Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

10:23:09
28.02.2013
Stepix
-> Koblet: chceš půjčit kolébku na auto? mám...
22:01:24
27.02.2013
Koblet
-> ub40: No ty jsi ďábel. Těch 10 vrstev v tomhle složení by mohlo i nahradit podlahu. 6 To je nesmrtelný nátěr. Na tu základovku kouknu, ta vypadá dobře. Podlaha vypadá že je teď základem a na tom nějaký gumoasfalt a je jako nová . Jen tam kde historicky někdo něco spravoval to bylo ošetřené blbě a zrezlo. To broušení nad hlavou je požitek.9
21:46:52
27.02.2013
ub40
určitě bych doporučil pořádnou základovku to je základ..já jsem to dělal rokozinkem epoxiester 2x potom body přelakovatelný 5x a nakonec 3x samozálkadující polyuretan rokopur rk 406 a to musí držet.
20:27:37
27.02.2013
Koblet
-> ub40: Všechno bude štětkou. Nemám to jak hodit na bok a s ohledem na lak se mi ani moc nechce. Předek a cca 1/3 podlahy už je očištěná. Teď počítám že to vezmu odrezovačem, základovkou a pak nejspíš tlumex plast plus. Barvy jsem tady pročítal křížem krážem a jednoznačný favorit mi z toho nevyšel. Někdo doporučuje alkyton, někdo body, jinej zase tlumex. Co bys doporučil ty?
19:26:39
27.02.2013
ub40
zdar pozoruji to tu co se tady děje jsem taky jihočech a moc dobře vím očem to vše je. když už to děláš? tak pořádně. tu podlahu kterou budeš brousit na plech budeš štětkovat nebo stříkat?

kdyby jsi chtěl poradit s barvama jsem k dispozici ... doufám že se někdy srazíme (ne doslovně)147
19:46:24
25.02.2013
Koblet
Tak dneska má Šmoulinka vánoce. Nejprve jsem na poště vyzvedl fungl nové spodky zadních světel, za hodinu volala žena že dorazil domů balíček s kompletními trubkami brzd, spojky a paliva+excentry s vložkami na přední nápravu. O hodinu později dorazil pošťák do práce a přinesl nové zadní šavle a ložiska zadní nápravy. Ještě očistit a znovu natřít spodek a můžeme pomalu začít skládat.2
09:08:38
22.02.2013
Stepix
-> Koblet: tak to je fajn... je dobré vědět že má někdo kontakt na takovéhle užitečné řemeslníky :-)
16:32:34
21.02.2013
Koblet
-> Stepix: Nejdřív jsem oslovil dílnu u nás v Homolích, ale cena cca 8tis. jen za podlahu kufru se mi zdála dost přepálená. Tak jsem to hodil na káru a zavezl do Sucháče k Tláškovi, který dělá veterány a sám jich pár i má. Kdysi mi dělal ještě mojí první škodověnku. Finální cena za 5 dní práce byla menší než první nabídka.
15:33:12
21.02.2013
Petr98
-> Bukaj: No pokud požije ještě, tak klidně. Záleží, jak se ti bude líbit jeho práce. Zatím, co jsem tam mel tři kolegy, říkali, že dobré. Mi osobně se třeba nelíbí pár věcí, ale nechám ho to udělat a pak se na to spolu mrknem a domluvíme se co je ještě je třeba, atd.
15:14:38
21.02.2013
Stepix
-> Koblet: kdo ti to vlastně vyvařoval?
upraveno 1x, naposled 21.02.2013 15:14:52
13:58:14
21.02.2013
Koblet
-> Bukaj: -> Petr98: Je to pakárna, ale stojí to za to. Auto bude jako nové a doufám že mi bude dělat dlouho radost. A to se v průběhu shánění kvalitního klempíře možná objevila další z roku 65 od prvního majitele co by mohla být na prodej. Už vyvíjím nátlak.3
13:15:57
21.02.2013
Bukaj
-> Petr98:

