:52:02
04.02.2013
04.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Ty svisláky bez drážky jsou pro stovky a stodvacítky, MB měly spodek čepu zůžený a s drážkou, takže Tě nepotěším, ale nepůjde to...
Leda jako komplet s excentrem z kila a tam je ještě rozdíl ve spodním rameni, ale tím si nejsem jist - každopádně si to můžeš oměřit na ramenech, co máš doma (MB vs. 100/110/120).
Leda jako komplet s excentrem z kila a tam je ještě rozdíl ve spodním rameni, ale tím si nejsem jist - každopádně si to můžeš oměřit na ramenech, co máš doma (MB vs. 100/110/120).
08:51:53
04.02.2013
04.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Přiznávám že mě taky měl praštit do očí. Ale měl jsem je plné bordelu od čištění podvozku.
08:48:30
04.02.2013
04.02.2013
Bukaj
-> afro100: To jo, ale ten stabík je do očí bijící záležitost
19:58:23
03.02.2013
03.02.2013
Koblet
Koupil jsem nové svisláky na auto a když jsem rozebral ty staré, tak jsem narazil na malou nesrovnalost. Na těch starých je spodní rejdová hlavice s drážkou na pero které je v čepu. Na těch nových ta drážka na pero v čepu není.
Z hlediska funkčnosti to nejspíš nevadí když je rejdová hlavice stejně fixovaná ve spodním rameni, ale zajímalo by mě jestli to tak má být nebo ne. Doufám že tam ta pouzdra půjdou nastrkat a není to čep na něco jiného.
Z hlediska funkčnosti to nejspíš nevadí když je rejdová hlavice stejně fixovaná ve spodním rameni, ale zajímalo by mě jestli to tak má být nebo ne. Doufám že tam ta pouzdra půjdou nastrkat a není to čep na něco jiného.
19:35:42
03.02.2013
03.02.2013
afro100
-> Bukaj: nielen, ono je to rameno aj trochu inak profilovane
21:14:58
02.02.2013
02.02.2013
Koblet
-> Bukaj: -> havlik: Tak teď jsem se zase ukázal jako znalec. Díky.
Koukám kde seženu plechy na ten kufr a tohle mě ani nenapadlo.
Koukám kde seženu plechy na ten kufr a tohle mě ani nenapadlo.
21:10:55
02.02.2013
02.02.2013
Bukaj
-> Koblet: držák stabilizátoru je vepředu
20:52:55
02.02.2013
02.02.2013
havlik
-> Koblet: tak si je vem do ruky a uvidíš
20:46:55
02.02.2013
02.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Hele ještě k těm ramenům. Jaký je rozdíl mezi levým a a pravým?
20:38:16
02.02.2013
02.02.2013
Bukaj
-> Koblet 02.02.13 16:59:15: To zamrzí, no...
...jinak kočárek super, takovej jsem chtěl, ale...
...jinak kočárek super, takovej jsem chtěl, ale...
17:36:08
02.02.2013
02.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Veteránský kočárek jsme renovovali před 5 lety pro malou. V rodině ho máme od roku 1952. Původní chromy a barva, nové čalounění, skvělé pérování
16:59:15
02.02.2013
02.02.2013
Koblet
Tak jsem dneska zvedl auto, sundal přední nápravu a nestačil se divit. Pán co mi auto prodával mě úspěšně přesvědčil že je komplet vyvařený spodek. Vzhledem k tomu že se jedná o člena veterán klubu a osobu která s autem jezdila jsem jen koukl pod auto, na prahy, do motorového prostoru a řekl že je to dobré. Nicméně když jsem sundal nápravu, tak se ukázalo že vyvařování se dělalo jen kam se mohlo bez práce. Nádrž jsem vyndal i s několika šrouby co jí drží a s kusem podlahy kufru. Na vyvaření to moc nevypadá, takže je čas začít shánět novou podlahu a plech pod nádrž.
Takže bohužel jen renovace pro diváky. Navrch huj vespod fuj. Celkem zklamání, zvlášť když je to chlapík od veteránů.
Takže bohužel jen renovace pro diváky. Navrch huj vespod fuj. Celkem zklamání, zvlášť když je to chlapík od veteránů.
08:16:28
02.02.2013
02.02.2013
Bukaj
-> Koblet:
Kočárek veterán jen pro zahradní použití, na normální provoz máme "spotřebáka" - ženský nemají ten správný přístup
Jinak náprava hezky opískovaná - jemným abrazivem, vypadá to dobře. A z fotky je dobře vidět, že pravé rameno (nahoře) je novější typ a levé (dole) je původní.
Kočárek veterán jen pro zahradní použití, na normální provoz máme "spotřebáka" - ženský nemají ten správný přístup
Jinak náprava hezky opískovaná - jemným abrazivem, vypadá to dobře. A z fotky je dobře vidět, že pravé rameno (nahoře) je novější typ a levé (dole) je původní.
21:55:30
01.02.2013
01.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Tak to moc gratuluji k potomkovi. Předpokládám že máte kočárek veterána. Teď bude na auta méně času. Moje dcera dala autu jméno a těší se pod stan na srazy, ale ročního synka to zatím moc nebere.
S tím ramenem jsi mě dostal, protože já ani nevím že je levá a pravá strana jiná. Ráno kouknu které vlastně sháním.
V zinku nejsou, ale jen opískovaná.
S tím ramenem jsi mě dostal, protože já ani nevím že je levá a pravá strana jiná. Ráno kouknu které vlastně sháním.
V zinku nejsou, ale jen opískovaná.
21:44:09
01.02.2013
01.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Pokud dobře vidím na fotce, tak máš levé rameno v zinku, sháníš tedy pravé, že?