Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

15:28:32
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ty sedačky mají stejnou barvu jako ten náhled? Já bych osobně radši něco co tam barevně má být a tahle hnědá je teda na mně dost divoká6 . Ale díky za tip a snahu. Pokud nic originál za dobře neseženu, budu rád i za tuhle hnědou. Netuším jak moc je to nedostatkové zboží. Jinak tapecy jsem snad sehnal ještě černo-šedé a k těm už by se doufám dala kombinace odpovídajících barev sedadel sehnat lépe. Uvidím až mi přijdou.5
15:15:51
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Aha, já to "pouze pro představu" pochopil jako letmý náhled těch konkrétních.. S tapecama máš bohužel pravdu - i když tomhle konkrétním případě by mechanismy na kilový lokace vytunit i šly..
15:10:49
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to je taky ilustrační obrázek pro představu jak tam píšu... sic k tomu jsou tapecy ale ty mu budou k ničemu...
15:03:12
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Vzhled koženky sedaček a hlavně dveřních tapeců se dvěma "chrom" lištama je ale "podezřelej"..
15:01:12
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to určitě ne
14:50:10
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Moc pěkný, není to dokonce 110L ?
13:44:45
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: ano, jak říká Jozka: , měli by tam jít bez problému. Jsou pěkné, koženkové. nějaké takovéhle (pouze pro představu) img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7525_2010-10 -26_20-51-18_24.jpg . Vím že u řidiče byla jedna s prasklinkou, jestli si dobře pamatuju, nic tak hrozného... hlavně sehnat dnes zcela nepoškozené sedačky je kumšt! Jestli bys měl zájem, řekni co dáš a já se toho kámoše zeptám jestli souhlasí... popřípadě aby ti udělal foto
11:17:30
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Sedadla jsou 100% záměnný.. první typy 100-vek mají podvozek - pojezd nejspíš úplně stejnej, někdy v čase se změnila (zmenšila) akorát podélná rozteč mezi kolečkama - sedadlo jde posunout víc dozadu i dopředu..

E: nebo jen dopředu nebo dozadu, nevím jistě - ale montáži do MB to nebrání.
upraveno 2x, naposled 09.01.2013 11:18:58
09:48:55
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ta sedadla ze stovky jsou stejná jako z litru? Ve stovkách se moc nevyznám, takže netuším jak to tam drží, jestli jsou tam stejné kolejnice na předku a uchycení vzadu.
09:47:50
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Takovou sadu bych si taky nechal líbit..4
09:13:02
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: kdyžtak bych věděl o velice pěkných sedačkách (světle hnědá koženka) ze škody 100
08:04:11
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Jo, čalounění je kompatibilní montážně snad pro všechny MB (i když prvomodelový, kde byla jeho spodní "zarážka" jiná, jsem do novějších dveří nezkoušel), takže je důležitej stav a aby se ti líbilo k barvě auta a k sedadlům.. Takže klidně i "třípruhový", i když ro mě osobně v modelu 69 připadá trochu divný..4

-> Bukaj: Na ten vnitřní plech by se dokonce daly instalovat teoreticky i stovkový vehementy stahovací a jiný..
12:31:06
08.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Jo myslel jsem si to, ale díky za potvrzení. Takže hurá do objednávání.6 Ještě k tomu poladit sedadla aby bylo na čem sedět a bude to krása.
11:38:12
08.01.2013
Bukaj
-> Koblet:

Jo, tapece jsou úplně kompatibilní na všechny modely 4

Jožka chtěl naznačit, že dveře posledních modelů měly přípravu na stahování oken...
09:15:12
08.01.2013
Koblet
-> Stepix: -> Jozka: Mám možnost koupit za dobře tapece z auta z roku 1967. Půjde to do roku 1969? Info od Jozky s originalitou zadních dveří mě trošku znejistilo.
09:05:24
08.01.2013
Stepix
-> Koblet: jj. já jsem tam taky měl celočerné tapece... pak se mi podařilo sehnat vínovo černé k sedačkám a vypadá to daleko lépe :-)
07:42:04
08.01.2013
Jozka
-> Koblet: Aha, ono je to čalounění zmíněný v popisu.. Těžká volba, jestli zachovat originalitu konkétního kusu - ale zas jsou to jednoduše vyměnitelný věci, který když se vyskytnou, tak jsou druhej den na autě..

Jinak jak koukám, zadní dveře budou taky původní, odpovídající poslednímu modelu - s přípravou skoro úplně na všechno..4
17:34:39
07.01.2013
Koblet
-> Stepix:

Jo je to ta Kaplická. Rád bych touhle cestou poděkoval původnímu majiteli. Způsob předání vozidla a domluva byla parádní. Až mi přišlo líto jak za námi koukal když autíčko odjíždělo na valníku pod plachtou.

Přesný opak vyděšených pohledů u nás v ulici co to vezu za vrak.3
17:19:50
07.01.2013
Koblet
Tapec mám bohužel komplet černý, žádná dvojkombinace. Už jsem to někde viděl na autě, ale není to nic moc. Klasické dvojbarevné jsou podle mně mnohem hezčí.

Co se týče nárazníků, tak mám poměrně slušné ty krajní banány a slzy, ale ty prostředky jsou v dezolátním stavu. Promačkané, zrezlé a samá díra na přídavné lampy.

Sedačky moc na záchranu nevypadají, ale budou muset chvilku vydržet. Kompletní přečalounění jsem ještě nezjišťoval, ale předpokládám že to bude rána.

10
16:18:56
07.01.2013
Stepix
Tak to jseš ty 3 S Martinem jsme totiž řešili jaký modrý MB z Kaplice si můžeš dovézt a mne tak napadlo tohlensto a ono je to fakt ono... Jaká byla finální cena? Těch 35? Tak se těším až se nám s tím pochlubíš 118
Extreme Tyres