skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
20:19:15
10.03.2013
10.03.2013
ub40
co že? tak tvoje šmoulinka měla původní barvu jako ta moje čsn 1019? my jí děláme do původní barvy. mrkni...
21:40:43
06.03.2013
06.03.2013
Koblet
-> havlik: Jo rameno je nejspíš původní. Pokud by měl někdo zájem o originál tak bude k dispozici. V podobném stavu mám ještě ramena přední nápravy a nápravnici. V podstatě odlehčené díly pro závodní vozy bez kutilských zásahů. Opracováno pouze zubem času. Asi to dám na aukro od koruny.
21:28:10
06.03.2013
06.03.2013
havlik
-> Koblet: pěkný rameno
14:28:37
06.03.2013
06.03.2013
Koblet
-> orf: No blatníky jsou komplet nové, dveře už jsem odstrojil a kontroloval, pod kapoty vidím a do střechy večer bouchnu pěstí. Jestli ji prorazím tak mě trefí.
14:14:22
06.03.2013
06.03.2013
orf
-> Koblet: ty jo tomu už se nechce ani věřit, teď kdo vý co je pod lakem.
13:56:25
06.03.2013
06.03.2013
Koblet
-> Stepix: Jo gumoasfalt je držák. Vršek v laku, spodek slepenej asfaltem.
13:14:54
06.03.2013
06.03.2013
Stepix
-> Koblet: ty kraso, to mě uplně dostává, to auto drželo pohromadě jen množství vrstev barvy...
10:09:06
06.03.2013
06.03.2013
Koblet
-> Danster: Jo to taky doufám že teď už to o víkendu doladíme všechno. Druhý podběh vypadá úplně stejně.
10:05:19
06.03.2013
06.03.2013
Danster
-> Koblet: Ty máš ale smůlu sotva to přivezeš od klempíře. Přeji ti ať je to poslední schnilý místo
08:52:10
06.03.2013
06.03.2013
Koblet
Tak jsem se během pokusu o sundání zadní nápravy opřel o kus podběhu a kus mi zůstal v ruce. Asi jsem do toho píchal málo když jsem hledal díry před vařením. Takže jsem znovu "opíchal" celý spodek auta a naštěstí je po vyvaření vše OK. Teď půjde převodovka ven abych mohl otestovat podlahu nad ní a na sobotu jsem ukecal klempíře že přijede a opraví na místě. Pochopil že auto bez kol k němu špatně povezu.
Když jsem si povzdechl před kolegou se škodou 100 tak mi řekl že podvozek se prostě dráťákem čistit nesmí, že je to o hubu.
Když jsem si povzdechl před kolegou se škodou 100 tak mi řekl že podvozek se prostě dráťákem čistit nesmí, že je to o hubu.
16:14:36
04.03.2013
04.03.2013
Stepix
-> Pavel P..: já ti nevím, když k našim za totáče přijel známej z británie, tak přemejšlel nad pořízením nové škody 120..., ovšem zajímalo ho, kolik se do ní vejde ovcí že by si jí pořídil místo staré rozvyklané dodávky na pole uznej, že pokud by to bylo MB tak jsou tam ty chromy prostě zbytečný, a takový přepic si český rolník prostě dovolit nemohl
11:41:01
04.03.2013
04.03.2013
Pavel P..
-> Stepix: to je přeci jasný... kapitalistická cizina si přece nemohla dovolit kupovat něco tak luxusního jako byly modely DeLuxe... to mohla jen naše dělnická třída která poctivě plnila plány pětiletek a tak si snadno ušetřila na nový vůz
09:55:41
04.03.2013
04.03.2013
Koblet
-> Stepix: No podle počtu děr v podlaze musela být plánovaná na export na jih, někam kde není zima a díry slouží spíš pro lepší ventilaci. Kdyby včera mělo auto kola tak jsem využil krásného počasí a alespoň ho vytlačil před garáž na sluníčko, když je to ten Italskej model. Takhle se musela spokojit s otevřením vrat.
09:30:50
04.03.2013
04.03.2013
Stepix
-> Koblet: však ano, Tourist byl pouze na export
12:19:28
01.03.2013
01.03.2013
Koblet
Tak jsem dneska zjistil že můj litřík byl určený pro export do Itálie. Chudinka Šmoulinka se tepla nakonec nedočkala a skončila v Čechách. Asi ji tam budu muset někdy vzít na výlet.
19:25:30
28.02.2013
28.02.2013
ub40
Koblet 28.02.13 19:03:44 napsal:
→ ub40: Tak jsem dneska podle rady u tveho auta zajel pro
gumy do Lišova. Těsnící kroužky na brzdový a spojkový válec, ucpávky
dutin a průchodka volantové tyče za odporných 60,– Kč. Koukal
jsem že mají i kousky jako silenbloky na zadní šavle a kopu dalších
věcí na litra. Stačí vzít katalog dílů a vyrazit.
Na tu základovku kouknu. Ještě mám o víkendu slovo s jedním známým co
občas melouchem lakuje stroje, prej má něco dobrého taky. Tak jsem
zvědavej.tak to je prča já jsem v tom Lišově byl s katalogem taky paní prodavačka už bude šílená
→ ub40: Tak jsem dneska podle rady u tveho auta zajel pro
gumy do Lišova. Těsnící kroužky na brzdový a spojkový válec, ucpávky
dutin a průchodka volantové tyče za odporných 60,– Kč. Koukal
jsem že mají i kousky jako silenbloky na zadní šavle a kopu dalších
věcí na litra. Stačí vzít katalog dílů a vyrazit.
Na tu základovku kouknu. Ještě mám o víkendu slovo s jedním známým co
občas melouchem lakuje stroje, prej má něco dobrého taky. Tak jsem
zvědavej.tak to je prča já jsem v tom Lišově byl s katalogem taky paní prodavačka už bude šílená
19:03:44
28.02.2013
28.02.2013
Koblet
-> ub40: Tak jsem dneska podle rady u tveho auta zajel pro gumy do Lišova. Těsnící kroužky na brzdový a spojkový válec, ucpávky dutin a průchodka volantové tyče za odporných 60,- Kč. Koukal jsem že mají i kousky jako silenbloky na zadní šavle a kopu dalších věcí na litra. Stačí vzít katalog dílů a vyrazit.
Na tu základovku kouknu. Ještě mám o víkendu slovo s jedním známým co občas melouchem lakuje stroje, prej má něco dobrého taky. Tak jsem zvědavej.
Na tu základovku kouknu. Ještě mám o víkendu slovo s jedním známým co občas melouchem lakuje stroje, prej má něco dobrého taky. Tak jsem zvědavej.
18:42:46
28.02.2013
28.02.2013
ub40
jestli chceš o té základovce něco vědět zadej si na googlu rokozink s 2198 jo a můžu ti jí poslat nebo se můžem sejít jak chceš
12:36:38
28.02.2013
28.02.2013
Stepix
-> Koblet: jo, namontuješ jí místo disků a pak se ti opírá už jen tuším o poloosu a někde o přední napravu nebo podběh.... už nevím přesně. Každopádně ji mám v garáži a nevyužívám.
10:44:02
28.02.2013
28.02.2013
Koblet
-> Stepix: Možná že bych nabídku využil. Nejdřív udělám podlahu na předku a zadku abych mohl dát zpátky nápravy a podlahu pod autem bych nechal až na konec. Pokud se nepletu, tak kolíbka drží na bubnech co?