Jsem zvědav na výsledek, pak tě podrobně vyzpovídám jak to vypadá, co to stálo atd, a zda by byl Tvůj klempíř ochoten někdy (v daleké budoucnosti) se pustit do dalšího MBG4
12:23:41
21.02.2013
Petr98
-> Bukaj: Přesně 4 teď to konečně můžu potvrdit. Ale aspon budu mít, ne opravované auto, ale nové auto :-)
12:08:17
21.02.2013
Bukaj
-> Koblet: Motor, převodovka, nápravy, brzdy - to vše už je sranda, ale kastle je pakárna...8
23:11:19
20.02.2013
Koblet
-> Stepix: No tak předpokládám že na náměstí to dojelo samo. Jestli to během srazu tlačil po Kaplici, tak jsem fakt naletěl. 6 Ale motor jsem už doma rozběhl, takže věřím že poladím ventily, karbec, předstih a pojede.

Mimochodem předchozí majitel tvrdil že motor je udělanej a je vidět že minimálně řemenice a víčka maznic natřel. Co víc si přát.3
22:56:02
20.02.2013
Stepix
-> Koblet: no tak až budeš přetěsňovat převodovku, tak se rád přiučím, taky mne to čeká :-D

jinak že to jezdilo jsi poznal z fotek? :-D ouuuu, já ho vždycky viděl buďto na těch akcích jenom stát, nebo přijet a pak zase odjet... soutěž snad nikdá nejelo.
22:24:30
20.02.2013
Koblet
-> Stepix: Ještě straš s motorem. Spoléhám na to že auto do poslední chvíle před pseudorenovací jezdilo, což mám ověřené z fotek vašich Kaplických srazů. 6

Chci jen přetěsnit převodovku, ale motor by ještě mohl chvíli vydržet než se finančně vzpamatuji a seženu věci na GO. I když z toho co se v garáži děje se budu vzpamatovávat asi delší dobu.3
21:55:17
20.02.2013
Stepix
-> Koblet: ono už by fakt bylo lepší kdybys měl pod rukama křáp a dělal to od začátku než takhle postupně nacházet že vlastě skoro všechno je v řiti... začínám se bát až to nastartuješ :-D
21:09:46
20.02.2013
Koblet
-> Stepix: Jo dneska jsem si zase auto přivezl od klempíře a nové plechy svítí na dálku. Akorát pár dílů v barvě je pro změnu znovu zralých do laku. Nové prahy nalepil předchozí majitel na totálně děravou podlahu. V podstatě podlaha kolem prahů od heverové trubky dozadu je komplet nová, kapsy ramen zadní nápravy, opravené zadní podběhy, přední podběhy, podlaha vpředu pod pedály nová, spodní dno kufru nové. Jako bonus se ukázalo že ramena zadní nápravy jsou totálně shnilá, nová už jsou na cestě. Auto už je zase na špalkách, bez nápravy a začne se brousit komplet podlaha na plech.

Příště si asi koupím žábrovku v jakémkoliv stavu koroze, protože to bude nakonec vypadat úplně stejně. 3

Co se jednání o slevě týče, tak ještě pořád věřím že prodávající to neudělal schválně. Věřím že je to takovej trouba jako já a věřil že mu to kamarád vyvařil jak slíbil i když to evidentně jen natřel gumoasfaltem přes veškeré díry. Pokud to není tak, pak to skutečně nastříkal a hledal vola co to koupí. A jak vidíš, všechno má svého kupce.

Zase na druhou stranu mám pocit jako že zachraňuji něco ze šrotu a to mě těší.4
20:25:00
20.02.2013
Stepix
ty bláho, tak to byla hodně navoněná bída... možná by stálo za to se s původním majitelem domluvit na slevě, protože tohle je fakt paštika8
Extreme Tyres