skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
13:06:12
18.01.2013
18.01.2013
Koblet
-> Pavel P..: Tak jsi mě přesvědčil . Nápravu už mám rozebranou, tak splaším nové čepy a budu otravovat místní mechaniky. Díky
12:39:24
18.01.2013
18.01.2013
Pavel P..
-> Koblet: No podle mě neni symetricky páka řízení a ani neni z druhý strany osazení na matici... nebo jednodušší je vzít tohle a někde poplašit druhou těhlici a nebo použít svojí a nově vyfutrovat....on neni problem naklepat tam pouzdra ale tu rozpěrnou trubku uprostřed... pokud se ti povede starý pouzdra vysekat nějakym dlátkem nebo šroubovákem a vydolovat bež poškození trubky tak nový pouzdra tam naklepeš už sám... pak už by stačilo splašit jen výstružník.
ve většíně zavedených autoservisů většinou výstružník maj, je stejnej i pro 105-120 a to neni tak dávno co se bežně opravovaly.
ve většíně zavedených autoservisů většinou výstružník maj, je stejnej i pro 105-120 a to neni tak dávno co se bežně opravovaly.
12:38:53
18.01.2013
18.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Navíc bys měl pakárnu s přiděláním brzdových štítů - originály jsou nanýtovány...
...vylisovat a nalisovat futra je sranda, jen s tím vystružením by to bylo horší (z nouze jsem na kamarádově nápravě před TK použil na nová futra kulatej pilník - sice prasárna, ale bez vůlí v čepech
...vylisovat a nalisovat futra je sranda, jen s tím vystružením by to bylo horší (z nouze jsem na kamarádově nápravě před TK použil na nová futra kulatej pilník - sice prasárna, ale bez vůlí v čepech
11:49:13
18.01.2013
18.01.2013
Koblet
-> Pavel P..: Jde mi o to, jestli je tam jediná odlišnost ten doraz. Pokud ano, asi by se dal snadno na jedné straně odříznout, popř. i navařit na druhou a je to hotové.
Jsou v tom komplet nová pouzdra a cenově to koupím lépe než nové svisláky. A hlavně neznám nikoho kdo by mi to vysoustružil. Najít dneska autodílnu kde tohle udělají už je oříšek. Každej umí jen připojit diagnostiku a vyměnit nápravu komplet.
Jsou v tom komplet nová pouzdra a cenově to koupím lépe než nové svisláky. A hlavně neznám nikoho kdo by mi to vysoustružil. Najít dneska autodílnu kde tohle udělají už je oříšek. Každej umí jen připojit diagnostiku a vyměnit nápravu komplet.
21:08:19
17.01.2013
17.01.2013
Pavel P..
oba jsou na jednu stranu to je k prdu... předělat to je nesmysl. radši kup nový svisláky a nech u někoho přelisovat futra, zase tak náročná práce to neni.... spíš pak splašit výstružník na ně je vopruz ale i to se dá u starých autoopravářů ještě sehnat nebo pujčit.
21:04:40
17.01.2013
17.01.2013
Koblet
Kontrolní otázka na odborníky. Chci vyměnit svisláky a mám možnost buď koupit nové svisláky i s pouzdry a nějak stará pouzdra vyměnit a nebo můžu za stejnou cenu koupit nové svisláky už hotové (viz. foto). Akorát se mi zdá podle toho výstupku dole, že jsou oba stejné na jednu stranu. Asi nějakej doraz či co. Otázka zní jestli je to problém, nebo zda jeden doraz odříznout a bude to OK, nebo je to zcela nepoužitelné a lepší bude koupit ty svisláky s pouzdry a najít někoho kdo mi ta pouzdra přehodí. Předem díky za názory.
