Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

21:05:11
28.03.2013
mirecek.666
-> Koblet: k čemu to? pokaždý když jsem tohle někde viděl za nějakej čas to nevypadá pěkně, třeba na teplej blok trocha oleje nebo fridexu a je to jak pěst na oko, ale proti gustu žádnej.. však to znáte:-)
20:57:37
28.03.2013
Koblet
-> minno: Všímáš si všeho. Tu manžetu jsem pak ještě porovnal.

-> mirecek.666: Blok jsem po vyčištění jen tak lehce poprášil hliníkovým sprejem do 600 stupňů.
20:50:20
28.03.2013
mirecek.666
blok je nastříkanej?
20:32:00
28.03.2013
minno
-> Koblet: manžetu na tej polonáprave máš nesprávne natočenú.
13:54:15
25.03.2013
kyfkař
ten agregát je jako z aznp možná ještě čistčí3
12:01:37
18.03.2013
Koblet
-> orf: Jo po 10 hodinách čištění štětečkem a kartáčkem na zuby jsem ji jen tak poprášil hliníkovým sprejem na motory. Nebude to vidět, ale to vědomí že je auto krásné i zespodu za to stojí. 3
11:26:14
18.03.2013
orf
dobrá práce n apřevodovce, je něčím natíraná?
08:08:47
18.03.2013
Jozka
-> Koblet: 3 3 Dvakrát zvolna protočit a potřetí rázně.. A žádnej palec nesmí přečnívat madlo kliky...4
19:20:30
14.03.2013
Koblet
-> Stepix: Tak jestli vás s Martinem zajímá auto ve stádiu rozebraného lega tak se zastavte. Já doufám že během měsíce dodělám spodek, postavím auto zpátky na kola a začnu zase pomalu sestavovat. A protože už pomalu ztrácím přehled o tom co jsem odkud sundal, tak se hodí když přijede vzorové pojízdné auto.3
15:30:08
14.03.2013
Stepix
-> Koblet: 3 3 tak si počkám jak švihneš se startovácí klikou až ti vykloubí palec nebo zpřeráží prstíky 3



o tom můžeme diskutovat až nás pozveš na očumendu 4
15:22:49
14.03.2013
Koblet
-> Stepix: No držák na kliku jsem na tyči od motoru měl a do zadní mřížky taky někdo vystřihnul krásnou díru. Akorát by tou dírou šel dost možná i vyndat motor ven jak byla veliká.9

A mimochodem švihnout klikou umím báječně. Nedávno mi zůstala v ruce klika od záchodu a švihnul jsem s ní jedna radost.
upraveno 1x, naposled 14.03.2013 15:23:54
15:20:43
14.03.2013
Stepix
-> Koblet: kdybys to tam měl už udělaný, tak neřeknu, ale dodávat to tam teď je skutečně nesmysl... nejen že to kazí vzhled ale pak je to i k ničemu když neumíš švihnout s klikou... to taky není sranda 4 nehledě na to, že situaci jako se služebákem s tímhle autem nezažiješ 5
15:13:37
14.03.2013
Koblet
-> Stepix: Zrovna nedávno mi selhal služebák a honil jsem startování přes kabel. Kdepak kablíky, klika je klika. 3 Ale baterku mám novou tak snad to bude jen doplněk který se bude používat příležitostně.
15:06:53
14.03.2013
Stepix
-> Koblet: taky jsem jí kdysi koupil i v origo balení, ale nakonec jsem si to rozmysle, protože mi nepřijde dosti důstojné startovat takovou královnu klikou... original tam nebyla a abych měl kvůli prvnímu startu v garáži díru v čele... zbytečnost
12:28:06
14.03.2013
Koblet
Tak jsem Šmoulince pořídil úplně nejdůležitější doplněk a součást příslušenství. Sice to ještě neví ale za měsíc dostane ke 44. narozeninám kliku.

Skoro bych řekl že bude mít z prde.. kliku a doufám že ji co nejdříve otestujeme v ostrém provozu.3
21:08:34
12.03.2013
ub40
jo co si člověk neudělá sám a pořádně tak radši nedělat nic. viz tvůj prostor pod topením149
10:54:49
11.03.2013
Koblet
-> ub40: Pravdu díš. Lepší udělat všechno ostatní a lak až na konec než obráceně. Není nic lepšího než brousit podvozek a hlídat aby se neodřel lak.9
10:52:03
11.03.2013
ub40
ano to je ona 1019 na celolak se taky těším ale to nás čeká ještě moc práce nechceme to odfláknout.28
21:55:06
10.03.2013
Koblet
-> ub40: To je ta barva co máš na podběhu? Pokud jo tak je fakt dobrá. Těším se až dáš celolak.
21:53:08
10.03.2013
Koblet
Tak dnes snad poslední vaření. Oba zadní nosníky jako nové, zadní podběhy také. Rozebral jsem zadní nápravu a šlo to skoro bez nářadí. Stačilo klepnout do ramen kladívkem a drolila se na prach. Zázrak že to vydrželo.
Extreme Tyres