skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
20:23:26
19.02.2013
19.02.2013
Koblet
-> m8rinek: No skoro to tak vypadá. Takhle to dopadne když se koupí auto v laku ale bez podlahy. Ale lepší teď než to řešit později.
20:16:27
19.02.2013
19.02.2013
m8rinek
Nestavíš ten barák od střechy?
19:37:06
19.02.2013
19.02.2013
havlik
slušnej kocourkov
19:21:18
19.02.2013
19.02.2013
kyfkař
pěkná práce hlavně všechnu rez odstranit jinak bude reznout dál
18:18:03
19.02.2013
19.02.2013
Koblet
Vaření pokračuje v zadní části. Je to smutný pohled skrze podlahu do interieru, ale zase to bude v cajku nadosmrti. Zadní vzpěry mají doslouženo, tesnění v polonápravě taky. Všechen olej na podlaze. Tlumiče na pohled taky masakr. Zítra bude hotovo a zase zpátky domů do garáže.
19:55:40
17.02.2013
17.02.2013
exwrcteam
koukam ze klempir se do toho obul si da chudak sem tendle cumak taky varil nedavno...
17:47:39
17.02.2013
17.02.2013
Koblet
Dnešní návštěva u klempíře stála za to. Plánovaná výměna podlahy kufru se zvrhla v kompletní opravu předku. Nová část podlahy až po řídící tyč, opravené podběhy a zítra se prý jde na zadek který je také na kaši. Holt stará škola a řemeslo. Tohle prej by se styděl nechat odjet z dílny, tak nebylo o čem diskutovat. Mimochodem litr prej není žádný veterán, protože na veterány si můj klempíř najímá truhláře. :-) Já si holt umím koupit "vyvařené auto". A to jsem si tak pěkně natřel uvnitř podlahu.
17:35:46
16.02.2013
16.02.2013
Koblet
Vyleštěno, přetěsněno, sestaveno. Ještě pásku na korkový plovák a pak jen doufat že to nepoteče.
22:36:20
14.02.2013
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: určitě, rád ti to okritizuju
18:07:22
14.02.2013
14.02.2013
Koblet
-> Stepix: No ještě jsem to nepřekročil, ale je jisté že to přelezu. Až je mi z toho chvílemi smutno. Lišta a blinkry asi budou muset počkat na další zimu. Za chvíli je léto a musel jsem slíbit že postavím bazén, když jsem si pořídil auto. Skoro bych to nazval vydíráním.
Jinak pokud vás s Martinem zajímá rozebraný stroj, tak by tak za 10 dní mohl být zpátky od klempíře. O víkendu ho tam dopravím a budu si zatím hrát s nádrží, nápravou a HSV/HBV. Takže se pak můžeme klidně domluvit.
Jinak pokud vás s Martinem zajímá rozebraný stroj, tak by tak za 10 dní mohl být zpátky od klempíře. O víkendu ho tam dopravím a budu si zatím hrát s nádrží, nápravou a HSV/HBV. Takže se pak můžeme klidně domluvit.
15:57:35
14.02.2013
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: wow. no tak to už jsi 45t překročil co? za tu přední lištu to je taky ranec, to si radši našetři dopředu... apropo kdy nám předvedeš ten tvůj zázrak? :-)
15:27:07
14.02.2013
14.02.2013
Koblet
-> Stepix: No upřímně řečeno jsem nad tímhle inzerátem přemýšlel podobně. Holt jsem podcenil kontrolu při koupi a předpokládal že se dá lidem věřit, jenže provedená renovace kastle a laku byla provedena jen pro diváka a vespod hanba mluvit. Momentálně se bude odstrojené auto přesouvat k odborníkovi na vyvaření, což včetně zakoupené nové podlahy kufru a plechu pod nádrž prodraží akci cca o 8.000 Kč. Chlapík je ale skutečnej veteránista, takže tentokrát bude na to vyvaření spolehnutí.
Přední náprava se už taky rýsuje, takže ještě předělat nové brzdy a nakoupit spousty gum do dveří, kufru, pod blatníky. A to doufám že až vyndám zadní poloosy co jsou údajně dělané tak se mi to nerozpadne v ruce.
Zase je výhoda že už se cítím jako někdo kdo alespoň trochu renovuje auto. To by mi při koupení hotového auta chybělo. Jen škoda že tenhle pocit vyjde o dost dráž.
Nejvíc se těším až budu shánět přední lištu ŠKODA a blinkry, které byly umělecky naaranžované a pospojované zevnitř izolepou.
Přední náprava se už taky rýsuje, takže ještě předělat nové brzdy a nakoupit spousty gum do dveří, kufru, pod blatníky. A to doufám že až vyndám zadní poloosy co jsou údajně dělané tak se mi to nerozpadne v ruce.
Zase je výhoda že už se cítím jako někdo kdo alespoň trochu renovuje auto. To by mi při koupení hotového auta chybělo. Jen škoda že tenhle pocit vyjde o dost dráž.
Nejvíc se těším až budu shánět přední lištu ŠKODA a blinkry, které byly umělecky naaranžované a pospojované zevnitř izolepou.