10:39:50
17.01.2013
17.01.2013
Koblet
-> doking: Tak jsme našel tady na virtu tohle: skoda-virt.cz/cz/.../1674
13-jak-doma-nalisovat-gumy
-pro-uchyceni-ramen Vypadá to dost akčně. Skoro mě i napadla hříšná myšlenka nechat tam ty gumy původní, ale je to prasárna. Budu to muset ještě někde zkonzultovat, abych neskončil nad rozebranou nápravou.
23:58:53
16.01.2013
16.01.2013
doking
-> Koblet: Zatím nemám s tím vracením zpět zkušenost,ale budu to muset vyřešit,chci to udělat pořádně, pár nápadů a postupů se po internetu pohybuje.
22:49:05
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
Mimochodem máte zkušenost s výměnou těch gum na čepech ramen? Rád bych to taky vyndal a udělal nové, ale mám obavu jestli tam ty nové gumy dostanu bez patřičných přípravků a laboratorního vybavení. Ono mi to vlastně zatím nešlo ani ven, ale co nejde silou půjde větší silou. Ven to nakonec dostanu.
22:45:52
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
-> doking: Koukám že máte fakt oči všude pánové. Tuhle nápravu koupil předchozí majitel jako náhradní. Byla mu prodána údajně jako úplně nová, bohužel v reálu ji prodávající pouze přetřel komplet černou barvou (i přes matky, dorazy a veškeré gumy). Já ji rozebral, opískoval a až pak zjistil že je každé rameno jiné. Takže na jednom mám ten válcový doraz a na druhém ne. Teď sundám nápravu co je na autě, rozeberu a složím z toho doufám jednu originál. Prostě Lego pro velké kluky.
21:39:49
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> doking:
Pokud vím, tak všechna MB měla z výroby ta ramena s tím válcovým dorazem...
Pokud vím, tak všechna MB měla z výroby ta ramena s tím válcovým dorazem...
21:32:05
16.01.2013
16.01.2013
doking
-> Koblet: Ty spodní ramena byli na autě původní? Koukám,že jsem snad poslední co z mb vytáhnul, ještě první typ spodních ramen, která měla ten doraz přivařený jakoby ze spoda ramena a né seshora. Přemýšlím,jestli je má smysl renovovat a nebo použít ty novější.
14:03:54
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
-> Stepix: Jen se neboj, makám na tom. Přední náprava už je opískovaná a čeká na nátěr a složení. Akorát musím sehnat nové svisláky a uložení ramen. Na brzdy už se věci taky doma hromadí, vnitřek je komplet ošetřenej a čeká jen na koberce a novej nástřik palubovky. Ještě opískovat bubny, disky, trocha barvy, koupit komplet gumy do dveří a oken a je to. I nějaké dočasné nárazníky dám už dohromady. Sice jsou děsné, ale zatím lepší než nic. Do jara to pojede i kdybych to měl tlačit.
-> saskyn2: na těch hřídelkách jsou sice nějaké podivné matky, ale je tam jasně vidět i to že už to někdo vařil. Porovnám to doma s původním sedadlem a bude jasno.
-> saskyn2: na těch hřídelkách jsou sice nějaké podivné matky, ale je tam jasně vidět i to že už to někdo vařil. Porovnám to doma s původním sedadlem a bude jasno.
13:54:32
16.01.2013
16.01.2013
saskyn2
-> Koblet: A je to určitě ulámané? Pokud si pamatuji tak na jedné straně byly hřídelky koleček šroubovacé, na druhé napevno. Celkem to drželo a nevim co by s tim kdo musel dělat aby to ulomil...
13:53:32
16.01.2013
16.01.2013
Stepix
-> Koblet: mám takovej pocit že už řešíš věci na které máš ještě dlouho času... sedáky nech sedákama a zatím auto zprovozni. To jestli tam máš ty co tam bejt maj nebo ne pozná tak 0,5% lidí a s těma se skoro nesetkáš... Zatim dělej z toho co máš a hlavně ať jezdíš ;-)
12:39:42
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Tak to mám De Luxe safra, protože ty plechy boční tam jsou. Těch jsem si všiml. Na to přendání na jinou konstrukci se večer kouknu, protože vařit se mi to moc nechce. S mojí šikovností to svařím blbě a ještě propálím sedadlo i když bude obalené ze všech stran.