13:00:58
14.02.2013
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: tak co? za kolik už v tom autě jseš?... to mě tak napadlo když jsem viděl tenhle inzerát skoda-virt.cz/cz/.../1689
92-skoda-1000-mb-43
07:22:03
12.02.2013
12.02.2013
Bukaj
-> Koblet:
Opravdu spíše by to chtělo přeleštit, než stružit, jednou jsem leštěním úspěšně zrepásnul dva nejlepší válce, co jsem měl. Gumky ve válci mají ještě rezervu, takže ani větší ubrání by nemuselo znamenat tragédii, otázkou je, co by dělal pístek, kdyby měl vůli - zda by nadměrně neodíral stěny válce. Ale prý se dělaly i "výbrusové" (abnormální) pístky a gumky...
Opravdu spíše by to chtělo přeleštit, než stružit, jednou jsem leštěním úspěšně zrepásnul dva nejlepší válce, co jsem měl. Gumky ve válci mají ještě rezervu, takže ani větší ubrání by nemuselo znamenat tragédii, otázkou je, co by dělal pístek, kdyby měl vůli - zda by nadměrně neodíral stěny válce. Ale prý se dělaly i "výbrusové" (abnormální) pístky a gumky...
19:11:38
11.02.2013
11.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Šikovného soustružníka bych měl, ale mám obavu že i malé stažení vnitřku válce bude moc a gumičky to pak nemusejí utěsnit. Optám se ale pro jistotu jeden pokusně přeleštím pastou. Jen vymyslet nějakej kulturní způsob jak.
14:05:21
11.02.2013
11.02.2013
Bukaj
-> Koblet:
Tak hliníkových MB "kostek" mám několik na repas, vnitřností také nějaou zásobu mám, momentálně jediné, co mi chybí, je technologie na obnovu činné plochy válců...
Tak hliníkových MB "kostek" mám několik na repas, vnitřností také nějaou zásobu mám, momentálně jediné, co mi chybí, je technologie na obnovu činné plochy válců...
11:31:48
11.02.2013
11.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Mám obavu že dokážu akorát leštění podle Tvého postupu, tedy hadr na roxor do vrtačky a spousta silichromu Ale poptám se šikovných lidí kolem jestli to nezvládnou. Zatím jsem našel akorát komplet pedály od Krejčíka, ale jak budou válce vypadat to netuším.. Místní obchodníci ani netuší že jdou ty válce vyndat ven z krabice, takže na můj dotaz s válcem vykuleně koukali že to je jeden odlitek a nejde rozebrat.
11:24:14
11.02.2013
11.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Kdybys dokázal zajistit nějaké šetrné přeleštění (přestružení, ale jen velmi lehce) vnitřků válců, tak bych tu nějaké adepty měl a domluvili bychom se na výměnném obchodu
Jinak také čím dál více přemýšlím, že pokud by byla možnost využít tvé známosti v podniku, kde tryskají broky, tak bych se o to pokusil...
Jinak také čím dál více přemýšlím, že pokud by byla možnost využít tvé známosti v podniku, kde tryskají broky, tak bych se o to pokusil...
11:11:12
11.02.2013
11.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Jo o tom pojistném kroužku jsem se večer také někde dočetl, akorát mě zmátlo že z jednoho válce byl vnitřek venku raz dva sám a z druhého nic. On ten kroužek v tom nánosu letitého bordelu není moc dobře identifikovatelný.
S tím závitem to bohužel vypadá že máš pravdu a budu muset válec opravdu sehnat nový.
S tím závitem to bohužel vypadá že máš pravdu a budu muset válec opravdu sehnat nový.
11:05:07
11.02.2013
11.02.2013
Bukaj
-> Koblet:
Ahoj,
tak k HBSV:
Oba válce jsou identické, mají jen jiné vnitřnosti.
Pokud je poškozený závit, pak jedině nový válec - je to soustružené z jednoho kusu nějaké speciální oceli (parametry neznám).
Vyndání vnitřku: vnitřnosti jsou jako celek zajištěny segerovkou, pod ní je "dorazový" kroužek pístku - ten bývá přirezlý k válci a dál už je pístek s gumičkou, ua ním tenká planžetová podložka, druhá gumička, pružina a u HBV ještě zpětný ventilek, u HBV i HSV ještě tvarová podložka.
Po vyndání segerovky by měly jít vnitřnosti normálně vyklenout, kdyžtak je dobré pořádně očistit i vstupní otvor válce, kde nechodí pístek, od koroze, aby pístek volně prošel.
Ahoj,
tak k HBSV:
Oba válce jsou identické, mají jen jiné vnitřnosti.
Pokud je poškozený závit, pak jedině nový válec - je to soustružené z jednoho kusu nějaké speciální oceli (parametry neznám).
Vyndání vnitřku: vnitřnosti jsou jako celek zajištěny segerovkou, pod ní je "dorazový" kroužek pístku - ten bývá přirezlý k válci a dál už je pístek s gumičkou, ua ním tenká planžetová podložka, druhá gumička, pružina a u HBV ještě zpětný ventilek, u HBV i HSV ještě tvarová podložka.
Po vyndání segerovky by měly jít vnitřnosti normálně vyklenout, kdyžtak je dobré pořádně očistit i vstupní otvor válce, kde nechodí pístek, od koroze, aby pístek volně prošel.