12:00:15
16.01.2013
16.01.2013
doking
-> Bukaj: Jo to vím,už mám koupenou novou,mám tam jen tu starou nějako napasovanou,aby to drželo pohromadě,když to mám vystavený na poličce.
11:47:00
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> Koblet: De Luxe čalounění sedadel je z lepší koženky (tlustší a měkčí) a má zespodu koženky našitý molitan navíc. De luxe přední sedáky mají oproti standardu ještě krycí plech konstrukce sedadla - vždy na straně ke dveřím (pohledová strana). Pokud tam plechy nemáš a sedadla jsou z De Luxe, tak vždy na jedné straně konstrukce budou dvě malé dírky po šroubkách, které držely plech.
Přečalounit přední sedáky je jednoduché - koženka je upevněna pomocí spon (vpředu a vzadu drátové spony, na bocích takové plíšky - ty se používaly ještě u Favorita )
Koženka předního opěradla je na konstrukci navlečena a zespodu sešita, takže tam to není tak jednoduché.
Zadní sedák i opěradlo mají koženku upevněnou do zahnutého lemu konstrukce sedačky pouhým vtlačením. Sundat to docela jde, nandavat jsem zatím nezkoušel...
Přečalounit přední sedáky je jednoduché - koženka je upevněna pomocí spon (vpředu a vzadu drátové spony, na bocích takové plíšky - ty se používaly ještě u Favorita )
Koženka předního opěradla je na konstrukci navlečena a zespodu sešita, takže tam to není tak jednoduché.
Zadní sedák i opěradlo mají koženku upevněnou do zahnutého lemu konstrukce sedačky pouhým vtlačením. Sundat to docela jde, nandavat jsem zatím nezkoušel...
11:35:14
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Safra tak vidím že mám pořád závažné nedostatky. Já myslel že sedaldla standard a deluxe jsou stejná a že se to lišilo jen nabídkou barev. Pokud se pamatuji, sedadla jsou z 1100MB De Luxe. On je tam nějakej rozdíl v čalounění? Odpoledne ten sedák vyfotím celý a dám sem foto.
Přečalounění mě taky napadlo, ale jen jsem v rychlosti kouknul a zdálo se mi že je to čalounění dole přidělané nějak festovně. Budu muset kouknout jak to tam doopravdy drží.
Přečalounění mě taky napadlo, ale jen jsem v rychlosti kouknul a zdálo se mi že je to čalounění dole přidělané nějak festovně. Budu muset kouknout jak to tam doopravdy drží.
11:28:44
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Očista tomu dá hodně
A když jsi detailista a nalakuješ i konstrukce sedadel (alespoň předních - ty jsou vidět), tak je to luxus
Jinak pokud jsou to sedačky standard, tak tu mám jeden vrak s červenými (vínovými) sedadly, ale auto bylo obecně v mizerném stavu, tak nevím, jak na tom budou přední sedáky. Ale zase by byly za odvoz
A pokud máš ulámané čepy na pojezd, tak to nemá cenu opravovat - přečalounit přední sedák na jinou konstrukci je hračka
A když jsi detailista a nalakuješ i konstrukce sedadel (alespoň předních - ty jsou vidět), tak je to luxus
Jinak pokud jsou to sedačky standard, tak tu mám jeden vrak s červenými (vínovými) sedadly, ale auto bylo obecně v mizerném stavu, tak nevím, jak na tom budou přední sedáky. Ale zase by byly za odvoz
A pokud máš ulámané čepy na pojezd, tak to nemá cenu opravovat - přečalounit přední sedák na jinou konstrukci je hračka